Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
02-04-2023 om 23:08
Friezinnetje schreef op 02-04-2023 om 23:02:
[..]
Ach, je zult er hier niet veel vinden, die die kant op willen. Staan we weer quitte. Oh nee, er komen toch veel deze kant uit. Vluchtelingen, die graag daar weg willen. Tuurlijk niet uit Egypte, Dubai of Qatar. Maar uit de landen waar die engnekken waar Felija het over had de leiders zijn.
Nee, omdat die hier helemaal niet willen zijn. Europa is alleen economisch interessant voor velen. Ik weet niet over welke engnekken Felija het heeft maar ik weet wel dat de landen waar het westen de engnekken heeft vermoord er per definitie vele malen slechter voor staan nu als toen.
felija
02-04-2023 om 23:08
LMEK schreef op 02-04-2023 om 23:03:
[..]
Maar het gaat niet om mij. Ik woon een aantal maanden in Nederland en de rest niet.
Ik praat over het Iraakse, Libische, Afghaanse en Syrische gezin die het westen veracht. Omdat ze die mensen tot in den treure hebben gebombardeerd om de westerse maatstaf op te leggen. Denk jij nu echt dat de mensen in Irak, Libië, Afghanistan en Syrië beter leven na het westerse ingriijpen? Die mensen zijn voor generaties verdoemd tot armoede en beestachtige omstandigheden door het westen.
Mensen, het werkt twee kanten op, niet alleen de onze.
Zeg, hou eens op! Ik woon toevallig in het door jou zo verguisde westen en veracht geen Irakezen, Libiërs en Afghanen, integendeel.
Een Assad, Khadaffi, Hoessein hadden hun eigen bevolking al verdoemd tot armoede en ellende.
felija
02-04-2023 om 23:14
het schrikbewind van Khadaffi:
https://www.trouw.nl/nieuws/de-ongekende-wreedheid-van-kadafi~bbb6878a/
LMEK
02-04-2023 om 23:16
Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-04-2023 om 21:18:
Ik ben er wel klaar mee. Op mij komt LMEK over als vergiftigd door haat naar het Westen. Links en rechts af en toe zeggen dat het zo vreselijk is voor de Oekraïners én de Russen, maar vooral afgeven op het Westen, op Nederland, op Zelensky, Biden, NAVO.
Ik kan zeggen dat ik blij ben een Nederlander te zijn, met alle rechten, plichten, vrijheden, tradities. Nederland is niet perfect, maar dat is geen enkel land. En iedereen dit allemaal niet kan waarderen is vrij om te vertrekken naar een land van keuze.
En dit niet kunnen waarderen en blijven is dan ook gewoon een optie. Ik heb de afgelopen 3 uur op dit forum wel vaker aangeboden gekregen te vertrekken naar een ander land.
In mijn jeugd was het altijd rot op naar je eigen land.
Tot zover de tolerantie voor mensen met een andere mening.
felija
02-04-2023 om 23:20
LMEK schreef op 02-04-2023 om 23:16:
[..]
En dit niet kunnen waarderen en blijven is dan ook gewoon een optie. Ik heb de afgelopen 3 uur op dit forum wel vaker aangeboden gekregen te vertrekken naar een ander land.
In mijn jeugd was het altijd rot op naar je eigen land.
Tot zover de tolerantie voor mensen met een andere mening.
Het is niet je mening waar mensen over vallen, maar hoe je hem brengt als zijnde de waarheid, gebaseerd op frustraties.
LMEK
02-04-2023 om 23:28
felija schreef op 02-04-2023 om 23:08:
[..]
Zeg, hou eens op! Ik woon toevallig in het door jou zo verguisde westen en veracht geen Irakezen, Libiërs en Afghanen, integendeel.
Een Assad, Khadaffi, Hoessein hadden hun eigen bevolking al verdoemd tot armoede en ellende.
Ik veracht de westerse bevolking niet maar wel de westerse politiek die al duizend jaar anderen onderdrukt tot op de dag van vandaag. Ik woon ook in Nederland en ga mij er nooit bij neerleggen dat Nederland deel uitmaakt van een aanvals alliantie zoals wij dat nu ook in Oekraïne doen. Ik veracht ook dat wij anderen met geweld tot de orde roepen.
En ik weet zeker dat elke burger in de respectievelijke landen waar Assad, Khadaffi en Hoessein aan de macht waren hun huidige status nog veel erger vinden. Een status waar een aanslag onder de 100 doden de media niet eens meer bereikt.
LMEK
02-04-2023 om 23:34
felija schreef op 02-04-2023 om 23:20:
[..]
Het is niet je mening waar mensen over vallen, maar hoe je hem brengt als zijnde de waarheid, gebaseerd op frustraties.
Het staat je vrij om aan te tonen dat de mensen en landen waarover ik het heb deel uit willen maken van de westerse wereld en bijhorende normen en waarden. Ik blijf er heilig van overtuigd dat de gemiddelde Aziaat, Afrikaan of Arabier het westen als Sodom en Gomorra ziet en zodoende hier geen onderdeel van wil uitmaken. En let wel, ik zeg de gemiddelde en niet de extreme.
felija
02-04-2023 om 23:41
LMEK schreef op 02-04-2023 om 23:34:
[..]
Het staat je vrij om aan te tonen dat de mensen en landen waarover ik het heb deel uit willen maken van de westerse wereld en bijhorende normen en waarden. Ik blijf er heilig van overtuigd dat de gemiddelde Aziaat, Afrikaan of Arabier het westen als Sodom en Gomorra ziet en zodoende hier geen onderdeel van wil uitmaken. En let wel, ik zeg de gemiddelde en niet de extreme.
