Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

LMEK schreef op 26-08-2022 om 14:54:

[..]

Niet iedereen is het er over eens dat oefeningen ook voorbereidingen zijn.

Zeker wel, alleen niet waarop het voorbereid. Op zelfverdediging of aanval.

LMEK schreef op 26-08-2022 om 14:51:

[..]

Waarom leest iedereen zo slecht?

Volgens Rondstruiner is een oefening geen actieve voorbereiding. Ik gaf aan dat oefeningen wel degelijk actieve voorbereidingen zijn en noemde als voorbeeld de brandweer.

Jij leest zelf slecht. Ik heb alleen gezegd dat het geen voorbereiding op een oorlog is, op een aanval dus. Wel om jezelf te verdedigen.

HAHA!wait..what schreef op 26-08-2022 om 14:46:

[..]

Hóe moeten ze anders mensen opleiden/scherp houden etc? Mijn man zit bij de brandweer en heeft iedere week oefening.. Ook overbodig dan?

Jouw man is volgens LMEK nu wel medeschuldig aan de brand. Kappen met die oefeningen !

Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 14:55:

[..]

Over krampachtig proberen gesproken

Ik hoor graag waar ik mezelf tegensprak.

Je hebt het steeds over actieve voorbereiding, maar als je niet zegt waarop, is dat inhoudloos. Je bereid je voor op iets. Een oefening van een westers leger is geen actieve voorbereiding om een oorlog te starten zoals jij lijkt te suggereren, maar om je te verdedigen tegen eventuele gekken zoals Poetin. En een oefening maakt je niet medeschuldig aan een oorlog, dat is gewoon nonsens. Zie mijn vorige post over de ehbo'er en brandweer...

Militaire oefeningen bereiden je voor op een oorlog. En omdat ik niet geloof dat je dit niet snapt vermoed ik een andere reden dat je dit toch bevestigd wil zien hebben. 

Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 14:58:

[..]

Jij leest zelf slecht. Ik heb alleen gezegd dat het geen voorbereiding op een oorlog is, op een aanval dus. Wel om jezelf te verdedigen.

Oorlog is een gewapende strijd tussen minstens 2 volkeren of staten. Het maakt geen fluit uit of je aanvalt of verdedigt. 

Je haalt de begrippen oorlog en invasie door elkaar in dit geval. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-08-2022 om 15:58 Topicstarter

LMEK schreef op 26-08-2022 om 15:07:

[..]

Militaire oefeningen bereiden je voor op een oorlog. En omdat ik niet geloof dat je dit niet snapt vermoed ik een andere reden dat je dit toch bevestigd wil zien hebben.

Militaire oefeningen zijn ideaal gezien vooral bedoeld om zoveel af te schrikken dat de andere partij het wel uit zijn hoofd haalt om aan te vallen.  Je wilt dat je defensie zo sterk is dat de andere partij het wel uit zijn hoofd laat om aan te vallen.

Wat de huidige oorlog vooral laat zien is dat we Oekraïne van te voren te weinig gesteund hebben. De Russen dachten dat ze in een paar dagen heel Oekraïne konden veroveren.

LMEK schreef op 26-08-2022 om 15:07:

[..]

tjezus, jij wil het echt niet horen he? 

Een oefening betekend niet dat je een oorlog wil, maar je bereid je er wel op voor, mocht er zo'n idioot zijn, die wel een land binnenvalt. Dan weet je wat je moet doen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-08-2022 om 16:46

LMEK schreef op 26-08-2022 om 13:34:

[..]

Je bent toch wel op de hoogte van de Canadese troepen die het AZOV bataljon hebben opgeleid in 2021?

Je bent toch wel op de hoogte van de marine oefeningen in Juni 2021 in de Zwarte Zee onder leiding van de VS.

Je bent toch wel op de hoogte van de oefeningen op 27-07-2021 van Oekraïnse, Poolse, Litouwse en Amerikaanse troepen?

Je bent toch wel op de hoogte van de oefeningen in September 2021 van Amerikaanse en andere NAVO leden met het Oekraïnse leger?

Oekraïne dat geen lid is van de NAVO of EU wordt getraind door de NAVO en EU een jaar voor de inval. Toeval?

Nee, geen toeval. In maart 2021 was er namelijk een grote militaire mobilisatie langs de Russische - Oekraïense grens. Dan is het niet zo gek dat landen aan en achter die grens zich zorgen gaan maken. Zeker als er in oktober meer dan 100.000 Russische troepen naar 3 kanten van die grens werden gestuurd. En die Russen maar volhouden dat er niets aan de hand was, zelfs tot 3 dagen voor de inval. Je kunt wel heel hard je best doen om andere landen te betrekken in de schuldvraag maar dat werkt niet. Poetin is de schuldige en Oekraïne heeft vanwege de mobilisatie geprobeerd zichzelf zo goed mogelijk voor te bereiden op een inval.

1280px-Russian_forces_near_Ukraine%2C_2021-12-03_%28crop%29.jpg

LMEK schreef op 26-08-2022 om 14:49:

[..]

