Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Angela Merkel zei in 2014 al dat Poetin in een totaal andere wereld leeft .
Ze zou tegen  Barack Obama verklaard hebben dat de Russische
president "alle voeling met de realiteit lijkt verloren te hebben".
Ik denk dat dat alleen nog maar erger is geworden .

Mijn God, die Ursula is toch echt wel heel dom, om dat te zeggen op dit moment.... En die eensgezindheid is er al helemaal niet in de EU....

Ted68 schreef op 28-02-2022 om 09:12:

Mijn God, die Ursula is toch echt wel heel dom, om dat te zeggen op dit moment.... En die eensgezindheid is er al helemaal niet in de EU....

Ben bang dat ze ons nu de oorlog aan 't inrommelen zijn. Terwijl we helemaal niet op dat corrupte Oekraïne zitten te wachten. Pure indoctrinatie ook al die pro Oekraïne propaganda op de tv nu. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-02-2022 om 09:30

Ik vind het wel heel slim. Het grootste wapen dat je hebt is laten zien dat je een eenheid vormt tegen de Russische agressie. En natuurlijk is er fake nieuws aan de Oekrainse kant. Dat is een belangrijk deel van oorlogvoering, zou dom zijn om dat niet te doen. 

Over welke eenheid heb je het dan? De Eu is veel te groot geworden....
Ik ben ook bang dat ze door zo'n idiote uitspraak juist een oorlog provoceren

Daar ben ik ook bang voor. De EU is een kunstmatig samenhangsel. De rijkere landen hebben een pesthekel aan de kosten van de armere landen en die armere landen die geld incasseren hebben ondertussen een pesthekel aan de regeltjes. Denk dat dit alleen maar gaat leiden tot oorlog waarvan wij de grootste dupe zijn als grootste netto betaler aan dat EU circus. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

28-02-2022 om 09:53

Ted68 schreef op 28-02-2022 om 09:43:

Over welke eenheid heb je het dan? De Eu is veel te groot geworden....
Ik ben ook bang dat ze door zo'n idiote uitspraak juist een oorlog provoceren

Er is geen echte eenheid natuurlijk, maar doen alsof helpt ons nu enorm. Iemand als Poetin kun je alleen maar sterk en zonder twijfel tegemoet treden. Bovendien steunt zo'n uitspraak het Oekraïnse moraal. Als Oekraïne valt dan volgt er meer. Poetin stopt niet. 

Mooi.

Russen leggen bloemen bij Oekraïense ambassade in Moskou - https://nos.nl/l/2419181

Ik heb net Buitenhof teruggekeken, absoluut een aanrader. 

Derek Sauer was er met zijn vrouw, zij kennen Rusland natuurlijk door en door, zij vertelden dat de Russische bevolking verbijsterd is en dit niet verwacht hadden. Net als zijzelf. Dat Poetin al een paar jaar compleet in isolatie leeft, met name sinds corona omdat hij daar doodsbang voor is en zijn eigen propaganda is gaan geloven.

Daarnaast was commandant der Strijdkrachten Onno Eichelsheim te gast, ook interessant. Zij zeggen eigenlijk allemaal dat  ze verwachten dat dit het einde van Poetin betekent, omdat hij te ver is gegaan. Maar dat het nog wel jaren kan duren voor hij echt weg is helaas.

Die eengezindheid is er op dit vlak zeker wel, een crisis kan juist voor eenheid zorgen. Welk land in de EU staat hier volgens jou dan niet achter? Poetin had gehoopt verdeeldheid te zaaien in het westen, maar dat is hem gelukkig niet gelukt.

Oekraïense matroos opgepakt nadat hij luxejacht van Russische oligarch deels laat zinken in Mallorca
https://www.ad.nl/buitenland/oekraiense-matroos-opgepakt-nadat-hij-luxejacht-van-russische-oligarch-deels-laat-zinken-in-mallorca~a7f5534f/

Ik denk dat Orban heel graag uit de EU wil....

Rondstruiner schreef op 28-02-2022 om 10:17:

[..]

Die eengezindheid is er op dit vlak zeker wel, een crisis kan juist voor eenheid zorgen. Welk land in de EU staat hier volgens jou dan niet achter? Poetin had gehoopt verdeeldheid te zaaien in het westen, maar dat is hem gelukkig niet gelukt.

Welke eenheid? Die tussen regeringsleiders? Niet van de bevolking volgens mij. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-02-2022 om 10:26

redbulletje schreef op 28-02-2022 om 10:25:

[..]

Welke eenheid? Die tussen regeringsleiders? Niet van de bevolking volgens mij.

Je projecteert nu jouw eigen xenofobie op anderen. 

Ted68 schreef op 28-02-2022 om 10:20:

Ik denk dat Orban heel graag uit de EU wil....

Echt niet , wie houdt hem tegen? Hij heeft het geld van de EU nodig. Het staat hem vrij om te vertrekken, net als UK.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.