Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
06-02-2024 om 17:59
VanLotje schreef op 06-02-2024 om 17:51:
[..]
Ik betwijfel dat er iemand is die zoveel gepost heeft als jij in dit draadje.
Projectie is nog zo'n truucje.
VanLotje
06-02-2024 om 18:32
LMEK schreef op 06-02-2024 om 17:59:
[..]
Ik zou het truucjesboekje nog maar eens goed doorlezen want je posts worden steeds zwakker.
LMEK
06-02-2024 om 18:45
VanLotje schreef op 06-02-2024 om 18:32:
[..]
Ik zou het truucjesboekje nog maar eens goed doorlezen want je posts worden steeds zwakker.
Welk boekje?
LMEK
07-02-2024 om 10:58
De Zweden gaan het onderzoek naar de verantwoordelijke voor het saboteren van Nordstream stoppen. De conclusie van het onderzoek tot nu toe is dat het buiten de Zweedse jurisdicties ligt en daarvoor gestopt gaat worden aldus het Zweedse OM.
Een jaar onderzoek naar iets heeft opgeleverd dat dat iets buiten de jurisdictie ligt en het onderzoek gestopt gaat worden. Het duiveltje op mijn schouder fluistert dat ze de uitkomst niet bekend willen maken om de rust in de tent te bewaren.
LMEK
08-02-2024 om 09:20
Wat gek dat de media de conclusie van de Zweden met oorverdovende stilte heeft ontvangen. Niemand die het raar schijnt te vinden dat een onderzoek van anderhalf jaar alleen heeft opgeleverd dat het onderzoek buiten de jurisdictie valt. Als de Russen het wel hadden gedaan dan had het Zweedse OM zich niet zo beschamend voor schut hoeven zetten. Maar goed die willen bij de NAVO dus de vriendjespolitiek is belangrijker dan de waarheid.
Het interview van Tucker Carlson wordt vanavond om 00:00 uitgezonden. Weet niet precies wat ik ervan moet verwachten maar ga toch kijken. Hoor en wederhoor is een belangrijk iets.
Daglichtlamp
08-02-2024 om 09:31
https://www.ad.nl/buitenland/zweden-komt-niet-verder-en-stopt-onderzoek-sabotage-nord-stream-wie-vindt-wel-het-ultieme-bewijs~a66e37f4/
Alle belangrijke Nederlandse kranten hebben er gewoon over geschreven. Maar momenteel is hier veel anders nieuws dat de aandacht krijgt.
Overigens is het Zweedse onderzoek dan wel gestopt, maar zijn andere landen wel nog steeds bezig met onderzoeken. Het AD artikel vertelt ook nog dat het mogelijk Oekraïnse commando's geweest zijn.
LMEK
08-02-2024 om 09:44
Daglichtlamp schreef op 08-02-2024 om 09:31:
https://www.ad.nl/buitenland/zweden-komt-niet-verder-en-stopt-onderzoek-sabotage-nord-stream-wie-vindt-wel-het-ultieme-bewijs~a66e37f4/
Alle belangrijke Nederlandse kranten hebben er gewoon over geschreven. Maar momenteel is hier veel anders nieuws dat de aandacht krijgt.
Overigens is het Zweedse onderzoek dan wel gestopt, maar zijn andere landen wel nog steeds bezig met onderzoeken. Het AD artikel vertelt ook nog dat het mogelijk Oekraïnse commando's geweest zijn.
Dat zeg ik ook, het nieuws is ontvangen. Maar de conclusie van het onderzoek is op zijn zachtst gezegd erg vreemd. En juist dat zou meer vragen moeten oproepen maar die blijven achterwege. Het zal weer een vage complottheorie zijn dat bijna alle serieuze media geen follow up doen op het onderzoek. Net alsof het niet gaat om 1 van de grootste milieurampen en terroristische aanslag.
Daglichtlamp
08-02-2024 om 10:02
Ik vind het vooral opmerkelijk dat niet als bij MH17 gekozen is voor een gezamenlijk onderzoek door de betrokken landen.
LMEK
08-02-2024 om 10:53
Guy Verhofstadt heeft gezegd dat Tucker Carlson een reisverbod in de EU moet krijgen vanwege het interview met Putin.
kerstbeer
08-02-2024 om 13:32
Russische gevangen moeten nu tot einde van de oorlog vechten.
https://www.businessinsider.com/russia-prisoners-recruited-fight-ukraine-war-end-not-6-months-2024-2?international=true&r=US&IR=T
Sommigen die eerder wel al een pardon hadden ontvangen na gevochten te hebben, hebben alweer misdaden gepleegd in Rusland.