Dat zeg ik toch al 15 keer, ze hebben actief meegedaan aan de voorbereiding van de oorlog.

Jij zegt dat al 15 keer en poneert hiermee een mening als een feit, wat dus al veel meer dan 15 maal is weerlegd, zonder dat jij daarbij blijk geeft van enig leesbegrip. 

Dubbel

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-08-2022 om 16:57

LMEK schreef op 26-08-2022 om 15:12:

[..]

Oorlog is een gewapende strijd tussen minstens 2 volkeren of staten. Het maakt geen fluit uit of je aanvalt of verdedigt.

Het was, in beginsel, toch geen oorlog? Volgens Poetin was het een speciale militaire operatie. Want stel je voor dat hij echt ballen in z'n broek had gehad en wel de oorlog had verklaard.

LMEK schreef op 26-08-2022 om 15:12:

[..]

De aanvaller (Poetin) is de schuldige, daarbij maakt het wel uit of je aanvalt of verdedigt. Daar ging de discussie over.

Tickel schreef op 26-08-2022 om 16:57:

[..]

Het was, in beginsel, toch geen oorlog? Volgens Poetin was het een speciale militaire operatie. Want stel je voor dat hij echt ballen in z'n broek had gehad en wel de oorlog had verklaard.

Dat is het nog steeds volgens Putin, maar dat is meer een practische en politieke benaming. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

26-08-2022 om 21:19

LMEK schreef op 26-08-2022 om 14:51:

[..]

Waarom leest iedereen zo slecht?

Volgens Rondstruiner is een oefening geen actieve voorbereiding. Ik gaf aan dat oefeningen wel degelijk actieve voorbereidingen zijn en noemde als voorbeeld de brandweer.

Maar goed ook dat we die oefeningen gehouden hebben, net zoals we nog steeds grootschalige oefeningen houden in Scandinavië; de tijd heeft ons immers geleerd dat Rusland geen zak geeft om landsgrenzen. 
Ik kan alleen maar hopen dat de Navo en dan zeker de Europese landen, hun lessen hebben getrokken en dat we snel werk maken van infrastructuur aanpassingen zodanig dat we in de toekomst wel in staat zijn om op grote schaal militair materieel naar het oosten te sturen. 

Weet je LMEK, ik ben echt blij met deze wake-up call en hoop dat het ondertussen voor iedereen duidelijk is dat Rusland nog steeds een bedreiging is voor de vrede in Europa. Hoe het verder moet gaan, diplomatiek of militair, daar spreek ik me niet over uit; maar ik hoop wel dat we tot een situatie kunnen komen waarbij Rusland (het grootste land ter wereld) afziet van elke territoriale uitbreiding. 

Valdemar schreef op 26-08-2022 om 21:19:

[..]

Maar goed ook dat we die oefeningen gehouden hebben, net zoals we nog steeds grootschalige oefeningen houden in Scandinavië; de tijd heeft ons immers geleerd dat Rusland geen zak geeft om landsgrenzen.
Ik kan alleen maar hopen dat de Navo en dan zeker de Europese landen, hun lessen hebben getrokken en dat we snel werk maken van infrastructuur aanpassingen zodanig dat we in de toekomst wel in staat zijn om op grote schaal militair materieel naar het oosten te sturen.

Weet je LMEK, ik ben echt blij met deze wake-up call en hoop dat het ondertussen voor iedereen duidelijk is dat Rusland nog steeds een bedreiging is voor de vrede in Europa. Hoe het verder moet gaan, diplomatiek of militair, daar spreek ik me niet over uit; maar ik hoop wel dat we tot een situatie kunnen komen waarbij Rusland (het grootste land ter wereld) afziet van elke territoriale uitbreiding.

Ik ben blij met deze inhoudelijke post, de rest is verzand in modder gooien mede van mijn kant. 

Historisch gezien is Rusland geen bedreiging voor Europa of de wereld. Wat we vooral zien is dat de westerse wereld altijd andere landgrenzen heeft geschonden en niet gerespecteerd. Dat is niet eens zo lang geleden met vooral de tweede Golfoorlog in gedachten. Afijn, het koloniale verleden van de westerse landen is bekend. Daarom begrijp ik je zin ook niet waarom Rusland nog steeds een bedreiging is voor Europa, of voor de Europese landsgrenzen, kun je dat toelichten?  Wanneer heeft Rusland het westen pijn gedaan en dat wij daarom op onze hoede moeten zijn? Wanneer heeft Rusland een ander Europees land onderworpen door middel van militaire macht? De situatie na de tweede wereldoorlog is ook door de bedreiging van een ander land gebeurd.

Aan de andere kant hoop ik echt dat de westerse wereld die volgens mijn ruwe schatting 30% uitmaakt van de gehele bevolking niet meer ongemoeid beslissingen kan maken volgens het principe het recht van de sterkste. De mate van onrechtvaardigheid jegens de rest van de wereld is stuitend. De angst voor de Russische onderdrukker en bedreiging voor de vrijheid is een aanfluiting voor het gezonde verstand.  Sla de boeken er maar op na, de blanke westerling zaait al tweeduizend jaar dood en verderf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.