Nieuws en actueel
DS1971
10-08-2022 om 09:04
Woke. Zegen of ziekte?
Onder het mom: klaag niet, maar onderneem actie open ik bij deze een algemeen onderwerp over woke. Voordat die discussie gaat over dat woke een containerbegrip is en er dus eigenlijk geen discussie over mogelijk is: waar ik woke schrijf bedoel ik de meer extremistische progressieve opvattingen, het vingerwijzen naar iedereen die zich niet daaraan houdt en de onverdraagzaamheid.
Tegen discriminatie zijn is wat mij betreft ook niet woke, maar normaal.
Overal discriminatie in zien (zoals iemand die zijn vriend Nicolaas ziet en dan een Sinterklaasliedje gaat zingen, terwijl er toevallig ook mensen van kleur in beeld zijn als racisme betitelen), mensen met een andere mening onmiddellijk de mond willen snoeren en uitmaken voor racist, homofoob, transfoob, enz. dat is waar ik denk dat de maatschappelijke relevantie zit. Vaak wordt dit aangeduid met cancel culture, maar helaas gaan de goedpraters dan net doen alsof iemand niet is gecanceld, want hij of zij is nog niet definitief van de aardbol verdwenen. U begrijpt, ik zoek geen semantische discussie, maar een discussie over de gevolgen van activistische opvattingen, vaak kritiekloos herhaald als waarheid door de media (met name DPG en NPO), die het open debat bepaald niet ten goede komen.
En ja, hierboven staat vooral ook heel duidelijk te lezen dat ik geen fan ben en dus allesbehalve objectief, maar zie dat vooral als een uitdaging om mij te overtuigen dat ik het totaal verkeerd zie.
redbulletje
14-08-2022 om 08:24
De tweematenmeterij van woke is nog wel het schokkendst. Voor het racisme, vrouwenintimidatie en homohaat uit andere cultuurgroepen wordt weggekeken.
IrritatingRam15
14-08-2022 om 08:25
redbulletje schreef op 14-08-2022 om 08:24:
De tweematenmeterij van woke is nog wel het schokkendst. Voor het racisme, vrouwenintimidatie en homohaat uit andere cultuurgroepen wordt weggekeken.
Klopt
Malibu2
14-08-2022 om 09:16
Ik ben deze vakantie ook bewust niet naar Scheveningen gegaan. Toen ik daar in één van de coronazomers was, was het behoorlijk druk, maar ik vond de sfeer echt dreigend. Ik heb in veel wereldsteden rondgelopen en ben niet bang aangelegd, maar bijna nergens heb ik me zo onbehaaglijk gevoeld als in Scheveningen. En ja, dat kwam inderdaad door de groepen sissende jongeren.
redbulletje
14-08-2022 om 09:55
DS1971 schreef op 14-08-2022 om 09:33:
New rules van deze week over woke casting:
https://youtu.be/uDkNmbJLB3o
Ik ken deze man niet maar wat zegt hij het goed!!
Nu kan ik nooit meer naar iets met Tom Hanks kijken zonder hem als een woke-aansteller te zien.
DS1971
14-08-2022 om 11:39
redbulletje schreef op 14-08-2022 om 09:55:
[..]
Ik ken deze man niet maar wat zegt hij het goed!!
Nu kan ik nooit meer naar iets met Tom Hanks kijken zonder hem als een woke-aansteller te zien.
Op HBO max te vinden. Aanrader. Als je die show kijkt, toch algemeen gezien als een show die neutraal is, zie je direct hoe extreem bevooroordeeld en eenzijdig de media is. Ja, ook in Nederland!
Overigens, ook in deze aflevering in de paneldiscussie met onder meer Piers Morgan waarin besproken werd hoe slecht het gaat met vrijheid van meningsuiting in de Westerse wereld vanwege denkbeelden die gelieerd zijn aan woke. En zeer terecht werd daarbij de situatie met Rushdie aangehaald. Dat als bepaalde meningen worden gezien als agressie, het zal leiden tot counteragressie.
Ander panellid (zeer jonge journaliste) gaf aan dat tegenwoordig op de achterkant van je studentenpas een nummer staat dat je kan bellen als je beledigd bent (het anti-bias loket).
En Morgan had nog een levendig voorbeeld over de maatschappij ontwrichtende gevolgen van woke denkbeelden: een docent die al een kwart eeuw colleges gaf over offensive language is nu ontslagen omdat hij in die colleges offensive language besprak.
Zo ver gaat het. En we lopen altijd achter bij de VS en het VK, dus dat komt nog allemaal onze kant op.
Stop the madness zou ik zeggen.
DS1971
14-08-2022 om 11:52
redbulletje schreef op 14-08-2022 om 11:43:
Ik heb geen HBO maar hoe heet die man nu?
Bill Maher. De show heet Real Time with Bill Maher. Voorheen bij ABC onder de naam Politically Incorrect en gecanceld vanwege een uitspraak die Bill Maher deed over 9/11.
21 jaar geleden al...
redbulletje
14-08-2022 om 12:04
DS1971 schreef op 14-08-2022 om 11:52:
[..]
Bill Maher. De show heet Real Time with Bill Maher. Voorheen bij ABC onder de naam Politically Incorrect en gecanceld vanwege een uitspraak die Bill Maher deed over 9/11.
21 jaar geleden al...
Wow! Fijn dat hij nu in elk geval een podium heeft gekregen. Ze zouden dit soort shows op de publieke omroep moeten uitzenden, tegengeluid is hard nodig.
DS1971
14-08-2022 om 12:13
redbulletje schreef op 14-08-2022 om 12:04:
[..]
Wow! Fijn dat hij nu in elk geval een podium heeft gekregen. Ze zouden dit soort shows op de publieke omroep moeten uitzenden, tegengeluid is hard nodig.
Wat Bill Maher zegt is al te radicaal verstandig voor de NPO.
redbulletje
14-08-2022 om 12:14
DS1971 schreef op 14-08-2022 om 12:13:
[..]
Wat Bill Maher zegt is al te radicaal verstandig voor de NPO.
NPO is idd eenzijdige indoctrinatie. Terwijl een publieke omroep juist alle kanten zou moeten willen belichten.
DS1971
14-08-2022 om 12:28
redbulletje schreef op 14-08-2022 om 12:14:
[..]
NPO is idd eenzijdige indoctrinatie. Terwijl een publieke omroep juist alle kanten zou moeten willen belichten.
Dat werd pijnlijk duidelijk bij de boete opgelegd aan ongehoord Nederland vanwege: Passief wanneer een presentator niet doorvraagt of aantoonbaar onjuiste informatie geuit door gasten niet tegenspreekt, en actief in eigen teksten van presentatoren of in reportages met aantoonbaar onjuiste opmerkingen en niet-bevraagde aantijgingen.
Dat is iets waar alle opinieprogramma’s zich geregeld schuldig aan maken.
Genoeg voorbeelden te noemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.