Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-08-2024 om 22:25:

[..]

Ik geniet enorm

Bedankt voor je bericht

En als je dit pesten vind op 1 persoon, neem dan eens een kijkje in het Doorbraak topic. Aanrader!



Ik vind het oprecht grappig dat je mij probeert na te doen
Tegenwoordig vinden we dat niet zo erg meer, ik weet dat men dat vroeger deed om te pesten, nu is het dus een compliment   

Ik liep flink achter +99 berichten
Geen idee wie er gepest word en wie er op elke post een bewuste tegenreactie kreeg puur om te stangen 
Je mag me er op wijzen, het waren een boel berichten en niet alles met zorg gelezen
Maar oprecht dat ik het niet zie
Het spijt me als je je ergens aangevallen voelt, maar probeer er dan over te praten ofzo, ga niet een dag lang na elke post chagrijnig antwoord zitten geven om bewust te irriteren
Mag wel hoor, het staat je vrij 
Maar het siert niet echt 

En ja, daar zal ik altijd wat van zeggen als ik het zie
Zelfs als iemand een "gebruikersnaampje" doet en je achterna zit in een topic af te wachten tot je verkeerd post

Mensen willen positief nieuws posten over Ter Apel in een Ter Apel topic
Laat ze gewoon dat toch gewoon posten! 
Doe jij de andere kant goed belichten, het negatieve
Ook daar is genoeg vraag naar in dit topic en aanbod voor in het nieuws

Zo ontstaan discussies toch

Ik heb het idee dat dit topic niet is geopend om te discussiëren met het doel verschillende inzichten te krijgen. Gewoon lekker zeiken met gelijkgestemden over mensen die toch al met 1-0 achterstaan en zichzelf niet kunnen verdedigen. Dat geeft voldoening!

Zodra je positieve zaken belicht wordt je beschuldigd van bagataliseren. En als je niet uitkijkt ook nog een kinderlijke op de man post voor de kiezen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-08-2024 om 11:20 Topicstarter

Misschien weer on-topic naar Ter Apel toe?

Tweede fouilleeractie van de politie. 

https://www.rtvnoord.nl/112/1200774/buit-van-fouilleeractie-aanmeldcentrum-drie-messen-en-ploertendoder

...
Er werd bij de tweede actie één persoon aangehouden voor het hebben van een vals rijbewijs. De rest komt er met een bekeuring vanaf.
...
Het gaat daarbij om een zogenoemde aselectieve controle. Het komt erop neer dat iedere derde persoon wordt gefouilleerd. In twee uur tijd zijn vijftig voetgangers en twintig automobilisten onder de loep genomen. Volgens de politie is de actie ‘rustig verlopen’.
...

Zilver_gray schreef op 16-08-2024 om 10:42:

Ik heb het idee dat dit topic niet is geopend om te discussiëren met het doel verschillende inzichten te krijgen. Gewoon lekker zeiken met gelijkgestemden over mensen die toch al met 1-0 achterstaan en zichzelf niet kunnen verdedigen. Dat geeft voldoening!

Zodra je positieve zaken belicht wordt je beschuldigd van bagataliseren. En als je niet uitkijkt ook nog een kinderlijke op de man post voor de kiezen.

Misschien is het wel een heel eng idee als blijkt dat asielzoekers in de huidige problematiek waar Nederland voor staat, een verwaarloosbare/minimale rol blijken te spelen. 

Vol overtuiging geloven dat wanneer er aan de instroom van asielzoekers maar paal en perk wordt gesteld, dat dat de Nederlandse samenleving heel erg ten goede komt en dan blijkt het niet zo te zijn. 

Wat dan? Naar jezelf en naar het aandeel van de eigen bevolking kijken is erg confronterend, dus dat doen we liever niet. Dan ontstaat een patstelling en nog grotere onvrede en gewijs naar een andere kwetsbare bevolkingsgroep die zich niet of nauwelijks kan verdedigen. En de volgende zondebok is gevonden.

Beertjelief schreef op 16-08-2024 om 09:46:

[..]



Ik vind het oprecht grappig dat je mij probeert na te doen
Tegenwoordig vinden we dat niet zo erg meer, ik weet dat men dat vroeger deed om te pesten, nu is het dus een compliment

Ik liep flink achter +99 berichten
Geen idee wie er gepest word en wie er op elke post een bewuste tegenreactie kreeg puur om te stangen
Je mag me er op wijzen, het waren een boel berichten en niet alles met zorg gelezen
Maar oprecht dat ik het niet zie
Het spijt me als je je ergens aangevallen voelt, maar probeer er dan over te praten ofzo, ga niet een dag lang na elke post chagrijnig antwoord zitten geven om bewust te irriteren
Mag wel hoor, het staat je vrij
Maar het siert niet echt

En ja, daar zal ik altijd wat van zeggen als ik het zie
Zelfs als iemand een "gebruikersnaampje" doet en je achterna zit in een topic af te wachten tot je verkeerd post

Mensen willen positief nieuws posten over Ter Apel in een Ter Apel topic
Laat ze gewoon dat toch gewoon posten!
Doe jij de andere kant goed belichten, het negatieve
Ook daar is genoeg vraag naar in dit topic en aanbod voor in het nieuws

Zo ontstaan discussies toch

Dus je benoemt het pesten, op de man spelen en je hebt geen idee over wie het gaat in het andere topic? Klopt dat zo?