Daglichtlamp
08-02-2024 om 15:01
https://www.trouw.nl/buitenland/het-is-niet-zo-vreemd-dat-tucker-carlson-poetin-wel-voor-zijn-camera-krijgt~b4c7914c/
Volgens Kremlin-woordvoerder Dimitri Peskov ging Poetin akkoord met het interview om ‘hoe de benadering van Carlson verschilt met de eenzijdige verslaggeving van het conflict in Oekraïne door de meeste westerse nieuwsmedia’. Carlson prijst zichzelf om hoe hij de eerste journalist zou zijn die ‘beide kanten van het verhaal’ wil belichten en om hoe hij de eerste westerse journalist zou zijn die eraan had gedacht de Russische president naar zijn kant van het verhaal te vragen.
Onzin natuurlijk. Het is Carlson op hevige kritiek komen te staan – waaronder vanuit The Wall Street Journalist, waarvan Rusland-verslaggever Evan Gershkovic bijna een jaar wegens spionagebeschuldigingen in een Russische cel verblijft. Diverse westerse media hebben al tevergeefs talloze interviewverzoeken bij het Kremlin ingediend. Iets wat zelfs Pekov moest toegeven: “Hier heeft Carlson het toch fout.”
LMEK
08-02-2024 om 16:36
Weer een reality check voor Zelensky ditmaal van de Engelse NAVO ambassadeur die heeft gezegd dat Zelensky zijn verwachtingen naar beneden moet bijstellen over de komende NAVO top. Zelensky zei eerder vorige maand een militaire en politieke beslissing te verwachten maar dat gaat niet gebeuren. Gisteren al het nieuws dat er weer een poging tot steun is afgewezen in Amerika. Ik denk dat ze Zelensky naar de onderhandelingstafel dirigeren omdat het besef ook tot het westen is doorgedrongen dat een militaire overwinning van Oekraïne een fabeltje is. Oekraïne moet land gaan afstaan in ruil voor een NAVO lidmaatschap.
Moirmel
09-02-2024 om 07:46
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240209_91712949
Dit in combinatie met het nieuws dat Zelensky de legertop wisselt, vraag ik me af wat de komende weken gaat brengen.
Gebruikersnaaminvullen
09-02-2024 om 09:11
Moirmel schreef op 09-02-2024 om 07:46:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240209_91712949
Dit in combinatie met het nieuws dat Zelensky de legertop wisselt, vraag ik me af wat de komende weken gaat brengen.
Ik moet het hele interview nog bekijken, maar door korte video's die ik heb gezien krijg ik bijna medelijden met Poetin..................bijna. Wat is hij toch zielig en wat doet hij toch veel goeds voor Oekraïne zonder een bedankje te krijgen.
LMEK
09-02-2024 om 09:24
Het was een lange zit maar als je goed geïnformeerd wil zijn moet je soms gewoon doorbijten. In principe zegt Putin niks schokkends of nieuws voor iedereen die zich heeft verdiept in de oorlog. Wat dat betreft is het interview precies zoals Carlson ook aangaf, voor de Amerikaan die Putins stem nog nooit heeft gehoord. In de zeer gecontroleerde stroom aan informatie die in Amerika naar buiten wordt gebracht zul je deze dingen van Putin niet horen of lezen. Een van de dingen die mij het meeste is bijgebleven is dat Boris Johnson persoonlijk Zelensky heeft overtuigd te gaan vechten in plaats praten. Precies datzelfde heeft de voormalige Israëlische politicus gezegd die voor het tegenovergestelde heeft gelobbyd. Het is geen geheim dat ik de Amerikanen verantwoordelijk acht voor bijna alle militaire conflicten in de wereld omdat ze overal belangen hebben. Putin geeft daar ook voorbeelden van dat Amerika gaat stoken in andere landen om er zelf beter van te worden. Voorbeelden te over en als je nú beeldmateriaal terugkijkt van Biden van 30 jaar geleden is het ook geen verassing dat we nu midden in 2 oorlogen zitten die Amerika faciliteert.
Maar goed, de vuile was komt vanzelf naar buiten nu iedereen in politiek en militair Oekraïne zijn hachje gaat proberen te redden na het verlies in de oorlog.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.