Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Epic88 schreef op 05-02-2023 om 13:44:

[..]

Dat maakt zijn schrijfsels ook naar vind ik. Hij laat steeds jongeren zien die genieten of fantaseren over seks met volwassenen. En in zijn schrijfsel over darkrooms noemt hij ook nog eens youngsters. Ik vind hem zeer twijfelachtig.

Darkrooms lijken me typisch locaties alleen toegankelijk voor meerderjarigen. Dus die youngsters zullen in dit verband gewoon jong volwassenen zijn.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

05-02-2023 om 14:07

Daglichtlamp schreef op 05-02-2023 om 13:52:

[..]

Darkrooms lijken me typisch locaties alleen toegankelijk voor meerderjarigen. Dus die youngsters zullen in dit verband gewoon jong volwassenen zijn.

De meeste definities die ik heb gelezen spreken toch echt van minderjarige bij het woord youngster.

prostitutie mag ook pas vanaf 18 jaar. Toch zijn er vaak mannelijke prostitués op Bijv homo ontmoetingsplaatsen die minderjarig zijn. dus zeggen dat iets niet mag, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Libertine schreef op 05-02-2023 om 13:37:

[..]

Je bedoelt dat heteronormatief Nederland zich er in moet kunnen vinden. Bovendien is deze schrijver niet omstreden. Hij is deze week omstreden gemaakt. Door Haga en een aantal christelijke clubs.

Een discussie voeren over woke met iemand die daar een hele andere definitie over hanteert laat ik met alle plezier aan me voorbijgaan.

Reageren is niet verplicht hé.  

Woke staat voor inclusieve samenleving toch? Dan moet iedereen er zich in kunnen vinden en niet 1 bepaalde doelgroep.

Weet zeker dat als ze bij wijze van spreken Geert Wilders hadden gevraagd, je er een hele andere kijk op had en niet vond dat een bepaalde groep zich maar moet schikken.

Ik heb het even opgezocht, maar clubs in Berlijn kom je als minderjarige niet makkelijk binnen. Het feest waar ze heen gingen, heette youngsters, blijkt uit het artikel.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

05-02-2023 om 14:13

Blomke82 schreef op 05-02-2023 om 14:11:

[..]

Reageren is niet verplicht hé.

Woke staat voor inclusieve samenleving toch? Dan moet iedereen er zich in kunnen vinden en niet 1 bepaalde doelgroep.

Weet zeker dat als ze bij wijze van spreken Geert Wilders hadden gevraagd, je er een hele andere kijk op had en niet vond dat een bepaalde groep zich maar moet schikken.

of Baudet .

Daglichtlamp schreef op 05-02-2023 om 13:52:

[..]

Wel jongvolwassenen die worstelen met hun geaardheid en daar gelijkgestemden zoeken. Denk dat er bij velen vooral achteraf over grenzen wordt gegaan.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

05-02-2023 om 14:16

Klaas_Jesper schreef op 05-02-2023 om 14:12:

Ik heb het even opgezocht, maar clubs in Berlijn kom je als minderjarige niet makkelijk binnen. Het feest waar ze heen gingen, heette youngsters, blijkt uit het artikel.

Vandaar blijkbaar z’n interesse om daar heen te gaan. 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

05-02-2023 om 14:21

Blomke82 schreef op 05-02-2023 om 13:28:

[..]

Het maakt niet uit of het al dan niet in zijn kinderboeken stond. In een kinderboeken week moet iedereen zich kunnen vinden, het moet inclusief zijn voor iedereen. Deze schrijver is te omstreden. Dan is hij niet geschikt en zit er voor hem niets anders op om zich terug te trekken.

Homofobie komt overigens ook vooral van een tak die het wokeisme ook erg lief heeft, namelijk de Islam. Snap nog steeds niet hoe de wokers die 2 stromingen rijmen.

Meelezer die even nieuwsgierig is 😊

Ik volg dat ook, die commotie over die schrijver
En inderdaad ook dat z’n gedachtegoed die kant op gaat en dat hij dus per definitie gevaarlijk is
Omdat hij erover geschreven heeft

Hoe zit dat dan met een zeer gewaardeerde schrijvers als Stephen King? Of Nicci en French?
Zouden die nu zulke enge gedachtes hebben en eigenlijk willen moorden met z’n drieën? 
Mogen zij eventueel wel schrijven voor kinderen, of kan dat niet omdat in hun voorafgaande boeken honderden mensen op gruwelijke wijze vermoord worden? 

Boeken verkopen toch met een reden, omdat het niet (altijd) echt is? 🤷‍♀️

Ik val je niet aan (of wie dan ook) vandaar dat ik de rest van het onderwerp even laat liggen
Ik ben eventjes oprecht benieuwd naar het verschil 😊

Zijn vriend stelt het voor. Het is een feest in een club. 

Beertjelief schreef op 05-02-2023 om 14:21:

[..]

Meelezer die even nieuwsgierig is 😊

Ik volg dat ook, die commotie over die schrijver
En inderdaad ook dat z’n gedachtegoed die kant op gaat en dat hij dus per definitie gevaarlijk is
Omdat hij erover geschreven heeft

Hoe zit dat dan met een zeer gewaardeerde schrijvers als Stephen King? Of Nicci en French?
Zouden die nu zulke enge gedachtes hebben en eigenlijk willen moorden met z’n drieën?
Mogen zij eventueel wel schrijven voor kinderen, of kan dat niet omdat in hun voorafgaande boeken honderden mensen op gruwelijke wijze vermoord worden?

