Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Coreopsis schreef op 01-08-2022 om 12:38:

[..]

Zie onder andere de linkjes die anderen hier delen. Ik sta open voor bewijzen dat je wél openlijk kritiek op de Russische regering en Poetin mag hebben.

Sinds wanneer moet je ergens wonen / iets zelf hebben meegemaakt om een mening te kunnen vormen? Dat is zo'n dooddoener, ook veel gebruikt door boeren in de stikstofdiscussie. (Maar grappig genoeg dan weer niet door antivaxxers/coronademonstranten, want dan is "zelf onderzoek doen" en deskundigen aan de kant schuiven wél voldoende )

Inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.

De kritiek die ik op de Nederlandse staat heb kan ik ook in Rusland ventileren. Mensen mopperen daar net zo hard als in Nederland is mijn ervaring en ze gaan echt niet iedereen achtervolgen die op internet iets heeft geplaatst wat niet uitkomt. Tot op zekere hoogte en natuurlijk is er een verschil met Nederland. Maar ook in Nederland kun je als je in het vizier van de overheid komt echt zwaar door de mangel worden gehaald.

Het is gewoon niet zwart-wit. 

Ik snap best dat voor velen Rusland heel onaantrekkelijk lijkt, maar ik denk dat als je daar een tijdje leeft dat je zal zien dat het echt niet alleen maar kommer en kwel is.

DS1971 schreef op 01-08-2022 om 13:41:

[..]

Van mijn werknemers (hoogopgeleid, spreken Engels) in Rusland wilde 90% niet naar Europa komen. Bleven liever in Rusland. Ook vanwege familiebanden natuurlijk. Maar het is daar dus niet dat men graag het land ontvlucht. Het merendeel van de achterblijvers hebben we om praktische reden moeten laten gaan. Dus het was naar Europa, baan behouden en hoger inkomen, of blijven met baanonzekerheid. Dat was dus voor 90% de gekozen optie.

Waren het niet die goed opgeleide, engels sprekende jonge mannen die Rusland ontvluchtten uit angst gerekruteerd te worden?  [ al dan niet gepusht door hun moeders ]

Iemand plaatste het eerder volgens mij al, maar in de laatste world happiness report staat Nederland op de 5e plaats, de VS op de 16e plaats en Rusland op de 74e plek.

In de freedom index staat Nederland op de 11e plek, de VS op de 15e en Rusland op de 126e(!).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2022 om 14:12

DS1971 schreef op 01-08-2022 om 13:51:

Ik snap best dat voor velen Rusland heel onaantrekkelijk lijkt, maar ik denk dat als je daar een tijdje leeft dat je zal zien dat het echt niet alleen maar kommer en kwel is.

Wie beweert dat het in Rusland "alleen maar kommer en kwel is"? Je bent aan het overgeneraliseren.

Kataravrouw schreef op 01-08-2022 om 13:53:

[..]

Waren het niet die goed opgeleide, engels sprekende jonge mannen die Rusland ontvluchtten uit angst gerekruteerd te worden? [ al dan niet gepusht door hun moeders ]

Daarbij: net zoals niemand beweerde dat de Russen allemaal ongelukkig zijn, beweert volgens mij ook niemand dat de Russen massaal hun land willen ontvluchten. Ze hebben daar hun familie en hun leven, dat leven is wat ze kennen (en ze krijgen vooral staatspropaganda voorgeschoteld over het westen). Elders moeten ze asiel aanvragen, alles achterlaten, overgeleverd aan het land waar ze heen gaan, een land met misschien wel andere normen en waarden dan zijzelf hebben. Dat is niet niks en doen mensen over het algemeen pas in een oorlogssituatie of als ze dood dreigen te gaan van de honger. 

Bovendien, zoals ik eerder zei: als je ultraconservatief en hetero bent, vind je het daar allemaal wel best waarschijnlijk.

Kataravrouw schreef op 01-08-2022 om 13:53:

[..]

Waren het niet die goed opgeleide, engels sprekende jonge mannen die Rusland ontvluchtten uit angst gerekruteerd te worden? [ al dan niet gepusht door hun moeders ]

Dat is propaganda. Ja, het Westen doet ook aan propaganda.

Niemand beweert dat het alleen maar kommer en kwel is.

Maar goed, laten we eens kijken naar iemand die er een tijdje leeft. 

