Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


majorette2005 schreef op 20-09-2024 om 11:46:

[..]

"Na een korte periode van relatieve rust is de overlast de afgelopen weken weer toegenomen, met incidenten zoals diefstallen, vernielingen en bedreigingen."

Ze ontvluchten ellende om vervolgens ellende hier voort te zetten . Wat een tuig.

En Faber besteedt al haar tijd aan een brief om aan te kondigen dat als er een keer in de verre toekomst een verdragswijziging komt in de EU Nederland dan een (kansloos) verzoek voor een opt-out zal gaan doen en het proberen om de democratie te omzeilen met een noodmaatregel waarvan ze heel goed weet dat die helemaal niet in de huidige situatie gebruikt kan en mag worden. Nou, poeh, dat zal vast snel verlichting geven hoor in Budel en Ter Apel. Ze mogen daar in hun handjes knijpen met een kabinet dat het bewust nog even flink extra uit de hand laat lopen om maar draagvlak te behouden voor hun onrechtmatige acties zo begaan is met hun situatie.

Correctie, de nieuwe cijfers voor Ter Apel zijn inmiddels gepubliceerd, de afgelopen twee dagen was de bezetting respectievelijk 2090 en 2097. (nachtbezetting, overdag gaat het om nog veel meer mensen).

Chiquita schreef op 20-09-2024 om 11:07:


Budel is overlast asielzoekers zat en roept hulp in van asielminister Faber - Omroep Brabant

Ik hoop echt dat ze hulp krijgen. 

De burgemeester van Budel schreef een dik jaar geleden al een brandbrief naar van den Burgh. Helaas is een brandbrief nog steeds nodig.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4315660/opnieuw-brandbrief-naar-den-haag-vanwege-overlast-asielzoekers-in-budel 26 juli 2023
Daarom heeft hij voor de tweede keer in korte tijd een brandbrief gestuurd naar staatssecretaris Van der Burg. Eerder deze maand stuurde Van Kessel ook al een brandbrief, maar de reactie van Van der Burg vindt de burgemeester teleurstellend.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

23-09-2024 om 20:04 Topicstarter


https://youtu.be/Q7Ihgg-C-pA?si=kVE4frGkYN7umDgK

Item bij 1Vandaag. 
De burgemeesters hebben al geen vertrouwen meer in de minister.

Mijn post hoort hier niet helemaal thuis maar weet even niet waar wel. 
2,5 jaar geleden noodgedwongen verhuisd ivm LC klachten. Kon steeds moeilijker traplopen en soms de deur niet uit.(3hoog zonder lift) Ondanks 27 woonjaren lukte het niet om aan een woning te komen, kreeg uiteindelijk urgentie.

Woning in een 55+ complex, moest erg wennen want de gemiddelde leeftijd is hoog. Er komen regelmatig woningen vrij, door overlijden of verhuizing verzorgingstehuis. In de afgelopen periode zijn er verschillende woningen toegewezen aan statushouders, daar heb ik geen probleem mee, mits ze de leeftijdsgrens aanhouden. Bij de laatste 3 woningen gaat het mis, 2 alleenstaande mannen van 35-40 jaar en nu 'n gezin met baby. Bij elke plaatsing van een vrijgekomen woning staat nadrukkelijk; 55+, de gemiddelde leeftijd is hoog, en niet geschikt voor mensen met kinderen.
Ik weet dat de woningnood groot is, maar hier doe je de statushouders en de bewoners geen plezier mee. Die jongere mannen krijgen geen aansluiting, en die mensen met baby al helemaal niet. Als men statushouders voorrang blijft geven voor een woning en je plaatst ze ergens waar ze eigenlijk niet "passen", maak je het voor beide partijen niet makkelijker en het onbegrip wordt alleen maar groter.

Yumi schreef op 26-09-2024 om 13:25:

Mijn post hoort hier niet helemaal thuis maar weet even niet waar wel.
2,5 jaar geleden noodgedwongen verhuisd ivm LC klachten. Kon steeds moeilijker traplopen en soms de deur niet uit.(3hoog zonder lift) Ondanks 27 woonjaren lukte het niet om aan een woning te komen, kreeg uiteindelijk urgentie.

