Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
BrightEchidna89
25-02-2022 om 11:46
Hetvrijewoord schreef op 25-02-2022 om 11:25:
Russische minister van buitenlandse zaken Lavrov vandaag:
"The Russian operation is being carried out to free Ukrainians from oppression so they can determine their own future"
En dan te weten dat er mensen in het vrije Nederland zijn die dergelijk Orwelliaans gepraat nog geloven ook. Echt om te kotsen.
Was het nog niet erg genoeg toen Poetin sprak over de de-nazificatie (wat een woord) van Oekraïne?
Zouden de Russische burgers zich nu echt als bevrijders beschouwen?
ScarceKudu74
25-02-2022 om 11:52
Valdemar schreef op 25-02-2022 om 11:46:
[..]
Was het nog niet erg genoeg toen Poetin sprak over de de-nazificatie (wat een woord) van Oekraïne?
Wat ik er gisteren over hoorde zijn de Russische burgers het er helemaal niet mee eens. De afvallige regio's vonden ze prima, maar de inval in de rest van Oekraïne niet.
Cousin_It
25-02-2022 om 11:56
Moxxie schreef op 25-02-2022 om 11:01:
Wat doet die Zelensky het trouwens ontzettend goed, bewonderingswaardig hoe sterk hij overkomt.
Absoluut. Te weten dat hij z'n leven niet zeker is, want onder deel van het "nazistische regime". Ook goed hoe hij zich tot heet Russische volk richt. Al bereik je een klein deel: op sociale media wordt duidelijk dat veel Russen verdomde goed weten dat hen een rad voor ogen wordt gedraaid.
Fleurtje_5
25-02-2022 om 14:20
Valdemar schreef op 25-02-2022 om 11:46:
[..]
Waarom zouden Russische burgers zich als bevrijders beschouwen? Ik denk dat zij deze oorlog ook niet hebben gewild.
Fleurtje_5
25-02-2022 om 14:25
Cousin_It schreef op 25-02-2022 om 11:56:
[..]
Absoluut. Te weten dat hij z'n leven niet zeker is, want onder deel van het "nazistische regime". Ook goed hoe hij zich tot heet Russische volk richt. Al bereik je een klein deel: op sociale media wordt duidelijk dat veel Russen verdomde goed weten dat hen een rad voor ogen wordt gedraaid.
Dat zal best. Maar ik vind het toch ook erg dubbel dat hij gewone burgers een wapen wil geven om tegen Russen te vechten. De haat in het volk is groot. Zijn Oekraïnierse burgers, die pro-Rus zijn, vrouwen en kinderen die verder geen vlieg kwaad doen, dan ook loslopend wild waarop burgers mogen schieten?
Fleurtje_5
25-02-2022 om 14:27
Hetvrijewoord schreef op 24-02-2022 om 20:17:
[..]
Leg het eens uit in je eigen woorden licht. Wie is er medeschuldig en waarom. Moet zo uit de mouw te schudden zijn.
Het is een walgelijke nutteloze smerige vuile oorlog. Die iedere leek in 2014 al kon zien aankomen.
Daglichtlamp
25-02-2022 om 14:36
Fleurtje_5 schreef op 25-02-2022 om 14:27:
Het is een walgelijke nutteloze smerige vuile oorlog. Die iedere leek in 2014 al kon zien aankomen.
En hoe maakt dat anderen dan Rusland medeschuldig?
wild-flower
25-02-2022 om 16:01
Spankje hoop ?
" Het Kremlin zegt bereid te zijn om in de hoofdstad van Belarus, Minsk, met Oekraïne te onderhandelen over vrede. Eerder zei het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken nog dat Rusland alleen wilde onderhandelen als Oekraïne zichzelf overgaf.
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft Poetin al meerdere malen opgeroepen om over vrede te praten en te stoppen met vechten. Oekraïne zegt eventueel een neutraal land te willen worden tussen Rusland en het Westen. "
bron : AD live blog 14.31 uur
Daglichtlamp
25-02-2022 om 16:03
Ik heb trouwens bewondering voor de strijdkrachten van Oekraïne. Ik ging ergisteravond vanuit dat ik vanochtend wakker zou worden met het bericht dat ze zich overgegeven hadden, maar ze houden nog steeds stand.
Cousin_It
25-02-2022 om 17:24
Als Oekraïne nou serieuze klappen zou weten toe te brengen, dan wil ik niet weten wat Poetin gaat doen om geen gezichtsverlies te lijden.
Moxxie
25-02-2022 om 17:41
Dit is toch ook weer te gek voor woorden:
NOS - Een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat wanneer Zweden en Finland lid van de NAVO willen worden, er 'nadelige gevolgen' zullen zijn. Beide landen zijn vandaag aanwezig bij het overleg van de lidstaten van de NAVO.
SophisticatedCaribou75
25-02-2022 om 17:43
Moxxie schreef op 25-02-2022 om 17:41:
NOS - Een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat wanneer Zweden en Finland lid van de NAVO willen worden, er 'nadelige gevolgen' zullen zijn. Beide landen zijn vandaag aanwezig bij het overleg van de lidstaten van de NAVO.
Ik vind het eerder voorspelbaar.
BrightEchidna89
25-02-2022 om 17:46
Cousin_It schreef op 25-02-2022 om 17:24:
Als Oekraïne nou serieuze klappen zou weten toe te brengen, dan wil ik niet weten wat Poetin gaat doen om geen gezichtsverlies te lijden.
Bron: Het Nieuwsblad
De Russische troepen zouden ongeveer 2.800 militairen en 80 tanks verloren hebben tijdens hun aanval op Oekraïne. Dat heeft de vice-minister van Defensie Hanne Malyar vrijdag gezegd. Dat meldt Reuters. Ze voegde eraan toe dat de Russische troepen tot nu toe ook ongeveer 516 gepanserde gevechtsvoertuigen, 10 vliegtuigen en zeven helikopters zijn kwijtgeraakt.
Denk dat dit al kan tellen (als het klopt) voor een operatie die nog geen 48uur aan de gang is.
Daglichtlamp
25-02-2022 om 18:03
Moxxie schreef op 25-02-2022 om 17:41:
Dit is niet nieuw. Dit zegt hij ook al jaren.
Moxxie
25-02-2022 om 18:13
Daglichtlamp schreef op 25-02-2022 om 18:03:
[..]
Dit is niet nieuw. Dit zegt hij ook al jaren.
Echt? Dat wist ik niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.