Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Blomke82 schreef op 06-02-2024 om 06:41:

[..]

Ja in het begin, maar met de huidige westerse steun gooit hij de kont tegen de krib.

Dan verschillen we daarin van mening. Putin weigert te praten. Putin te onderhandelen. 

Dan kun je zelf nog zo democratisch zijn, met zulke mensen valt niet te onderhandelen.

Verder vind ik je (volk) overgeven aan Putin of vechten voor je bestaansrecht echt heel wat anders dan 'je kont tegen de krib gooien'. Sterker nog, dat vind ik behoorlijk respectloos omschreven.

Blomke82 schreef op 06-02-2024 om 06:41:

[..]

Ja in het begin, maar met de huidige westerse steun gooit hij de kont tegen de krib.

Dat is precies wat hij nu aan het doen is. Hij voelt zich onoverwinnelijk en onaantastbaar en luistert naar niemand meer. Want Putin smacht inmiddels ook naar het einde van de oorlog, het westen smacht naar het einde van de oorlog alleen Zelensky ziet nog winstkansen die niemand anders meer ziet. Je zei het zelf al, het is een cabaretier. En die houden van de spotlights en Zelensky heeft nu het grootst mogelijke toneel. En achter de schermen zijn de vredesonderhandelingen al lang een breed begonnen met Putin dus het is een fabeltje dat Putin niet wil onderhandelen. Daar is ie nu al 2 maanden mee bezig en het gesteggel met de hulp uit Amerika en het gesteggel met Orban over hulp uit de EU is een drukmiddel tegen Zelensky. De boodschap is duidelijk, de hulp wordt steeds moeilijker omdat het verzet tegen die hulp groeit. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-02-2024 om 10:08 Topicstarter

Poetin kan gewoon stoppen met aanvallen. Ik zie in zijn daden niet dat hij smacht naar het einde van de oorlog. Het is niet Oekraïne die Rusland aangevallen heeft.

Daglichtlamp schreef op 06-02-2024 om 10:08:

Poetin kan gewoon stoppen met aanvallen. Ik zie in zijn daden niet dat hij smacht naar het einde van de oorlog. Het is niet Oekraïne die Rusland aangevallen heeft.

Dat kan. Hij kan ook gewoon terugtrekken en al het gebied sinds 2014 teruggeven en de schade betalen. Hij kan ook aftreden. Maar dat is allemaal een beetje een wereldvreemde gedachte en ver buiten de realiteit. En je kunt ervoor kiezen om te blijven hangen in een idealistisch wereldbeeld, ik persoonlijk kies voor een realistisch wereldbeeld. En de realiteit is dat er een oorlog aan de gang is die moet stoppen en dat gaat niet lukken met jouw opvatting over hoe die moet stoppen. Gewoon stoppen met schieten is op zijn zachtst gezegd erg kinderachtig redeneren. 

Blomke82 schreef op 06-02-2024 om 06:40:

[..]

Ik denk dat Zaloezjny net effe een beter beeld heeft van wat er op het slagveld moet gebeuren dan een voormalig cabaretier.

Een vervanger loopt tegen dezelfde problemen aan. Alleen met een ja-knikker communiceerd het wat makkelijker, zodat je geen impopulaire maatregelen hoeft te nemen zoals mobilisatie en minder aan populariteit hoeft in te boeten.

Als jij je werkende leven als schoonmaakster bent begonnen en je hebt nu een baan als secretaresse, wil je dan de rest van je leven schoonmaakster of secretaresse genoemd worden?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-02-2024 om 12:55 Topicstarter

LMEK schreef op 06-02-2024 om 10:29:

[..]

Dat kan. Hij kan ook gewoon terugtrekken en al het gebied sinds 2014 teruggeven en de schade betalen. Hij kan ook aftreden. Maar dat is allemaal een beetje een wereldvreemde gedachte en ver buiten de realiteit. En je kunt ervoor kiezen om te blijven hangen in een idealistisch wereldbeeld, ik persoonlijk kies voor een realistisch wereldbeeld. En de realiteit is dat er een oorlog aan de gang is die moet stoppen en dat gaat niet lukken met jouw opvatting over hoe die moet stoppen. Gewoon stoppen met schieten is op zijn zachtst gezegd erg kinderachtig redeneren.

Die arme Poetin toch, hij wil zo graag vrede, maar die Oekraïners willen zich maar niet gewonnen geven. Ik zei ook niet dat hij zich zou moeten terugtrekken, maar zou moeten stoppen met aanvallen. Dat zou een goede eerste stap zijn in de richting van vrede.

Ik heb geen idee waarom het conflict tussen Zelensky en zijn generaal hier echt relevant is. Hun ruzie gaat niet zozeer òf de oorlog moet worden voortgezet, maar vooral over het hoe. Ik weet van mezelf dat ik niet genoeg verstand heb om daar over te oordelen.

Daglichtlamp schreef op 06-02-2024 om 12:55:

[..]

Die arme Poetin toch, hij wil zo graag vrede, maar die Oekraïners willen zich maar niet gewonnen geven. Ik zei ook niet dat hij zich zou moeten terugtrekken, maar zou moeten stoppen met aanvallen. Dat zou een goede eerste stap zijn in de richting van vrede.

Ik heb geen idee waarom het conflict tussen Zelensky en zijn generaal hier echt relevant is. Hun ruzie gaat niet zozeer òf de oorlog moet worden voortgezet, maar vooral over het hoe. Ik weet van mezelf dat ik niet genoeg verstand heb om daar over te oordelen.

