Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Na al het fascisme en terechte ingrijpen van de moderators (dank daarvoor!) even iets luchtigers. We mogen van Fleurtje niet lachen om de wegvluchtende toeristen, maar misschien mogen we wel meelachen met het Oekraïense ministerie van Defensie. Die liet op Twitter deze foto zien: 

FawZ0h2XgAEeiqi?format=jpg&name=900x900

Wat we hier zien is een Russische toerist die een selfie post met op de achtergrond een luchtafweergeschut van de Russen. Ergens op de Krim. Die dingen liggen op geheime locaties. Deze woest aantrekkelijke, superslimme Rus had alleen zijn geolocatiegegevens niet uitgezet
Het ministerie van Defensie schrijft bij deze foto: 

Maybe we are being too hard on russian tourists… Sometimes they can be really helpful. Like this man taking pictures at russian air defense positions near Yevpatoria, in occupied Crimea. Thank you and keep up the good work!

Wauw, wat gemist hier zeker? 

Valdemar schreef op 23-08-2022 om 17:15:

[..]

Laat me dit even corrigeren: deze voorstander van geweld heeft nu zelf een verlies geleden.

Je hebt gelijk, het komt erg vreemd over zo.

Ik had tot aan het NOS-bericht over die bomaanslag nooit eerder van deze man gehoord. Heb wel daarna ergens gelezen dat men vraagtekens plaatste over dat hij echt een "topideoloog" van Poetin zou zijn.

Ik zie alleen maar leed en verdriet met deze oorlog. En ik vind het dieptriest dat hier een ouder zijn dochter is kwijtgeraakt. Ik zag bij deze laffe aanslag niet de nationaliteit van de ouder, maar de ouder met groot verdriet. Daarmee wil ik NIET zeggen dat ik het minder erg zou vinden als mensen van Oekraïne groot verdriet hebben als ze een dierbare kwijt zijn geraakt. Ook dat vind ik vreselijk.

Verder vind ik het een belediging dat ik meteen voor aanhanger word uitgemaakt omdat ik het leed van deze aanslagen benoem. De aanslagen in Oekraïne heb ik al sinds 2014 benoemd, en ik die zie dat alleen maar steeds erger worden.

Wie me gevolgd heeft (op een ander forum waar ik op dat onderwerp al sinds 2014 schreef) kan dat weten.

Athan schreef op 24-08-2022 om 03:16:

Na al het fascisme en terechte ingrijpen van de moderators (dank daarvoor!) even iets luchtigers. We mogen van Fleurtje niet lachen om de wegvluchtende toeristen, maar misschien mogen we wel meelachen met het Oekraïense ministerie van Defensie. Die liet op Twitter deze foto zien:

FawZ0h2XgAEeiqi?format=jpg&name=900x900

Wat we hier zien is een Russische toerist die een selfie post met op de achtergrond een luchtafweergeschut van de Russen. Ergens op de Krim. Die dingen liggen op geheime locaties. Deze woest aantrekkelijke, superslimme Rus had alleen zijn geolocatiegegevens niet uitgezet .
Het ministerie van Defensie schrijft bij deze foto:

Maybe we are being too hard on russian tourists… Sometimes they can be really helpful. Like this man taking pictures at russian air defense positions near Yevpatoria, in occupied Crimea. Thank you and keep up the good work!

Inderdaad, ik lach niet om mensen die uit angst vluchten. Ongeacht geloof, kleur of nationaliteit. En ik vond het ongepast dat een minister zich zo verlaagd om daar over te spotten. Het zijn nog altijd gewone burgers.

En, klopt het waren toeristen, die zich een vakantie kunnen permitteren, maar die gaan naar huis, gooien hun koffer op zolder en gaan daarna gewoon verder met hun leven. Maar op de Krim wonen net als in Oekraïne gewone burgers. Die ook niet op een oorlog zitten te wachten neem ik aan.

Ik heb geen mening over een veel te bruingebakken meneer met een geblurt gezicht, een man die op de foto wil met oorlogstuig. Misschien vertelt hij dat hij het niet eens is met dat oorlogstuig, misschien is het geen selvie-voor-de-fun. Een selvie maakt je zelf met een mobile telefoon in je handen. Hij heeft geen telefoon in zijn handen, maar hij is wel in gesprek zo te zien. Misschien verafschuwt hij die oorlog.

