Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Maar los daarvan, op basis waarvan trek je de conclusie dat het doel van de niet-woke is om de woke gesprekspartner de mond te snoeren?

Deze vraag van Malibu zou ik ook wel willen weten.

Cookielover schreef op 23-08-2022 om 18:00:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tweeslachtigheid

‘Mensen die beschikken over zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen hebben een intersekseconditie. In oudere literatuur werden ze soms ook tweeslachtig of hermafrodiet genoemd. Die termen zijn niet correct, omdat tweeslachtigheid voor de mens als soort geen kenmerk is omdat volgens de biologische betekenis van het woord de beide geslachtsorganen niet alleen aanwezig, maar ook vruchtbaar moeten zijn. Interseksecondities ontstaan voor de geboorte, door een chromosomale of hormonale afwijking. Er worden verschillende typen intersekse onderscheiden.’

Over 20 jaar noemen ze het weer anders. So what?

Joanjett schreef op 23-08-2022 om 23:36:

[..]

Hier zo mee eens. De kleine groep bedenkt eigenlijk zelf beledigingen. Zoeken overal iets beledigends in. Dan ben je volgens mij zelf heel intolerant.

Precies, dat dus. We verzinnen het allemaal zelf. Je beledigt iemand pas als je het beledigend bedoelt. 

Mischa83 schreef op 23-08-2022 om 21:41:

Ook wel bijzonder om alles wat je stom vindt 'woke' te noemen met als doel om je gesprekspartner de mond te snoeren.
Er is een groot verschil tussen iemand aanspreken op een gebruikte term en extremistische politieke/maatschappelijke opvattingen hebben.
Polarisatie slaat alle discussie dood en maakt daarmee plaats voor elkaar proberen te overtuigen van het eigen gelijk.

Sorry, het is juist andersom. Een kleine groep die zich als woke identificeert probeert d.m.v. valse beschuldigingen en cancelen hun gesprekspartners de mond te snoeren.

Hoewel, gesprekspartners. Woke is inmiddels een dictaat aan het worden. Dat zie je hier weer in de laatste discussie.

Je mag het woord hermafrodiet niet gebruiken van beledigend.
Je mag een fout van de natuur niet benoemen want beledigend.

Wat een wereld.

willem1959 schreef op 24-08-2022 om 10:32:

[..]

Sorry, het is juist andersom. Een kleine groep die zich als woke identificeert probeert d.m.v. valse beschuldigingen en cancelen hun gesprekspartners de mond te snoeren.

Hoewel, gesprekspartners. Woke is inmiddels een dictaat aan het worden. Dat zie je hier weer in de laatste discussie.

Je mag het woord hermafrodiet niet gebruiken van beledigend.
Je mag een fout van de natuur niet benoemen want beledigend.

Wat een wereld.

Ik heb nergens gezegd dat je dat woord niet mag gebruiken, alleen dat het beledigend is én dat er een gangbaarder term voor is. Dus als jij dat woord wil gebruiken moet je vooral je goddelijke gang gaan, niemand die je tegenhoudt. Graag zelfs, dan weet men precies hoe jij ertegenaan kijkt.

Maar goed, jij wil sowieso alleen maar ‘Je mag ook niets meer! Waanzin!’ roepen en bent überhaupt niet geïnteresseerd in andere meningen, dus ook dit wordt weer een semantische discussie. 

Cookielover schreef op 24-08-2022 om 10:44:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat je dat woord niet mag gebruiken, alleen dat het beledigend is én dat er een gangbaarder term voor is. Dus als jij dat woord wil gebruiken moet je vooral je goddelijke gang gaan, niemand die je tegenhoudt. Graag zelfs, dan weet men precies hoe jij ertegenaan kijkt.

Maar goed, jij wil sowieso alleen maar ‘Je mag ook niets meer! Waanzin!’ roepen en bent überhaupt niet geïnteresseerd in andere meningen, dus ook dit wordt weer een semantische discussie.

