Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Moirmel
30-06-2023 om 02:14
LMEK schreef op 29-06-2023 om 12:38:
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/06/27/25-tanks-and-fighting-vehicles-gone-in-a-blink-the-ukrainian-defeat-near-mala-tokmachka-was-worst-than-we-thought/?sh=2d0db4ab7918
in 2 uur tijd hebben ze 20% van hun totale aantal M-2s, 20% van het totale aantal Leopard 2A6s en 50% van het totale aantal Leopard 2Rs verloren. En wie weet hoeveel mensen. Dit gaat over een aanval op 8 juni maar ondertussen zijn er veel meer van dit soort dingen gebeurd met Oekraïense tanks en Russische mijnenvelden.
Misschien gaat Putin toch echt voor Kiev binnenkort want er blijft niets over om mee te verdedigen. Er staan Wagner eenheden, Russisch regulier leger, Spetnatz, Belarus regulier leger en waarschijnlijk ook nog troepen van Kadyrov op 90km van Kiev. Als er nu binnen een aantal dagen niet onderhandeld gaat worden gaan we een nieuw bloederig hoofdstuk in.
Direct uit je artikel:
The smoke cleared to reveal no fewer than 25 wrecked Ukrainian vehicles: 17 M-2s, four Leopard 2A6 tanks, three Leopard 2Rs and one Wisent. To outside observers, the losses initially seemed lighter. But over the next two weeks, analysts scrutinized drone videos and snapshots from the ground and steadily added to the list.
Losing one Wisent isn’t that big of a deal for the Ukrainian army: it has dozens of the vehicles. But the Ukrainians initially received just a hundred of the versatile M-2s and 21 of the high-tech Leopard 2A6s with their far-firing 55-caliber cannons. And Finland gave Ukraine all six of the Leopard 2Rs.
In a bloody hour or two, the 47th-33rd Brigade battlegroup lost nearly a fifth of Ukraine’s M-2s, a fifth of its Leopard 2A6s and half its Leopard 2Rs. The United States promptly pledged more than enough extra M-2s to make good the June 8 losses, but Ukraine’s European allies have yet to pony up more Leopard 2A6s. And there literally aren’t any more Leopard 2Rs.
Voor al de anderen: lees het en zie direct hoe LMEK tekst en info manipuleert.
Daarnaast LMEK gaat dit over info over 8 juni, weet niet of je het gemerkt hebt, maar ondertussen zijn er een aantal zaken verandert.
felija
30-06-2023 om 08:42
Moirmel schreef op 30-06-2023 om 02:14:
[..]
Direct uit je artikel:
The smoke cleared to reveal no fewer than 25 wrecked Ukrainian vehicles: 17 M-2s, four Leopard 2A6 tanks, three Leopard 2Rs and one Wisent. To outside observers, the losses initially seemed lighter. But over the next two weeks, analysts scrutinized drone videos and snapshots from the ground and steadily added to the list.Losing one Wisent isn’t that big of a deal for the Ukrainian army: it has dozens of the vehicles. But the Ukrainians initially received just a hundred of the versatile M-2s and 21 of the high-tech Leopard 2A6s with their far-firing 55-caliber cannons. And Finland gave Ukraine all six of the Leopard 2Rs.
In a bloody hour or two, the 47th-33rd Brigade battlegroup lost nearly a fifth of Ukraine’s M-2s, a fifth of its Leopard 2A6s and half its Leopard 2Rs. The United States promptly pledged more than enough extra M-2s to make good the June 8 losses, but Ukraine’s European allies have yet to pony up more Leopard 2A6s. And there literally aren’t any more Leopard 2Rs.
Daarnaast LMEK gaat dit over info over 8 juni, weet niet of je het gemerkt hebt, maar ondertussen zijn er een aantal zaken verandert.
Ongelofelijk weer....
_Audrey
30-06-2023 om 08:55
[..]
Direct uit je artikel:
The smoke cleared to reveal no fewer than 25 wrecked Ukrainian vehicles: 17 M-2s, four Leopard 2A6 tanks, three Leopard 2Rs and one Wisent. To outside observers, the losses initially seemed lighter. But over the next two weeks, analysts scrutinized drone videos and snapshots from the ground and steadily added to the list.Losing one Wisent isn’t that big of a deal for the Ukrainian army: it has dozens of the vehicles. But the Ukrainians initially received just a hundred of the versatile M-2s and 21 of the high-tech Leopard 2A6s with their far-firing 55-caliber cannons. And Finland gave Ukraine all six of the Leopard 2Rs.
