Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 13:26
Wie er voor de spreidingswet is moet deze krant effe lezen:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20241102_95115493 3 november 2024
Zweden gooit roer om: Denemarken nu voorbeeld voor Stockholm
[foto]
.........
De eerste scheuren in het Zweedse ‘open armen beleid’ ontstaan in 2015 na de asielzoekerscrisis. Dat jaar belanden ruim 160.000 asielzoekers, vanuit onder andere het door oorlog verscheurde Syrië, in Zweden. Denemarken neemt er veel minder op en stuurt de meeste asielzoekers direct door naar Zweden. Een schande, zo oordeelt onder andere de toenmalige Zweedse premier Stefan Löfven. Maar de politieke opinie slaat al snel om.
„Er ontstond paniek over de aantallen. Ze werden verspreid over heel Zweden. Elk dorp en elke gemeente kreeg er mee te maken. Het werd opeens heel zichtbaar en de kritiek onder het volk groeide”, zegt de Zweedse migratieonderzoeker Henrik Emilsson van de Universiteit van Malmö.
.............etc.etc.etc...........
Fleurtje_5
05-11-2024 om 13:35
Gemeenten kregen grote opdracht om grote gezinnen te huisvesten. En dan bedoel ik echt grote gezinnen. Zoals bv in Limburg het paar dat in 2010 uit Somalië kwam, heeft vijftien kinderen. En zij zijn niet de enige met veel kinderen:
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20241104_96546112 Vandaag in de krant
Twee woningen in Weert voor gezin van zeventien vluchtelingen: een huis vinden voor grote families is heel karwei voor gemeenten
[foto]
Het is een heel karwei voor Limburgse gemeenten: een huis vinden voor gezinnen van statushouders van zeven personen en meer. Op 1 oktober stonden 18 grote families op een wachtlijst. In Weert werd een voormalige woongroep de thuisbasis van Qasim Sid en Dhaahin Madoobe en hun vijftien kinderen.
Het zijn officieel niet één, maar twee huizen van elk 100 vierkante meter waarin Qasim Sid en Dhaahin Madoobe wonen. Voorheen dienden ze als woonvoorziening voor mensen met een beperking. Het formaat van de woonkamer is iets om jaloers op te zijn. Maar als je zoals Sid en Madoobe op enig moment vijftien kinderen hebt, is het evengoed passen en meten.
....etc.etc.etc.......
Fleurtje_5
05-11-2024 om 15:32
Twinski schreef op 05-11-2024 om 13:45:
...etc.etc.etc.......?
????
De link staat in mijn bericht. Kun je hopelijk zelf openen en alles alles alles zelf lezen en de foto's bekijken. Want het is een heel lang artikel met veel grote foto's. Wou dat niet compleet quoten.
Toen ik de foto in dit artikel zag dacht ik dat ze pas een paar weken in Nederland verbleven, maar ze wonen hier al sinds 2010 en mevrouw gaat gekleed alsof ze door de woestijn naar huis moet lopen. Ze mag zo gekleed gaan hoor, maar het verbaasd me wel.
Poezenmeisje
05-11-2024 om 16:27
Ik kan de berichten van "De Limburger" die hier geplaatst worden nooit lezen. Allemaal achter een betaalmuur, helaas.
Twinski
05-11-2024 om 16:51
Poezenmeisje schreef op 05-11-2024 om 16:27:
Ik kan de berichten van "De Limburger" die hier geplaatst worden nooit lezen. Allemaal achter een betaalmuur, helaas.
Hier ook niet. Als ze mij gaan betalen zal ik eens kijken.😉 Maar wat is er mis met de huisvesting van grote gezinnen? Gewoon heel goed gedaan door de gemeente Weert. Mooie fotoreportage erbij. What is not to like? Mooi stukje cosmopolitische verbreding voor de Limburgse lezers.
Yumi
05-11-2024 om 17:59
Fleurtje_5 schreef op 05-11-2024 om 15:32:
[..]
Toen ik de foto in dit artikel zag dacht ik dat ze pas een paar weken in Nederland verbleven, maar ze wonen hier al sinds 2010 en mevrouw gaat gekleed alsof ze door de woestijn naar huis moet lopen. Ze mag zo gekleed gaan hoor, maar het verbaasd me wel.
Ik zie deze kleding vaak genoeg, in mijn woonplaats. Mij verbaasd het meer dat je ondanks dat enorme gewaad, toch nog 15 kinderen krijgt
Beertjelief
05-11-2024 om 18:03
Fleurtje_5 schreef op 05-11-2024 om 15:32:
[..]
????
De link staat in mijn bericht. Kun je hopelijk zelf openen en alles alles alles zelf lezen
Dat gaat niet, enkel de foto is te zien en de kop is te lezen
Het gaat over 2 gezinnen van 17 die allebei een groot huis krijgen toegewezen in Weert
Daarna haal jij er stukken uit, waardoor het iets duidelijker wordt
Maar ik vermoed dat de .....etc etc etc....?? gemeend is en dat ze eigenlijk de eerste is die toegeeft dat die artikelen niet te lezen zijn zonder abonnement
Kans dat men een abonnement neemt buiten Limburg acht ik weer niet zo groot, dus in plaats van aanvallen kan je misschien je etc etc etc verduidelijken want die weten we dus oprecht niet
Minus die aantal met abonnement dus, die kunnen eventueel wel de etc etc etc verduidelijken
Beertjelief
05-11-2024 om 18:05
Yumi schreef op 05-11-2024 om 17:59:
[..]
