Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Poezenmeisje schreef op 26-09-2024 om 17:49:

Mijn moeder had redelijk snel een 55+ woning en liet een huis met drie slaapkamers achter. Dat huis wordt door de ooit sociale woningbouw thans vastgoedinvesteringsmaatschappij niet weer op de sociale huurmarkt gebracht, maar verkocht.

Ik liet ook een huis met 3 slaapkamers achter en heb er nu 1, maar mijn huur is wel een stuk hoger.

Mooi resultaat na net 1 maand van grenscontroles bij onze oosterburen👍️. Quote:"BERLIJN - De eerste balans van de Duitse grenscontroles in september is ’positief’. Net geen duizend illegale migranten en criminelen werden aangehouden. „De grenscontroles zijn een belangrijke filter en functioneren”, zegt directeur Rainer Wendt van politievakbond DPOL.                                                                                           Hoewel het Berlijnse ministerie de cijfers streng geheim probeerde te houden, lekten de eerste ’resultaten’ van de controles bij het dichtbevolkte Noordrijn-Westfalen al uit.  In de eerste week hield de Bundespolizei ruim negenhonderd illegalen aan. Daarnaast werden nog eens tien mensensmokkelaars en 114 – reeds veroordeelde – criminelen gearreteerd.                                                                                                                        
-Wendt is ook directeur van de Europese politievakbond. „Eindelijk worden de Duitsers wakker. Dit is noodzakelijk zolang de buitengrenzen van de EU niet goed worden gecontroleerd, vooral de Middellandse Zee”. 

Een bijkomend voordeel:bij de nieuwe grenscontroles, die ook tegen Nederlandse drugscriminelen en plofkrakers zijn ingezet, werden tevens 17 extremistische verdachten gearresteerd. Minister Nancy Faeser van Binnenlandse Zaken zet de controles ook tegen potentiële terroristen in, uit de islamistische,links-of rechts-radicale hoek.                                                                                                                                      https://www.telegraaf.nl/nieuws/620248026/bijna-1000-illegale-migranten-en-criminelen-aangehouden-bij-duitse-grenscontroles

     

Mogen we alsjeblieft een competente minister op dit onderwerp waar blijkbaar sprake is van een crisis? Ik ben het natuurlijk sowieso al niet eens met het beleid dat ze wil uitvoeren, maar zelfs dat beleid uitvoeren lijkt ze heel erg knullig te doen.
https://www.ad.nl/politiek/verbazing-om-plan-provinciale-carrousel-bij-nieuwe-piek-asielzoekers-in-ter-apel~a7dfdaca/
Asielminister Marjolein Faber (PVV) wil dat provincies per toerbeurt extra bedden voor asielzoekers regelen als het aanmeldcentrum in Ter Apel overvol is. Een uitgewerkt plan daarvoor heeft ze nog niet.
Dat zei de bewindsvrouw na afloop van haar eerste overleg met de Landelijke Regietafel, een overleg tussen Rijk, provincies en gemeenten. Haar gesprekspartners hebben haar aan die tafel niet over het plan gehoord. ,,Ik geloof dat ze er één zin aan gewijd heeft”, zegt Jette Klijnsma, commissaris van de Koning in Drenthe.

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 17:24:

Inderdaad statushouders mogen niet weigeren wat hun aangeboden wordt. Maar het probleem is denk ik breder. Ook bij plaatsen van voorheen daklozen in dit soort ouderenflats ontstaan soms problemen.
https://www.ad.nl/binnenland/ouderen-hebben-spijt-van-verhuizing-naar-seniorenflat-ik-hou-altijd-mijn-deur-dicht~a54f3a69/

Dat zou er nog eens bij moeten komen, dat ze een woning mogen weigeren. En dan? Op naar de volgende woning? “ We kijken nog even verder voor u?”.

Alice12 schreef op 26-09-2024 om 18:41:

[..]

Dat zou er nog eens bij moeten komen, dat ze een woning mogen weigeren. En dan? Op naar de volgende woning? “ We kijken nog even verder voor u?”.

Zeg ik dat dan? Maar je kunt statushouders dus niet verwijten dat ze op een ongeschikte plek wonen.

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 18:43:

[..]

Zeg ik dat dan? Maar je kunt statushouders dus niet verwijten dat ze op een ongeschikte plek wonen.

