Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

felija schreef op 02-04-2023 om 21:06:

[..]

Zou jij echt in een land kunnen leven waar je altijd op moet letten wat je zegt? Waar je opgepakt wordt, als je het niet met de leider eens bent? Waar je geen eigen mening mag hebben? Jij denkt dat gesluierde vrouwen die hun man moeten volgen en niet eens zelf mogen autorijden tevreden zijn? Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, dat je als mens mag zijn wie je bent, zonder daarop te worden afgerekend. Ik gun dat de Oekraïners, omdat het afschuwelijk is om onder het juk van een dictator te moeten leven. Dat gun je niemand.

Dat weet ik niet. Omdat ik mij niet in zo een positie kan verplaatsen. Net zoals jij je niet in hun positie kan verplaatsen. Jij gaat er vanuit dat gesluierde vrouwen die niet auto mogen rijden ongelukkig zijn. Omdat jij jouw geluk projecteert in niet gesluierd zijn en auto rijden. Maar jij als individu bent niet maatgevend. Net zoals het westen niet. Realiseer dat nou eens gewoon.

Ik ben er wel klaar mee. Op mij komt LMEK over als vergiftigd door haat naar het Westen. Links en rechts af en toe zeggen dat het zo vreselijk is voor de Oekraïners én de Russen, maar vooral afgeven op het Westen, op Nederland, op Zelensky, Biden, NAVO. 

Ik kan zeggen dat ik blij ben een Nederlander te zijn, met alle rechten, plichten, vrijheden, tradities. Nederland is niet perfect, maar dat is geen enkel land. En iedereen dit allemaal niet kan waarderen is vrij om te vertrekken naar een land van keuze.

LMEK schreef op 02-04-2023 om 21:15:

[..]

Dat weet ik niet. Omdat ik mij niet in zo een positie kan verplaatsen. Net zoals jij je niet in hun positie kan verplaatsen. Jij gaat er vanuit dat gesluierde vrouwen die niet auto mogen rijden ongelukkig zijn. Omdat jij jouw geluk projecteert in niet gesluierd zijn en auto rijden. Maar jij als individu bent niet maatgevend. Net zoals het westen niet. Realiseer dat nou eens gewoon.

Jij kan je niet verplaatsen in hoe het voor meisjes/vrouwen moet zijn als ze niet naar school mogen/ze enorm onderdrukt worden? Maar je kan je wel verplaatsen in een Putin, hoe hij zich moet voelen en waarom hij Oekraïne wel binnen moest vallen..

Ja, ik ben er ook wel klaar mee. Ik had nog een heel bericht getypt maar eigenlijk denk ik alleen maar; wat heeft het voor een zin.. Soms zeg je echt wel zinnige dingen, geef ik toe. Maar je haat druipt er vanaf en dan noem je anderen onwetend en dat ze heel eenzijdig naar het nieuws luisteren en naïef zijn. Je bent zelf anders ook helemaal niet neutraal hierin dus waarom zo'n belerend toontje soms?

[..]

Ik kijk docu's, lees boeken, natuurlijk kun je als mens best beseffen hoe zwaar het leven voor een ander kan zijn. Kun jij je daar echt niet in verplaatsen? 

Ik vind mezelf als individu totaal niet maatgevend, ik ben toevallig geboren in een westers welvarend land in een goede tijd. Door alle informatiebronnen, zie ik wat voor lucky bastard ik ben. Ik had ook in de gevangenis kunnen zitten , omdat ik het niet eens was met Poetin, of erger nog: vermoord. 

Ik hoop dat door westerse steun Oekraïners in vrijheid kunnen zijn, wie ze willen zijn. 

Wat klink jij enorm verbitterd.

[..]

wanneer realiseer jij je eens dat wat jij zegt niet maatgevend is? 

[..]

Ja, die vrouwen zijn zielsgelukkig. Als je geen hoofddoek draagt wordt je rustig met yoghurt besmeurd. Of als je als jonge vrouw het waagt om te protesteren of naar school te gaan wordt je een oog ontnomen. 

Kataravrouw schreef op 02-04-2023 om 20:25:

Lieve lieve Lmek, waarom haal je nu het Midden Oosten erbij? Doet helemaal niet ter zake.
Ik begrijp dat jij wel graag in een land wil leven waar je geen eigen mening mag geven?

Nee hoor, ik kom niet uit het midden-oosten. 

Jij wil niet graag leven in een land waar je je mening niet mag uiten. Iemand anders wil niet leven in een land waar je makkelijker cocaine kunt kopen dan sigaretten. Ieder zijn keuze. Jouw persoonlijke ervaring in Hongarije is niet de ervaring van die Hongaar die daar tot op de dag van vandaag leeft. Je projecteert jouw visie op anderen die daar mijlenver vanaf staan. En die zijn niet geïntereseerd in jou of jouw visie.  

Jouw indruk dat je in de ideale wereld leeft is jouw indruk. Houd gewoon op met jouw wereld aan anderen op te dringen.

LMEK schreef op 02-04-2023 om 22:08:

[..]

Nee hoor, ik kom niet uit het midden-oosten.

Jij wil niet graag leven in een land waar je je mening niet mag uiten. Iemand anders wil niet leven in een land waar je makkelijker cocaine kunt kopen dan sigaretten. Ieder zijn keuze. Jouw persoonlijke ervaring in Hongarije is niet de ervaring van die Hongaar die daar tot op de dag van vandaag leeft. Je projecteert jouw visie op anderen die daar mijlenver vanaf staan. En die zijn niet geïntereseerd in jou of jouw visie.