Met alle respect maar je hebt ook te weinig verstand van oorlog voeren als je het stoppen met aanvallen een goede eerste stap vindt. Want ik snap er echt geen snars van hoe je dit voor je ziet. Als de Russen nu stoppen met schieten in Avdejevka wat denk je dan dat de Oekraïners gaan doen? Ook stoppen met schieten of de Russen verdrijven met alle mogelijke middelen? Dat we na twee jaar oorlog nog op dit niveau moeten discussiëren is ongelofelijk jammer. Dat het militaire inzicht na 2 jaar nagenoeg afwezig is vind ik verbijsterend om eerlijk te zijn. Stop midden in een oorlog gewoon met aanvallen en dan komt alles goed….

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-02-2024 om 14:33 Topicstarter

LMEK schreef op 06-02-2024 om 14:25:

[..]

Met alle respect maar je hebt ook te weinig verstand van oorlog voeren als je het stoppen met aanvallen een goede eerste stap vindt. Want ik snap er echt geen snars van hoe je dit voor je ziet. Als de Russen nu stoppen met schieten in Avdejevka wat denk je dan dat de Oekraïners gaan doen? Ook stoppen met schieten of de Russen verdrijven met alle mogelijke middelen? Dat we na twee jaar oorlog nog op dit niveau moeten discussiëren is ongelofelijk jammer. Dat het militaire inzicht na 2 jaar nagenoeg afwezig is vind ik verbijsterend om eerlijk te zijn. Stop midden in een oorlog gewoon met aanvallen en dan komt alles goed….

Ik heb ook niet gezegd dat ze moeten stoppen met zich verdedigen. Maar als Poetin echt vrede wil is stoppen met aanvallen een eerste stap.

Daglichtlamp schreef op 06-02-2024 om 14:33:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ze moeten stoppen met zich verdedigen. Maar als Poetin echt vrede wil is stoppen met aanvallen een eerste stap.

Dus ze moeten stoppen met aanvallen maar wel doorgaan met verdedigen omdat ze zo laten zien vrede te willen? Trouwens laat ook maar, het is ook allemaal zinloos. Het is jouw recht om te vinden dat stoppen met aanvallen een eerste stap is naar vrede. De afgelopen tig oorlogen heeft dat niet gewerkt maar wie weet nu wel. 

EnglishmaninNewYork schreef op 06-02-2024 om 06:49:

[..]

Dan verschillen we daarin van mening. Putin weigert te praten. Putin te onderhandelen.

Dan kun je zelf nog zo democratisch zijn, met zulke mensen valt niet te onderhandelen.

Verder vind ik je (volk) overgeven aan Putin of vechten voor je bestaansrecht echt heel wat anders dan 'je kont tegen de krib gooien'. Sterker nog, dat vind ik behoorlijk respectloos omschreven.

Dat zeg jij heel goed.

Daglichtlamp schreef op 06-02-2024 om 14:33:

[..]

Je hebt gelijk en laat je niet van de wijs brengen door iemand die hier lijkt te zijn om Russische propaganda rond te zaaien.  

Is een bekend truucje om mensen op semantiek aan te vallen om de discussie zo te laten verzanden, terwijl je volledig gelijk hebt.

Ik zal mij verder gaan bezighouden met de gebeurtenissen aan het front. Schouderklopjes en steunbetuigingen tussen forrumers laat ik aan anderen over die hun dagtaak daarvan gemaakt schijnen te hebben. 
Dat gezegd hebbende, er is weer een Bradley in Avdejevka vernietigd. Nu is dat op zich geen mirakel omdat de verliezen aan beide kanten groot zijn. Maar er kwamen maar 2 militairen uit het voertuig wat erop duidt dat de 47e brigade erg weinig militairen meer over heeft. Nu hoef ik velen van jullie niet meer uit te leggen wat de 47e brigade doet en waar ze zitten maar voor de enkeling die het niet weet neem ik toch even de tijd. De 47e brigade is de enige die de Bradley hebben en weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Als die brigade geen volle bemanning voor een Bradley meer kan opleveren dan is de situatie in Avdejevka nog veel erger dan we weten. Zaluzhny weet dat natuurlijk wel en ik vraag me af of dat de reden is dat Zelensky hem weg wil hebben? Zaluzhny schijnt overigens ambassadeur in het VK te zijn geworden. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-02-2024 om 17:37 Topicstarter

In feite leg je precies uit waarom Poetin geen vrede wil op dit moment, hij denkt dat hij met oorlog meer te winnen heeft dan met vrede.

LMEK schreef op 06-02-2024 om 17:34:

dagtaak 

Ik betwijfel dat er iemand is die zoveel gepost heeft als jij in dit draadje. 

Projectie is nog zo'n truucje. 

Daglichtlamp schreef op 06-02-2024 om 17:37:

In feite leg je precies uit waarom Poetin geen vrede wil op dit moment, hij denkt dat hij met oorlog meer te winnen heeft dan met vrede.

Ik neem even aan dat je mij bedoelt en anders excuses voor mijn verkeerde aanname. Vrede wordt niet bereikt aan het front maar aan de onderhandelingstafel. Wat er nu aan het front gebeurt is de onderhandelingspositie verbeteren. Die onderhandelingen zijn al lang en breed aan de gang en voordat er overeenstemming wordt bereikt gaat het vechten gewoon door om meer land te heroveren of veroveren. Want nu beide leiders weten dat vrede eraan zit te komen proberen ze snel nog wat te pakken om te kunnen ruilen. Het is nu puur een strategisch spel om te kunnen zeggen ik wil mijn Y ruilen tegen jouw X of mijn X tegen jouw Y en Z aan de tafel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.