Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

LMEK schreef op 26-08-2022 om 14:49:

[..]

Dat zeg ik toch al 15 keer, ze hebben actief meegedaan aan de voorbereiding van de oorlog.

Als dat zo is, heeft ieder land ter wereld met een leger actief meegedaan aan de voorbereiding van deze oorlog. Maar ergens overtuigt dat me niet. 

Er zijn legio voorbeelden, waarbij Rusland een serieuze bedreiging vormde voor het westen en voor zijn eigen bevolking.
 Stalin was verschrikkelijk, nog erger dan Hitler. Het ijzeren gordijn, de voormalige Sowjet-Unie met gedwongem lidstaten, zoals Oekraine , de Goelag archipel. 
Echt vredelievende leiders, zonder enige vorm van expansiedrift, not.
Het verleden van het westen, van welk land dan ook, kan nooit een excuus zijn, om een land binnen te vallen.

Mija schreef op 26-08-2022 om 22:44:

[..]

Als dat zo is, heeft ieder land ter wereld met een leger actief meegedaan aan de voorbereiding van deze oorlog. Maar ergens overtuigt dat me niet.

Want?

Welke derde partij geeft opleidingen aan een niet bondgenoot? Op basis waarvan? De VS hebben aan elke oefening deelgenomen om hun innige band met Oekraïne te onderstrepen?

Sounds legit. 

felija schreef op 26-08-2022 om 22:58:

Er zijn legio voorbeelden, waarbij Rusland een serieuze bedreiging vormde voor het westen en voor zijn eigen bevolking.
Stalin was verschrikkelijk, nog erger dan Hitler. Het ijzeren gordijn, de voormalige Sowjet-Unie met gedwongem lidstaten, zoals Oekraine , de Goelag archipel.
Echt vredelievende leiders, zonder enige vorm van expansiedrift, not.
Het verleden van het westen, van welk land dan ook, kan nooit een excuus zijn, om een land binnen te vallen.

Je moet je schamen voor je gebrek aan historisch besef. Noem die legio voorbeelden dan eens? En de constatering dat Stalin erger dan Hitler was voor Europa is om te huilen.

Oprechte vraag, hoe oud ben je?

LMEK schreef op 26-08-2022 om 23:19:

[..]

Je moet je schamen voor je gebrek aan historisch besef. Noem die legio voorbeelden dan eens? En de constatering dat Stalin erger dan Hitler was voor Europa is om te huilen.

Ik blijf tegen jou ook netjes, terwijl je een hoop onzin uitkraamt. Ik had zelfs medelijden met je  omdat je zo zichtbaar ten onder ging in de discussie, maar dat is nu over. Graag respectvol blijven. 

Stalin was erger dan Hitler, niet voor wat betreft Europa, maar hij had nog meer op zijn kerfstok dan Hitler, al is dat nauwelijks te bevatten. 

felija schreef op 26-08-2022 om 23:36:

[..]

Ik blijf tegen jou ook netjes, terwijl je een hoop onzin uitkraamt. Ik had zelfs medelijden met je omdat je zo zichtbaar ten onder ging in de discussie, maar dat is nu over. Graag respectvol blijven.

Stalin was erger dan Hitler, niet voor wat betreft Europa, maar hij had nog meer op zijn kerfstok dan Hitler, al is dat nauwelijks te bevatten.

Sorry voor mijn botheid terwijl jij alleen maar zinnige dingen zegt. Mijn fout!

De vragen blijven staan, wat zijn de legio voorbeelden van de Russische bedreiging tegen Europa en in welk opzicht was Hitler beter dan Stalin? Ik ben oprecht en respectvol benieuwd naar de voorbeelden en uitleg. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-08-2022 om 23:53

LMEK schreef op 26-08-2022 om 23:19:

[..]

Hoe oud ben jij?

Tickel schreef op 26-08-2022 om 23:53:

[..]

Hoe oud ben jij?

Pfff, altijd handig die mensen die een vraag aan iemand anders gericht beantwoorden met een wedervraag. 

Even ontopic voor de verandering, de aanstaande verkiezingen en de eerste  uitslagen geven een beeld van een republikeinse overwinning in Amerika. Ik zelf verwacht dan een stop voor de hulp aan Oekraïne omdat dat puur een democratische aangelegenheid is. Hoe zien anderen dit in geval van republikeinse winst? In het hypothetische geval dat de republieinen daadwerkelijk winnen?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

27-08-2022 om 00:11

LMEK schreef op 26-08-2022 om 22:21:

[..]

Ik ben blij met deze inhoudelijke post, de rest is verzand in modder gooien mede van mijn kant.

Historisch gezien is Rusland geen bedreiging voor Europa of de wereld. Wat we vooral zien is dat de westerse wereld altijd andere landgrenzen heeft geschonden en niet gerespecteerd. Dat is niet eens zo lang geleden met vooral de tweede Golfoorlog in gedachten. Afijn, het koloniale verleden van de westerse landen is bekend. Daarom begrijp ik je zin ook niet waarom Rusland nog steeds een bedreiging is voor Europa, of voor de Europese landsgrenzen, kun je dat toelichten? Wanneer heeft Rusland het westen pijn gedaan en dat wij daarom op onze hoede moeten zijn? Wanneer heeft Rusland een ander Europees land onderworpen door middel van militaire macht? De situatie na de tweede wereldoorlog is ook door de bedreiging van een ander land gebeurd.