Woning in een 55+ complex, moest erg wennen want de gemiddelde leeftijd is hoog. Er komen regelmatig woningen vrij, door overlijden of verhuizing verzorgingstehuis. In de afgelopen periode zijn er verschillende woningen toegewezen aan statushouders, daar heb ik geen probleem mee, mits ze de leeftijdsgrens aanhouden. Bij de laatste 3 woningen gaat het mis, 2 alleenstaande mannen van 35-40 jaar en nu 'n gezin met baby. Bij elke plaatsing van een vrijgekomen woning staat nadrukkelijk; 55+, de gemiddelde leeftijd is hoog, en niet geschikt voor mensen met kinderen.
Ik weet dat de woningnood groot is, maar hier doe je de statushouders en de bewoners geen plezier mee. Die jongere mannen krijgen geen aansluiting, en die mensen met baby al helemaal niet. Als men statushouders voorrang blijft geven voor een woning en je plaatst ze ergens waar ze eigenlijk niet "passen", maak je het voor beide partijen niet makkelijker en het onbegrip wordt alleen maar groter.

ik weet dat in mijn geboortedorp mensen met urgentie ook een huis krijgen dat misschien niet bij de regels past zoals jij ook aangeeft.

mijn vader kreeg urgentie 100 jaar geleden na de scheiding en hij was nog geen 40, maar kreeg ook een appartement in een seniorengebouw. 

misschien geldt dat voor de statushouders ook? ik weet het eigenlijk niet

Yumi schreef op 26-09-2024 om 13:25:

Mijn post hoort hier niet helemaal thuis maar weet even niet waar wel.
2,5 jaar geleden noodgedwongen verhuisd ivm LC klachten. Kon steeds moeilijker traplopen en soms de deur niet uit.(3hoog zonder lift) Ondanks 27 woonjaren lukte het niet om aan een woning te komen, kreeg uiteindelijk urgentie.

Woning in een 55+ complex, moest erg wennen want de gemiddelde leeftijd is hoog. Er komen regelmatig woningen vrij, door overlijden of verhuizing verzorgingstehuis. In de afgelopen periode zijn er verschillende woningen toegewezen aan statushouders, daar heb ik geen probleem mee, mits ze de leeftijdsgrens aanhouden. Bij de laatste 3 woningen gaat het mis, 2 alleenstaande mannen van 35-40 jaar en nu 'n gezin met baby. Bij elke plaatsing van een vrijgekomen woning staat nadrukkelijk; 55+, de gemiddelde leeftijd is hoog, en niet geschikt voor mensen met kinderen.
Ik weet dat de woningnood groot is, maar hier doe je de statushouders en de bewoners geen plezier mee. Die jongere mannen krijgen geen aansluiting, en die mensen met baby al helemaal niet. Als men statushouders voorrang blijft geven voor een woning en je plaatst ze ergens waar ze eigenlijk niet "passen", maak je het voor beide partijen niet makkelijker en het onbegrip wordt alleen maar groter.

Ik sta er een beetje dubbel in. Ik weet dat statushouders geplaatst moeten worden, maar er zijn zoveel meer jongvolwassenen die graag uit huis willen en daar misschien ook wel hadden willen wonen. Of 55 plussers die door hadden willen schuiven vanuit een grotere woning. 

Ze krijgen in ieder geval een woning. Met een wachttijd van een jaar? Daar kan mijn zoon alleen maar van dromen. En die wil ook heel graag een gezin stichten, maar ja, geen woning.

Broadway schreef op 26-09-2024 om 13:32:

[..]

ik weet dat in mijn geboortedorp mensen met urgentie ook een huis krijgen dat misschien niet bij de regels past zoals jij ook aangeeft.

mijn vader kreeg urgentie 100 jaar geleden na de scheiding en hij was nog geen 40, maar kreeg ook een appartement in een seniorengebouw.

misschien geldt dat voor de statushouders ook? ik weet het eigenlijk niet

100 jaar geleden kreeg je misschien nog urgentie na een scheiding maar dat is al lang niet meer. Maar buiten dat je vader wist waarin hij terecht kwam, dat weten deze mensen niet. Die worden door hun begeleider meegenomen om te kijken, maar het is hun niet verteld.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-09-2024 om 16:05:

[..]