LMEK zegt toch letterlijk wat in het artikel staat, wat klopt er dan niet?
LMEK
30-06-2023 om 09:44
[..]
Direct uit je artikel:
Ik denk dat jouw kennis van de Engelse taal gewoon ontoereikend is.
Maar vooruit dan maar, wat heb ik gemanipuleerd? Ik heb de tekst vertaald en het enige wat ik veranderd heb is dat het artikel spreekt van een vijfde deel en ik heb daar 20% van gemaakt. Zo heb ik ook 50% gemaakt in plaats van de helft wat in het artikel staat.
Dat het over een aanval van 8 juni heb ik er zelf ook bijgeschreven, het artikel zelf is van 27 juni.
En het ergste is nog dat iemand vol in jouw verhaal trapt over manipulatie, dat laat mooi zien hoe fake news werkt.
Moirmel
30-06-2023 om 11:30
LMEK schreef op 30-06-2023 om 09:44:
[..]
Maar vooruit dan maar, wat heb ik gemanipuleerd? Ik heb de tekst vertaald en het enige wat ik veranderd heb is dat het artikel spreekt van een vijfde deel en ik heb daar 20% van gemaakt. Zo heb ik ook 50% gemaakt in plaats van de helft wat in het artikel staat.
Dat het over een aanval van 8 juni heb ik er zelf ook bijgeschreven, het artikel zelf is van 27 juni.
En het ergste is nog dat iemand vol in jouw verhaal trapt over manipulatie, dat laat mooi zien hoe fake news werkt.
In je eerste zin laat je uitschijnen dat dit gaat over de totale hoeveelheid aan materieel dat geleverd is, terwijl het heel duidelijk is dat Oekraïne geen 50% procent van zijn Leopards tanks is kwijtgespeeld maar dat dit om één gevechtssituatie gaat.
Echt stap eens af van de gedachte dat de EU en de VS zullen toelaten dat Rusland hier een overwinning uitsleept.
Met de oude leeuw enkele berichten geleden, bedoelde ik trouwens de EU. Hoeveel jaar heeft Duitsland nodig gehad om na WO I een oorlogseconomie op te bouwen?
Vergis je hierin niet, Europa is een continent gedrenkt in bloed, het is niet omdat we nu de weg van de vrede bewandelen, dat we vergeten zijn om te vechten.
felija
30-06-2023 om 12:08
LMEK schreef op 30-06-2023 om 09:44:
[..]
Zo heel moeilijk is Engels niet, hoor. Ik trap nergens in, ik ben prima in staat zelf na te denken. Ik lees gewoon wat er staat en ik lees dat op dezelfde manier als moirmel.
Daglichtlamp
30-06-2023 om 12:13
felija schreef op 30-06-2023 om 12:08:
[..]
Zo heel moeilijk is Engels niet, hoor. Ik trap nergens in, maar ik lees gewoon wat er staat en ik lees dat op dezelfde manier als moirmel.
Het is standaard in LMEK reacties om de mensen die het niet met haar eens zijn te diskwalificeren. Ondertussen vraag ik me af als de Russen inderdaad zo veel sterker zijn dan de Oekrainers waarom wappert er dan nog geen Russische vlag in Kyiv?
LMEK
30-06-2023 om 13:58
Daglichtlamp schreef op 30-06-2023 om 12:13:
[..]
Het is standaard in LMEK reacties om de mensen die het niet met haar eens zijn te diskwalificeren. Ondertussen vraag ik me af als de Russen inderdaad zo veel sterker zijn dan de Oekrainers waarom wappert er dan nog geen Russische vlag in Kyiv?
Ook jou staat het vrij om aan de hand van het artikel en mijn vertaling aan te tonen wat ik gemanipuleerd heb. Dan toon je tevens aan dat haar of zijn engels wel toereikend is. Vooralsnog is het Moirmel niet gelukt dat aan te tonen terwijl ze daar toch de kans voor heeft gekregen. Mijn vertaling van het artikel is gewoon correct een verwarring kan alleen ontstaan als je het engelse artikel niet begrijpt.
