Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-08-2022 om 23:55

LMEK schreef op 13-08-2022 om 23:45:

[..]

Volgens de westerse media wel. Volgens de Russiche niet. En nu? Misschien had de westerse media geen invloed op de Nederlandse bevolking gezien onze eeuwenlange verbintenis met Oekraïne. Want wij hebben tenslotte ook 17 miljoen bondscoaches, waarom dan geen 17 miljoen Oekraïne kenners? Oranje shirt een een kaasklomp op je kop, nu alles blauw geel en dat is ook een mooie combinatie. I

Als er oorlog is in het islamitische deel van de wereld zijn we opvallend afwezig. WaaRom Oleg en Irina ons dierbaarder zijn dan Ibrahim en Fatima blijft een raadsel.

Als dat je een raadsel blijft, heb je totaal geen voeling met de Europese cultuur en waarden. 

En vergelijk je nu echt een land waar media-instituten gesloten worden omdat ze ingaan tegen de staatsinformatie met landen met een "vrije" mediastructuur? Sturen wij ventjes naar Rusland om anti-westerse Europeanen te vergiftigen? 

Oh, en we zijn weldegelijk aanwezig in Islamitsche delen van de wereld, we bombarderen ze daar zelfs naar de oertijd; enige reden dat we dit nu niet doen in de Donetsk is omdat dat dictatortje daar op kernwapens zit. 

Valdemar schreef op 13-08-2022 om 23:55:

[..]

Als dat je een raadsel blijft, heb je totaal geen voeling met de Europese cultuur en waarden.

En vergelijk je nu echt een land waar media-instituten gesloten worden omdat ze ingaan tegen de staatsinformatie met landen met een "vrije" mediastructuur? Sturen wij ventjes naar Rusland om anti-westerse Europeanen te vergiftigen?

Oh, en we zijn weldegelijk aanwezig in Islamitsche delen van de wereld, we bombarderen ze daar zelfs naar de oertijd; enige reden dat we dit nu niet doen in de Donetsk is omdat dat dictatortje daar op kernwapens zit.

Och, vertel over de  Europese cultuur en waarden. Die Europese cultuur die in Polen, Kroatië, Hongarije en Bulgarije alles uitkotsen wat wij in een kermis in Tilburg als normaal achten. Heb je het over die cultuur waar Roma in elk opzicht als 4e rangs worden beschouwd? Over over de mensen die elke joint beschouwen als een junk, over de ‘ sekswerkers’ die hun kind om 9 uur bij de basisschool afleveren om zich daarna suf te laten neuken via marktplaats voor een paar Euro? Hoe denk jij dat de gemiddelde wereldburger ons ziet, als die joviale vriend of een lid van de pedo partij? Je leeft in een illusie als je denkt dat jouw bekrompen wereld de enige juiste is. We worden gehaat door 89% van de wereld. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-08-2022 om 09:35

89% is best wel specifiek. Heb je daar een bron van?

Tickel schreef op 14-08-2022 om 09:35:

89% is best wel specifiek. Heb je daar een bron van?

En dan zelfs gehaat, das echt niet best

Valdemar schreef op 13-08-2022 om 23:08:

[..]

Zijn er echt mensen die geloven dat Oekraïne hun wapens zou inzetten om stranden met toeristen te bombarderen?
Daarbij gaat het niet eens om een bombardement, maar (volgens de meest betrouwbare bronnen) om een doelgerichte aanval van special forces/ partizanen die gebruik maakten van het gegeven dat Rusland ook munitie opslaat op vliegvelden.

Dat geloof ik. Al zal dat 'met andere woorden' geformuleerd worden vermoed ik.

https://nos.nl/artikel/2440046-aanval-op-krim-is-symbolische-overwinning-voor-oekrainers 10 aug. 2022 19:05 u.

..........

Op beelden zijn grote rookpluimen boven de basis te zien. Oekraïne heeft het schiereiland van grote afstand weten te raken.