Ze hoeven helemaal geen deel uit te maken van de westerse wereld. Hoe kom je daar nu weer bij? Dat maak jij ervan.
Landen die te kampen hebben (gehad) met een schrikbewind, daar gaat het over, is er in elk Aziatisch, Afrikaans, Arabisch land een schrikbewind (geweest)? Nee.
In landen waar dat wel het geval is (geweest) hoop ik dat er een leider opstaat die wel het beste voor heeft met zijn volk, in hun eigen land met hun eigen waarden en normen. Waar ze zich veilig en vrij kunnen voelen.
LMEK
02-04-2023 om 23:50
Friezinnetje schreef op 02-04-2023 om 22:41:
[..]
hitler en stalin zijn al heel lang dood. Rusland is deels Europa, deels Azië dus weet niet wat je precies wilt zeggen? In de wereld zijn nog een heel rijtje zeer vreemde snuiters te noemen: bin Laden, Erdogan, Ali Khamenei, en zo zijn er nog wel meer.
Ho eens even, Hitler en Stalin zijn niet de namen waar ik mee aan kom zetten. Je had beter tegen de persoon die dat plaatste kunnen vertellen dat die lui al heel lang dood zijn.
Bin Laden is ook dood, waarom plaats je die in het rijtje van levende vreemde snuiters?
Waarom zit Erdogan in jouw rijtje? Wat heeft hij volgens jou verkeerd gedaan?
LMEK
03-04-2023 om 00:00
felija schreef op 02-04-2023 om 22:42:
[..]
Als je wil, kan ik ook niet-Europeanen opnoemen, hoor, geen probleem: Assad, Saddam Hoessein, Khadaffi, Mugabe, Mao Zedong.
Hoeveel slachtoffers hebben die buiten hun bevolking gemaakt? Bush, Clinton, Blair, van den Broek, Balkenende, Mitterand en kornuiten hebben in al die landen ook miljoenen slachtoffers gemaakt. Ik vraag mij al hoeveel Europeanen Mugabe heeft vermoord. Of Assad, Saddam of Khadaffi.
Ik wil niet eens weten hoeveel burgers het westen in al die landen heeft vermoord. Om ze te helpen welteverstaan.
LMEK
03-04-2023 om 00:14
De langzame verschuiving van de wereldmacht in het afgelopen jaar is een duidelijk teken dat het overgrote deel van de wereld klaar is met het Amerikaanse dictatorschap en de Europese hegemonie.
DIe verschuiving gaat er voor zorgen dat wij het in Europa stukken slechter gaan krijgen en de rest van de wereld stukken beter. Het moest er een keer van komen het westerse geweld ten spijt.
LMEK
03-04-2023 om 00:37
Moirmel schreef op 02-04-2023 om 20:15:
Jij ziet het Westen als de grote boeman op deze wereld, wel ik heb het compleet gehad met die redenering.
Who cares?
Mijn mening is mijn mening. Ik roep niet op tot geweld, ondermijning of sabotage van het westen en de westerse samenleving.
Ik verkondig mijn mening dat de westerse politiek doordrenkt is van hypocrisie en onderdrukking. Dat jij het gehad hebt met mijn mening en niet kunt accepteren dat ik een andere mening heb is toch echt jouw eigen probleem.
Ik laat mij door berichten van soortgelijke strekking niet stoppen om een andere mening te hebben en die te verdedigen. En al helemaal niet als die mening binnen de wettelijke alsmede de fatsoensnormen ligt.
Moirmel
03-04-2023 om 00:49
LMEK schreef op 03-04-2023 om 00:14:
De langzame verschuiving van de wereldmacht in het afgelopen jaar is een duidelijk teken dat het overgrote deel van de wereld klaar is met het Amerikaanse dictatorschap en de Europese hegemonie.
DIe verschuiving gaat er voor zorgen dat wij het in Europa stukken slechter gaan krijgen en de rest van de wereld stukken beter. Het moest er een keer van komen het westerse geweld ten spijt.
Een verschuiving in de wereldmacht naar landen die hun eigen bevolking niet onder controle hebben of triomferen in corruptie; laat me niet lachen.
En natuurlijk mag jij geheel jouw eigen mening hebben, net zoals ik deze belachelijk mag vinden terwijl we beide leven onder deze westerse waarden waarbij vrijheid van mening een groot goed is. Maar ach foei het westen, nietwaar?
LMEK
03-04-2023 om 01:07
Moirmel schreef op 03-04-2023 om 00:49:
[..]
Een verschuiving in de wereldmacht naar landen die hun eigen bevolking niet onder controle hebben of triomferen in corruptie; laat me niet lachen.
En natuurlijk mag jij geheel jouw eigen mening hebben, net zoals ik deze belachelijk mag vinden terwijl we beide leven onder deze westerse waarden waarbij vrijheid van mening een groot goed is. Maar ach foei het westen, nietwaar?
Als we ons realiseren dat die wereldmacht nu in handen is van landen die al duizend jaar mensen met een andere huidskleur onderdrukken wil ik het wel wagen met een nieuwe wereldmacht.
Maar laten we het westen vooral niet bekritiseren, daar kunnen we niet tegen.
Poezie
03-04-2023 om 05:54
LMEK schreef op 03-04-2023 om 01:07:
[..]
Als we ons realiseren dat die wereldmacht nu in handen is van landen die al duizend jaar mensen met een andere huidskleur onderdrukken wil ik het wel wagen met een nieuwe wereldmacht.
Maar laten we het westen vooral niet bekritiseren, daar kunnen we niet tegen.
Je mag hier in Nederland verschillende meningen hebben en ook dit land bekritiseren zonder dat letterlijk je kop eraf wordt gehakt. Wees daar dankbaar voor zou ik zeggen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.