Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
31-01-2024 om 11:49
Friezinnetje schreef op 31-01-2024 om 11:37:
[..]
ik lees elke dag mee, weet precies waar het over gaat. En jouw manier van forummen ontneemt mij vaak de zin om iets te posten. Degene die het niet met jouw eens zijn, haal je altijd onderuit. Dat heb ik ook al eens eerder gemeld en ik weet dat er veel zo over denken.
Waarom voelde je nu precies de behoefte om dan weer iets te schrijven? Puur alleen omdat het over mij gaat natuurlijk. Die speldenprikjes ben ik inmiddels wel gewend. Ik denk niet eens zozeer dat mijn manier van forummen het probleem is maar de boodschap die ik blijf verkondigen. Ook jij was iemand die de complete gang van deze oorlog helemaal verkeerd had voorspeld. Op bijna alle punten heb je geen gelijk gehad en dan is het blijkbaar zo dat het dan persoonlijk wordt. Het gaat soms wel een dag over mij als persoon in plaats van de actualiteit. Je had ook over de strijd tussen Zelensky en Zaluzhny kunnen posten? Dat die band op springen staat en de militairen Zaluzhny ondersteunen en de politiek Budanov. Wat daar de consequenties van kunnen zijn. Tenminste als je überhaupt wist dat die strijd gaande is want anders zou je eerste post na een anderhalve maand nog vreemder zijn omdat die over mij gaat.
LMEK
31-01-2024 om 16:22
En alweer een gigantische westerse misser over de Russische capaciteiten. Ik lees al bijna 2 jaar dat de oorlogsindustrie plat ligt door de sancties en dat er een gebrek is aan alles. Europa lijkt ondertussen meer last te hebben van de sancties dan de Russen. Orban blijkt steeds meer gelijk te hebben om de hulp niet uit het EU budget te halen maar de landen die er zin in hebben zelf voor de kosten op te laten draaien.
https://www.businessinsider.com/russia-replacing-lost-battle-tanks-100-month-offensive-ukraine-uk-2024-1?international=true&r=US&IR=T
kerstbeer
31-01-2024 om 16:55
Forum Moderator schreef op 31-01-2024 om 12:05:
Graag weer terug naar het onderwerp!
Graag dan ook wat doen aan wangedrag.
Er wordt inderdaad een persoonlijke sneer uitgedeeld en dat lijkt me niet de bedoeling. Deze reactie staat er echter nog steeds.
Het moet naar mijn mening niet zo zijn dat dit soort reacties wel mogen, maar er dan een halt geroepen wordt als Friezinnetje daar terecht iets van zegt.
Zij geeft zelfs aan ontmoedigd te zijn om hier nog te schrijven door herhaaldelijke problemen en dat lijkt mij absoluut niet de bedoeling.
(ik zet, na wat er gisteren gebeurd is, de desbetreffende reageerder voor het moment tijdelijk op de negeer).
LMEK
31-01-2024 om 17:31
Volgens RIA is het vliegtuig met de Oekraïense krijgsgevangenen met een Patriot neergehaald. Nu is RIA niet de meest betrouwbare bron voor dit soort nieuws maar met de Nordstream in het achterhoofd zou er toch een kern van waarheid in kunnen zitten. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
kerstbeer schreef op 31-01-2024 om 16:55:
[..]
Graag dan ook wat doen aan wangedrag.
Er wordt inderdaad een persoonlijke sneer uitgedeeld en dat lijkt me niet de bedoeling. Deze reactie staat er echter nog steeds.
Het moet naar mijn mening niet zo zijn dat dit soort reacties wel mogen, maar er dan een halt geroepen wordt als Friezinnetje daar terecht iets van zegt.
Zij geeft zelfs aan ontmoedigd te zijn om hier nog te schrijven door herhaaldelijke problemen en dat lijkt mij absoluut niet de bedoeling.
(ik zet, na wat er gisteren gebeurd is, de desbetreffende reageerder voor het moment tijdelijk op de negeer).
Mag ik jullie erop wijzen dat de opmerking in het algemeen bedoeld was, (zelfs na een reactie van LMEK dus waarom zou het alleen over de berichten van Friezinnetje gaan?) en dat hij dus voor iedereen geldt. Wat we al dan niet tegen een individuele gebruiker zeggen, daarover doen we geen uitspraken.
Daglichtlamp
31-01-2024 om 19:23
LMEK schreef op 22-07-2022 om 12:35:
[..]
Dat wordt ook steeds minder nu het pijn begint te doen. De prijs die wij moeten betalen voor een oorlog tussen 2 landen die beide geen lid van de EU of NAVO zijn wordt steeds hoger. En ik verwacht zelfs dat die hulp met de aankomende winter wel stopt of op een symbolisch niveau komt. Een aangezien het Oekrainse leger kunstmatig in leven wordt gehouden door die hulp zal het snel beslist zijn daarna. En uiteindelijk pakt Rusland waar het voor gekomen is, wij moeten Oekraine weer opbouwen met ons geld want het land zal totaal in puin worden geschoten en dat is allemaal onnodig als de EU en de VS een anders standpunt in hadden genomen.
Ik heb nog even teruggelezen. Ik denk dat geen van ons heeft kunnen inschatten dat deze oorlog zo lang zou duren. Jij dacht ook in juli 2022 dat de hulp van westerse landen in de winter van 2022 zou stoppen. Inmiddels zijn we een jaar verder.
LMEK
31-01-2024 om 20:10
Daglichtlamp schreef op 31-01-2024 om 19:23:
[..]