Je bedoelt iemand zoals Pieter Waterdrinker, die na 26 jaar daar gewoond te hebben gevlucht is met zijn Russische vrouw, en die Poetin met Stalin vergelijkt?

https://op1npo.nl/2022/04/07/pieter-waterdrinker-over-zijn-vlucht-uit-rusland/

Of bedoel je iemand als Derk Sauers, die na tientallen jaren in Rusland gewoond te hebben gevlucht is nadat hem het werken onmogelijk werd gemaakt?

Ondertussen gaat Pelosi hoogstwaarschijnlijk naar Taiwan ondanks de waarschuwingen van China. Waarom ook het conflict uit de weg gaan als Amerika zijnde? Mocht ze echt gaan dan zou het wel eens het keerpunt kunnen worden in de oorlog als China zich er actief mee gaat bemoeien. Dan kan alles in een stroomversnelling belanden met gevolgen voor de hele wereld.

Of het verstandig is: misschien niet, maar eindelijk eens een beetje ruggegraat. Ik vind het echt genant hoe de wereld kruipt voor china in de kwestie Taiwan.

LMEK schreef op 01-08-2022 om 23:50:

Ondertussen gaat Pelosi hoogstwaarschijnlijk naar Taiwan ondanks de waarschuwingen van China. Waarom ook het conflict uit de weg gaan als Amerika zijnde? Mocht ze echt gaan dan zou het wel eens het keerpunt kunnen worden in de oorlog als China zich er actief mee gaat bemoeien. Dan kan alles in een stroomversnelling belanden met gevolgen voor de hele wereld.

Ja doodenge ontwikkeling. Amerika moet zich koest houden. 

https://www.hln.be/buitenland/vn-topman-antonio-guterres-waarschuwt-voor-nucleaire-vernietiging~ae1e305e/
01-08-22

De baas van de Verenigde Naties, Antonio Guterres, heeft gewaarschuwd voor het groeiende risico van
nucleaire vernietiging door de talrijke crises en conflicten wereldwijd.
De wereld bevindt zich in een „periode van nucleair gevaar die ongekend
is sinds het hoogtepunt van de Koude Oorlog”, zei Guterres in New York.

................

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-08-2022 om 11:35 Topicstarter

China wil al heel lang Taiwan inlijven. Dat hangt niet af van het bezoek van Pelosi aan Taiwan. Het kan goed dat China dit bezoek als excuus gaan gebruiken, maar was het niet dit, dan zouden ze wel iets anders vinden waarom het gerechtvaardigd zou zijn om Taiwan over te nemen.
Net zoals Poetin wel een reden vond waarom hij Oekraïne binnen mocht vallen (ook al was Oekraïne noch het navolidmaatschap, noch het EU lidmaatschap aangeboden).

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-08-2022 om 12:33

Daglichtlamp schreef op 02-08-2022 om 11:35:

China wil al heel lang Taiwan inlijven. Dat hangt niet af van het bezoek van Pelosi aan Taiwan. Het kan goed dat China dit bezoek als excuus gaan gebruiken, maar was het niet dit, dan zouden ze wel iets anders vinden waarom het gerechtvaardigd zou zijn om Taiwan over te nemen.
Net zoals Poetin wel een reden vond waarom hij Oekraïne binnen mocht vallen (ook al was Oekraïne noch het navolidmaatschap, noch het EU lidmaatschap aangeboden).

Op de officiële nieuwskanalen vind ik hier niet direct iets over terug, maar de laatste week heb ik verschillende filmpjes gezien van troepenbewegingen van China naar Fujian (zowel treinen met tanks, als vliegdekschepen geëscorteerd door bommenwerpers en jagers). 

Hopelijk is het gewoon intimidatie en krijgen we niet een nieuwe situatie. 

Daglichtlamp schreef op 02-08-2022 om 11:35:

Dat geloof ik niet. Dan had Poetin tijd zat gehad dat te doen. Poetin zag het in 2014 gebeuren hoe de president van Oekraïne verjaagd werd na het geroeptoeter in februari 2014. Had hij toen een reden gehad?
En in 2015 zei hij: ,,Wij bewegen niet, maar de NAVO komt steeds dichter bij onze grenzen.''

https://www.ad.nl/buitenland/poetin-oorlog-rusland-en-navo-is-krankzinnig~a371d04f/

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-08-2022 om 14:25 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 02-08-2022 om 13:06:

[..]

Dat geloof ik niet.

Wat geloof je niet? Dat Rusland Oekraïne is binnengevallen? Poetin heeft een reden gevonden om dat te doen, dat is geen speculatie meer. Als China Taiwan wil binnenvallen zullen ze ook een reden vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.