Boeken verkopen toch met een reden, omdat het niet (altijd) echt is? 🤷‍♀️

Ik val je niet aan (of wie dan ook) vandaar dat ik de rest van het onderwerp even laat liggen
Ik ben eventjes oprecht benieuwd naar het verschil 😊

Het verschil zit hem in dat ik het vreemd vind dat iemand met en walm van pedofilie om zich heen iets met de kinderboekenweek gaat doen.

Dan vind ik een schrijver van thrillers iets anders overkomen dan een schrijver die erotisch schrijft over jongens die amper of nog niet eens uit de pubertijd zijn.

Blomke82 schreef op 05-02-2023 om 14:44:

[..]

Het verschil zit hem in dat ik het vreemd vind dat iemand met en walm van pedofilie om zich heen iets met de kinderboekenweek gaat doen.

Dan vind ik een schrijver van thrillers iets anders overkomen dan een schrijver die erotisch schrijft over jongens die amper of nog niet eens uit de pubertijd zijn.

Je bedoelt dus dat iemand die door de goegemeente met pek en veren is besmeurd niet voor de kinderboekenweek mag schrijven?

Ik quote gewoon wat Tweets:
Met verbazing lees ik de tweets over Pim Lammers. We leven kennelijk in een tijd dat jongeren (volgens CPN moeite hebben met essays, want te moeilijk, en mensen niet meer in staat zijn een onderscheid te maken tussen fictie en non-fictie, want te moeilijk. (Istvan Kops)

Dit eenvoudige inzicht nog maar eens for the cheap seats in the back: als iemand schrijft over pedofilie maakt hem dat niet zelf ook een pedofiel, dat heet.... fictie (Lotte Krakers)

Mensen die een schrijver een “zieke geest” noemen op basis van gebeurtenissen in een verhaal: nog maar eens een reden waarom inleveren op literatuuronderwijs - van vmbo tot gymnasium - de meest onverstandige beslissing is die we in het taalonderwijs kunnen nemen. (Jeroen Dera)

Ik weiger te geloven dat men het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet kent. De diskwalificatie van Pim Lammers is ook geen poging kinderen te beschermen tegen pedofilie. Die kinderen moeten beschermd worden tegen lhbti’ers en Pim’s prozaverhaal wordt daarvoor aangegrepen. Het is zo’n beetje het oudste cliché waarop lhbti’ers worden aangevallen: dat onze aanwezigheid en onze kunst en expressie niet met kinderen te rijmen valt. Daarop wordt Pim afgerekend. En niet op zijn verhaal, dat niet alleen fictie is maar ook niet voor kinderen is bedoeld. De mensen die hem doodsbedreigingen stuurden en de vaandeldragers die zijn reputatie om zeep willen helpen weten dat dondersgoed. (Maurits de Bruijn)

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

05-02-2023 om 17:26

Dankje voor je open antwoord Blomke, ik begrijp het alleen nog steeds niet helemaal, maar wil dat wel heel graag 

Wat wordt er dan gevonden van Yvonne Keuls? Jaren geleden schreef zij “het verrotte leven van Floortje Bloem” 
Floortje was enkel gelukkig toen ze opgevangen werd door een hele foute pedofiel, maar Floortje zag niet in dat het fout was
Net als de jongen in het boek van Pim Lammers 

Waarom is Yvonne, een gevierd en bekroond schrijfster van Nederland niet met pek en veren weggejaagd dan? 
Wat is het verschil?

Mevrouw75 schreef op 05-02-2023 om 17:05:

Ik quote gewoon wat Tweets:
Met verbazing lees ik de tweets over Pim Lammers. We leven kennelijk in een tijd dat jongeren (volgens CPN moeite hebben met essays, want te moeilijk, en mensen niet meer in staat zijn een onderscheid te maken tussen fictie en non-fictie, want te moeilijk. (Istvan Kops)

Dit eenvoudige inzicht nog maar eens for the cheap seats in the back: als iemand schrijft over pedofilie maakt hem dat niet zelf ook een pedofiel, dat heet.... fictie (Lotte Krakers)

Mensen die een schrijver een “zieke geest” noemen op basis van gebeurtenissen in een verhaal: nog maar eens een reden waarom inleveren op literatuuronderwijs - van vmbo tot gymnasium - de meest onverstandige beslissing is die we in het taalonderwijs kunnen nemen. (Jeroen Dera)

Ik weiger te geloven dat men het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet kent. De diskwalificatie van Pim Lammers is ook geen poging kinderen te beschermen tegen pedofilie. Die kinderen moeten beschermd worden tegen lhbti’ers en Pim’s prozaverhaal wordt daarvoor aangegrepen. Het is zo’n beetje het oudste cliché waarop lhbti’ers worden aangevallen: dat onze aanwezigheid en onze kunst en expressie niet met kinderen te rijmen valt. Daarop wordt Pim afgerekend. En niet op zijn verhaal, dat niet alleen fictie is maar ook niet voor kinderen is bedoeld. De mensen die hem doodsbedreigingen stuurden en de vaandeldragers die zijn reputatie om zeep willen helpen weten dat dondersgoed. (Maurits de Bruijn)

Perfect verwoord. 

Blomke82 schreef op 04-02-2023 om 19:55:

[..]

Nee, maar ik vind het nou ook niet bepaald nodig om het te promoten.

En bovendien, iemand met zulk gedachtengoed heeft wel heel erg de potentie er 1 te worden/zijn.

Wel grappig btw, dat als ik iets zeg over asielzoekers mij dat hier wel automatisch racist maakt.

Iets met 2 maten?

Als jij fictie schrijft over een racist, vanuit het perspectief van een racist, maakt je dat niet meteen een racist, dat maakt ook niet dat je wel heel erg de potentie hebt er een te worden/zijn. Dat is het verschil, dat is niet met 2 maten meten, dat is het onderscheid kennen tussen feit en fictie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.