Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Moxxie schreef op 24-02-2022 om 16:13:

[..]

Ik vind het lastig om uit alle citaten te halen wat je precies wil zeggen. Vind je dat deze oorlog aan Obama en Verhofstad te wijten is?

Ik weet het niet, ik weet ook niet wie uiteindelijk de schuld zal krijgen, Ik weet wel dat dit allemaal niet nodig zou zijn, een derde WO kent alleen maar verliezers.

Maar zodra er ooit een standbeeld zou komen van Obama en Verhofstadt als "onschuldige vredestichters", dan ga ik er met een mandje rauwe eieren naar toe.

Wat ik wel weet is dat onderstaande een walgelijke actie was die nu nog steeds na broeit:

https://youtu.be/rQnXo2HMriQ Guy Verhofstadt speecht op Maidan in Kiev feb. 2014

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/blog/2014/02/verhofstadt-en-van-baalen-bewijzen-in-kiev-het-gelijk-van-moskou-1469122W/

Daglichtlamp schreef op 24-02-2022 om 16:26:

[..]

Maar de dreigementen van Poetin richting het westen zijn nooit gestopt, niet toen Trump president was, en nu zeker niet, nu heeft hij zelfs de daad bij het woord gevoegd. Biden is deze oorlog niet begonnen, dat heeft Poetin gedaan. (en alleen maar omdat hij erop rekent dat de VS Oekraïne niet te hulp zullen schieten). Maar duidelijk Poetin heeft deze slag gewonnen. Het is voor het westen te laat om alsnog Oekraïne als lid toe te laten, dat zou de enige manier geweest zijn om hun te beschermen tegen de Russische agressie. Nu maar hopen dat de NAVO een eenheid blijft, en dat ze wel hun eigen leden blijven beschermen.

Weet je dat wel zeker? Nou hoef je Trump niet serieus te nemen, maar van wat jij hier boven schrijft heb ik nooit iets gemerkt. Dat kan aan mij liggen want de krant blader ik soms te snel door. Maar dit las ik vandaag:

Bron: BELGA
Dinsdag 22 februari 2022 om 18:38

..............

De voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft dinsdag hard
uitgehaald naar hoe zijn opvolger Joe Biden de crisis in Oekraïne
aanpakt. Volgens Trump zou Poetin door hun goede band onder zijn
presidentschap “nooit” zo hebben gehandeld

Als de crisis goed aangepakt zou zijn geweest, dan was er geen enkele reden
dat de situatie zoals ze zich nu voordoet in Oekraïne, had
plaatsgevonden”, zegt de voormalige Amerikaanse president in een
mededeling.

“Ik ken Vladimir Poetin heel goed en hij zou onder een Trump-regering nooit
hebben gedaan wat hij nu doet”, aldus Trump over Poetins bevel om
troepen naar de separatistische regio’s in Oekraïne te sturen.

Trump bestempelde voorts de sancties die het Witte Huis al tegen Rusland
heeft genomen als “zwak”. “Ze stellen niets voor in vergelijking met het
innemen van een land en strategische gebieden”, aldus de Republikein.

De voormalige Amerikaanse president kreeg tijdens zijn ambtstermijn veel
kritiek voor zijn veronderstelde te nauwe band met de Russische
president. Biden zou zich later op dinsdag uitspreken over nieuwe
sancties tegen Rusland.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-02-2022 om 16:38 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 16:15:

[..]

Klopt, Ik heb destijds vaak gezegd "we mogen God op onze blote knieën danken dat het geduld van Poetin nog niet op is"

Waarom zouden wij Poetin moeten bedanken voor zijn geduld? Denk je dat het helpt als we toegeven aan de eisen van Poetin? Wordt Europa dan veiliger? Bedenk dat hij ondermeer eist dat NAVO-legers worden teruggetrokken uit alle landen die voorheen bij het Oostblok hoorden. Stel je voor dat al die landen straks weer onder Russische invloed zouden staan. Dan kunnen de Russische raketten opgesteld worden aan de West-Duitse grens. Dat komt dan wel heel dichtbij.
En hij eist niet alleen dat Georgië en Oekraïne geen lid worden van de NAVO, maar ook dat Zweden en Finland geen lid worden. Vind je echt dat dat aan Poetin is om te bepalen?

https://nos.nl/artikel/2412782-rusland-bespreekt-eisen-met-navo-westen-wil-aftocht-russisch-leger-bij-oekraine

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-02-2022 om 16:39

Ga je nu telkens dezelfde stokoude link delen over Verhofstadt? Dat is nou al de 4e keer ofzoiets. Hou toch eens op met dat soort onzin. 

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 16:31:

[..]
Ik weet het niet, ik weet ook niet wie uiteindelijk de schuld zal krijgen, Ik weet wel dat dit allemaal niet nodig zou zijn, een derde WO kent alleen maar verliezers.

Maar zodra er ooit een standbeeld zou komen van Obama en Verhofstadt als "onschuldige vredestichters", dan ga ik er met een mandje rauwe eieren naar toe.

