Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Valdemar schreef op 01-10-2022 om 15:20:

[..]

Ik denk dat het iets moeilijker ligt. De situatie in Iran is momenteel een intern conflict waarbij je je kunt afvragen of steunbetuigingen uit het westen helpend zijn of misschien aangegrepen kunnen worden door het regime om harder op te treden.

Ze schuwden het ook niet om die Floyd-zaak op te blazen. Dat was ook een intern Amerikaans conflict. Over een crimineel nog wel. Hier worden onschuldige vrouwen vermoord en D66 grijpt het aan om de hoofddoek te promoten. Helemaal van t padje af...

DS1971 schreef op 01-10-2022 om 15:24:

[..]

Hebben ze dat niet gedaan? Dan vind ik dat wel een gemiste kans.


Ik las ook dat de Feyenoordspeler Jahanbakhsh zich heeft uitgesproken, wat hem mogelijk het WK kost alsmede gevaar op kan leveren voor zijn familie. Het zou raar zijn om hem dan in de wind te laten staan.

Wel met jou eens dat in bepaalde kringen men de rechten van vrouwen ondergeschikt maakt aan wat mijns inziens terechte kritiek is op religie en in het bijzonder de islam.

De SP heeft zich wel publiekelijk tegen deze kwestie uitgesproken. Misschien nog wel meer oppositieleden maar het partijkartel zwijgt. 

redbulletje schreef op 01-10-2022 om 15:37:

[..]

Ze schuwden het ook niet om die Floyd-zaak op te blazen. Dat was ook een intern Amerikaans conflict. Over een crimineel nog wel. Hier worden onschuldige vrouwen vermoord en D66 grijpt het aan om de hoofddoek te promoten. Helemaal van t padje af...

Ik betwijfel dat het kabinet daar conclusies over getrokken heeft. Dat zou ook zeer raar zijn, want ondanks de frame dat het een racistische moord moest zijn is daarvan nooit wat gebleken.

Valdemar schreef op 01-10-2022 om 15:20:

[..]

Ik denk dat het iets moeilijker ligt. De situatie in Iran is momenteel een intern conflict waarbij je je kunt afvragen of steunbetuigingen uit het westen helpend zijn of misschien aangegrepen kunnen worden door het regime om harder op te treden.

Maar er is door minister van bz Hoekstra wel degelijk steun aan de vrouwen uitgesproken:

https://www.trouw.nl/nieuws/minister-hoekstra-dringt-aan-op-onderzoek-naar-dood-iraanse-vrouw~b9ebe9a1/

"“Vrouwenrechten zijn mensenrechten en moeten gerespecteerd worden, net als het recht op vreedzaam protest”, zei Hoekstra na afloop van het gesprek op Twitter."

Snap echter niet waarom iemand hier over begint in een topic over Rusland. 

Rondstruiner schreef op 01-10-2022 om 15:57:

[..]

Maar er is door minister van bz Hoekstra wel degelijk steun aan de vrouwen uitgesproken:

https://www.trouw.nl/nieuws/minister-hoekstra-dringt-aan-op-onderzoek-naar-dood-iraanse-vrouw~b9ebe9a1/

"“Vrouwenrechten zijn mensenrechten en moeten gerespecteerd worden, net als het recht op vreedzaam protest”, zei Hoekstra na afloop van het gesprek op Twitter."

Snap echter niet waarom iemand hier over begint in een topic over Rusland.

Ik vond het al zo raar dat het niet gebeurd was. Maar verder is het inderdaad off topic, dus weer over Rusland.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-10-2022 om 13:36

Er is een Russische goederentrein in beweging gezet die in verband wordt gebracht met een afdeling van het Russische leger die zich bezighoudt met kernwapens. Dat melden verschillende internationale media. De in Polen gevestigde defensie-analist Konrad Muzyka meldt aan The Moscow Times dat het konvooi op de video behoort tot een onderdeel van het Russische ministerie van Defensie dat verantwoordelijk is voor ,,nucleaire munitie, hun opslag, onderhoud, transport en uitgifte aan eenheden".

AD, liveblog


Matig. Moeten we hier ons echt zorgen over gaan maken nu? 

Mug schreef op 04-10-2022 om 13:36:

Er is een Russische goederentrein in beweging gezet die in verband wordt gebracht met een afdeling van het Russische leger die zich bezighoudt met kernwapens. Dat melden verschillende internationale media. De in Polen gevestigde defensie-analist Konrad Muzyka meldt aan The Moscow Times dat het konvooi op de video behoort tot een onderdeel van het Russische ministerie van Defensie dat verantwoordelijk is voor ,,nucleaire munitie, hun opslag, onderhoud, transport en uitgifte aan eenheden".

