Nieuws en actueel
DS1971
10-08-2022 om 09:04
Woke. Zegen of ziekte?
Onder het mom: klaag niet, maar onderneem actie open ik bij deze een algemeen onderwerp over woke. Voordat die discussie gaat over dat woke een containerbegrip is en er dus eigenlijk geen discussie over mogelijk is: waar ik woke schrijf bedoel ik de meer extremistische progressieve opvattingen, het vingerwijzen naar iedereen die zich niet daaraan houdt en de onverdraagzaamheid.
Tegen discriminatie zijn is wat mij betreft ook niet woke, maar normaal.
Overal discriminatie in zien (zoals iemand die zijn vriend Nicolaas ziet en dan een Sinterklaasliedje gaat zingen, terwijl er toevallig ook mensen van kleur in beeld zijn als racisme betitelen), mensen met een andere mening onmiddellijk de mond willen snoeren en uitmaken voor racist, homofoob, transfoob, enz. dat is waar ik denk dat de maatschappelijke relevantie zit. Vaak wordt dit aangeduid met cancel culture, maar helaas gaan de goedpraters dan net doen alsof iemand niet is gecanceld, want hij of zij is nog niet definitief van de aardbol verdwenen. U begrijpt, ik zoek geen semantische discussie, maar een discussie over de gevolgen van activistische opvattingen, vaak kritiekloos herhaald als waarheid door de media (met name DPG en NPO), die het open debat bepaald niet ten goede komen.
En ja, hierboven staat vooral ook heel duidelijk te lezen dat ik geen fan ben en dus allesbehalve objectief, maar zie dat vooral als een uitdaging om mij te overtuigen dat ik het totaal verkeerd zie.
Malibu2
10-02-2023 om 21:43
Libertine schreef op 10-02-2023 om 20:56:
[..]
Je bent niet de norm. Het middelpunt van deze wereld loopt niet door jouw navel. Het gaat niet over die ene vinkjes test. Het gaat over op een geaggregeerd niveau kunnen kijken.
Maar jij bent ook niet het middelpunt van deze aarde met jouw denkbeelden.
Zie je niet hoe ongelooflijk goed wij het hier hebben in de westerse wereld? We hebben het op materieel gebied nog nooit zo goed gehad als nu (oke, los van de huidige inflatie). En nee, dat betekent niet dat iedereen even veel heeft, we leven niet in een communistische staat. Gelukkig maar, we hebben in het verleden immers allemaal kunnen zien hoe rampzalig zoiets uitpakt.
Als je je maar blijft richten op wat een ander meer heeft, dan zul je nooit genoeg hebben. En aangezien woke zich richt op groepen die in hun ogen "meer" hebben, zullen ze nooit tevreden zijn.
Wanneer is jouw doel bereikt?
Blomke82
10-02-2023 om 21:44
Libertine schreef op 10-02-2023 om 19:27:
[..]
Wie zijn de leiders? Wie zitten er in besturen van vermogende bedrijven. Waar zit het geld? Hebben we ooit een vrouwelijke minister president gehad? Heeft Amerika die ooit gehad? Rusland dan? China wellicht? Wie leidt de politiek over het algemeen? Wie zijn oververtegenwoordigd op tv? In de krant? In praatprogramma’s.
Je vraagt echt naar de bekende weg. Onnodig en dat weet je zelf ook. Er zijn een massa aan onderzoeken die dat stelselmatig aantonen. En die zijn niet eens nodig want als je je een beetje goed kijkt zie je dat heel snel. Kleutergedrag om mij dat te laten specificeren trouwens
Ignorance is bliss.
Vind Rusland en China nou niet bepaald schoolvoorbeelden.
En in landen om ons heen zijn echt wel vrouwelijke (minister) presidenten al dan niet geweest.
En wat als Marine le Pen president van Frankrijk zou worden, zou je dat toejuichen omdat ze een vrouw is? Retorische vraag denk ik.
Maar jij ziet in Nederland graag een vrouwelijke mp, helemaal prima. Maar wie vind jij momenteel geschikt om vrouwelijke mp te worden? Ik hoor het graag.
Je moet de juiste persoon op de juiste plek zetten, ongeacht geslacht, religie of huidskleur. Anders ben je aan het discrimineren. Maar dat kan aan mij liggen hoor.
Blomke82
10-02-2023 om 21:56
En bovendien, gesproken over witte mannen aan de macht: we leven nu eenmaal in een van oudsher wit gebied.
in Afrika ligt de macht bij zwarte mannen. Zo werkt dat nu eenmaal.