En om eerlijk te zijn ben ik soms best bot in mijn reacties maar het is bijvoorbeeld op zijn minst vreemd dat iemand na een jaar oorlog nog steeds niet weet dat Litouwen niet aan Rusland grenst. Dan is het voor mij moeilijk om daar niks van te zeggen. En daar kun je van vinden wat je leuk vindt maar het blijft feitelijk onjuist wat de persoon schreef.
Zo ook nu met de beschuldiging van manipulatie. Weerleg het gewoon.
Daglichtlamp
30-06-2023 om 14:37
LMEK schreef op 30-06-2023 om 13:58:
[..]
Ook jou staat het vrij om aan de hand van het artikel en mijn vertaling aan te tonen wat ik gemanipuleerd heb. Dan toon je tevens aan dat haar of zijn engels wel toereikend is. Vooralsnog is het Moirmel niet gelukt dat aan te tonen terwijl ze daar toch de kans voor heeft gekregen. Mijn vertaling van het artikel is gewoon correct een verwarring kan alleen ontstaan als je het engelse artikel niet begrijpt.
En om eerlijk te zijn ben ik soms best bot in mijn reacties maar het is bijvoorbeeld op zijn minst vreemd dat iemand na een jaar oorlog nog steeds niet weet dat Litouwen niet aan Rusland grenst. Dan is het voor mij moeilijk om daar niks van te zeggen. En daar kun je van vinden wat je leuk vindt maar het blijft feitelijk onjuist wat de persoon schreef.
Zo ook nu met de beschuldiging van manipulatie. Weerleg het gewoon.
Daar had ik het dus niet over. Het gaat over je manier van discussiëren waarbij het standaard lijkt als iemand het niet met je eens bent die weg te zetten als dom. Alsof de echte argumenten op zijn
LMEK
30-06-2023 om 14:55
Daglichtlamp schreef op 30-06-2023 om 14:37:
[..]
Daar had ik het dus niet over. Het gaat over je manier van discussiëren waarbij het standaard lijkt als iemand het niet met je eens bent die weg te zetten als dom. Alsof de echte argumenten op zijn
Niemand is het hier met mij eens. En dat is helemaal goed als het over meningen gaat of over speculaties of dingen waar geen bewijzen voor zijn, helemaal prima.
Maar als het over feiten gaat dan gaat die vlieger niet op. Je kunt het niet oneens zijn over of dat Litouwen aan Rusland grenst. Of over het feit dat de F-16 vliegtuigen verouderde modellen zijn. Als je dat soort dingen niet weet zegt dat niets persoonlijks over iemand, het toont alleen aan dat de kennis over dit topic niet optimaal is.
En ondanks dat je het niet over de manipulatie had waar ik op doelde kun je misschien toch je gedachten over dat onderwerp delen. Zie jij iets wat op manipulatie kan duiden!
Daglichtlamp
30-06-2023 om 15:02
https://www.quest.nl/maatschappij/geschiedenis/a39224351/stukje-rusland-polen-litouwen-konigsberg-kaliningrad-koningsbergen/
Het spreekt voor zich denk ik.
LMEK
30-06-2023 om 15:15
Daglichtlamp schreef op 30-06-2023 om 15:02:
https://www.quest.nl/maatschappij/geschiedenis/a39224351/stukje-rusland-polen-litouwen-konigsberg-kaliningrad-koningsbergen/
Het spreekt voor zich denk ik.
Tsja, zo zou ik ook kunnen zeggen dat Aruba aan België grenst. Het spreekt voor zich want Aruba hoort bij Nederland en Nederland grenst aan België.
Als je de kaart bekijkt die bij het artikel in de Quote staat zie je hoe het echt zit.
Mija
30-06-2023 om 15:28
LMEK schreef op 28-06-2023 om 15:26:
Zou Wagner vanuit Belarus een aanval doen op Kiev? Op 90 kilometer van de grens en bereikbaar via de grond en via het water lijkt het een makkelijk doelwit. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn waarom Prigozhin en Lukashenko aan het praten zijn.
Van Uhm en De Kruif (Podcast Veldheren) achten de kans hierop niet groot. Volgens hen is het terrein daar niet geschikt voor. Ik meen me te herinneren dat het om moerasachtig gebied gaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.