Ik heb nog even teruggelezen. Ik denk dat geen van ons heeft kunnen inschatten dat deze oorlog zo lang zou duren. Jij dacht ook in juli 2022 dat de hulp van westerse landen in de winter van 2022 zou stoppen. Inmiddels zijn we een jaar verder.
Uiteindelijk heeft Oekraïne nooit gekregen waar zo om vroegen wat het verloop van de oorlog zou kunnen veranderen. Met name raketten voor de middellange en lange afstand en vliegtuigen. Bijna alles wat ze aan hulp hebben gekregen is oud en middelmatig naar huidige standaard. Het westen heeft Rusland onderschat en Rusland heeft het westen onderschat En dan met name de prijs die het westen wil betalen voor een verloren zaak. Dat heb ik ook onderschat voor wat betreft het tijdstip dat de hulp zou stoppen. Maar niet dat hij ging stoppen ondanks een verschrikkelijke nederlaag van Oekraïne en het westen. Dus je hebt gelijk dat ik het tijdstip verkeerd heb ingeschat.
Gebruikersnaaminvullen
31-01-2024 om 20:57
Moirmel schreef op 31-01-2024 om 20:08:
Oef, dat zou wel heel erg slecht zijn. De democratie daar is al niet zoals het "hoort", met dit krijg je een dictatuur.
En dit dan, dat gelooft toch geen hond 😂
Moirmel
31-01-2024 om 21:01
LMEK schreef op 31-01-2024 om 20:10:
[..]
.... Maar niet dat hij ging stoppen ondanks een verschrikkelijke nederlaag van Oekraïne en het westen. Dus je hebt gelijk dat ik het tijdstip verkeerd heb ingeschat.
Kun je hier eens mee stoppen.
Rusland had een compleet leger klaarliggen voor een invasie, ze zijn door kunnen stoten tot Kiëv maar vervolgens blokkeerde de machine en binnen de paar maanden waren de troepen teruggedrongen tot de oude oorlogszones.
Momenteel zitten we in een standoff waarbij de vraag vooral zal zijn wie het snelst nieuw materieel en verse troepen kan aanleveren.
Ondertussen heeft de beer wel Europa weer wakker geschut, dus ik hoop dat ze hier effectief doorzetten met de investeringen in het militaire apparaat.
LMEK
31-01-2024 om 21:51
Moirmel schreef op 31-01-2024 om 21:01:
[..]
Kun je hier eens mee stoppen.
Rusland had een compleet leger klaarliggen voor een invasie, ze zijn door kunnen stoten tot Kiëv maar vervolgens blokkeerde de machine en binnen de paar maanden waren de troepen teruggedrongen tot de oude oorlogszones.
Momenteel zitten we in een standoff waarbij de vraag vooral zal zijn wie het snelst nieuw materieel en verse troepen kan aanleveren.Ondertussen heeft de beer wel Europa weer wakker geschut, dus ik hoop dat ze hier effectief doorzetten met de investeringen in het militaire apparaat.
Ik snap niet wat je precies wil zeggen, waarmee moet ik stoppen?
Ik denk trouwens niet dat er een standoff is omdat Rusland zijn posities aan het consolideren is. En ook de vraag wie er het snelst nieuw materieel en troepen kan aanleveren is niet aan de orde, dat is Rusland. Snap ook niet dat je dit een serieuze vraag vind om eerlijk te zijn. Welke aanwijzingen heb jij dat Oekraïne snel nieuw materieel krijgt. Het nieuwe wetsvoorstel voor mobilisatie door Zelensky is ook teruggestuurd voor revisie omdat het de grondwet zou schenden. Ze willen de leeftijd van 27 naar 25 verlagen want de rijen met vrijwilligers zijn er niet meer. Dus Oekraïne kampt ook daar met een probleem. Rusland heeft op zijn beurt ook problemen met mensen vinden maar die Wagner nieuw leven inblazen.
Kataravrouw
31-01-2024 om 23:15
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10538680/steeds-groter-deel-van-de-russen-is-moe-van-de-speciale-operatie-in-oekraine
Als deze Nadezjdin toch eens aan de macht zou kunnen komen....ik weet het, tis hopen tegen beter weten in, maar toch...het is een signaal.
Kataravrouw
31-01-2024 om 23:24
LMEK schreef op 31-01-2024 om 20:10:
[..]
Uiteindelijk heeft Oekraïne nooit gekregen waar zo om vroegen wat het verloop van de oorlog zou kunnen veranderen. Met name raketten voor de middellange en lange afstand en vliegtuigen. Bijna alles wat ze aan hulp hebben gekregen is oud en middelmatig naar huidige standaard. Het westen heeft Rusland onderschat en Rusland heeft het westen onderschat En dan met name de prijs die het westen wil betalen voor een verloren zaak. Dat heb ik ook onderschat voor wat betreft het tijdstip dat de hulp zou stoppen. Maar niet dat hij ging stoppen ondanks een verschrikkelijke nederlaag van Oekraïne en het westen. Dus je hebt gelijk dat ik het tijdstip verkeerd heb ingeschat.
Ja? Die Patriot afweer en Himars Zweeds afweersysteem [ weet zo de naam niet meer ] en onderweg naar ukrane de atacms uit de states zijn oud en middelmatig?
LMEK
31-01-2024 om 23:34
Kataravrouw schreef op 31-01-2024 om 23:24:
[..]
Ja? Die Patriot afweer en Himars Zweeds afweersysteem [ weet zo de naam niet meer ] en onderweg naar ukrane de atacms uit de states zijn oud en middelmatig?
Daarom zei ik ook bijna alles en niet alles.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.