SlushyAlbatross55
10-02-2023 om 22:01
Blomke82 schreef op 10-02-2023 om 21:56:
En bovendien, gesproken over witte mannen aan de macht: we leven nu eenmaal in een van oudsher wit gebied.
in Afrika ligt de macht bij zwarte mannen. Zo werkt dat nu eenmaal.
Precies. In Qatar ligt de macht bij een sjeik en niet bij een witte man. En Oman ligt het bij een sultan.
Mischa83
10-02-2023 om 22:03
ehh, ja maar wel allemaal kerels dus, terwijl er evenveel vrouwen zijn.
Blomke82
10-02-2023 om 22:08
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:03:
Oké, dus stel, stel hé, BBB wordt groter dan verwacht en mag de premier leveren: Caroline van der Plas.
Hoe kijken jullie daar dan tegen aan?
SlushyAlbatross55
10-02-2023 om 22:08
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:03:
En is dat de schuld van de witte man?
Mischa83
10-02-2023 om 22:13
Blomke82 schreef op 10-02-2023 om 22:08:
[..]
Oké, dus stel, stel hé, BBB wordt groter dan verwacht en mag de premier leveren: Caroline van der Plas.
Hoe kijken jullie daar dan tegen aan?
Huh? Verwacht je nu een antwoord van mij over hoe ik denk over een hypothetische toekomstige verkiezingswinst van een Nederlandse politieke partij?
Ik bedoelde te zeggen dat veel mensen met macht man zijn, meer dan de helft, terwijl het aantal mannen en vrouwen ongeveer gelijk is.
SlushyAlbatross55
10-02-2023 om 22:16
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:13:
[..]
Huh? Verwacht je nu een antwoord van mij over hoe ik denk over een hypothetische toekomstige verkiezingswinst van een Nederlandse politieke partij?
Ik bedoelde te zeggen dat veel mensen met macht man zijn, meer dan de helft, terwijl het aantal mannen en vrouwen ongeveer gelijk is.
En 30% van de vrouwen heeft een leidinggevende hoge functie in Nederland. Dat is dan toch best netjes! Ik ken meer vrouwen die z’n functie niet willen, dan wel.
Mischa83
10-02-2023 om 22:16
Epic88 schreef op 10-02-2023 om 22:08:
[..]
En is dat de schuld van de witte man?
Ik zie niet zo goed waar de schuldvraag om de hoek komt zeilen, maar ik ga hem wel beantwoorden;
Ik denk niet dat dat de schuld is van de individuele witte man. Ik denk wel dat dat de schuld is van een samenloop van omstandigheden en (individuele) keuzes.
Blomke82
10-02-2023 om 22:17
Die evenveel vrouwen hebben ook stemrecht. Ik hoor weleens dat mensen sowieso stemmen op de eerste vrouw op de lijst. Een dr. titel of "gewoon" huisvrouw maakt dan niet uit maar de eerste vrouw krijgt de stem.
Dat vind ik bedenkelijk.
Mischa83
10-02-2023 om 22:18
Epic88 schreef op 10-02-2023 om 22:16:
[..]
En 30% van de vrouwen heeft een leidinggevende hoge functie in Nederland. Dat is dan toch best netjes! Ik ken meer vrouwen die z’n functie niet willen, dan wel.
Ja dat is zeker netjes! Nog netter zou 50% zijn!
Ik ken meer mannen die zo'n functie niet willen dan wel!
SlushyAlbatross55
10-02-2023 om 22:21
Mischa83 schreef op 10-02-2023 om 22:18:
[..]
Ja dat is zeker netjes! Nog netter zou 50% zijn!
Ik ken meer mannen die zo'n functie niet willen dan wel!
Dan moeten vrouwen het willen hè! Het kan gewoon in Nederland. Er is zelfs nog positieve discriminatie. Als een vrouw dezelfde geschiktheid heeft krijgt ze voorrang boven de man. Dus blijkbaar willen vrouwen het niet net zo graag als mannen.
Mischa83
10-02-2023 om 22:22
Epic88 schreef op 10-02-2023 om 22:21:
[..]
Dan moeten vrouwen het willen hè! Het kan gewoon in Nederland. Er is zelfs nog positieve discriminatie. Als een vrouw dezelfde geschiktheid heeft krijgt ze voorrang boven de man. Dus blijkbaar willen vrouwen het niet net zo graag als mannen.
🤔 Ok ik geloof niet dat jij je als oprechte respectvolle gesprekspartner wilt opstellen als je dit zegt. Dat betekent dat dit gesprek voor mij hier stopt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.