Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Yumi schreef op 01-04-2023 om 23:39:

[..]

Niet voordat het aan alle voorwaarden voldoet....!

Inderdaad, iedereen schijnt te vergeten dat er een reden is dat Oekraïne nergens bij hoort. Niks ten nadele van de bevolking maar hun politici zijn allemaal zo corrupt als het maar kan. In 2019 was Zelensky nog een komiek, nu heeft hij een geschat vermogen van 500.000.000 dollar. Zelfs tijdens de oorlog lukt het ze niet om eerlijk te blijven. 

Wat ook stof tot nadenken geeft is de verschuiving van de visie van Zelensky over de oorlog in de Donbas. Na het ondertekenen van de Steinmeier formule werd hij in eigen land een landverrader genoemd en waren ze al begonnen met de poten onder zijn stoel te zagen. Toen Biden aan de macht kwam is het wel erg snel tot een oorlog gekomen. Zouden ze die beste man gewoon omgekocht hebben wat gezien zijn huidige vermogen niet eens ondenkbaar is. Dat er van alles is beloofd in de vorm van steun en wapens en nu hij die niet krijgt genoodzaakt is om in de halve wereld te bedelen voor wapens?

Aangezien ook Amerika niet vies is van een beetje stoken voor eigen bestwil verwacht ik dat er veel meer achter deze oorlog zit. Niet dat die ontwikkelingen Putin ook maar enigzins moeten vrijpleiten maar iedereen moet tot de verantwoording worden geroepen wat mij betreft.

LMEK schreef op 02-04-2023 om 00:16:

[..]

Maar dat gaat niet omdat ze door en door corrupt waren en zijn.

Oekraïne is, net als Rusland, lid van PfP, een programma van NAVO

https://factcheck.vlaanderen/factcheck/navo-traint-soms-oekraine-yavoriv-militaire-basis

LMEK schreef op 02-04-2023 om 00:31:

[..]

Inderdaad, iedereen schijnt te vergeten dat er een reden is dat Oekraïne nergens bij hoort. Niks ten nadele van de bevolking maar hun politici zijn allemaal zo corrupt als het maar kan. In 2019 was Zelensky nog een komiek, nu heeft hij een geschat vermogen van 500.000.000 dollar. Zelfs tijdens de oorlog lukt het ze niet om eerlijk te blijven.

https://dpa-factchecking.com/netherlands/220425-99-33070/

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-04-2023 om 09:05:

[..]

https://dpa-factchecking.com/netherlands/220425-99-33070/

Wat moet deze link ons vertellen? Dat Zelensky geen miljardair is? 

Dat had ik je ook wel kunnen vertellen en heb ik ook gedaan want ik zei 500.000.000. Dan met een factcheck komen of Zelensky een miljairdair is is lachwekkend want het fact checked een totaal andere bewering.

Als jij de link gelezen hebt zul je zien dat Zelensky verweven was en belang had in offshore bedrijven die toevallig net voor zijn verkiezingen waren overgedragen aan Serhiy Shefir. Shefir is de huidige top adviseur van Zelensky, een vertrouwenspersoon en marionet/stroman.

Je ziet wel dat ze het hele gebeuren van fraude en belastingontduiking tot in de puntjes beheersen.  Daarom ligt het vermogen van Zelensky ook vele malen hoger dan wat hij zelf door geeft op zijn belasting formuliertje. De meeste mensen hier hadden nog nooit van Zelensky gehoord voor de invasie, het is belangrijk ook de andere kant van deze persoon te weten. Niet om Putin onschuldig te laten lijken maar om te laten zien dat Oekraïne een onbetrouwbare partner is. Ook is zijn verkiezingscampagne betaald door iemand die miljarden heeft verduisterd. Al met al is het meer dan aannemelijk dat het Zelensky vermogen honderden miljoenen bedraagt.

Even as Zelensky pushes his anti-oligarch campaign, some continue to doubt his sincerity. Among them is Ruslan Ryaboshapka, who was picked by Zelensky as the country’s top prosecutor in 2019, but ousted from the role in early 2020. He told OCCRP he believes this was due to pressure from the oligarch Kolomoisky.