Ik sta er een beetje dubbel in. Ik weet dat statushouders geplaatst moeten worden, maar er zijn zoveel meer jongvolwassenen die graag uit huis willen en daar misschien ook wel hadden willen wonen. Of 55 plussers die door hadden willen schuiven vanuit een grotere woning.

Dit 

Dat klopt er zijn enorm veel reacties zodra er een woning vrijkomt, dat is ook de reden dat ik er met mijn 27 woonjaren niet tussen kwam en alsnog urgentie nodig had. Bovendien zijn veel woningen aangepast, lagere bel inrijdt plaat voordeur e.d.

Er loopt nu zelfs een regeling dat 55+ hier voorrang krijgt indien ze een grotere woning achterlaten.

Inderdaad statushouders mogen niet weigeren wat hun aangeboden wordt. Maar het probleem is denk ik breder. Ook bij plaatsen van voorheen daklozen in dit soort ouderenflats ontstaan soms problemen.
https://www.ad.nl/binnenland/ouderen-hebben-spijt-van-verhuizing-naar-seniorenflat-ik-hou-altijd-mijn-deur-dicht~a54f3a69/

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 17:24:

Inderdaad statushouders mogen niet weigeren wat hun aangeboden wordt. Maar het probleem is denk ik breder. Ook bij plaatsen van voorheen daklozen in dit soort ouderenflats ontstaan soms problemen.
https://www.ad.nl/binnenland/ouderen-hebben-spijt-van-verhuizing-naar-seniorenflat-ik-hou-altijd-mijn-deur-dicht~a54f3a69/

Eigenlijk vind ik het niet kunnen. Dat gebouw is voor een speciale doelgroep, een doelgroep die grotere woningen achterlaat, dan kun je niet oud-daklozen, statushouders, die niet aan de criteria voldoen, of overlastgevers daar plaatsen. Hoewel veel ouderen het zullen ontkennen, het is een kwetsbare doelgroep. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-09-2024 om 17:30:

[..]

Eigenlijk vind ik het niet kunnen. Dat gebouw is voor een speciale doelgroep, een doelgroep die grotere woningen achterlaat, dan kun je niet oud-daklozen, statushouders, die niet aan de criteria voldoen, of overlastgevers daar plaatsen. Hoewel veel ouderen het zullen ontkennen, het is een kwetsbare doelgroep.

Volgens mij is dit echt ingewikkeld , want voormalig daklozen zijn natuurlijk ook kwetsbaar, en die moeten toch ook ergens wonen, en als ze de juiste leeftijd hebben horen ze natuurlijk op zich wel bij de doelgroep voor een ouderenflat.

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 17:24:

Inderdaad statushouders mogen niet weigeren wat hun aangeboden wordt. Maar het probleem is denk ik breder. Ook bij plaatsen van voorheen daklozen in dit soort ouderenflats ontstaan soms problemen.
https://www.ad.nl/binnenland/ouderen-hebben-spijt-van-verhuizing-naar-seniorenflat-ik-hou-altijd-mijn-deur-dicht~a54f3a69/

Statushouders mogen niet weigeren, maar die mogen wel van hun begeleider verwachten dat ze vertellen waar ze terecht komen. 

Kan het artikel niet lezen, als ik naar de foto kijk is het een complex met zorg (zie een balie) en een gezamenlijke ruimte. Dat hebben we hier niet, maar er wonen hier wel een paar mensen die overlast veroorzaken. Gelukkig woon ik op een rustig stukje, maar aangezien mijn buurvrouw ver in de 90 is...kan dat zomaar veranderen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

26-09-2024 om 17:49 Topicstarter

Mijn moeder had redelijk snel een 55+ woning en liet een huis met drie slaapkamers achter. Dat huis wordt door de ooit sociale woningbouw  thans vastgoedinvesteringsmaatschappij niet weer op de sociale huurmarkt gebracht, maar verkocht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.