Dat deed hier ook niemand, ik gaf zelfs aan dat je er beide partijen geen goed mee doet. 

Hier doe je de statushouders en de bewoners geen plezier mee. Die jongere mannen krijgen geen aansluiting, en die mensen met baby al helemaal niet. Als men statushouders voorrang blijft geven voor een woning en je plaatst ze ergens waar ze eigenlijk niet "passen", maak je het voor beide partijen niet makkelijker en het onbegrip wordt alleen maar groter.

Eigenlijk wil ik de wereld helemaal niet zo in hokjes indelen. Waarom zou dat jonge gezin geen goed contact kunnen opbouwen met de ouderen in de flat?

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 19:30:

Eigenlijk wil ik de wereld helemaal niet zo in hokjes indelen. Waarom zou dat jonge gezin geen goed contact kunnen opbouwen met de ouderen in de flat?

Hoe leuk is het voor de kinderen om in een flat te wonen waar verder geen kinderen wonen? 

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2024Z13317&did=2024D32545
De oppositie vraagt om een plan van aanpak om arbeidsmigratie in te perken. Zelfs de PVV stemt tegen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-09-2024 om 19:30:

[..]

Hoe leuk is het voor de kinderen om in een flat te wonen waar verder geen kinderen wonen?

Naast die flat staan ongetwijfeld weer andere woonruimten waar wel kinderen wonen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

26-09-2024 om 19:33 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-09-2024 om 19:30:

[..]

Hoe leuk is het voor de kinderen om in een flat te wonen waar verder geen kinderen wonen?

Hoe leuk is het voor kinderen om in een flat te wonen?

Yumi schreef op 26-09-2024 om 18:54:

[..]

Dat deed hier ook niemand, ik gaf zelfs aan dat je er beide partijen geen goed mee doet.

Hier doe je de statushouders en de bewoners geen plezier mee. Die jongere mannen krijgen geen aansluiting, en die mensen met baby al helemaal niet. Als men statushouders voorrang blijft geven voor een woning en je plaatst ze ergens waar ze eigenlijk niet "passen", maak je het voor beide partijen niet makkelijker en het onbegrip wordt alleen maar groter.

Nou in de flat waar ik gewoond heb statushouders die naast eenzame ouderen kwamen te wonen. Dat ging heel goed en was juist wel passend. Oudere weduwe vond het geweldig dat ze jonge buren kreeg en vond het geweldig toen ze een baby kregen.

Ander ouder stel met jong status gezin naast hen heeft hen veel geholpen met de taal etc. En ze waren leuk met de kindjes. Andersom heeft hij het oudere stel geholpen met wat meubels in elkaar zetten. 

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 19:31:

[..]

Naast die flat staan ongetwijfeld weer andere woonruimten waar wel kinderen wonen.

Ik weet niet hoe het in jouw omgeving zit, maar hier staan senioren flats in de buurt van drukke wegen waar grote(re) winkels aan zitten zodat alles te lopen is. Ben ze nog nooit tegengekomen in kinderrijke wijken.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-09-2024 om 19:55:

[..]

Ik weet niet hoe het in jouw omgeving zit, maar hier staan senioren flats in de buurt van drukke wegen waar grote(re) winkels aan zitten zodat alles te lopen is. Ben ze nog nooit tegengekomen in kinderrijke wijken.

Ik heb even gekeken, maar hier staan ze verspreid over de stad, in wijken waar ook gewone woningen en flats staan.

Daglichtlamp schreef op 26-09-2024 om 19:30:

Eigenlijk wil ik de wereld helemaal niet zo in hokjes indelen. Waarom zou dat jonge gezin geen goed contact kunnen opbouwen met de ouderen in de flat?

Omdat de groep nieuwkomers sowieso geen warm welkom krijgen. Zelfs ik als 60er krijg regelmatig te horen, wat kom je hier doen? Snap niet wat je hier doet, of wat heb je hier te zoeken? Ze vinden mij hier al niet passen gezien mijn leeftijd, op een paar uitzonderingen en 2 nieuwkomers van mijn leeftijd na, de rest...  In het begin vond ik dat lastig, nu zeg ik vriendelijk goedendag en laat het er verder bij. Er is zelfs een stel van eind 50 om die reden weer verhuisd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.