Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
felija
30-06-2023 om 22:49
Dit zeg jij:
"In 2 uur tijd hebben ze 20% van hun totale aantal M-2s, 20% van het totale aantal Leopard 2A6s en 50% van het totale aantal Leopard 2Rs verloren."
Dit zeg jij tegen moirmel;
"Dat ik laat uitschijnen dat dit over de totale hoeveelheid geleverd materieel is blijft gewoon een product van je eigen fantasie."
Toch een product van je eigen fantasie, maar iemand anders de schuld geven. Niet chique.
LMEK
30-06-2023 om 22:52
Moirmel schreef op 30-06-2023 om 22:43:
[..]
En jij denkt werkelijk dat dit klopt, dat 1 divisie op amper twee uur tijd ongeveer 100 tanks heeft verloren?
Sorry, maar ik meen echt dat ze hier spreken over het aantal voertuigen binnen deze eenheid en niet over het totaal.
Ik ga geen leraar engels op basisschool niveau spelen. Het artikel is duidelijk genoeg.
EnglishmaninNewYork
30-06-2023 om 23:18
Aandacht weer ruimschoots afgeleid?
Nieuwe focus
https://www.bbc.com/news/world-europe-66052060
Friezinnetje
30-06-2023 om 23:21
LMEK schreef op 30-06-2023 om 22:52:
[..]
Ik ga geen leraar engels op basisschool niveau spelen. Het artikel is duidelijk genoeg.
Terug naar school dan maar
LMEK
30-06-2023 om 23:32
Friezinnetje schreef op 30-06-2023 om 23:21:
[..]
Terug naar school dan maar
Dat zeg ik ook steeds.
felija
30-06-2023 om 23:40
EnglishmaninNewYork schreef op 30-06-2023 om 23:18:
Aandacht weer ruimschoots afgeleid?
Nieuwe focus
https://www.bbc.com/news/world-europe-66052060
Je hebt gelijk, interessant artikel, wat voeren ze allemaal in hun schild? Nietsontziende brute moordenaars.
Friezinnetje
30-06-2023 om 23:52
LMEK schreef op 30-06-2023 om 23:32:
[..]
Dat zeg ik ook steeds.
Jij zou terug moeten gaan
LMEK
30-06-2023 om 23:54
Friezinnetje schreef op 30-06-2023 om 23:52:
[..]
Jij zou terug moeten gaan
Omdat jij dat zegt? Of heb je een betere reden? Kom op, niet zo geheimzinnig doen.
Moirmel
01-07-2023 om 00:18
LMEK schreef op 30-06-2023 om 22:52:
[..]
Doe niet zo onnozel. Je weet goed genoeg dat Oekraïne geen enkele eenheid zou uitrusten met al hun pantservoertuigen. In tactisch opzicht slaat dit nergens op.
LMEK
01-07-2023 om 00:21
Moirmel schreef op 01-07-2023 om 00:18:
[..]
Doe niet zo onnozel. Je weet goed genoeg dat Oekraïne geen enkele eenheid zou uitrusten met de helft van hun pantservoertuigen. In tactisch opzicht slaat dit nergens op.
Je kunt een mailtje naar Forbes sturen met deze uitleg. Dan passen ze dat artikel vast wel aan.
Friezinnetje
01-07-2023 om 07:42
LMEK schreef op 30-06-2023 om 23:54:
[..]
Omdat jij dat zegt? Of heb je een betere reden? Kom op, niet zo geheimzinnig doen.
Ga zelf even een reden verzinnen joh. Wat ben jij een ongelofelijke nare forummer, die zichzelf het allerbeste vind en vooral anderen denigreert. Maar als meerdere iets weerleggen dan ga je er niet op reageren en ga je weer op een manier reageren dat degene dom is.
EnglishmaninNewYork
01-07-2023 om 08:11
Het heeft wel effect, helaas. Want in plaats van interessante informatie te delen en bespreken is het Lange Met Een Korte wel weer gelukt de aandacht af te leiden op een manier waarop niemand meer zin heeft om verder te gaan, terwijl de ontwikkelingen momenteel zeker wel de aandacht verdienen.
