Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Lees dan wat er staat, dan hoef je mij niet op zo'n manier aan te spreken.

Ik zal dat NOS bericht maar even voor de duidelijkheid helemaal quoten:

1024x576a.jpg

NOS Nieuws•woensdag, 19:05

Aanval op Krim is 'symbolische overwinning voor Oekraïners'

Op de Krim zijn zeker negen vliegtuigen van de Russen vernietigd, zegt een
woordvoerder van de Oekraïense luchtmacht. Gisteren viel Oekraïne de
Russen op het schiereiland voor het eerst sinds de annexatie door
Rusland in 2014 aan.

Op de Krim werden explosies gemeld
op een Russische militaire basis. Ooggetuigen op sociale media spraken
van twaalf grote explosies. Op beelden zijn grote rookpluimen boven de
basis te zien. Oekraïne heeft het schiereiland van grote afstand weten
te raken.

De Oekraïense regering nam geen verantwoordelijkheid voor de aanval. The
New York Times stelde op basis van een anonieme regeringsfunctionaris
dat het wel degelijk ging om een gerichte aanval van het Oekraïense
leger. "Dit is nog maar het begin", schreef presidentieel adviseur
Mykhailo Podoliak op Twitter,
zonder de aanval officieel te bevestigen.

[verslag van NOS correspondent Kyra Hekster]

[filmpje op Twitter van ene Thomas]

President Zelensky zei in zijn nachtelijke videoboodschap dat de oorlog met
Rusland pas kan eindigen als de Krim weer bij Oekraïne hoort, zonder
verder te refereren aan de aanval van die dag. "De Krim is Oekraïens en
we zullen het nooit opgeven. Deze Russische oorlog tegen Oekraïne en
tegen het hele vrije Europa begon met de Krim en moet eindigen met de
Krim.
Met zijn bevrijding", aldus de president.

Imago hoog houden

Het Russische ministerie van Defensie zei dat de ontploffingen plaatsvonden
in depots en dat het ging om een incident. Volgens militaire experts
van het Amerikaanse Instituut voor de Studie van de Oorlog willen de
Russen om imagoredenen de aanval niet toegeven. Dan zou Moskou moeten
toegeven dat hun luchtverdedigingssystemen hebben gefaald, zoals dat ook
het geval was bij het zinken van het oorlogsschip de Moskva.

Meerdere ooggetuigen op de Krim filmden de explosies:

[filmbeelden]

staat er ergens badgasten of strand? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-08-2022 om 15:10

Friezinnetje schreef op 15-08-2022 om 13:17:

staat er ergens badgasten of strand?

Welnee. En als je als Rus op vakantie gaat naar een zelfbenoemde republiek die door maar 8 van de 196 landen erkend wordt, waaronder Rusland en Wit-Rusland, dan heb je echt boter op je hoofd als je denkt dat je daar veilig bent. Het is gewoon Oekraïne en ik geef ze groot gelijk dat ze daar militairen doelwitten bombarderen.

Er kwam deze week nog een filmpje voorbij van een Russische dame die in tranen was omdat ze niet weg wilde uit de Krim want *snik, adem happen* het is daar zo moohooi *boehoe, snot, kwijl*.

Ik moest erom lachen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-08-2022 om 15:20

Moxxie schreef op 15-08-2022 om 15:17:

Er kwam deze week nog een filmpje voorbij van een Russische dame die in tranen was omdat ze niet weg wilde uit de Krim want *snik, adem happen* het is daar zo moohooi *boehoe, snot kwijl*.

Ik moest erom lachen.

Dat soort mensen leeft in een bubbel die alleen om hen draait. Wat er in de rest van het land of wereld gebeurt boeit ze niet, als het maar geen effect heeft op hun levens.

Ik snap echt niet hoe je tegen het bombarderen van militaire bases op de Krim door Oekraïne kunt zijn. De Krim is gewoon Oekraïens grondgebied en de vijand heeft daar een militaire basis aangelegd. Waarom zou Oekraïne dat in godsnaam moeten respecteren?
En die achterlijke Russen die daar vrolijk op vakantie willen gaan met hun gezinnetje? Die verdienen niet beter dan ook eens flink in hun broek te schijten van angst. Wie gaat er nou op vakantie naar een oorlogsgebied?! Jij ging toch ook niet gezellig op vakantie naar Afghanistan? En als je dat wel deed, werd je toch ook niet boos en verontwaardigd als er in de verte een Amerikaanse bom insloeg? Zou je in de Tweede Wereldoorlog ook zo verontwaardigd zijn geweest over Amerikaanse bommen op een Duitse legerbasis in Arnhem? Echt hoor, je spoort niet als je zo redeneert.