Wat ik wel weet is dat onderstaande een walgelijke actie was die nu nog steeds na broeit:

https://youtu.be/rQnXo2HMriQ Guy Verhofstadt speecht op Maidan in Kiev feb. 2014

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/blog/2014/02/verhofstadt-en-van-baalen-bewijzen-in-kiev-het-gelijk-van-moskou-1469122W/

Maar hoeveel politici en fouten uit het verleden je ook aandraagt, er is niets wat de huidige acties van Poetin rechtvaardigt natuurlijk. Wat hij doet mag niet, punt, Poetin is de schuldige.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-02-2022 om 16:44

Ondertussen zijn de Russen bij Tsjernobyl en is een opslag van kernafval geraakt zie ik 😨 Krijgen we dat er ook nog bij. 

Moxxie schreef op 24-02-2022 om 16:42:

[..]

Maar hoeveel politici en fouten uit het verleden je ook aandraagt, er is niets wat de huidige acties van Poetin rechtvaardigt natuurlijk. Wat hij doet mag niet, punt, Poetin is de schuldige.

Klopt, dat mag niet, en dat wil niemand, maar om nu alleen te zeggen 'Poetin is de schuldige" vind ik wel heel makkelijk gezegd.

Daar waar er twee vechten hebben twee schuld, ook al zegt die ene partij plotsklaps voor de schone schijn 'nee wij willen geen oorlog'. Zij riepen het volk juist op om te vechten voor de EU.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-02-2022 om 16:47

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 16:31:

[..]

Bijzonder. Volgens mij is er toch echt maar één die een ander land is binnengedrongen.

Om even een TVOH analogie te maken: jij verdedigt Poetin met het argument: ja maar, hij werd uitgedaagd/gepest/akelige woorden.

Coreopsis schreef op 24-02-2022 om 16:47:

[..]

Bijzonder. Volgens mij is er toch echt maar één die een ander land is binnengedrongen.

Om even een TVOH analogie te maken: jij verdedigt Poetin met het argument: ja maar, hij werd uitgedaagd/gepest/akelige woorden.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-02-2022 om 17:03 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 16:34:

Weet je dat wel zeker?

Ja ik heb dat gecontroleerd, ook tijdens de regering van Trump uitte Poetin zich dreigend over de NAVO. (geen idee of de omgekeerde bewering die jij maakte ook waar is trouwens: dat Trump zich niet dreigend uitte tegenover Poetin).

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-02-2022 om 17:23

Niet alles gelezen.

Het is in feite simpel: Oekraïne is een soeverein land dat nu binnengevallen wordt door een megalomane dictator die het oude Sovjet rijk graag weer in ere herstelt.

Daar zijn geen mitsen en maren bij te stellen.
Niet, geen één.

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 16:49:

[..]

Fleurtje, er zijn in het verleden de nodige verwijten over en weer gemaakt. Maar verwijten en dreigende taal zijn toch iets anders dan een militaire invasie met dodelijke slachtoffers.  Poetin, en niemand anders, heeft die beslisding genomen. 

Daarnaast vind ik het lastig jouw perspoonlijke gedachtengang te volgen wanneer je er allemaal losse fragmenten bijhaalt. De historische context is zo veel groter. En voor mij ook deels onbekend en daarom had ik gehoopt hier mijn licht op te kunnen opsteken. 

Wat ik  wel weet dat Trump het INF verdrag heeft opengebroken. Tot zover zijn meer constructieve bijdrage boven die van Obama....

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 16:46:

[..]

Klopt, dat mag niet, en dat wil niemand, maar om nu alleen te zeggen 'Poetin is de schuldige" vind ik wel heel makkelijk gezegd.

Daar waar er twee vechten hebben twee schuld, ook al zegt die ene partij plotsklaps voor de schone schijn 'nee wij willen geen oorlog'. Zij riepen het volk juist op om te vechten voor de EU.

Poetin kan zich nu, in dit conflict, geen enkel recht ontlenen aan de gebeurtenissen die jij aanhaalt. De Oekraïne hoeft ook geen verantwoording af te leggen voor acties van de EU of de VS.

Als zelfs de Russen vinden dat dit Poetin's oorlog is, dan kan je toch niet anders dan concluderen dat hij schuldig is?

Moxxie schreef op 24-02-2022 om 17:29:

[..]

Poetin kan zich nu, in dit conflict, geen enkel recht ontlenen aan de gebeurtenissen die jij aanhaalt. De Oekraïne hoeft ook geen verantwoording af te leggen voor acties van de EU of de VS.

Als zelfs de Russen vinden dat dit Poetin's oorlog is, dan kan je toch niet anders dan concluderen dat hij schuldig is?

Heb ik ergens gezegd dat Poetin niet schuldig is ?

Maar hij is niet de enige schuldige. Wel aan deze aanslag, maar aan deze oorlog is hij niet de enige schuldige.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-02-2022 om 20:17

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2022 om 20:09:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat Poetin niet schuldig is ?

Maar hij is niet de enige schuldige. Wel aan deze aanslag, maar aan deze oorlog is hij niet de enige schuldige.

Leg het eens uit in je eigen woorden licht. Wie is er medeschuldig en waarom. Moet zo uit de mouw te schudden zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.