“A president shouldn’t own offshore companies. In general offshore companies are bad, whether they’re owned by a president or not,” Ryaboshapka said.

He called moving money offshore “an old tradition” in Ukraine, because the country was perceived as a dangerous place with “no rule of law.” But still, the use of such companies today raises red flags of “tax evasion or the legalization of dirty money,” he said.

“That’s the essence of offshore companies.”

Aubrey Belford (OCCRP), Margot Gibbs (ICIJ), Luke Harding (The Guardian), and Simon Goodley (The Guardian) contributed reporting.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-04-2023 om 13:39 Topicstarter

LMEK schreef op 02-04-2023 om 12:18:

[..]

Dat had ik je ook wel kunnen vertellen en heb ik ook gedaan want ik zei 500.000.000. Dan met een factcheck komen of Zelensky een miljairdair is is lachwekkend want het fact checked een totaal andere bewering.

In de link had je ook kunnen lezen dat volgens Forbes Zelensky ongeveer 20 miljoen dollar heeft. Dat is inclusief die aandelen die jij noemt.

Daglichtlamp schreef op 02-04-2023 om 13:39:

[..]

In de link had je ook kunnen lezen dat volgens Forbes Zelensky ongeveer 20 miljoen dollar heeft. Dat is inclusief die aandelen die jij noemt.

En exclusief zijn vermogen gestald bij anderen.

The documents also show that just before he was elected, he gifted his stake in a key offshore company, the British Virgin Islands-registered Maltex Multicapital Corp., to his business partner — soon to be his top presidential aide. And in spite of giving up his shares, the documents show that an arrangement was soon made that would allow the offshore to keep paying dividends to a company that now belongs to his wife.

https://www.occrp.org/en/the-pandora-papers/pandora-papers-reveal-offshore-holdings-of-ukrainian-president-and-his-inner-circle

Zelensky is corrupt en zodoende niet te vertrouwen. Dat hij nu het gezicht is van een zogenaamde strijd voor vrijheid en democratie is ironisch. Voor de oorlog was zijn land verre van vrij en democratisch. De roep en wens om zo een land toe laten tot de navo of eu is kortzichtig en ronduit dom.

LMEK schreef op 02-04-2023 om 12:18:

[..]

Als jij de link gelezen hebt zul je zien dat Zelensky verweven was en belang had in offshore bedrijven die toevallig net voor zijn verkiezingen waren overgedragen aan Serhiy Shefir. Shefir is de huidige top adviseur van Zelensky, een vertrouwenspersoon en marionet/stroman.

Je ziet wel dat ze het hele gebeuren van fraude en belastingontduiking tot in de puntjes beheersen. Daarom ligt het vermogen van Zelensky ook vele malen hoger dan wat hij zelf door geeft op zijn belasting formuliertje. De meeste mensen hier hadden nog nooit van Zelensky gehoord voor de invasie, het is belangrijk ook de andere kant van deze persoon te weten. Niet om Putin onschuldig te laten lijken maar om te laten zien dat Oekraïne een onbetrouwbare partner is. Ook is zijn verkiezingscampagne betaald door iemand die miljarden heeft verduisterd. Al met al is het meer dan aannemelijk dat het Zelensky vermogen honderden miljoenen bedraagt.

Even as Zelensky pushes his anti-oligarch campaign, some continue to doubt his sincerity. Among them is Ruslan Ryaboshapka, who was picked by Zelensky as the country’s top prosecutor in 2019, but ousted from the role in early 2020. He told OCCRP he believes this was due to pressure from the oligarch Kolomoisky.

“A president shouldn’t own offshore companies. In general offshore companies are bad, whether they’re owned by a president or not,” Ryaboshapka said.

He called moving money offshore “an old tradition” in Ukraine, because the country was perceived as a dangerous place with “no rule of law.” But still, the use of such companies today raises red flags of “tax evasion or the legalization of dirty money,” he said.

“That’s the essence of offshore companies.”

