Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

De eensgezindheid tav van dit conflict valt niet te betwisten natuurlijk. Andere kwesties waarover de meningen verschillen horen niet op dit topic thuis.

redbulletje schreef op 28-02-2022 om 10:25:

[..]

Welke eenheid? Die tussen regeringsleiders? Niet van de bevolking volgens mij.

Jij bent hier echt een van de weinigen zich zo uitlaat als je doet en alleen maar je eigen persoonlijke belang ziet. Het is een aanval op Europa. Ik zie van links tot rechts mensen dit veroordelen en enorm meeleven met Oekraïne. Zowel online als irl. De Poolse bevolking staat notabene bij de grens om de Oekraïners te verwelkomen met eten, drinken en spullen.

De enige mensen die jouw standpunt delen komen volgens mij uit de radicaalrechtse of zelfs extreemrechtse hoek.

Ik zie de Oekraine en andere Oost Europese staten nog als onderdeel van de Sovjet Unie. De EU heeft juist aan landjepik gedaan als je 't mij vraagt. 

redbulletje schreef op 28-02-2022 om 08:47:

Enge Ursula gooit olie op 't vuur door te verkondigen dat Oekraïne lid mag worden van de EU!

Enge Ursula?
Omdat ze vrouw is? Omdat ze op een positie zit die jij haar benijdt? Omdat het je een goed gevoel geeft iemand van politiek topniveau te beschimpen? Omdat jij het beter zou kunnen? Of gewoon omdat je niet weet wat je moet roepen en daarom maar gewoon wat eruit blaat? 

Misschien moet je je avatar meer eer aan gaan doen en voortaan een paar keer herkauwen voordat je melk gaat geven. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 28-02-2022 om 10:39:

[..]

Enge Ursula?
Omdat ze vrouw is? Omdat ze op een positie zit die jij haar benijdt? Omdat het je een goed gevoel geeft iemand van politiek topniveau te beschimpen? Omdat jij het beter zou kunnen? Of gewoon omdat je niet weet wat je moet roepen en daarom maar gewoon wat eruit blaat?

Misschien moet je je avatar meer eer aan gaan doen en voortaan een paar keer herkauwen voordat je melk gaat geven.

Waarom zou ik haar (of uberhaupt iemand in de politiek) benijden? 

Ik vind veel pro EU politici niet in het belang van onze welvaart handelen idd. Had evengoed een man kunnen zijn, dan had ik het een enge man genoemd. 

redbulletje schreef op 28-02-2022 om 10:38:

Ik zie de Oekraine en andere Oost Europese staten nog als onderdeel van de Sovjet Unie. De EU heeft juist aan landjepik gedaan als je 't mij vraagt.

Dan ben je stil blijven staan RB, en dan kan je niet meer meedoen met de gesprekken anno 2022.

Sorry, maar je gaat nu echt te ver met je domme gezwets. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

Ga de podcast die Angela plaatste eens luisteren, dan praten we verder. Uitleg door mensen met verstand van zaken, in plaats van de enge populisten die jij napraat.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/25/178-de-geschiedenis-van-oekraine-en-rusland-is-als-een-gedwongen-huwelijk-a4094737

Je hebt echt geen idee waar de EU uit voorkomt volgens mij, wat de achterliggende gedachte is. Dat is dezelfde achtergrond als die van de VN: een waarborg voor vrede. Maar waar de VN vooral een internationaal overlegorgaan is met ad hoc taken, zijn binnen de EU de belangen veel verder met elkaar vervlochten met als doel samen te werken en eenheid in verscheidenheid te bewaren. Hetzelfde doel als de door jou zo bewonderde USA. En dat heeft niks met “landjepik” te maken maar met het delen van gemeenschappelijke waarden. Jammer dat jij (en Ted68) je niet lijkt te realiseren dat we met elkaar méér zijn dan de som der delen. Jullie zitten kennelijk zo vast in je tunnel op het eigen belang dat je ook nog denkt dat Poetins belang gelijk is aan dat van jullie 

redbulletje schreef op 28-02-2022 om 10:41:

[..]

Waarom zou ik haar (of uberhaupt iemand in de politiek) benijden?

Ik vind veel pro EU politici niet in het belang van onze welvaart handelen idd. Had evengoed een man kunnen zijn, dan had ik het een enge man genoemd.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-02-2022 om 10:52

Oekraïne bepaalt natuurlijk zelf waar ze bij wil horen, op een democratische manier. Dat is nu net waar dit hele conflict over gaat. De Oekraïnse bevolking heeft gevochten voor deze democratie en vrijheid. Dat is niet makkelijk geweest.  Poetin leeft nog in de Sovjetdroom (maar dan vooral ook omdat hij persoonlijk veel macht en geld wil), maar die is al heel erg lang voorbij. 

Ik zit me iets af te vragen. Zou het kunnen dat Von der Leyen die omstreden uitspraak heeft gedaan met de intentie om Zelensky iets te geven voor de gesprekken van vandaag? Kort gezegd, Zelensky belooft neutraal te blijven, Poetin heeft dus iets te winnen en lijdt geen volledig gezichtsverlies, oorlog klaar?

Ho Ho, Ted woont gelukkig niet in de EU..... dus.... denk anders... Sorry! En voor mij is Oekraine nog echt niet bij de EU hoor! 

De fout van de EU is dat ze zich veel te snel te groot gemaakt hebben.... Er zijn te veel culturen en geloven....

Ted68 schreef op 28-02-2022 om 11:55:

Ho Ho, Ted woont gelukkig niet in de EU..... dus.... denk anders... Sorry! En voor mij is Oekraine nog echt niet bij de EU hoor!

De fout van de EU is dat ze zich veel te snel te groot gemaakt hebben.... Er zijn te veel culturen en geloven....

Gelukkig ga jij er niet over.

Moxxie schreef op 28-02-2022 om 11:54:

Ik zit me iets af te vragen. Zou het kunnen dat Von der Leyen die omstreden uitspraak heeft gedaan met de intentie om Zelensky iets te geven voor de gesprekken van vandaag? Kort gezegd, Zelensky belooft neutraal te blijven, Poetin heeft dus iets te winnen en lijdt geen volledig gezichtsverlies, oorlog klaar?

Haar exacte woorden waren:

“We have a process with Ukraine that is, for example, integrating the Ukrainian market into the single market we do have. We have a very close cooperation on the energy grid, for example. So many topics where we work very closely together and indeed over time they belong to us. They are one of us and we want them in.”

https://www.euronews.com/2022/02/27/ukraine-is-one-of-us-and-we-want-them-in-eu-ursula-von-der-leyen-tells-euronews

Oekraïne heeft al een associatieverdrag waarop die integratie is gebaseerd en waarin ze de Europese waarden onderschrijven, bovendien zegt ze “over time” (= op termijn) dus zo gek zijn haar uitspraken helemaal niet. Maar iedereen duikt nu overal ontzettend bovenop en doet net of Oekraïne volgende week al volwaardig lid is. Zo werkt het helemaal niet.

Toegevoegd: ik had jou helemaal niet hoeven citeren Moxxie want nu klinkt het net alsof ik jou met “iedereen” bedoel en dat is niet zo. 
Maar alsnog in reactie op jouw vraag: ik denk het niet. Ze kreeg een gerichte vraag van de journaliste over het EU-lidmaatschap van Oekraïne 

Ted68 schreef op 28-02-2022 om 11:55:

Dat is een heel andere discussie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.