Aan de andere kant hoop ik echt dat de westerse wereld die volgens mijn ruwe schatting 30% uitmaakt van de gehele bevolking niet meer ongemoeid beslissingen kan maken volgens het principe het recht van de sterkste. De mate van onrechtvaardigheid jegens de rest van de wereld is stuitend. De angst voor de Russische onderdrukker en bedreiging voor de vrijheid is een aanfluiting voor het gezonde verstand. Sla de boeken er maar op na, de blanke westerling zaait al tweeduizend jaar dood en verderf.

Negeer je nu de gehele geschiedenis van de Sovjet-Unie? Wat een haat spreek je uit tegenover de blanke westerling. Je hebt totaal geen besef over de waarden en het denken dat wij wensen te verspreiden. 

Valdemar schreef op 27-08-2022 om 00:11:

[..]

Negeer je nu de gehele geschiedenis van de Sovjet-Unie? Wat een haat spreek je uit tegenover de blanke westerling. Je hebt totaal geen besef over de waarden en het denken dat wij wensen te verspreiden.

Misschien negeer ik het niet maar weet ik gewoon niet beter. Over welke geschiedenis van de Sovjet-Unie heb je het?  De Sovjet-Unie is opgericht na de eerste wereldoorlog in 1922. Tot 1941 en de Duitse schendenis van het niet-aanvalsverdrag was de Sovjet-Unie onbetekenend in de wereld. Na de winst in de tweede wereldoorlog nam de Sovjet-Unie de positie die Rusland nog steeds heeft, als grootmacht. 

Vertel anders eens over die geschiedenis die ik negeer met betrekking tot de Sovjet-Unie. Ik leer graag wat bij uit de eerste hand. 

En mijn ‘haat’ tegen de westerse blankeling is gebaseerd op het moorden, plunderen en verkrachtingen die al 2000 jaar gaande zijn. 

Wat jij wenst te verspreiden zal mij werkelijk aan mijn reet roesten. Jouw waarden en denken heb je als VOC en kolonist al laten blijken. Suriname en Nederlands Indië dwepen nog altijd met jullie waarden en denken. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

27-08-2022 om 08:58 Topicstarter

LMEK schreef op 26-08-2022 om 23:51:

[..]

De vragen blijven staan, wat zijn de legio voorbeelden van de Russische bedreiging tegen Europa en in welk opzicht was Hitler beter dan Stalin? Ik ben oprecht en respectvol benieuwd naar de voorbeelden en uitleg.

Hoe denk je dat Rusland zo groot geworden is?

Maar hier een paar voorbeelden: De Russische inval in Polen in 1939, met daaropvolgend de overname van Estland, Letland en Litouwen. De inval in Hongarije in 1956, de inval in Tsjecho-Slowakije in 1968. De inval in Georgië in 2008.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-08-2022 om 09:38

LMEK schreef op 27-08-2022 om 00:01:

[..]

Pfff, altijd handig die mensen die een vraag aan iemand anders gericht beantwoorden met een wedervraag.

Altijd handig die mensen die wel de leeftijd van een ander willen weten maar zelf geen antwoord geven op diezelfde vraag.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-08-2022 om 09:44

LMEK schreef op 27-08-2022 om 00:41:

[..]

Misschien negeer ik het niet maar weet ik gewoon niet beter. Over welke geschiedenis van de Sovjet-Unie heb je het? De Sovjet-Unie is opgericht na de eerste wereldoorlog in 1922. Tot 1941 en de Duitse schendenis van het niet-aanvalsverdrag was de Sovjet-Unie onbetekenend in de wereld. Na de winst in de tweede wereldoorlog nam de Sovjet-Unie de positie die Rusland nog steeds heeft, als grootmacht.

Vertel anders eens over die geschiedenis die ik negeer met betrekking tot de Sovjet-Unie. Ik leer graag wat bij uit de eerste hand.

En mijn ‘haat’ tegen de westerse blankeling is gebaseerd op het moorden, plunderen en verkrachtingen die al 2000 jaar gaande zijn.

Wat jij wenst te verspreiden zal mij werkelijk aan mijn reet roesten. Jouw waarden en denken heb je als VOC en kolonist al laten blijken. Suriname en Nederlands Indië dwepen nog altijd met jullie waarden en denken.

Het zit wel heel diep bij je. 

LMEK schreef op 26-08-2022 om 23:51:

[..]

Ik dacht dat dat wel een stukje algemene kennis was, mijn fout, jij weet het kennelijk niet:

https://www.hpdetijd.nl/2014-07-28/kent-u-ze-de-tien-dodelijkste-dictators/

Ben benieuwd op welke plek Putin zal eindigen. 

O en uiteraard spreek je niet over dat Hitler beter was, maar Stalin nog slechter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.