Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Yumi schreef op 08-10-2024 om 14:32:

[..]

Daglichtlamp, ik denk niet dat je het vervelend bedoeld, maar probeer alsjeblieft niet overal op te wijzen. Geef andere aub een beetje vrijheid, zonder dat je (weer) een verbeterpuntje aandraagt.

Het valt mij op dat je als een dirigent gedraagt, door forummurs te wijzen op elk detail, een aanvulling geeft en/of iemand naar andere topics verwijst.

Het was gewoon een gemeend bedankje omdat ik het echt interessant vind om zoiets terug te kijken (maar dan wil ik wel graag goed begrepen hebben waar het om ging, dus om het vragenuurtje of toch een debat op een ander tijdstip).

Yumi schreef op 08-10-2024 om 14:32:

[..]

Daglichtlamp, ik denk niet dat je het vervelend bedoeld, maar probeer alsjeblieft niet overal op te wijzen. Geef andere aub een beetje vrijheid, zonder dat je (weer) een verbeterpuntje aandraagt.

Het valt mij op dat je als een dirigent gedraagt, door forummurs te wijzen op elk detail, een aanvulling geeft en/of iemand naar andere topics verwijst.

Dit is wel een beetje op de persoon spelen, door veralgemeniserend en goedbedoelde feedback te geven over iets wat je persoonlijk dwars zit. Dat maakt het nog niet waar of algemeen geldend. Wat maakt het uit dat er details of verbeterpunten worden aangedragen door een capabel en geïnformeerd persoon zoals Daglichtlanp? 

Eigenlijk wil je nu zelf ook een beetje 'dirigeren' door anderen te verzoeken minder frequent te posten of met een ander type reactie te komen. 

Twinski schreef op 08-10-2024 om 14:57:

[..]

Dit is wel een beetje op de persoon spelen, door veralgemeniserend en goedbedoelde feedback te geven over iets wat je persoonlijk dwars zit. Dat maakt het nog niet waar of algemeen geldend. Wat maakt het uit dat er details of verbeterpunten worden aangedragen door een capabel en geïnformeerd persoon zoals Daglichtlanp?

Eigenlijk wil je nu zelf ook een beetje 'dirigeren' door anderen te verzoeken minder frequent te posten of met een ander type reactie te komen.

Ik denk dat ik hier lang genoeg post, om erop te vertrouwen dat Daglichtlamp mijn post "leest" zoals hij bedoeld is. 

Daglichtlamp schreef op 08-10-2024 om 14:46:

[..]

Het was gewoon een gemeend bedankje omdat ik het echt interessant vind om zoiets terug te kijken (maar dan wil ik wel graag goed begrepen hebben waar het om ging, dus om het vragenuurtje of toch een debat op een ander tijdstip).

Het kwam bij mij niet zo over, dat komt luchtpost schreef; op dit moment op NPO1 om 14.04 uur. Dan is het vragenuurtje bezig....vandaar mijn reactie. 

Luchtpost schreef op 08-10-2024 om 14:04:

Op dit moment (NOS, NPO1) debat over antisemitisme

Daglichtlamp schreef op 08-10-2024 om 14:46:

[..]

Het was gewoon een gemeend bedankje omdat ik het echt interessant vind om zoiets terug te kijken (maar dan wil ik wel graag goed begrepen hebben waar het om ging, dus om het vragenuurtje of toch een debat op een ander tijdstip).

Ik haak er toch maar even op in. Het lijkt mij sterk dat jij niet zou weten dat op dinsdagmiddag altijd het vragenuurtje is. En in tegenstelling tot Yumi, denk ik wél dat het vervelend bedoeld is, en dan met name tegen mij gericht. Geeft verder niets; ik snap dat het past in het spel van anders denkenden weg proberen te zetten als "dom". Maar ik scrol dan gewoon. Want ik ga er van uit dat anderen ook gewoon kunnen lezen wat er precies is geschreven. 

Dus ik ga er niet op in als er een post is waarin ik word aangesproken zonder mijn naam te noemen. En ik ga er niet op in als er op hoge toon linkjes worden opgeëist vanuit de suggestie alsof de informatie zónder die linkjes niet zou kloppen (en ja, ik heb gezien dat er eerst iets anders stond voordat je jouw post aanpaste in het meer onschuldige "ik zou het op prijs stellen als..."). 

En volgens mij is er nog altijd en zekere vorm van forum etiquette. Dat betekent onder andere dat je ONDER de post van een ander mag schrijven wat je wil, voor mij part schrijf je daar twintig keer achter elkaar op dat ik/iemand een bepaalde term te breed/smal heeft geïnterpreteerd. Maar ik haak af wanneer er in een quote van één van mijn posts van slechts 7 zinnen vier keer (!) hetzelfde woordje heel nadrukkelijk wordt doorgestreept en vervangen door een ander woord - bovendien had ik e.e.a. daarvoor zélf al gecorrigeerd. Mede doordat er onder mijn quote nóg een keer over hetzelfde wordt geschreven, ben ik er dan wel klaar mee. M.i. totaal onnodig om de post van een ander op deze manier "aan te passen". Je gaat niet rommelen in de quote van een ander. In mijn ogen heeft dat met fatsoen te maken, maar blijkbaar mogen fatsoensregels overboord als je denkt daarmee denkt je "gelijk" te kunnen halen? 

