Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Nou maar fingers crossed dat we niet China ook nog gaan boycotten....

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-08-2022 om 15:15 Topicstarter

China ziet Taiwan als onlosmakelijk onderdeel van China.  Poetin ziet Oekraïne als de bakermat van de Russische cultuur. Beide landen vinden dat ze recht hebben op respectievelijk Taiwan en Oekraïne. Wat wij als westerse landen doen maakt daarvoor echt niet uit.

Daglichtlamp schreef op 02-08-2022 om 15:15:

China ziet Taiwan als onlosmakelijk onderdeel van China. Poetin ziet Oekraïne als de bakermat van de Russische cultuur. Beide landen vinden dat ze recht hebben op respectievelijk Taiwan en Oekraïne. Wat wij als westerse landen doen maakt daarvoor echt niet uit.

Als je dit serieus schrijft dan snap je geen zier van het politieke spel. 

China ziet Taiwan als onlosmakelijk onderdeel van China. Poetin ziet Oekraïne als de bakermat van de Russische cultuur. Beide landen vinden dat ze recht hebben op respectievelijk Taiwan en Oekraïne. Wat wij als westerse landen doen maakt daarvoor echt niet uit.

Dan moeten we ook acuut stoppen met boycotten. Daar snijden we alleen onszelf zwaar mee in de vingers.

En wat stonden deze heren daar dan te roeptoeteren (met de woorden 'vecht het gevecht voor de EU' en never give up that fight until you win that fight)

Als God had gewild dat Oekraïne bij 'Verhofstadt' zou horen dan had God aan Verhofstadt wel kennis van die taal gegeven zodat Verhofstadt geen tolk nodig zou hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/02/22/_interventie_verhofstadtperversofdom-1-1886782/

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2272656-eu-gooide-olie-op-het-vuur-tijdens-de-revolutie-in-kiev

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/blog/2014/02/verhofstadt-en-van-baalen-bewijzen-in-kiev-het-gelijk-van-moskou-1469122W/

redbulletje schreef op 02-08-2022 om 14:32:

Nou maar fingers crossed dat we niet China ook nog gaan boycotten....

Dat kan helemaal niet.

Ze is inmiddels geland in Taiwan. Wat een provocatie in deze tijd. Ik hoop van harte dat ze hier spijt van gaat krijgen. Door zo een ondoordachte, onnodige en uiterst stomme zet kan dit zomaar in ww3 resulteren. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-08-2022 om 18:59

Fleurtje_5 schreef op 02-08-2022 om 13:06:

[..]

Dat geloof ik niet. Dan had Poetin tijd zat gehad dat te doen. Poetin zag het in 2014 gebeuren hoe de president van Oekraïne verjaagd werd na het geroeptoeter in februari 2014. Had hij toen een reden gehad?
En in 2015 zei hij: ,,Wij bewegen niet, maar de NAVO komt steeds dichter bij onze grenzen.''

https://www.ad.nl/buitenland/poetin-oorlog-rusland-en-navo-is-krankzinnig~a371d04f/

Dit gaat helemaal niet om de NAVO, dit is voor hem gewoon een prestigeproject. En je hebt duidelijk niet de totale tekst uit de link gelezen die ik je eerder gaf.

LMEK schreef op 02-08-2022 om 17:08:

Ze is inmiddels geland in Taiwan. Wat een provocatie in deze tijd. Ik hoop van harte dat ze hier spijt van gaat krijgen. Door zo een ondoordachte, onnodige en uiterst stomme zet kan dit zomaar in ww3 resulteren.

Ik ben het niet altijd met je eens, maar deze keer zeker wel. Ik vind het pure provocatie. Dit kan helemaal verkeerd aflopen voor mijn gevoel.

Net zo'n provocatie als die Verhofstadt veroorzaakte in Oekraïne. Walgelijke actie van Amerika, alsof we nog niet genoeg op een kruitvat zitten.

Tickel schreef op 02-08-2022 om 18:59:

[..]

Dit gaat helemaal niet om de NAVO, dit is voor hem gewoon een prestigeproject. En je hebt duidelijk niet de totale tekst uit de link gelezen die ik je eerder gaf.

Misschien gaat het hier niet om dat stukje tekst uit je link.

LMEK schreef op 02-08-2022 om 17:08:

Zij zelf zal er niet zo veel van voelen neem ik aan. Net zoals Biden ook geen snee brood minder zal eten als hij met de vuist in de lucht 'oorlog' roept.

De wapenindustrie vaart er wel bij.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-08-2022 om 07:27

Kinnen we terug naar het onderwerp Rusland? De VS is absoluut ook interessant, maar dan graag daar een nieuw topic voor openen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.