AD, liveblog

Matig. Moeten we hier ons echt zorgen over gaan maken nu?

Niet nu pas. Maar als je het nog niet deed: begin dan maar.

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 14:28:

[..]

Niet nu pas. Maar als je het nog niet deed: begin dan maar.

Heb je ook een idee waar zij hun kernwapen op af zouden vuren? Op Oekraine of op irrante landjes met al die Europese oorlogshitsers als Sjoerdsma of Verhofstadt? Of misschien op Amerika? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-10-2022 om 14:39

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 14:28:

[..]

Niet nu pas. Maar als je het nog niet deed: begin dan maar.

Nou, ik had gehoopt dat die kerndreiging nog mee zou vallen en vooral stoere praat was. Zoals in de jaren '80 zeg maar. 

redbulletje schreef op 04-10-2022 om 14:32:

[..]

Heb je ook een idee waar zij hun kernwapen op af zouden vuren? Op Oekraine of op irrante landjes met al die Europese oorlogshitsers als Sjoerdsma of Verhofstadt? Of misschien op Amerika?

Ik denk dat ze het gaan inzetten om de terreinwinst halt toe te roepen. Het gaat namelijk erbarmelijk slecht. De nieuwe soldaten weten van toeten noch blazen. 

Voor Putin is het erop of eronder. Want het is net als bij de maffia. Als je verzwakt bent ga je niet van je oude dag genieten, maar slapen met de vissen. Dus damn right dat de kans dat Putin een strategisch kernwapen gaat gebruiken als last resort erg groot is.

En het is wederom niet alsof we dat niet aan konden zien komen. De Amerikanen hebben nu wapens gegeven waarmee Rusland echt geen kans meer heeft. Het was beter om een patstelling te veroorzaken denk ik.

Maar dat is weer achteraf gelul. Nu moeten we maar bidden tot eender wie dat de VS niet zo dom is om kernwapens met kernwapens te gaan beantwoorden. 

Mug schreef op 04-10-2022 om 14:39:

[..]

Nou, ik had gehoopt dat die kerndreiging nog mee zou vallen en vooral stoere praat was. Zoals in de jaren '80 zeg maar.


Ik ben heel negatief over de mogelijkheid om het nog te voorkomen. Natuurlijk kan het makkelijk. Alleen is er niemand die de verstandigste lijkt te willen zijn.

De mobilisatie-soldaten moeten ws zelf ook de kernkop meenemen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-10-2022 om 15:16

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 15:13:

[..]


Ik ben heel negatief over de mogelijkheid om het nog te voorkomen. Natuurlijk kan het makkelijk. Alleen is er niemand die de verstandigste lijkt te willen zijn.

Ik denk dat je gelijk hebt. Poetin kan niet meer terugkrabbelen zonder enorm gezichtsverlies te lijden, dus dat zal hij niet doen lijkt mij..

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 15:11:

[..]

Ik denk dat ze het gaan inzetten om de terreinwinst halt toe te roepen. Het gaat namelijk erbarmelijk slecht. De nieuwe soldaten weten van toeten noch blazen.

Voor Putin is het erop of eronder. Want het is net als bij de maffia. Als je verzwakt bent ga je niet van je oude dag genieten, maar slapen met de vissen. Dus damn right dat de kans dat Putin een strategisch kernwapen gaat gebruiken als last resort erg groot is.

En het is wederom niet alsof we dat niet aan konden zien komen. De Amerikanen hebben nu wapens gegeven waarmee Rusland echt geen kans meer heeft. Het was beter om een patstelling te veroorzaken denk ik.

Maar dat is weer achteraf gelul. Nu moeten we maar bidden tot eender wie dat de VS niet zo dom is om kernwapens met kernwapens te gaan beantwoorden.

De VS heeft gezegd alle militair materieel van Rusland te zullen vernietigen in het geval Rusland een kernwapen inzet. Maar dat doet de VS met conventionele wapens. 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1930476239/amerikaanse-oud-generaal-hele-navo-in-actie-als-poetin-kernwapen-inzet

Dit was te verwachten. We hadden ons er niet mee moeten bemoeien. Dan was de oorlog nu al lang klaar geweest. Een kat in het nauw maakt gekke sprongen, zeker poetin. En verliezen is voor hem geen optie. Rusland kapot dan iedereen kapot. Zo denkt hij gewoon. Lang leve de VS, de EU en onze politieke leiders voor het verder opfokken van Poetin.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.