De Oekraïense regering nam geen verantwoordelijkheid voor de aanval. The
New York Times stelde op basis van een anonieme regeringsfunctionaris
dat het wel degelijk ging om een gerichte aanval van het Oekraïense
leger. "Dit is nog maar het begin", schreef presidentieel adviseur
Mykhailo Podoliak op Twitter, zonder de aanval officieel te bevestigen.

...........

Ze hebben Russische toeristen niet voor de grap gewaarschuwd. Daar zijn genoeg berichten en filmpjes van.

Tegen wie denk je dat het leger van Oekraïne vecht sinds de burgeroorlog? Hoeveel massagraven zijn er destijds ontdekt op plaatsen waar het leger huisde? En ze hadden in 2014 het luchtruim moeten sluiten toen er duidelijk groot gevaar was voor toeristen in vliegtuigen.

Valdemar schreef op 13-08-2022 om 23:08:
[..]

Zijn er echt mensen die geloven dat Oekraïne hun wapens zou inzetten om stranden met toeristen te bombarderen?

Daarbij gaat het niet eens om een bombardement, maar (volgens de meest
betrouwbare bronnen) om een doelgerichte aanval van special forces/
partizanen die gebruik maakten van het gegeven dat Rusland ook munitie
opslaat op vliegvelden.

Het Oekraïense ministerie spot op Twitter met de toeristen die dinsdag op de vlucht sloegen. Zie:

https://www.ad.nl/buitenland/oekraine-drijft-in-video-de-spot-met-vluchtende-russische-toeristen-jullie-kozen-de-krim-grote-fout~a96dff8e/
12-08-22

Dat het overgrote deel van de bevolking op de Krim in 2014 koos voor aansluiting bij Rusland veegt hij van tafel, hij zal en moet. Waarom kan de Krim niet onafhankelijk zijn?

https://www.hln.be/buitenland/oekraine-spot-in-twittervideo-met-vluchtende-russische-toeristen-uit-toeristische-trekpleister-krim~a96dff8e/
...
Oekraïne heeft de verantwoordelijk voor de explosies nog niet opgeëist, maar president Volodymyr Zelensky suggereerde woensdagavond in zijn dagelijkse toespraak wel dat de basis is aangevallen, en liet ook al eerder deze week verstaan dat de oorlog met Rusland pas voorbij kan zijn wanneer Oekraïne de Krim weer heeft heroverd. 
....

Fleurtje_5 schreef op 14-08-2022 om 14:33:

[..]

Het Oekraïense ministerie spot op Twitter met de toeristen die dinsdag op de vlucht sloegen. Zie:

https://www.ad.nl/buitenland/oekraine-drijft-in-video-de-spot-met-vluchtende-russische-toeristen-jullie-kozen-de-krim-grote-fout~a96dff8e/
12-08-22

Het is toch ook dom om in deze oorlogstijd in Oekraïne (waar de Krim nog steeds onder valt) op vakantie te gaan?

Poezie schreef op 14-08-2022 om 14:51:

[..]

Het is toch ook dom om in deze oorlogstijd in Oekraïne (waar de Krim nog steeds onder valt) op vakantie te gaan?

Zeker, ik zou er ook niet naar toe gaan. Net zoals ik niet naar een vakantieland zou gaan dat geteisterd word door grote hitte, onveiligheid, aanslagen en bosbranden. En al zeker niet naar een voetbalwedstrijd een paar weken ná een gruwelijke ramp. Uit respect voor de slachtoffers zou ik dat niet doen.

https://www.nu.nl/politiek/3855014/timmermans-stelt-feyenoord-gerust-veiligheid-kiev.html
18 augustus 2014
.............

Algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord was blij met het bezoek
van Timmermans. De minister heeft het gevoel van onzekerheid volgens
Gudde voor een groot deel weg kunnen nemen.

