Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Poezie
19-08-2022 om 14:39
Fleurtje_5 schreef op 19-08-2022 om 14:19:
[..]
Het enige dat ik niet doe is 'jippie roepen' als mensen vluchten, met namen die Russische toeristen die angstig wegvluchten en waar de spot mee word gedreven. Dat roep ik bij geen enkele vluchteling, en ik roep ook niet jippie als er over en weer geschoten en gebombardeerd word. Omdat ik zie dat dit alleen maar erger en erger gaat worden.
Ik snap niet dat men voor een Rus-aanhanger word uitgemaakt als men niet 'go killing' en 'drop dead' mee roept.
Dus voor die Russische toeristen die ervoor hebben gekozen om daarnaartoe op vakantie te gaan heb je meer sympathie dan voor de Oekraïners die daar wonen?
Athan
19-08-2022 om 15:17
Echt bizar, nu stelt ze de ramptoeristen die weer naar hun veilige huis terugkeren op één lijn met vluchtelingen en verwijt ze Oekraïne (en ons) dat ze die Russen uitlachen.
Daglichtlamp
19-08-2022 om 16:41
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2022/bericht-uit-moskou~v489978/
Als je een abonnement hebt op de Volkskrant is dit de moeite waard om te lezen. De kijk van een Rus die nog in Rusland woont.
Een stukje dat mij trof:
Waarom ik dat deed? Er is een populaire vraag die oorloghaters zoals ik hier steeds voor de voeten krijgen geworpen: nu steun je Oekraïne, maar waar was je de afgelopen acht jaar toen de kinderen in de Donbas werden gedood?
De waarheid is natuurlijk dat die separatistische volksrepublieken in Donetsk en Loehansk door Poetin zijn gecreëerd. Als dat niet was gebeurd, waren er ook geen kinderen in de Donbas gedood. Maar tegelijkertijd klopt het ook dat er de afgelopen jaren in deze gebieden kinderen en volwassenen zijn omgekomen bij sporadische bombardementen vanuit Oekraïens territorium. Dat is ook waar... Er bestaat geen 100 procent kwaad en geen 100 procent goed.
Moxxie
19-08-2022 om 16:48
Lady_Violet schreef op 19-08-2022 om 16:40:
Ik begin mij steeds meer af te vragen of dit topic nog wel nuttig is? Het gaat nergens meer over, behalve eindeloos dezelfde argumenten herhalen en onderling gekat en gedoe.
Alsjeblieft niet weer een slotje op een topic, er worden ook goede posts gedeeld. Ik zal stoppen met reageren.
BrightEchidna89
19-08-2022 om 16:54
Lady_Violet schreef op 19-08-2022 om 16:40:
Ik begin mij steeds meer af te vragen of dit topic nog wel nuttig is? Het gaat nergens meer over, behalve eindeloos dezelfde argumenten herhalen en onderling gekat en gedoe.
Misschien dan wel opmerken dat het "onderling gekat en gedoe" steeds terugkomt op de berichten van twee (zijn het er meer?) leden en dat anderen nog wel proberen om hier wat informatie te plaatsen.
Athan
19-08-2022 om 17:01
Het lijkt mij nog steeds een actueel onderwerp en er zijn ook nog regelmatig ontwikkelingen. Maar ik wil me er ook best uit terugtrekken, geen probleem. Dat is beter dan al die topics met een slotje.
Moxxie schreef op 19-08-2022 om 16:48:
[..]
Alsjeblieft niet weer een slotje op een topic, er worden ook goede posts gedeeld. Ik zal stoppen met reageren.
Ik wil zeker geen slotje op het topic, maar ik lees nu al pagina's lang hetzelfde kringetje aan reacties en vroeg me af of jullie daar zelf nog wel nut in zagen. Vandaar dat ik het maar eens aan jullie zelf kwam vragen
felija
19-08-2022 om 17:47
Moxxie schreef op 19-08-2022 om 14:38:
[..]
Er is geen sprake van machtswaanzin in de Oekraïne, maar in het hoofd van Putin.
Precies dit, vind juist die nuance toch wel belangrijk.
BrightEchidna89
21-08-2022 om 08:12
Deze nacht is de dochter van de huisideoloog van Poetin omgekomen bij een bomaanslag, nog niet duidelijk of de vader het eigenlijke doelwit was.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220821_91921251
Aangezien dit vlak bij Moskou gebeurde vraag ik mij nu af of dit het werk is van personen uit/sympathisanten van Oekraïne, of dat dit het werk is van gewone Russen die zich verzetten tegen het geweld waarmee zij gerekruteerd worden om te gaan vechten.
Friezinnetje
21-08-2022 om 10:15
Valdemar schreef op 21-08-2022 om 08:12:
Deze nacht is de dochter van de huisideoloog van Poetin omgekomen bij een bomaanslag, nog niet duidelijk of de vader het eigenlijke doelwit was.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220821_91921251
Aangezien dit vlak bij Moskou gebeurde vraag ik mij nu af of dit het werk is van personen uit/sympathisanten van Oekraïne, of dat dit het werk is van gewone Russen die zich verzetten tegen het geweld waarmee zij gerekruteerd worden om te gaan vechten.
Er is best veel verzet in Rusland, er zijn ook al diverse recruteerkantoren in brand gestoken.
zij reed in de auto van haar vader, dus ws was de aanslag bedoeld voor haar vader.
LMEK
21-08-2022 om 12:24
Of het is gedaan door Oekraïnse veligheidsdiensten of door westerse veiligheidsdiensten.
Friezinnetje
21-08-2022 om 12:42
LMEK schreef op 21-08-2022 om 12:24:
Of het is gedaan door Oekraïnse veligheidsdiensten of door westerse veiligheidsdiensten.
of door Russen die het niet eens zijn met de oorlog die Poetin begonnen is. Of heb jij bewijs?
LMEK
21-08-2022 om 12:48
Friezinnetje schreef op 21-08-2022 om 12:42:
[..]
of door Russen die het niet eens zijn met de oorlog die Poetin begonnen is. Of heb jij bewijs?
Nee natuurlijk heb ik dat niet. Ik gaf het alleen als mogelijkheid aan. Net zoals jij een mogelijkheid gaf.
Daglichtlamp
21-08-2022 om 15:48
Oekraïne ontkent in elk geval expliciet dat ze er iets mee te maken hebben. Dat i.t.t. de aanslagen op de Krim, waar ze juist wel suggereerden dat zij er mee te maken hebben.
Ik zie eigenlijk ook niet hoe westerse inlichtingendiensten van deze aanslag zouden kunnen profiteren. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat deze man vijanden gemaakt heeft in Rusland.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.