Degene die het zelf is vindt het niet beledigend en verkiest die term zelf. Dus wie ben jij om daar het beschuldigende woke-vingertje voor op te heffen? 

[..]

Maar goed, jij wil sowieso alleen maar ‘Je mag ook niets meer! Waanzin!’ roepen en bent überhaupt niet geïnteresseerd in andere meningen, dus ook dit wordt weer een semantische discussie.

Raven van Dorst: ‘Ik kwam er bij gynaecoloog achter dat ik hermafrodiet was’ | linkinbio | gelderlander.nl

Een hermafrodiet die zelf het woord hermafrodiet gebruikt.

En dan ga jij hier zitten drammen en mij vertellen dat dat een beledigende term is? Ik denk dat dit precies aangeeft hoe de woke-wereld in elkaar steekt.

[..]

Maar de persoon zelf gebruikt het woord hermafrodiet, dan volg je de persoon zelf toch. Wellicht neemt die juist aanstoot aan jou gedram tot het gebruik van het woord intersekse.

redbulletje schreef op 24-08-2022 om 10:51:

[..]

Degene die het zelf is vindt het niet beledigend en verkiest die term zelf. Dus wie ben jij om daar het beschuldigende woke-vingertje voor op te heffen?

Ik gaf alleen aan dat er een gangbaarder term (die ook neutraler is) voor is en wat jij er nu weer allemaal van maakt slaat nergens op.

Cookielover schreef op 24-08-2022 om 10:56:

[..]

Ik gaf alleen aan dat er een gangbaarder term (die ook neutraler is) voor is en wat jij er nu weer allemaal van maakt slaat nergens op.

“Een beledigende term die al een hele poos niet meer wordt gebruikt. De gangbare term is intersekse.”

“Ik heb nergens gezegd dat je dat woord niet mag gebruiken, alleen dat het beledigend is én dat er een gangbaarder term voor is”.

willem1959 schreef op 24-08-2022 om 10:53:

[..]

Raven van Dorst: ‘Ik kwam er bij gynaecoloog achter dat ik hermafrodiet was’ | linkinbio | gelderlander.nl

Een hermafrodiet die zelf het woord hermafrodiet gebruikt.

En dan ga jij hier zitten drammen en mij vertellen dat dat een beledigende term is? Ik denk dat dit precies aangeeft hoe de woke-wereld in elkaar steekt.

Niet hermafrodiet, wel intersekse 

Hermafrodiet is een verouderde (en beledigende) term voor tweeslachtigheid. Het woord hermafrodiet wordt enkel voor dieren of planten gebruikt. De correcte term voor mensen met zowel vrouwelijke als mannelijke geslachtskenmerken is intersekse.

https://www.allesoverseks.be/intersekse-wat-betekent-hermafrodiet

Alles wat ik hierover schrijf wordt door sommige forummers verdraaid en mee aan de haal gegaan, dus zoek het maar lekker uit. 

Het woord is niet beledigend als mensen die het zelf zijn dat woord verkiezen. Wie heeft bepaald dat dat woord beledigend zou zijn? Het is een mooi woord met een mooie herkomst itt dat woke intersekse. 

Hele aparte discussie dit weer. Een tijd geleden heeft 'men' bedacht dat het woord 'Mongool' (voor iemand met de ziekte van Down) beledigend is. Prima dat we nu zeggen 'iemand met de ziekte van Down', maar hoezo zou 'Mongool' ineens beledigend zijn? Het verwijst naar een volk met de zelfde ogenstand. Niets meer of minder dan dat. Dus 'iemand' bedenkt dat het nu ineens beledigend is.
En waarom zou je wel Albino mogen zeggen en niet 'iemand zonder pigment'' .
Tell me...

Slekire schreef op 23-08-2022 om 16:40:

en zo wordt er dwars overheen geluld dat Willem gewoon het bestaan van mensen zoals Raven überhaupt ontkent...

En dan even terugkomend op deze onterechte en beledigende sneer.

Waarom zou ik het bestaan van mensen als Raven ontkennen? Waarom?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.