Net zo min heb ik iets met de foto's die vandaag in de krant staan. Kinderen die op tanks klimmen om er mee te spelen. En hun ouders kijken toe alsof het een uitje is.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-08-2022 om 18:14

waarom moet je steeds benoemen dat je over Rusland/Oekraïne sinds 2014 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-08-2022 om 19:26 Topicstarter

Ik stel voor dat we 2014 laten voor wat het was. We kunnen Fleurtje nog wel een keer vertellen dat er zonder de Russische inmenging helemaal geen volksrepublieken in Oekraïne geweest zouden zijn, en dus ook geen burgeroorlog in die volksrepublieken. Maar ik denk toch niet dat dat overkomt.

Tickel schreef op 24-08-2022 om 18:14:

waarom moet je steeds benoemen dat je over Rusland/Oekraïne sinds 2014

Ik noem dat omdat ik het een belediging vind dat ik hier een aanhanger van Rusland word genoemd, en dat omdat ik het erg vind wat er allemaal gebeurd. 

Het ging sinds toen over de gevechten binnen Oekraïne. De gevechten tussen pro-EU
en pro-Rus bevolking van Oekraïne. De massagraven die ontdekt werden. Vreselijk. Bange burgers. Ik vond het toen ook al allemaal vreselijk. En een zonde noemde ik het dat er een tweespalt was ontstaan tussen het volk van Oekraïne dat voorheen gewoon met elkaar door één deur kon.

Ik ben gewoon een burger uit Limburg, aan de rand van Brabant. Heb nog nooit een steen gegooid naar iemand, ik hou niet van dat geweld, maar word hier afgeschilderd alsof ik een of andere crimineel ben omdat ik niet 'killing them' en 'drop dead' mee roep.

Fleurtje_5 schreef op 24-08-2022 om 19:39:

[..]

Ik ben gewoon een burger uit Limburg, aan de rand van Brabant. Heb nog nooit een steen gegooid naar iemand, ik hou niet van dat geweld, maar word hier afgeschilderd alsof ik een of andere crimineel ben omdat ik niet 'killing them' en 'drop dead' mee roep.

Nee, omdat je al vanaf het begin van dit topic stelselmatig weigert om te veroordelen dat Poetin Oekraine is binnengevallen. 

Fleurtje_5 schreef op 24-08-2022 om 19:39:

[..]

Ik noem dat omdat ik het een belediging vind dat ik hier een aanhanger van Rusland word genoemd, en dat omdat ik het erg vind wat er allemaal gebeurd.

Het ging sinds toen over de gevechten binnen Oekraïne. De gevechten tussen pro-EU
en pro-Rus bevolking van Oekraïne. De massagraven die ontdekt werden. Vreselijk. Bange burgers. Ik vond het toen ook al allemaal vreselijk. En een zonde noemde ik het dat er een tweespalt was ontstaan tussen het volk van Oekraïne dat voorheen gewoon met elkaar door één deur kon.

En wèèr benoem je niet datgene waar het nu anno 2022 om gaat: dat Poetin Oekraïne is binnen gevallen en daarmee verschrikkelijk veel slachtoffers op zijn naam heeft staan.

felija schreef op 24-08-2022 om 23:02:

[..]

En wèèr benoem je niet datgene waar het nu anno 2022 om gaat: dat Poetin Oekraïne is binnen gevallen en daarmee verschrikkelijk veel slachtoffers op zijn naam heeft staan.

Welnee joh, het enige geweld dat ze afkeurt, is het geweld tegen haar fascistenvriendjes.

Heb je haar vandaag al horen treuren over de Russische aanslag op een treinstation? Of was ze weer eens oorverdovend stil?

Yep, dacht ik al...

Infobericht

- Knip- 

Offtopic

redbulletje schreef op 25-08-2022 om 08:43:

Ik ben banger voor ******knip****** momenteel.

Hou in godsnaam eens op met je opruiende wappie-onzin. Op Facebook op andere social media vinden bepaalde groeperingen dat misschien grappig of normaal, maar hier niet. Hou er gewoon mee op.

Infobericht 

- Knip - 

Offtopic

redbulletje schreef op 25-08-2022 om 09:19:

-quote verwijderd-

Waarom doe ik überhaupt nog moeite.

Knip, op de man 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.