Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Beterhier
01-02-2024 om 11:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 31-01-2024 om 20:57:
[..]
Oef, dat zou wel heel erg slecht zijn. De democratie daar is al niet zoals het "hoort", met dit krijg je een dictatuur.
En dit dan, dat gelooft toch geen hond 😂
Ik maak even een ludieke uitzondering. Het Tal der Ahnungslosen komt nooit meer terug!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tal_der_Ahnungslosen
Ruim voordat de muur viel werd West-Duitse satelliet TV al oogluikend? toegestaan. Waarschijnlijk omdat het niet tegen te houden was. Een losgekoppeld Internet kan altijd ergens verbonden worden met de buitenwereld dus ik geloof niet dat het volledig tegengehouden kan worden. Satelliet Internet kan sowieso niet door Putin gecontroleerd worden.
In dat nieuws over zijn bezittingen ontbreekt zijn luxe boot, schamele 100 miljoen.
https://www.businessinsider.nl/poetin-jacht-graceful-rusland-duitsland-sancties-oekraine/
Het onverwachte vertrek kort voor de invasie bleek achteraf een bijzondere hint. En maar zeggen nee hoor, we gaan niet binnenvallen. Doet me een beetje denken aan Clinton zijn I did not have...
Gebruikersnaaminvullen
01-02-2024 om 15:31
Beterhier schreef op 01-02-2024 om 11:25:
[..]
Ik maak even een ludieke uitzondering. Het Tal der Ahnungslosen komt nooit meer terug!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tal_der_Ahnungslosen
Ruim voordat de muur viel werd West-Duitse satelliet TV al oogluikend? toegestaan. Waarschijnlijk omdat het niet tegen te houden was. Een losgekoppeld Internet kan altijd ergens verbonden worden met de buitenwereld dus ik geloof niet dat het volledig tegengehouden kan worden. Satelliet Internet kan sowieso niet door Putin gecontroleerd worden.
In dat nieuws over zijn bezittingen ontbreekt zijn luxe boot, schamele 100 miljoen.https://www.businessinsider.nl/poetin-jacht-graceful-rusland-duitsland-sancties-oekraine/
Het onverwachte vertrek kort voor de invasie bleek achteraf een bijzondere hint. En maar zeggen nee hoor, we gaan niet binnenvallen. Doet me een beetje denken aan Clinton zijn I did not have...
En nog wat winter/zomerpaleizen.
Gebruikersnaaminvullen
01-02-2024 om 15:35
Kataravrouw schreef op 31-01-2024 om 23:15:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10538680/steeds-groter-deel-van-de-russen-is-moe-van-de-speciale-operatie-in-oekraine
Als deze Nadezjdin toch eens aan de macht zou kunnen komen....ik weet het, tis hopen tegen beter weten in, maar toch...het is een signaal.
Ach, Poetin zal vast wel weer een of ander decreet verzinnen waardoor die man niet mee mag doen of opgesloten wordt. Voor alles wat Poetin in de weg staat is een oplossing.
Daglichtlamp
01-02-2024 om 17:29
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2024Z01126&did=2024D02643
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2023Z20056&did=2023D49008
In het Nederlandse parlement is de steun voor Oekraïne ook nog steeds heel groot, zoals bovenstaande recente aangenomen moties laten zien. De ene is ruim door 2/3 gesteund, de andere door bijna 2/3.
LMEK
02-02-2024 om 10:27
Vitali Klytsjko heeft gezegd dat Zelensky de oorlog als excuus gebruikt om alle macht naar zich toe te trekken en zodoende de democratie in gevaar brengt. Ook heeft hij kritiek op de oproep van een adviseur van Zelensky die de EU opriep de hulp aan Oekraïeners te staken en ze terug te sturen naar Oekraïne om te vechten. Verder zegt hij dat hij als burgemeester van Kiev sinds het begin van de oorlog Zelensky niet persoonlijk heeft gezien of gesproken. Langzaam maar zeker begint het verzet tegen Zelensky te groeien en ik zie het Oekraïense leger zijn lot nog wel bezegelen onder aanvoering van Zalushny.
Blomke82
03-02-2024 om 07:52
LMEK schreef op 02-02-2024 om 10:27:
Vitali Klytsjko heeft gezegd dat Zelensky de oorlog als excuus gebruikt om alle macht naar zich toe te trekken en zodoende de democratie in gevaar brengt. Ook heeft hij kritiek op de oproep van een adviseur van Zelensky die de EU opriep de hulp aan Oekraïeners te staken en ze terug te sturen naar Oekraïne om te vechten. Verder zegt hij dat hij als burgemeester van Kiev sinds het begin van de oorlog Zelensky niet persoonlijk heeft gezien of gesproken. Langzaam maar zeker begint het verzet tegen Zelensky te groeien en ik zie het Oekraïense leger zijn lot nog wel bezegelen onder aanvoering van Zalushny.