De manier waarop hij (op een ander forum is het een 'hij') forumt lijkt vooral gericht op het beïnvloeden van de sfeer, met name door informatie met opzet te verdraaien en steken onder water te geven.
Er zijn in dit topic al meerdere forummers die wel met goede inhoudelijke bijdrages kwamen afgehaakt vanwege de toon die door LMEK gezet wordt en waar op ingegaan wordt waardoor er steeds een zijdiscussie ontstaat die afleidt van wat er werkelijk gebeurt.
Dus wat mij betreft back on topic: Wagner lijkt zich in Belarus te positioneren en er schijnen koppen te rollen in het Kremlin. Ondertussen is Loekashenko 'de bemiddeling' flink aan het uitmelken. Hoe meer hij erover opschept, hoe ongeloofwaardig ik het vind overkomen.
LMEK
01-07-2023 om 10:43
EnglishmaninNewYork schreef op 01-07-2023 om 08:11:
Het heeft wel effect, helaas. Want in plaats van interessante informatie te delen en bespreken is het Lange Met Een Korte wel weer gelukt de aandacht af te leiden op een manier waarop niemand meer zin heeft om verder te gaan, terwijl de ontwikkelingen momenteel zeker wel de aandacht verdienen.
De manier waarop hij (op een ander forum is het een 'hij') forumt lijkt vooral gericht op het beïnvloeden van de sfeer, met name door informatie met opzet te verdraaien en steken onder water te geven.
Er zijn in dit topic al meerdere forummers die wel met goede inhoudelijke bijdrages kwamen afgehaakt vanwege de toon die door LMEK gezet wordt en waar op ingegaan wordt waardoor er steeds een zijdiscussie ontstaat die afleidt van wat er werkelijk gebeurt.
Dus wat mij betreft back on topic: Wagner lijkt zich in Belarus te positioneren en er schijnen koppen te rollen in het Kremlin. Ondertussen is Loekashenko 'de bemiddeling' flink aan het uitmelken. Hoe meer hij erover opschept, hoe ongeloofwaardig ik het vind overkomen.
De aandacht van wat af te leiden?
Dat Wagner in Bekarus zit heb ik een dag of 6 geleden al gemeld.
Kijk, wij verschillen van inzicht over het ontstaan, het verloop en de oplossing van deze oorlog jullie reageren extreem slecht op berichten die kunnen duiden op een eventuele winst van Rusland. Dan gaat het meteen over mij persoonlijk en niet meer over de inhoud van het bericht, want als ik een ban krijg dan krijgen jullie de andere kant van het verhaal niet te zien en dat is dan weer beter voor de gemoedstoestand
En forummers met goede inhoudelijke bijdragen die afhaken bij tegengeluid zijn geen winst voor dit topic. Het begint hier meer voetbalsupporters topic te worden waarbij de realiteit niet meer van belang is omdat de haat voor de andere partij zo groot is.
Jij hebt voor de zoveelste keer weer een plasje gedaan over iets waarbij je 100 zinnen over mij praat en 10 zinnen over het topic. Typisch…
Oh ja, en ik citeer of link nooit bronnen of websites afkomstig uit Rusland of in beheer van Russen. Dat is makkelijk controleerbaar.
LMEK
01-07-2023 om 11:03
https://www.washingtonpost.com/world/2023/06/30/valery-zaluzhny-ukraine-general-interview/
Een stukje uit het interview.
If anyone thinks that Ukraine’s counteroffensive got a lucky boost last weekend when Wagner chief Yevgeniy Prigozhin led a mutiny of mercenary forces on an assault toward Moscow before halting the advance, Zaluzhny is not so sure. Prigozhin’s Wagner forces had already exited the front line, after claiming the eastern city of Bakhmut a month ago, Zaluzhny said, so there was no noticeable change on the battlefield as the rebellion took place.
“We didn't feel that their defense got weaker somewhere or anything,” he said.
felija
01-07-2023 om 11:10
Wat een hoop zelfingenomen gezwets weer, totaal geen zelfreflectie.
EnglishmaninNewYork: bedankt voor je post!
Dat van die koppen rollen in het Kremlin, heb ik ook gelezen. Wie zijn er nu weer stiekem uit het raam gegooid?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.