Aubrey Belford (OCCRP), Margot Gibbs (ICIJ), Luke Harding (The Guardian), and Simon Goodley (The Guardian) contributed reporting.

Het is niet snel goed bij je hè? Alles wat er gezegd wordt trek je in twijfel, noem je lachwekkend, belachelijk, onwaar en wat dies meer. 

Misschien kun je het topic in je eentje lopend houden met al die argwanendheid van je.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-04-2023 om 15:10:

[..]

Het is niet snel goed bij je hè? Alles wat er gezegd wordt trek je in twijfel, noem je lachwekkend, belachelijk, onwaar en wat dies meer.

Misschien kun je het topic in je eentje lopend houden met al die argwanendheid van je.

Als je iets probeert te weerleggen met onjuistheden dan reageer ik daar op. Net zoals ik mijn excuses aanbied wanneer ik zelf fout zit.

En waarom zou je in dit conflict niet argwanend zijn en dingen in twijfel nemen als beide partijen geneigd zijn een loopje te nemen met de waarheid. Ik vind het klakkeloos aannemen dat 'jouw' partij de waarheid vertelt en de andere niet een veel kwalijkere eigenschap. En daarbij citeer ik niet eens Russische media maar media uit Europa die een ander geluid laten horen.

Maar ik heb zelfs de link en het daarbij horende fact checking agentschap bestudeerd aan de hand van informatie op hun website. Daarom kom ik ook tot de conclusie die ik je gaf. 

Maar ik gaf een link, als je die aandachtig bestudeerd kunnen we het daarover hebben.

Ach weet je....wat voor theorieen ,feiten, achtergrondverhalen, oorlogsverhalen of wat dan ook....
Ik ben blij dat ik mijn mening mag geven, op een of ander forum, op facebook of insta of twitter en wat al niet meer. Ik ga gerust met mn spandoekje naar Den Haag met de wetenschap dat ik s avonds toch weer veilig in mijn eigen bedje lig. Dat een stevige discussie tijdens een verjaardagspartij hoogstens kan eindigen in een time out onderling, zonder in angst te moeten zitten dat iemand mij verlinkt heeft bij de overheid.
Dat mijn kleinkind naar hartelust kan tekenen wat ze wil, zonder angst te hoeven hebben naar een heropvoedingskamp gestuurd te worden inclusief pa en ma.

Vele jaren geleden heb ik eens een doorreis gedaan in Hongarije, toen nog achter het Ijzeren Gordijn en geloof me...zo wil je niet leven, echt niet. De constante angst opgepakt te worden voor iets wat je wellicht in x in een emotie hebt gezegd of gedaan....weet ik zeker dat het in Nederland leeg op straat zou zijn  en de gevangenissen stampvol. 

En ja ik steun de acties van het westen tov ukraine ten volle....dan maar een graad of wat kouder in huis of minder boodschappen, maar ik wens voor mijn kinderen en kleinkinderen een leven in relatieve vrijheid. Niet onder het juk van een man die lijdt aan grootheidswaanzin.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-04-2023 om 18:36 Topicstarter

Je kunt je ook afvragen waarom al die oostbloklanden zelf zo graag bij de navo wilden. Ik denk dat dat veel te maken heeft met de nasleep van de tweede wereldoorlog waarin ze geen keus hadden dan om verder te leven in de Russische invloedssfeer.

Kataravrouw schreef op 02-04-2023 om 18:04:

Ach weet je....wat voor theorieen ,feiten, achtergrondverhalen, oorlogsverhalen of wat dan ook....
Ik ben blij dat ik mijn mening mag geven, op een of ander forum, op facebook of insta of twitter en wat al niet meer. Ik ga gerust met mn spandoekje naar Den Haag met de wetenschap dat ik s avonds toch weer veilig in mijn eigen bedje lig. Dat een stevige discussie tijdens een verjaardagspartij hoogstens kan eindigen in een time out onderling, zonder in angst te moeten zitten dat iemand mij verlinkt heeft bij de overheid.
Dat mijn kleinkind naar hartelust kan tekenen wat ze wil, zonder angst te hoeven hebben naar een heropvoedingskamp gestuurd te worden inclusief pa en ma.