Tickel schreef op 14-08-2022 om 09:35:

89% is best wel specifiek. Heb je daar een bron van?

Als je gewoon het aantal gelovigen ter wereld neemt voor wie het homohuwelijk, openlijke prostitutie en het geheel geaccepteerde drugs gebruik zoals in Nederland haaks staat op alles waarin zij geloven dan kom je daar wel op uit. Doe daar nog een aantal landen waar Nederland door de eeuwen heen alles heeft geplunderd en tot slaaf gemaakt en dan ben je er helemaal. 

LMEK schreef op 15-08-2022 om 21:07:

[..]

Als je gewoon het aantal gelovigen ter wereld neemt voor wie het homohuwelijk, openlijke prostitutie en het geheel geaccepteerde drugs gebruik zoals in Nederland haaks staat op alles waarin zij geloven dan kom je daar wel op uit. Doe daar nog een aantal landen waar Nederland door de eeuwen heen alles heeft geplunderd en tot slaaf gemaakt en dan ben je er helemaal.

ach kom op, dat is natuurlijk onzin. Kom maar met een linkje

Friezinnetje schreef op 15-08-2022 om 21:09:

[..]

ach kom op, dat is natuurlijk onzin. Kom maar met een linkje

Waarom zou ik een link moeten geven voor iets dat je zelf ook wel weet? Hoe denk je dat de Islam naar ons kijkt? Het Vaticaan heeft vorig jaar nog het inzegenen van homohuwelijken verboden. Ze noemen het zelfs een zonde. Ooit van de Biblebelt gehoord? Ga daar eens polsen…

LMEK schreef op 15-08-2022 om 21:17:

[..]

Waarom zou ik een link moeten geven voor iets dat je zelf ook wel weet? Hoe denk je dat de Islam naar ons kijkt? Het Vaticaan heeft vorig jaar nog het inzegenen van homohuwelijken verboden. Ze noemen het zelfs een zonde. Ooit van de Biblebelt gehoord? Ga daar eens polsen…

jij komt met een percentage van 89%, dus kom maar met een linkje, waar je dat vandaan hebt. 

Ik kan ook wel zeggen, dat 94% het met mij eens is, maar ja. 

[..]

🤣

Ik heb me nooit gerealiseerd dat de Biblebelt ons haat. En ik wist ook niet dat wereldbevolking voor 89 procent uit orthodox gelovigen bestaat. 

Hartstikke leerzaam toch, zo'n forum!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-08-2022 om 21:28

[..]

Islam kan ik me iets bij voorstellen, ondanks de gematigdheid van velen accepteren ze homoseksualiteit niet. Maar je vergist je in de andersgelovigen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-08-2022 om 21:29

[..]

Drogreden, ontduiken van de bewijslast. "Dat weet je zelf ook wel" is geen valide argument. Dat weet je zelf ook wel.

Friezinnetje schreef op 15-08-2022 om 21:25:

[..]

jij komt met een percentage van 89%, dus kom maar met een linkje, waar je dat vandaan hebt.

Ik kan ook wel zeggen, dat 94% het met mij eens is, maar ja.

Omdat je het niet wil snappen zal ik toch even de moeite nemen. 

https://www.amnesty.nl/encyclopedie/godsdienst-geloof-religieuze-onverdraagzaamheid-en-mensenrechten

Het sommetje is niet zo moelijk alleen kun je er moelijk over doen. Geen enkel geloof is tolerant tegenover homosexualitiet, drugs of prostitutie. Tel hierbij een aantal procent op die om andere redenen deze dingen niet accepteren en veroordelen en je komt op ruwweg 89%. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-08-2022 om 22:15

Fleurtje_5 schreef op 15-08-2022 om 11:45:

[..]

ps. Je quote mijn bericht waar die BRON instaat. Namelijk het NOS. Daar staat die regel in die je hebt mee gequote.

Misschien wat pittigs gegeten? Een pepermuntje helpt wel tegen een vieze smaak.

Leuk, je bron is de site van de NOS waarin staat dat het over bombarderen gaat, terwijl niemand anders over een bombardement spreekt. 
Trouwens het ging mij niet over je informatiekanaal over dit specifieke bericht, maar meer in het algemeen. 

En dat vies smaakje komt omdat je hier bijna een natie zit te verdedigen die een soevereine staat is binnengevallen. En ja de VS hebben dit ook meermaals gedaan, maar ook daar heb ik stevige kritiek op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.