Ik zie deze kleding vaak genoeg, in mijn woonplaats. Mij verbaasd het meer dat je ondanks dat enorme gewaad, toch nog 15 kinderen krijgt
Misschien trap ik ergens in, maar de gemiddelde doet dat zonder kleding aan?
En ik geloof niet dat gewaden bijdragen aan eventuele vruchtbaarheidsvermindering
Het krijgen van 15 kinderen, dat vind ik sowieso verbazend, dat dan weer wel
Yumi
05-11-2024 om 18:13
Beertjelief schreef op 05-11-2024 om 18:05:
[..]
Misschien trap ik ergens in, maar de gemiddelde doet dat zonder kleding aan?
En ik geloof niet dat gewaden bijdragen aan eventuele vruchtbaarheidsvermindering
Het krijgen van 15 kinderen, dat vind ik sowieso verbazend, dat dan weer wel
Misschien heb je de over het hoofd gezien?
Overigens "mag" je in sommige culturen een nachthemd tot aan je enkels aanhouden.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 18:34
Beertjelief schreef op 05-11-2024 om 18:03:
[..]
Dat gaat niet, enkel de foto is te zien en de kop is te lezen
Het gaat over 2 gezinnen van 17 die allebei een groot huis krijgen toegewezen in Weert
Daarna haal jij er stukken uit, waardoor het iets duidelijker wordt
Maar ik vermoed dat de .....etc etc etc....?? gemeend is en dat ze eigenlijk de eerste is die toegeeft dat die artikelen niet te lezen zijn zonder abonnement
Kans dat men een abonnement neemt buiten Limburg acht ik weer niet zo groot, dus in plaats van aanvallen kan je misschien je etc etc etc verduidelijken want die weten we dus oprecht niet
Minus die aantal met abonnement dus, die kunnen eventueel wel de etc etc etc verduidelijken
Nee. Zelfs als je de link niet kan openen heb ik voldoende info geplaatst in de titel van het bericht. Het gaat NIET over twee gezinnen van 17 die allebei een groot huis toegewezen kregen, MAAR één gezin van 17 dat in 2010 TWEE huizen kreeg toegewezen.
Op 1 oktober 2024 stonden 18 grote families op een wachtlijst. Stonden dus.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 18:38
Twinski schreef op 05-11-2024 om 16:51:
[..]
Hier ook niet. Als ze mij gaan betalen zal ik eens kijken.😉 Maar wat is er mis met de huisvesting van grote gezinnen? Gewoon heel goed gedaan door de gemeente Weert. Mooie fotoreportage erbij. What is not to like? Mooi stukje cosmopolitische verbreding voor de Limburgse lezers.
De titel van het artikel zegt toch genoeg? Het is namelijk een heel karwei voor gemeenten.Zie:
Twee woningen in Weert voor gezin van zeventien vluchtelingen:een huis vinden voor grote families is heel karwei voor gemeenten
En in de krant staat ook:
In heel Nederland verbleven volgens het COA sinds begin dit jaar 326 gezinnen van zeven personen of meer in de opvang.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 18:40
Poezenmeisje schreef op 05-11-2024 om 16:27:
Sorry, ik kan niet zien dat het achter een betaalmuur staat want ik kan het bericht gewoon lezen.
Als je de titel kopieert en op google zet kom je misschien berichten tegen die ongeveer over het zelfde gaan. Het artikel staat volgens mij ook op de Telegraaf.
Twinski
05-11-2024 om 19:43
Fleurtje_5 schreef op 05-11-2024 om 18:38:
[..]
De titel van het artikel zegt toch genoeg? Het is namelijk een heel karwei voor gemeenten.Zie:
Twee woningen in Weert voor gezin van zeventien vluchtelingen:een huis vinden voor grote families is heel karwei voor gemeenten
En in de krant staat ook:
In heel Nederland verbleven volgens het COA sinds begin dit jaar 326 gezinnen van zeven personen of meer in de opvang.
Precies. Het is toch gewoon knap van de gemeente Weert. Wat is nu het probleem?
Daglichtlamp
05-11-2024 om 19:46
Vandaag het debat over de begroting van het ministerie van Asiel & Migratie.
https://www.ad.nl/politiek/minister-faber-onder-vuur-vanaf-links-en-rechts-knullig-chaos-tijd-verspild~acb69dea/
Het ongemak op rechts is dat er weliswaar een asieldeal is, maar dit gaat neerslaan in misschien wel negen of tien verschillende wetsvoorstellen. En die zijn er niet een-twee-drie. Ondanks dat ze voor de camera’s Faber en PVV-leider Geert Wilders horen herhalen dat het strengste asielbeleid ooit een feit wordt, is er nog te weinig van te merken.
,,Ons geduld is een beetje op”, zegt Henri Bontenbal (CDA). ,,Deze minister grossiert in woorden en harde taal, maar we hebben alleen nog amateurisme gezien.” Nu het kabinet volgens hem niets doet om voldoende opvang te creëren, moet er vaker dan ooit naar noodopvang moet worden gegrepen. En die is veel duurder. ,,Er zijn 70 voorstellen aangekondigd door dit kabinet, maar we hebben er nog niet één gezien.”