Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

DS1971 schreef op 14-08-2022 om 12:28:

[..]

Dat werd pijnlijk duidelijk bij de boete opgelegd aan ongehoord Nederland vanwege: Passief wanneer een presentator niet doorvraagt of aantoonbaar onjuiste informatie geuit door gasten niet tegenspreekt, en actief in eigen teksten van presentatoren of in reportages met aantoonbaar onjuiste opmerkingen en niet-bevraagde aantijgingen.

Dat is iets waar alle opinieprogramma’s zich geregeld schuldig aan maken.

Genoeg voorbeelden te noemen.

Nou precies! Dan kun je al die programma's wel van de buis halen die zich daar schuldig aan maken. Inclusiviteitspredikers doen er juist alles aan tegenstanders monddood te maken. Hele enge beweging. 

DS1971

DS1971

15-08-2022 om 11:11 Topicstarter

willem1959 schreef op 15-08-2022 om 11:09:

WHO zoekt andere naam voor apenpokken, want deze is 'stigmatiserend' (msn.com)

Ik moet ook wel lachen om het feit dat ze nu zeggen dat deze ziekte zich vooral verspreidt onder mannen die met andere mannen seks hebben. Hadden we daar niet ooit een woord voor? Hommo... Heaumo...

Rockstar schreef op 15-08-2022 om 11:16:

[..]

Ja ik begrijp deze niet. Offend deze de apen of zo?

Er worden dus daadwerkelijk apen gedood omdat mensen denken dat deze de ziekte verspreiden (terwijl dat in werkelijkheid vooral door knaagdieren, en inmiddels door mens op mens besmettingen gebeurd).

Woke is een ziekte. En niet zo'n beetje ook. Het is als een spel waarvan de fanatici de spelregels bepalen en ook nog eens scheidsrechter zijn.

Recent voorbeeld van deze gekte is, na Tim den Besten die huilend zijn excuses aanbood na het zingen van Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht toen hij meende vriend Nicolaas op een boot te zien en Stien riep dat verstaan werd als Piet, Geraldine Kemper. Die staat met een handje vol andere vrouwen op de cover van de Linda met die met hun handen hun blote borsten bedekken. Dit om de om de seksualisering van borsten aan te pakken.
Maar nu komt het. Op de foto kwam kritiek van Tatjana Almuli. Waarom? De foto was niet inclusief genoeg. Er waren geen dikke vrouwen, of vrouwen met grote borsten, saggy boobs en vrouwen met een geamputeerde borst.
En wat doet Geraldine? Hetzelfde als Tim. EXCUSES. Terwijl zij niet eens dat blad maakt. Waarom zegt ze niet gewoon, rot op met je gezeik?  Nee, het is de angst dat de carrière besmet raakt. De woketerreur is eenvoudigweg verschrikkelijk en niets ontziend. 

https://www.ad.nl/show/geraldine-kemper-biedt-excuses-aan-voor-niet-inclusieve-borsten-cover-linda~a41f48c7/

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5327305/geraldine-kemper-erkent-kritiek-op-cover-linda-niet-inclusief

Tot een paar jaar geleden geloofde ik nog in het gezond verstand van de meerderheid, maar ik begin steeds meer te vrezen dat het westen van binnenuit aan 't imploderen is door dit soort betonrot wat in de media gepropageerd wordt. 

Trouwens, Vandaag Inside is ook weer begonnen. Met prima kijkcijfers. Zou het zo zijn dat die mensen die vonden dat Johan Derksen gecanceld moest worden eigenlijk maar een klein groepje vertegenwoordigen?

Het feit dat viezerik Johan weer op de buis is (en eigenlijk ook amper weggeweest is) toont vooral aan dat die hele cancelcultuur niet bestaat. 

Cookielover schreef op 17-08-2022 om 10:37:

Het feit dat viezerik Johan weer op de buis is (en eigenlijk ook amper weggeweest is) toont vooral aan dat die hele cancelcultuur niet bestaat.

Vind jij het terecht dat Geraldine Kemper excuses aanbiedt? 

Cookielover schreef op 17-08-2022 om 10:37:

Hoe kom je daar nou bij? Het enige dat je kunt zeggen is dat Talpa zich er niet veel van aantrekt.

Maar Derksen is radioprogramma's kwijt bij o.a. Radio Rijnmond, Radio West en RTV Noord-Holland. Zijn theatershow werd gecanceld en bij het Bluesfestival in Grolloo mocht hij ook niet meer meedoen.

De cancelcultuur bestaat zeker, alleen al omdat bedrijven bang zijn zelf gecanceld te worden als ze met Derksen in zee gaan.

willem1959 schreef op 17-08-2022 om 10:46:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Het enige dat je kunt zeggen is dat Talpa zich er niet veel van aantrekt.

Maar Derksen is radioprogramma's kwijt bij o.a. Radio Rijnmond, Radio West en RTV Noord-Holland. Zijn theatershow werd gecanceld en bij het Bluesfestival in Grolloo mocht hij ook niet meer meedoen.

De cancelcultuur bestaat zeker, alleen al omdat bedrijven bang zijn zelf gecanceld te worden als ze met Derksen in zee gaan.

Het gecancel door bedrijven is enkel voor de bühne, geen enkel bedrijf zal het openlijk opnemen voor de gecancelde omdat ze bang zijn dat het op hen afstraalt. Bovendien is roepen dat je een persoon/zender wil cancelen weer gratis airtime voor de naam van je bedrijf. Ziek is deze maatschappij!

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 10:51:

[..]

Het gecancel door bedrijven is enkel voor de bühne, geen enkel bedrijf zal het openlijk opnemen voor de gecancelde omdat ze bang zijn dat het op hen afstraalt. Bovendien is roepen dat je een persoon/zender wil cancelen weer gratis airtime voor de naam van je bedrijf. Ziek is deze maatschappij!

Voor de buhne of niet, gecanceld ben je dan wel. Dan mis je inkomen. En alleen vanwege de heksenjacht die gevoerd wordt door mensen die menen moreel superieur te zijn. 

willem1959 schreef op 17-08-2022 om 10:53:

[..]

Voor de buhne of niet, gecanceld ben je dan wel. Dan mis je inkomen. En alleen vanwege de heksenjacht die gevoerd wordt door mensen die menen moreel superieur te zijn.

Derksen is dus niet gecanceld, anders zou ie überhaupt niet meer in de media kunnen verschijnen. Met zijn inkomen/vermogen zit het overigens wel snor.

Ik vind hem een seksistische eikel en van mij hoeft ie idd niet meer op tv te verschijnen; waarom zou je dat soort vuiligheid een podium geven?

Ik kijk inderdaad neer op een man die een kaars in het geslachtsdeel van een vrouw heeft gestoken. Is dat dan jezelf moreel superieur voelen? Dan beschouw ik dat maar als een compliment.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.