Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Cookielover schreef op 04-02-2023 om 11:54:

[..]

Nee, dat is desinformatie. Er is uit diverse onderzoeken gebleken dat 'kleurenblindheid' racisme en ongelijkheid in de hand werkt.

Ik krijg hierdoor wel eens het idee dat je het nooit goed kunt doen. Al vind je zelf van niet je bent toch een racist. 

1977
Hoog tijd om Boney M te cancelen?

20180201-135518.jpg

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

04-02-2023 om 12:40

watertoren schreef op 04-02-2023 om 12:20:

[..]

Ik krijg hierdoor wel eens het idee dat je het nooit goed kunt doen. Al vind je zelf van niet je bent toch een racist.

Precies, het verwijt en bepaalde groep dat het racistisch is. Maakt niet uit wat je denkt of doet, racist ben je en je zult er voor boeten.

Net als dat witte mensen bewust moeten worden gemaakt. Of je nou wil of niet, het wordt je gewoon door de strot geduwd en vooral de nadruk op hoe fout witte mensen vroeger waren. Laten we vooral niet kritisch zijn op zwarte mensen die eventueel fout waren, want dan ben je echt een super racist

Epic88 schreef op 04-02-2023 om 12:40:

[..]

Precies, het verwijt en bepaalde groep dat het racistisch is. Maakt niet uit wat je denkt of doet, racist ben je en je zult er voor boeten.

Net als dat witte mensen bewust moeten worden gemaakt. Of je nou wil of niet, het wordt je gewoon door de strot geduwd en vooral de nadruk op hoe fout witte mensen vroeger waren. Laten we vooral niet kritisch zijn op zwarte mensen die eventueel fout waren, want dan ben je echt een super racist

Dit dus, als je blank/wit bent ben je bij voorbaat een racist. Vind dat behoorlijk vol vooroordelen en stigmatiserend.

Het wokegebeuren wil racisme helemaal niet verbannen, maar slechts omdraaien als een soort van wraakactie.

Kijk naar wie er allemaal gecancelled worden (wat ik een gevolg van woke vind). 

Neem bijvoorbeeld Marc Overmars. Wat hij heeft gedaan is natuurlijk niet goed, maar wil de man die nog nooit ooit een seksuele toespeling naar of over een vrouw heeft gedaan de eerste steen werpen? Denk dat hij dan verrekte weinig stenen tegen zijn bakkes krijgt. 

Maar ondertussen is Ajax wel de grote man achter hun succes kwijt en dus is de club als een kaartenhuis in elkaar gestort.

Of toen Rutte een van Nieuwkerkje deed tegen Kaag, moet hij dan ook met pek en veren het binnenhof verlaten? (Al hadden sommigen het wel graag zo gezien😉) en Nederland daardoor stuurloos laten raken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we vergeten zijn hoe we een olifantenhuid moeten kweken en dat alles veel te snel kwetsend is, ten koste van een veel grotere andere groep.

Ps, ik heb zelf ook wel eens dickpics ontvangen, o.a. ook van een collega, wetende van mijn open relatie. Die liep opvallend langs me heen naar het toilet, paar minuten later kreeg ik een appje.

Toen hij terug liep hield ik mijn duim en wijsvinger een cm van elkaar af, gaf hem een knipoog en schudde van nee. Hij kreeg me een rode kop, haha

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

04-02-2023 om 17:23

Klaas_Jesper schreef op 04-02-2023 om 17:20:

https://www.trouw.nl/cultuur-media/dichter-kinderboekenweek-trekt-zich-terug-na-doodsbedreigingen~bd1765f4/

Heel heftig om te lezen dat hij doodsbedreigingen heeft gekregen, dat zou niet mogen gebeuren. 

Ik snap overigens niet dat de CPNB voor deze schrijver heeft gekozen en dat ze hem na alle kritiek ook nog zijn blijven verdedigen. 

Epic88 schreef op 04-02-2023 om 17:23:

[..]

Heel heftig om te lezen dat hij doodsbedreigingen heeft gekregen, dat zou niet mogen gebeuren.

Ik snap overigens niet dat de CPNB voor deze schrijver heeft gekozen en dat ze hem na alle kritiek ook nog zijn blijven verdedigen.

Waarom snap je dat niet? 

Klaas_Jesper schreef op 04-02-2023 om 17:20:

https://www.trouw.nl/cultuur-media/dichter-kinderboekenweek-trekt-zich-terug-na-doodsbedreigingen~bd1765f4/

Waarom denken mensen toch dat het ooit een goed idee is om doodsbedreigingen te uiten als je het met iemand oneens bent? 

Libertine schreef op 04-02-2023 om 17:31:

[..]

Waarom snap je dat niet?

Teksten met pedofilie er in misschien? 

kan er iemand een openbaar kunstwerk noemen waar geen kritiek op is gegeven? Met altijd op nummer één geldverspilling  
Dat is ook waar kunst voor bestaat, het moet schuren, van wrijving krijg je glans. Kunst is bedoeld om over te spreken, aan het denken te zetten en soms dingen aan de kaak te stellen.

Blomke82 schreef op 04-02-2023 om 19:47:

[..]

Maar als iemand over pedofilie schrijft, dan maakt hem dat toch nog geen pedofiel? 

Mischa83 schreef op 04-02-2023 om 19:51:

[..]

Maar als iemand over pedofilie schrijft, dan maakt hem dat toch nog geen pedofiel?

Nee, maar ik vind het nou ook niet bepaald nodig om het te promoten.

En bovendien, iemand met zulk gedachtengoed heeft wel heel erg de potentie er 1 te worden/zijn.

Wel grappig btw, dat als ik iets zeg over asielzoekers mij dat hier wel automatisch racist maakt.

Iets met 2 maten?

Blomke82 schreef op 04-02-2023 om 19:47:

[..]

De schrijver heeft het verhaal van een bekende opgetekend in z’n boek. Mag dat niet? 

Blomke82 schreef op 04-02-2023 om 19:55:

[..]

En bovendien, iemand met zulk gedachtengoed heeft wel heel erg de potentie er 1 te worden/zijn

Denk je dat echt???? 😳

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.