Vele jaren geleden heb ik eens een doorreis gedaan in Hongarije, toen nog achter het Ijzeren Gordijn en geloof me...zo wil je niet leven, echt niet. De constante angst opgepakt te worden voor iets wat je wellicht in x in een emotie hebt gezegd of gedaan....weet ik zeker dat het in Nederland leeg op straat zou zijn en de gevangenissen stampvol.

En ja ik steun de acties van het westen tov ukraine ten volle....dan maar een graad of wat kouder in huis of minder boodschappen, maar ik wens voor mijn kinderen en kleinkinderen een leven in relatieve vrijheid. Niet onder het juk van een man die lijdt aan grootheidswaanzin.

Dit is allemaal een persoonlijke bevinding. Jij wilt niet leven in een samenleving waarin jij je mening niet mag geven. Iemand uit het midden-oosten wil niet tussen de homosexuelen wonen en waar drugs op elke hoek is te kopen waardoor tieners elke dag blowen.

Diegene uit het midden-oosten veroordeelt jou en jij hem. Jij beschuldigt hem van homo haat een intolerantie en hij jou van het gebrek van normen en waarden en moraliteit. En juliie kunnen beiden gelukkig leven op de plek waar jullie verkiezen. 

Als je er per definitie van uit gaat dat je hier in het westen beter leeft dan ben je wereldvreemd. Als je er per definitie vanuit gaat dat de westerse waarden de juiste zijn ben je kortzichtig.  Het westen heeft de wereld meer onrecht aangedaan dan andersom.

De tijd is gekomen dat het Westen niet alleen wapens moet sturen naar Oekraïne maar ook hulp naar de Russische linies onder de vorm van kisten met sterke drank. 

https://www.hln.be/buitenland/britse-inlichtingendiensten-alcoholmisbruik-oorzaak-van-zware-russische-verliezen-in-oekraine~a61df257/

@LMEK:
Ik hap. 
Op je laatste bericht: dan staat het die persoon uit het Midden-Oosten compleet vrij om terug te keren naar zijn land ipv hier de regels te willen aanpassen naar zijn normen en waarden.
Jij ziet het Westen als de grote boeman op deze wereld, wel ik heb het compleet gehad met die redenering.  

Lieve lieve Lmek, waarom haal je nu het Midden Oosten erbij? Doet helemaal niet ter zake.
Ik begrijp dat jij wel graag in een land wil leven waar je geen eigen mening mag geven?

LMEK schreef op 02-04-2023 om 19:07:

[..]

Dit is allemaal een persoonlijke bevinding. Jij wilt niet leven in een samenleving waarin jij je mening niet mag geven. Iemand uit het midden-oosten wil niet tussen de homosexuelen wonen en waar drugs op elke hoek is te kopen waardoor tieners elke dag blowen.

Diegene uit het midden-oosten veroordeelt jou en jij hem. Jij beschuldigt hem van homo haat een intolerantie en hij jou van het gebrek van normen en waarden en moraliteit. En juliie kunnen beiden gelukkig leven op de plek waar jullie verkiezen.

Als je er per definitie van uit gaat dat je hier in het westen beter leeft dan ben je wereldvreemd. Als je er per definitie vanuit gaat dat de westerse waarden de juiste zijn ben je kortzichtig. Het westen heeft de wereld meer onrecht aangedaan dan andersom.

Zou jij echt in een land kunnen leven waar je altijd op moet letten wat je zegt? Waar je opgepakt wordt, als je het niet met de leider eens bent? Waar je geen eigen mening mag hebben? Jij denkt dat gesluierde vrouwen die hun man moeten volgen  en niet eens zelf mogen autorijden tevreden zijn? Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, dat je als mens mag zijn wie je bent, zonder daarop te worden afgerekend. Ik gun dat de Oekraïners, omdat het afschuwelijk is om onder het juk van een dictator te moeten leven. Dat gun je niemand. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.