Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Daglichtlamp
23-08-2022 om 18:42
Ik vrees trouwens dat Poetin hier in Rusland alleen maar van profiteert. Het maakt het nog gemakkelijker om de oppositie te onderdrukken.
Athan
23-08-2022 om 18:45
Het lijkt er nu op dat de aanslag door de oppositie in Rusland is gepleegd, maar ik weet niet of dat nou gunstig is voor Putin. Het geeft in elk geval aan dat er in Rusland ook nog niet-fascisten zijn met de wil en moed om terug te vechten.
Kadushi
23-08-2022 om 19:23
Fleurtje_5 schreef op 23-08-2022 om 14:06:
https://nos.nl/artikel/2441676-rusland-oekraiense-geheim-agent-pleegde-bomaanslag-op-doegina
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/22/aanslag-moskou-fup/
Er word over en weer met de beschuldigende vinger gewezen over wie de aanslag heeft gepleegd. Of het onderzoek meer duidelijkheid geeft weet ik niet. Maar die man is zijn 29-jarige dochter kwijt. Verschrikkelijk.
Aleksandr Doegin en zijn dochter Daria.
Foto:RR
Sorry, kan er geen medelijden mee hebben. Hij is het grote brein achter Poetins inval met zijn duivelse filosofie en zijn dochter volgde in zijn voetsporen. De aanslag was duidelijk gericht op hem. Mijn enige hoop is dat de aanslag die opgeeist is door het russische ondergrondse verzet ook daadwerkelijk daar vandaan komt. Dat geeft mij moed. Half Oekraine is beroofd van hun geliefden, mede door deze engnek maar jij vindt dit een verschrikkelijk verlies? Ik heb je altijd het voordeel van de twijfel gegeven maar het is nu ook voor mij niet meer te ontkennen aan welke kant jij staat. Bah. En bespaar je de moeite om er weer oneindig veel pro rusland linkjes tegen aan te gooien, ik lees ze iig niet meer.
Athan
23-08-2022 om 19:57
Kadushi schreef op 23-08-2022 om 19:23:
[..]
Sorry, kan er geen medelijden mee hebben. Hij is het grote brein achter Poetins inval met zijn duivelse filosofie en zijn dochter volgde in zijn voetsporen. De aanslag was duidelijk gericht op hem. Mijn enige hoop is dat de aanslag die opgeeist is door het russische ondergrondse verzet ook daadwerkelijk daar vandaan komt. Dat geeft mij moed. Half Oekraine is beroofd van hun geliefden, mede door deze engnek maar jij vindt dit een verschrikkelijk verlies? Ik heb je altijd het voordeel van de twijfel gegeven maar het is nu ook voor mij niet meer te ontkennen aan welke kant jij staat. Bah. En bespaar je de moeite om er weer oneindig veel pro rusland linkjes tegen aan te gooien, ik lees ze iig niet meer.
Ik ben het volledig met je eens. Ze kan zich ook allang niet meer beroepen op neutraliteit, zoals ze in het begin nog weleens probeerde. Zwitserland en Zweden waren (in WO 2) neutraal, maar gingen niet openlijk meehuilen met nazi-Duitsland als Hitler weer eens een verlies leed.
Kadushi
23-08-2022 om 20:17
Athan schreef op 23-08-2022 om 19:57:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. Ze kan zich ook allang niet meer beroepen op neutraliteit, zoals ze in het begin nog weleens probeerde. Zwitserland en Zweden waren (in WO 2) neutraal, maar gingen niet openlijk meehuilen met nazi-Duitsland als Hitler weer eens een verlies leed.
Dat deden ze niet juist omdat ze neutraal wilden zijn. Itt tot Fleur haar uitlatingen, daar kan je zelfs de schijn van neutraliteit niet mee in stand houden. Volkomen onbegrijpelijk voor mij dat iemand zelfs maar de moeite probeert te doen om de schijn op te houden terwijl het er zo ontzettend dik bovenop ligt dat je zo pro Poetin bent. Een dode aan russische zijde verschrikkelijk noemen, notabene waar het deze engnek betreft die zowat de inval in Oekraine in Poetins oor heeft gelispeld en daarmee volkomen voorbij gaan aan alle slachtoffers die deze man grotendeels op zijn geweten heeft.
Verder wil ik me niet in deze discussie mengen omdat ik er eenvoudig weg te weinig verstand en inzicht van heb om iets zinnigst te kunnen bijdragen. Zouden meer mensen moeten doen denk ik. Maar dit moest ik echt even kwijt omdat ik het zuur in mijn slokdarm ervan voelde branden.
Athan
23-08-2022 om 20:23
Kadushi schreef op 23-08-2022 om 20:17:
[..]
Dat deden ze niet juist omdat ze neutraal wilden zijn. Itt tot Fleur haar uitlatingen, daar kan je zelfs de schijn van neutraliteit niet mee in stand houden. Volkomen onbegrijpelijk voor mij dat iemand zelfs maar de moeite probeert te doen om de schijn op te houden terwijl het er zo ontzettend dik bovenop ligt dat je zo pro Poetin bent. Een dode aan russische zijde verschrikkelijk noemen, notabene waar het deze engnek betreft die zowat de inval in Oekraine in Poetins oor heeft gelispeld en daarmee volkomen voorbij gaan aan alle slachtoffers die deze man grotendeels op zijn geweten heeft.