Klopt, Zelensky is een machtsbelust mannetje geworden en gooit op deze manier het leger op zn gat voor eigen gewin.
Blomke82
03-02-2024 om 09:44
VanLotje schreef op 02-02-2024 om 17:30:
[..]
Fantastisch!!!
Daar heb je niet zo veel aan als Zelensky zijn door militairen geliefde opperbevelhebber op straat gaat zetten, dat is heel slecht voor de moraal.
Zelensky wil een ja-knikker die de Zelensky visie uitvoert. Waar hebben we dat eerder gezien, dat de president de militaire strategie wil bepalen....
Een patstelling is voor Oekraïne al een overwinning an sich, als je de legers van beide kanten bekijkt.
LMEK
03-02-2024 om 09:45
Blomke82 schreef op 03-02-2024 om 07:52:
[..]
Klopt, Zelensky is een machtsbelust mannetje geworden en gooit op deze manier het leger op zn gat voor eigen gewin.
Zelensky is een opportunist die gaandeweg megalomaan gedrag is gaan vertonen. Hij is gaan geloven dat hij zelf de reden is van alle steun in plaats van dat de steun er puur is om Rusland te verzwakken. Hij is op zoek naar eeuwige roem als de president die Putin versloeg en is de realiteit compleet uit het oog verloren. En juist omdat Zelensky de realiteit niet erkent komt dat zijn eigen bevolking zeer duur te staan. En natuurlijk is het zo dat Zelensky dit nooit heeft gewild althans hij heeft de aanval niet zelf opgezocht. Maar op een gegeven moment in een oorlog ligt het lot van de eigen bevolking niet uitsluitend in de handen van de aanvaller maar ook in die van de verdediging. De signalen dat hij het gebied van 2014 niet kon heroveren kwamen al na een paar maanden, de signalen dat hij het gebied van 2022 niet kon heroveren na een jaar. Hij had toen als eindverantwoordelijke naar een constructieve oplossing moeten zoeken dat uiteindelijk tienduizenden levens gered zou hebben. In plaats daarvan heeft hij een verpletterende nederlaag geleden in het offensief en dat valt hem gewoon aan te rekenen en daar zal hij uiteindelijk ook op worden afgerekend. Zelensky wordt berecht, Putin hopelijk ook maar daar schiet de Oekraïense bevolking niks mee op. Het leed is grotendeels al geschied maar het kan zelfs nog erger als Zelensky niet wordt beteugeld. Putin is bereid om te onderhandelen maar Zelensky niet en dat is nu het grootste probleem.
Zilver_gray
03-02-2024 om 09:50
Blomke82 schreef op 03-02-2024 om 07:52:
[..]
Mooi stuk!
“Hij erkende openlijk dat het niet goed ging op het slagveld. Hij zei wat iedere militair aan den lijve ondervond. Maar de 'patstelling' schoot in het verkeerde keelgat bij Zelensky. Want de president, lobbyend in het buitenland voor meer wapens, vertelde een heel ander, optimistischer verhaal”
Met succes, Zelensky weet telkens weer ergens wat los te peuteren.
Nu weer 50 miljard, vooral bedoeld voor de Oekraïense economie maar toch.
EnglishmaninNewYork
03-02-2024 om 11:28
Op zee gaat het anders voortvarend voor Oekraïne (pun intended).
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5432683/russische-vloot-zwarte-zee-oekraine-oorlogsschip
Quote: "Telkens weer lukt het Oekraïne om Russische marineschepen tot zinken te brengen, terwijl de Oekraïners zelf notabene geen marine hebben."
VanLotje
03-02-2024 om 23:01
EnglishmaninNewYork schreef op 03-02-2024 om 11:28:
Op zee gaat het anders voortvarend voor Oekraïne (pun intended).
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5432683/russische-vloot-zwarte-zee-oekraine-oorlogsschip
Quote: "Telkens weer lukt het Oekraïne omeded Russische marineschepen tot zinken te brengen, terwijl de Oekraïners zelf notabene geen marine hebben."
Ja heel goed.
Diep respect.
O respect voor Ruusische propaganda verspreiders en de "useful idiots" die daaraan mee doen.
Zelfs de Russen kijken neer op Westerlingen die zich laten manipuleren om als spreekbuis te dienen voor Russische propaganda
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.