Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Athan
26-08-2022 om 06:58
LMEK schreef op 24-08-2022 om 00:26:
[..]
Ik ben ook pro-Rusland en dat is geen geheim.
Knip- op de man, provoceren
Knip, op de man, provoceren
Rondstruiner
26-08-2022 om 08:50
Op het moment dat iemand niet meer reageert is het ook niet heel fijn om dan te proberen alsnog een reactie uit te lokken.
Friezinnetje
26-08-2022 om 08:58
Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 08:50:
Op het moment dat iemand niet meer reageert is het ook niet heel fijn om dan te proberen alsnog een reactie uit te lokken.
nou precies.
LMEK
26-08-2022 om 10:47
Gisteren is de kerncentral Zaporizhzhia een tijdje van het stroomnet geweest nadat er een brand uitbrak vlakbij de centrale. Ondanks het feit dat het zeer onverantwoordelijk is van beide partijen om daar te vechten in verband met een mogelijke kernramp zie ik het belang van het in bezit hebben van de centrale. Deze is nu in Russische handen en de enige manier om die te heroveren is de centrale aan te vallen om zo de Russische troepen te verdrijven.
Aangezien dat geen optie is vraag ik mij af hoe dit opgelost gaat worden?
felija
26-08-2022 om 11:15
Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 08:50:
Je hebt gelijk.
EnchantedDragonfly18
26-08-2022 om 11:17
LMEK schreef op 26-08-2022 om 10:47:
Gisteren is de kerncentral Zaporizhzhia een tijdje van het stroomnet geweest nadat er een brand uitbrak vlakbij de centrale. Ondanks het feit dat het zeer onverantwoordelijk is van beide partijen om daar te vechten in verband met een mogelijke kernramp zie ik het belang van het in bezit hebben van de centrale. Deze is nu in Russische handen en de enige manier om die te heroveren is de centrale aan te vallen om zo de Russische troepen te verdrijven.
Aangezien dat geen optie is vraag ik mij af hoe dit opgelost gaat worden?
Het is onverantwoordelijk van de Russen, niet van beide partijen zoals jij stelt. En in wiens belang is het hebben van een kerncentrale, bedoel je Rusland of Oekraïne, waar de kerncentrale ook gewoon van is.
LMEK
26-08-2022 om 11:37
Tickel schreef op 26-08-2022 om 11:17:
[..]
Het is onverantwoordelijk van de Russen, niet van beide partijen zoals jij stelt. En in wiens belang is het hebben van een kerncentrale, bedoel je Rusland of Oekraïne, waar de kerncentrale ook gewoon van is.
Die centrale is in maart al in Russische handen gevallen. Dat daar nog dagelijks beschietingen zijn is natuurlijk niet alleen aam de Russen te wijten natuurlijk. Er zal toch iemand terug moeten schieten.
En als je niet kunt inschatten voor wie en wat voor een waarde de grootste kerncentrale in Europa heeft dan kun je je hier inlezen:
https://www.reuters.com/world/europe/five-facts-about-ukraines-zaporizhzhia-nuclear-power-plant-2022-03-04/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/12/kerncentrale-van-zaporizja/
EnchantedDragonfly18
26-08-2022 om 11:43
LMEK schreef op 26-08-2022 om 11:37:
[..]
Die centrale is in maart al in Russische handen gevallen. Dat daar nog dagelijks beschietingen zijn is natuurlijk niet alleen aam de Russen te wijten natuurlijk. Er zal toch iemand terug moeten schieten.
En als je niet kunt inschatten voor wie en wat voor een waarde de grootste kerncentrale in Europa heeft dan kun je je hier inlezen:
https://www.reuters.com/world/europe/five-facts-about-ukraines-zaporizhzhia-nuclear-power-plant-2022-03-04/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/12/kerncentrale-van-zaporizja/
Ik vraag het aan jou. En dat het Russische leger daar sinds maart zit, die hoort daar helemaal niet te zijn. Sterker nog, ze horen helemaal niet in de Oekraïne thuis.
ShowyHummingbird30
26-08-2022 om 11:49
Zo kun je alles wel rechtpraten. Eerst iets afpakken/stelen/bezetten en vervolgens de ander verwijten dat hij het terug wil hebben.
LMEK
26-08-2022 om 12:02
Tickel schreef op 26-08-2022 om 11:43:
[..]
Ik vraag het aan jou. En dat het Russische leger daar sinds maart zit, die hoort daar helemaal niet te zijn. Sterker nog, ze horen helemaal niet in de Oekraïne thuis.
Ik heb toch antwoord gegeven op je vraag? En dat het Russische leger daar niet thuis hoort doet niks af aan het feit dat ze daar nu zitten. We hebben het over de huidige situatie.
Rondstruiner
26-08-2022 om 12:10
LMEK schreef op 26-08-2022 om 12:02:
[..]
Ik heb toch antwoord gegeven op je vraag? En dat het Russische leger daar niet thuis hoort doet niks af aan het feit dat ze daar nu zitten. We hebben het over de huidige situatie.
Dat ze er niet thuis horen doet zeker wel af aan het feit dat ze er zitten, dat geeft Oekraine namelijk het recht om te blijven vechten.
De complete huidige situatie is aan de Russen te wijten, of beter gezegd, aan Poetin en zijn jaknikkers.
LMEK
26-08-2022 om 12:31
Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 12:10:
[..]
Dat ze er niet thuis horen doet zeker wel af aan het feit dat ze er zitten, dat geeft Oekraine namelijk het recht om te blijven vechten.
De complete huidige situatie is aan de Russen te wijten, of beter gezegd, aan Poetin en zijn jaknikkers.
Ze worden aangevallen en natuurlijk hebben ze het recht om zich te verdedigen en te blijven vechten. Of het verstandig is iets anders, zelfs de Duitse minister van BZ gaf aan dat ze niet meer zeker is dat Oekraïne kan winnen. En dit met steun van de hele westerse gemeenschap, zonder deze steun was de strijd 5 maanden geleden al beslist.
Je laatste zin beschrijft de visie van de westerse wereld en is allesbehalve aannemelijk voor de rest van de wereld. Vele anderen vinden dat de NAVO een proxy oorlog voert tegen de Russen en de Russen in een hoek zijn gedreven door de NAVO. Steeds meer landen gaan Rusland openlijker steunen waardoor de westerse visie nog meer in het gedrang gaat komen.
felija
26-08-2022 om 12:43
LMEK schreef op 26-08-2022 om 12:31:
[..]
Ze worden aangevallen en natuurlijk hebben ze het recht om zich te verdedigen en te blijven vechten. Of het verstandig is iets anders, zelfs de Duitse minister van BZ gaf aan dat ze niet meer zeker is dat Oekraïne kan winnen. En dit met steun van de hele westerse gemeenschap, zonder deze steun was de strijd 5 maanden geleden al beslist.
Je laatste zin beschrijft de visie van de westerse wereld en is allesbehalve aannemelijk voor de rest van de wereld. Vele anderen vinden dat de NAVO een proxy oorlog voert tegen de Russen en de Russen in een hoek zijn gedreven door de NAVO. Steeds meer landen gaan Rusland openlijker steunen waardoor de westerse visie nog meer in het gedrang gaat komen.
Poetin is deze onzinnige oorlog niet gestart volgens jou? Hij is Oekraïne niet binnengevallen en zaait daar geen dood en verderf?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.