Verder wil ik me niet in deze discussie mengen omdat ik er eenvoudig weg te weinig verstand en inzicht van heb om iets zinnigst te kunnen bijdragen. Zouden meer mensen moeten doen denk ik. Maar dit moest ik echt even kwijt omdat ik het zuur in mijn slokdarm ervan voelde branden.
Dat bedoelde ik ook. Ze waren neutraal en gingen DUS niet meehuilen met de vijand.
Overigens was dochter Darya niet minder eng dan pappa. (Behalve om te zien ) Ik weet niet of haar toespraken ergens in vertaling zijn te zien, maar zij was ook een ultrafascist. De wereld is echt een stukje mooier geworden zonder haar.
Kadushi
23-08-2022 om 20:38
Athan schreef op 23-08-2022 om 20:23:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Ze waren neutraal en gingen DUS niet meehuilen met de vijand.
Overigens was dochter Darya niet minder eng dan pappa. (Behalve om te zien ) Ik weet niet of haar toespraken ergens in vertaling zijn te zien, maar zij was ook een ultrafascist. De wereld is echt een stukje mooier geworden zonder haar.
Eens, dat zei ik al; dochter die zijn voetsporen volgde, was net zo eng als die doorgeslagen filosoof. Ik heb meerdere dingen van haar gelezen en gezien, precies wat jij zegt; een ultrafascist. Niks aan verloren, dat er maar velen mogen volgen door het verzet, (hopende dat het bestaat en ze achter deze aanslag zitten) zou de wereld idd een stukje mooier maken. Dit ene verloren fascitische leven verschrikkelijk noemen wat zoveel leed en doden verheerlijkt is in mijn ogen een gotspe.
En dat zeg en voel ik, een pacifist in hart en nieren. Ik laat het hier maar bij, als ik zou zeggen wat ik echt denk en voel zou ik zeker een ban krijgen, is het me niet waard.
Athan
23-08-2022 om 23:54
LMEK schreef op 23-08-2022 om 23:43:
[Quote verwijderd]
Als je liever een forum hebt waar openlijk wordt meegehuild met de fascisten, kun je beter naar Reddit of Telegram gaan.
LMEK
23-08-2022 om 23:57
Athan schreef op 23-08-2022 om 23:54:
[..]
Als je liever een forum hebt waar openlijk wordt meegehuild met de fascisten, kun je beter naar Reddit of Telegram gaan.
Knip, provoceren
Kadushi
24-08-2022 om 00:11
LMEK schreef op 23-08-2022 om 23:43:
[Quote verwijderd]
Ach, hoepel even op met je selectieve geframe! Jij en Fleurtje laten hier keer op keer merken dat jullie pro Rusland zijn en daarmee ook alle Oekrainse gesneuvelden vergoeilijken. Wellicht niet zo duidelijk itt tot mijn en Nathans onverholen mening maar duidelijk genoeg tussen de regels door. Over walgelijk en misselijk gesproken, op deze stiekeme manier de mods in je kamp dwingen en anderen een ban aannaaien, dat is pas je woorden waardig.
En nee, we bejubelen geen russische slachtoffers die door die grootheidswaanzinnige en zijn achterban de dood in zijn gejaagd. Dat is wat anders dan totaal geen medelijden hebben met deze engnek en zijn dochter die poetin gesteund hebben in zijn waanzin waardoor er duizenden onschuldige slachtoffers zijn gevallen en de wereld op zijn kop staat.
Knip, belediging
LMEK
24-08-2022 om 00:26
Kadushi schreef op 24-08-2022 om 00:11:
[..]
Ach, hoepel even op met je selectieve geframe! Jij en Fleurtje laten hier keer op keer merken dat jullie pro Rusland zijn en daarmee ook alle Oekrainse gesneuvelden vergoeilijken. Wellicht niet zo duidelijk itt tot mijn en Nathans onverholen mening maar duidelijk genoeg tussen de regels door. Over walgelijk en misselijk gesproken, op deze stiekeme manier de mods in je kamp dwingen en anderen een ban aannaaien, dat is pas je woorden waardig.
En nee, we bejubelen geen russische slachtoffers die door die grootheidswaanzinnige en zijn achterban de dood in zijn gejaagd. Dat is wat anders dan totaal geen medelijden hebben met deze engnek en zijn dochter die poetin gesteund hebben in zijn waanzin waardoor er duizenden onschuldige slachtoffers zijn gevallen en de wereld op zijn kop staat. [Quote aangepast]
Ik ben ook pro-Rusland en dat is geen geheim.
Knip- op de man, provoceren
HAHA!wait..what
24-08-2022 om 00:53
LMEK schreef op 23-08-2022 om 23:57:
[..]
Als je geen medelijden hebt met een ouder die zijn kind verliest ben je geen haar beter dan die fascisten.
Wauw. Triest wat je hier nu probeert te doen. Het omdraaien alsof 'wij' de monsters zijn
Kadushi
24-08-2022 om 01:18
"Ik ben ook pro-Rusland en dat is geen geheim.
Knip, onnodig
There, fixed it for you!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.