Dus nee, het was volgens mij zeker geen "welgemeend" bedankje "omdat je zo goed wilde kunnen begrijpen waar het om ging". Geeft verder niks, zo kennen we 'links' dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. 

Maar de post van Yumi was m.i. zéér beschaafd; ik vond het een goede post  

Daglichtlamp schreef op 08-10-2024 om 11:49:

[..]

Zelfs die bordjes staan er nog niet.

Uit het hoofdlijnen akkoord: Ten eerste wordt de uitzonderingsbepaling van de Vreemdelingenwet 2000 (op grond van de artikelen 110 en 111) zo spoedig mogelijk geactiveerd.

We zijn inmiddels 98 dagen verder. Is zo spoedig mogelijk inmiddels niet voorbij?


Niet in ons kleine landje:

https://edition.cnn.com/2024/07/27/travel/why-europe-has-become-an-epicenter-for-anti-tourism-protests-this-summer/index.html

https://www.hln.be/buitenland/tourist-go-home-duizenden-betogen-in-barcelona-tegen-massatoerisme~ad4d2d09/

En dan gaat het over toeristen. Dus mensen die ook weer weggaan.

Luchtpost schreef op 08-10-2024 om 14:04:

Op dit moment (NOS, NPO1) debat over antisemitisme
Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2024/10/05/sterke-stijging-online-antisemitisme-sinds-7-oktober
(explosieve stijging aantal meldingen)


Ik heb het stukje debat gezien.

Er werden goede vragen gesteld. En ik ben steeds meer onder de indruk van Mirjam Bikker. Ze stelt goede vragen, en is direct, draait er niet omheen, en ook nog eens zonder te beledigen.

Fleurtje_5 schreef op 08-10-2024 om 15:52:

[..]


Ik heb het stukje debat gezien.

Er werden goede vragen gesteld. En ik ben steeds meer onder de indruk van Mirjam Bikker. Ze stelt goede vragen, en is direct, draait er niet omheen, maar zonder te beledigen.

We zijn het eens.

Twinski schreef op 08-10-2024 om 14:34:

[..]

Herhaling is belangrijk. Ik tel ook genoeg verwijten naar andere politici in dit topic. We zijn nu eenmaal in blijde verwachting van het 'strengste asielbeleid ooit'. Na 100 dagen hadden ze toch wel een klein succesje mogen boeken? Tot nu toe stuurt Faber brieven naar de verkeerde en laat ze de gemeentes stikken.

Herhaling? Door alleen posts over Faber, die allemaal op hetzelfde neerkomen, hier te plaatsen? Ben ik het niet mee eens.

Daglichtlamp schreef op 08-10-2024 om 13:46:

[..]

Helemaal eens dat je crisis die corona veroorzaakte niet kunt vergelijken met de opvangcrisis. Dat is denk ik ook mijn punt. Daarom lukte het voor de coronacrisis wel om met groot draagvlak in beide Kamers onverwijld noodwetgeving te gebruiken.

In dit geval laten de 100 dagen vooral zien dat er geen acute crisis is.

Hoe langer je wacht, hoe lastiger het te beargumenteren is dat je in eerste instantie de Kamers buiten spel zet.

Ik zou de tienduizenden doden per dag die vielen over heel de wereld niet vergelijken met een nationale asielcrisis. Maar prima als jij daar je punt mee wil maken. Ik zie het alleen niet.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-10-2024 om 16:03:

[..]

Ik zou de tienduizenden doden per dag die vielen over heel de wereld niet vergelijken met een nationale asielcrisis. Maar prima als jij daar je punt mee wil maken. Ik zie het alleen niet.

Dat is precies mijn punt, je kunt het niet vergelijken. Daarom is die noodwetgeving bij de asielcrisis waarbij de Tweede Kamer buiten spel gezet wordt ook zo ernstig.

Zojuist in de Tweede Kamer het verzoek om direct nadat de asielcrisis formeel wordt uitgeroepen hierover te debatteren in de Tweede Kamer. Zoals te verwachten wordt dit debat geblokkeerd door de vier regeringspartijen. Ik vind het ernstig, heel ernstig.

Planning lijkt nu te zijn om de asielcrisis uit te roepen als het herfstreces van de Tweede Kamer is begonnen.

De regeringspartijen hebben een comfortabele meerderheid in de Tweede Kamer, dus waarom is het nodig om dit debat te blokkeren?

Ik wacht af. Er is een wooncrisis, klimaatcrisis, daar neemt men ook de tijd voor om het aan te pakken. Die 100.000 woningen per jaar van Hugo de Jonge zijn er ook niet gekomen terwijl er een dringende behoefte aan is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-10-2024 om 16:25:

Ik wacht af. Er is een wooncrisis, klimaatcrisis, daar neemt men ook de tijd voor om het aan te pakken. Die 100.000 woningen per jaar van Hugo de Jonge zijn er ook niet gekomen terwijl er een dringende behoefte aan is.

Je noemt terecht dat dat ook crisissen zijn, daar wordt overigens ook geen noodrecht voor ingezet, want het zijn geen acute crisissen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-10-2024 om 16:01:

[..]

Herhaling? Door alleen posts over Faber, die allemaal op hetzelfde neerkomen, hier te plaatsen? Ben ik het niet mee eens.

Je kunt het er niet mee eens zijn maar voorlopig is er genoeg aan te merken op het kabinet. En er zijn ook genoeg voorvallen om te herhalen dat ze incompetent zijn. 

Sorry, verkeerde draadje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.