Jouw indruk dat je in de ideale wereld leeft is jouw indruk. Houd gewoon op met jouw wereld aan anderen op te dringen.

Dat is helemaal niet wat ze doet, dat lees jij erin. Veruit het gros van de mensheid is een gewone burger, die ergens op deze planeet is geboren, sommigen op een plek met meer kansen, dan anderen, allemaal random. 

Helaas zijn er enkelen die menen macht te  moeten uitoefenen op anderen en aan grootheidswaanzin lijden. Die maken het leven van vele onschuldige burgers zuur of onmogelijk. Helaas reikt die macht zover dat hele bevolkingsgroepen letterlijk ten prooi vallen aan één persoon. Of dat nu een Hitler, Poetin of Stalin is. 

felija schreef op 02-04-2023 om 22:21:

[..]

Dat is helemaal niet wat ze doet, dat lees jij erin. Veruit het gros van de mensheid is een gewone burger, die ergens op deze planeet is geboren, sommigen op een plek met meer kansen, dan anderen, allemaal random.

Helaas zijn er enkelen die menen macht te moeten uitoefenen op anderen en aan grootheidswaanzin lijden. Die maken het leven van vele onschuldige burgers zuur of onmogelijk. Helaas reikt die macht zover dat hele bevolkingsgroepen letterlijk ten prooi vallen aan één persoon. Of dat nu een Hitler, Poetin of Stalin is.

En de drie namen die je noemt zijn Europeanen. Snap je nu waarom Europa niet populair is?

LMEK schreef op 02-04-2023 om 22:36:

[..]

En de drie namen die je noemt zijn Europeanen. Snap je nu waarom Europa niet populair is?

hitler en stalin zijn al heel lang dood. Rusland is deels Europa, deels Azië dus weet niet wat je precies wilt zeggen? In de wereld zijn nog een heel rijtje zeer vreemde snuiters te noemen: bin Laden, Erdogan, Ali Khamenei, en zo zijn er nog wel meer. 

LMEK schreef op 02-04-2023 om 22:36:

[..]

Als je wil, kan ik ook niet-Europeanen opnoemen, hoor, geen probleem: Assad, Saddam Hoessein, Khadaffi, Mugabe, Mao Zedong. 

Maar LMEK weet dit zelf ook wel, dat  er voor elke Europese naam/land ook wel een ander land is wat je er tegenover kunt zetten, maar ze blijft doorgaan. 
Heb het wel vaker gezegd LMEK, ik zou mooi naar een ander land gaan, buiten Europa. Past schijnbaar beter bij je, kun je daar lekker tegen alles aanschoppen en dan hopen dat je niet opgepakt wordt. Succes!

Poezie schreef op 02-04-2023 om 21:47:

[..]

Ja, die vrouwen zijn zielsgelukkig. Als je geen hoofddoek draagt wordt je rustig met yoghurt besmeurd. Of als je als jonge vrouw het waagt om te protesteren of naar school te gaan wordt je een oog ontnomen.

Bij de Taliban wel. Net zoals je in net niet zo verre verleden als vrouw werd behandeld in het katholieke of protestanste westen.

Maar de Taliban is een extremistische groep die door de Verenigde Staten is gefinancieerd en niet representatief is voor hun opvattingen vandaag de dag voor vrouwen in de islamitische wereld. 

Ik kom wel eens in Dubai, Egypte en Qatar en heb nog nooit gehoord dat het westen de droom is. Van huisvrouwen tot zakenvrouwen.

LMEK schreef op 02-04-2023 om 22:54:

[..]

Ik kom wel eens in Dubai, Egypte en Qatar en heb nog nooit gehoord dat het westen de droom is. Van huisvrouwen tot zakenvrouwen.

Ach, je zult er hier niet veel vinden, die die kant op willen.  Staan we weer quitte.  Oh nee, er komen toch veel deze kant uit. Vluchtelingen,  die graag daar weg willen.  Tuurlijk niet uit Egypte,  Dubai of Qatar.  Maar uit de landen waar die engnekken waar Felija het over had de leiders zijn. 

Friezinnetje schreef op 02-04-2023 om 22:46:

Maar LMEK weet dit zelf ook wel, dat er voor elke Europese naam/land ook wel een ander land is wat je er tegenover kunt zetten, maar ze blijft doorgaan.
Heb het wel vaker gezegd LMEK, ik zou mooi naar een ander land gaan, buiten Europa. Past schijnbaar beter bij je, kun je daar lekker tegen alles aanschoppen en dan hopen dat je niet opgepakt wordt. Succes!

Maar het gaat niet om mij. Ik woon een aantal maanden in Nederland en de rest niet.

Ik praat over het Iraakse, Libische, Afghaanse en Syrische gezin die het westen veracht. Omdat ze die mensen tot in den treure hebben gebombardeerd om de westerse maatstaf op te leggen. Denk jij nu echt dat de mensen in Irak, Libië, Afghanistan en Syrië beter leven na het westerse ingriijpen? Die mensen zijn voor generaties verdoemd tot armoede en beestachtige omstandigheden door het westen. 

Mensen, het werkt twee kanten op, niet alleen de onze.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.