"Het is en blijft een gegeven dat wij allemaal liever elders zouden spelen en - zeker ook gezien de ramp met de MH 17 - heel slecht kunnen begrijpen dat de UEFA
ons dringende verzoek daartoe niet heeft gehonoreerd", aldus Gudde.

............

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-08-2022 om 15:09 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-08-2022 om 14:44:

Dat het overgrote deel van de bevolking op de Krim in 2014 koos voor aansluiting bij Rusland veegt hij van tafel, hij zal en moet. Waarom kan de Krim niet onafhankelijk zijn?

De Krim is juist niet onafhankelijk, dat heb je blijkbaar ergens gemist.

En ja, op de Krim wonen veel etnische Russen. Hoe dat komt hebben we ook helemaal in het begin van dit topic al besproken. Op de oorspronkelijke bewoners is genocide gepleegd door de Russen.
Misschien kunnen we stoppen met herhaling van zetten en de actuele situatie weer bespreken?

Daglichtlamp schreef op 14-08-2022 om 15:09:

[..]

De Krim is juist niet onafhankelijk, dat heb je blijkbaar ergens gemist.

En ja, op de Krim wonen veel etnische Russen. Hoe dat komt hebben we ook helemaal in het begin van dit topic al besproken. Op de oorspronkelijke bewoners is genocide gepleegd door de Russen.
Misschien kunnen we stoppen met herhaling van zetten en de actuele situatie weer bespreken?

Nee heb ik niet gemist. Maar het zou mooi zijn als de Krim onafhankelijk kan zijn.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-08-2022 om 21:57

Fleurtje_5 schreef op 14-08-2022 om 14:29:

[..]

Dat geloof ik. Al zal dat 'met andere woorden' geformuleerd worden vermoed ik.

https://nos.nl/artikel/2440046-aanval-op-krim-is-symbolische-overwinning-voor-oekrainers 10 aug. 2022 19:05 u.

..........

Op beelden zijn grote rookpluimen boven de basis te zien. Oekraïne heeft het schiereiland van grote afstand weten te raken.
...

Ik vraag mij af waar jij je informatie vandaan haalt. Volgens de bronnen die ik consulteer ligt de frontlinie 200 km verwijderd van de ontploffingen op de Krim en beschikt Oekraïne niet over wapens die deze afstand kunnen overbruggen. 
Deze bronnen spreken dan ook van een doelgerichte aanval door militairen/partizanen. 

Maar ik begin een vies smaakje te krijgen in discussie met jou. 

Fleurtje_5 schreef op 14-08-2022 om 14:44:

...........

https://www.hln.be/buitenland/oekraine-spot-in-twittervideo-met-vluchtende-russische-toeristen-uit-toeristische-trekpleister-krim~a96dff8e/
...
Oekraïne heeft de verantwoordelijk voor de explosies nog niet opgeëist, maar president Volodymyr Zelensky suggereerde woensdagavond in zijn dagelijkse toespraak wel dat de basis is aangevallen, en liet ook al eerder deze week verstaan dat de oorlog met Rusland pas voorbij kan zijn wanneer Oekraïne de Krim weer heeft heroverd.
....

Dit bericht is op meerdere sites te lezen.

Valdemar schreef op 14-08-2022 om 21:57:

[..]

Ik vraag mij af waar jij je informatie vandaan haalt. Volgens de bronnen die ik consulteer ligt de frontlinie 200 km verwijderd van de ontploffingen op de Krim en beschikt Oekraïne niet over wapens die deze afstand kunnen overbruggen.
Deze bronnen spreken dan ook van een doelgerichte aanval door militairen/partizanen.

Maar ik begin een vies smaakje te krijgen in discussie met jou.

ps. Je quote mijn bericht waar die BRON instaat. Namelijk het NOS. Daar staat die regel in die je hebt mee gequote.

Misschien wat pittigs gegeten? Een pepermuntje helpt wel tegen een vieze smaak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.