Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Tickel schreef op 27-08-2022 om 09:44:

[..]

Het zit wel heel diep bij je.

nou idd, en dan ook nog jullie waarden en denken   Denk niet dat ze in Nederland woont

Daglichtlamp

Daglichtlamp

27-08-2022 om 11:23 Topicstarter

felija schreef op 27-08-2022 om 11:02:

[..]

Ik dacht dat dat wel een stukje algemene kennis was, mijn fout, jij weet het kennelijk niet:

https://www.hpdetijd.nl/2014-07-28/kent-u-ze-de-tien-dodelijkste-dictators/

Ben benieuwd op welke plek Putin zal eindigen.

O en uiteraard spreek je niet over dat Hitler beter was, maar Stalin nog slechter.

Hitler had natuurlijk ook veel minder tijd dan Stalin. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-09-2022 om 20:14

Friezinnetje schreef op 01-09-2022 om 19:46:

https://nos.nl/artikel/2442848-topman-russisch-gas-en-oliebedrijf-lukoil-komt-om-het-leven-na-val-uit-raam

Toch vreemd dat meerdere hoge piefen om het leven komen

Ik las het ook vandaag. Vind het erg bijzonder dat mensen, op hoge posities, die zich openlijk uitspreken tegen de oorlog opeens dood zijn. En allemaal op heel bijzondere manieren.

LMEK schreef op 26-08-2022 om 23:19:

[..]

Je moet je schamen voor je gebrek aan historisch besef. Noem die legio voorbeelden dan eens? En de constatering dat Stalin erger dan Hitler was voor Europa is om te huilen.

Er was weer gepost in dit topic en daarom las ik 't nog eens door. Eerlijk is eerlijk, ik word gewoon beroerd van deze posting. Dat er mensen zijn die deze onzin de wereld inslingeren! En wat misschien nog erger is: dat er mensen zijn die bij zo'n posting denken dat 't wáár is.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-09-2022 om 17:02

Rustig hier. Natuurlijk kan het komen omdat Oekraïne de media gevraagd heeft terughoudend te zijn met berichtgeving over het tegenoffensief.
De karige berichten die wel komen zijn alvast hoopvol. Terwijl de Russische opmars stagneert (ze zouden nog 1km terreinwinst maken per week), zou het Oekraïense leger de Russen rond Charkov op enkele dagen tijd 50 kilometer hebben teruggedrongen. 
Ook heeft Oekraïne toegegeven dat het weldegelijk bombardementen heeft uitgevoerd op de Krim, wat aangeeft dat ze nog steeds over het materiaal bezitten om dit uit te voeren. 

Dit zijn ondertussen het soort berichten uit het Russische kamp:

Een heuse influencer aan het front worden. Dat was blijkbaar de ambitie van de jonge Anatoli Drjomov (25) uit Sint-Petersburg. Van bij het begin van de Russische invasie in Oekraïne vocht hij mee aan het front. De oorlogsvideo’s en Telegram-berichten die hij post, krijgen tot honderdduizenden likes. Aanvankelijk was Drjomov vol goede moed over de strijd, vaak eindigde hij zijn berichten met de woorden ‘snami bog’, ‘God is met ons’.

Toen het Oekraïense leger vorige week een offensief inzette in de zuidelijke provincie Cherson, klonk soldaat Drjomov een stuk minder gedreven. ‘Sinds de ochtend schieten de Oekropi (een Russische scheldnaam voor Oekraïners, red.) rond Cherson met alles wat ze hebben, en ze hebben veel nu’, schreef Drjomov op Telegram. ‘De tijd staat niet aan onze kant, we moeten onze strategie radicaal herzien. Het risico is groot dat we Cherson kwijtspelen. We lijden veel verliezen.’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220907_97652300

Net vandaag is ook de Europese commissie tot een akkoord gekomen over een prijsplafond voor de gasprijs en is de gasprijs gedaald tot minder dan 200 euro per megawattuur (komende van 350 euro een maand geleden). 
Zowel de VS als de Europese Unie hebben ondertussen ook extra geld toegezegd aan Oekraïne (respectievelijk 2.7 miljard en 5 miljard) en sommigen beginnen te spreken over een scharniermoment in de oorlog. 

Ik ben ook voorzichtig positief gestemd over de toch wel verrassende ontwikkelingen. Ik hoop dat Poetin er intens diepe spijt van krijgt dat hij ooit aan deze smerige oorlog is begonnen. Hij verdient het dubbel en dwars om hieraan ten gronde te gaan. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-09-2022 om 01:04

Mija schreef op 10-09-2022 om 00:21:

Ik ben ook voorzichtig positief gestemd over de toch wel verrassende ontwikkelingen. Ik hoop dat Poetin er intens diepe spijt van krijgt dat hij ooit aan deze smerige oorlog is begonnen. Hij verdient het dubbel en dwars om hieraan ten gronde te gaan.

Ik wacht op de winter, maar ik zie een bunker scenario aankomen. 
Deze oorlog kost Rusland heel veel en dit kunnen ze geen jaren volhouden;  ik verwacht dan ook een interne oplossing. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-09-2022 om 15:53

LMEK schreef op 11-09-2022 om 11:39:

[..]

Heb je wat meer achtergrond informatie over dit filmpje?

Meer van dit soort nieuws.

https://www.youtube.com/watch?v=s86e4aXV8qE&ab_channel=RTLNieuws

En natuurlijk is dit deels propaganda, dat ga ik niet ontkennen, maar het is toch grappig om te zien hoe het leger onthaalt wordt wanneer het de "bevrijders" heeft teruggedrongen. 

Dit zijn toch gewoon Oekraïense burgers die Oekraïense soldaten begroeten? 

LMEK schreef op 11-09-2022 om 16:59:

Dit zijn toch gewoon Oekraïense burgers die Oekraïense soldaten begroeten?

ja, en ws die een stuk land terug veroverd hebben? Waarvan Poetin zegt dat het bij rusland hoort? 

Charkov is van strategisch belang omdat het dicht bij Donetsk en Luhansk ligt. Het is niet zo dat Putin Charkov bij Rusland wil laten horen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.