Want als dat zo is, dan heb je erge last van tunnelvisie.



Beertjelief schreef op 15-08-2024 om 22:07:

Gekke vraag misschien, maar ik dacht dat de meerderheid hier gen X en boomer is.
Het lijkt qua pest niveau en richten op 1 persoon wel een beetje een basisschool

Ik hoop dat jullie weer genieten van jullie vroegere pestdagen van weleer dames, er is duidelijk goed geoefend!
"Hi-ha-ho en jij bent raar enzo"
Ga zo door met op de vrouw spelen

Genieten van het niveautje hoor!



felija schreef op 16-08-2024 om 11:32:

[..]

Misschien is het wel een heel eng idee als blijkt dat asielzoekers in de huidige problematiek waar Nederland voor staat, een verwaarloosbare/minimale rol blijken te spelen.

Vol overtuiging gelooft dat wanneer er aan de instroom van asielzoekers maar paal en perk wordt gesteld, dat dat de Nederlandse samenleving heel erg ten goede komt en dan blijkt het niet zo te zijn.

Wat dan? Naar jezelf en naar het aandeel van de eigen bevolking kijken is erg confronterend, dus dat doen we liever niet. Dan ontstaat een patstelling en nog grotere onvrede en gewijs naar een andere kwetsbare bevolkingsgroep die zich niet of nauwelijks kan verdedigen. En de volgende zondebok is gevonden.

Ik heb alles gearceerd omdat ik het eens ben met elk woord wat je schrijft…treurig maar zo werkt het wel.

Verder klinkt het alsof preventief fouilleren voor het aanmeldcentrum een goed idee is. Ik vraag me alleen af of burgers van Ter Apel zich realiseren dat als je dat uitbreidt naar het centrum van Ter Apel dat zij dan zelf ook preventief gefouilleerd zullen gaan worden.

Daglichtlamp schreef op 16-08-2024 om 11:58:

Verder klinkt het alsof preventief fouilleren voor het aanmeldcentrum een goed idee is. Ik vraag me alleen af of burgers van Ter Apel zich realiseren dat als je dat uitbreidt naar het centrum van Ter Apel dat zij dan zelf ook preventief gefouilleerd zullen gaan worden.

Volgens mij is dat niet het plan/ de bedoeling? Maar je kunt niet (altijd) aan de buitenkant zien of het een asielzoeker of inwoner is.

Weer wapens gevonden. 
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/16751786/meerdere-wapens-en-drugs-gevonden-in-aanmeldcentrum-ter-apel



De politie heeft bij een preventieve fouilleeractie op het terrein voor het aanmeldcentrum in Ter Apel drie messen en ploertendoder in beslag genomen. Ook werd bij een aantal mensen softdrugs aangetroffen. Het is de tweede keer dat er op deze wijze controles bij het opvangcentrum zijn gehouden. Bij een eerdere actie werden ook messen en softdrugs gevonden, meldt RTV Noord.

Zilver_gray schreef op 16-08-2024 om 12:01:

[..]

Volgens mij is dat niet het plan/ de bedoeling? Maar je kunt niet (altijd) aan de buitenkant zien of het een asielzoeker of inwoner is.

De controles voor het aanmeldcentrum beperken zich ook niet tot asielzoekers, dat zijn gewoon controles, waarbij elke derde persoon gecontroleerd wordt. Gezien de locatie zullen dat daar wel veelal asielzoekers zijn overigens. Maar specifiek alleen een bepaalde groep controleren kan niet, als je een locatie als veiligheidsrisicogebied aanwijst zul je mensen binnen dat gebied gelijk moeten behandelen.

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR721822/1

Daglichtlamp schreef op 16-08-2024 om 12:12:

[..]

De controles voor het aanmeldcentrum beperken zich ook niet tot asielzoekers, dat zijn gewoon controles, waarbij elke derde persoon gecontroleerd wordt. Gezien de locatie zullen dat daar wel veelal asielzoekers zijn overigens. Maar specifiek alleen een bepaalde groep controleren kan niet, als je een locatie als veiligheidsrisicogebied aanwijst zul je mensen binnen dat gebied gelijk moeten behandelen.

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR721822/1

Ah ok! Duidelijk!

Daglichtlamp schreef op 16-08-2024 om 07:47:

[..]

Ik denk dat de meeste bejaarden die ik ken toch echt liever in hun eigen huis wonen met thuiszorg, dan op deze boot.


Mensen die ik ken/kende stonden lang op een wachtlijst. Die wilden graag een appartementje tussen lotgenoten. In plaats van in hun eentje in een veel te groot huis. Een vrouw die ik kende viel vaak van de trap. Ze vergat ook wel eens dat ze een pan op het vuur had gezet. Gas werd afgedraaid, mevrouw kreeg tafeltje-dek-je. Maar verder was mevrouw alleen in een te groot huis.  De zin van het klein beetje leven dat er nog was vervloog. 

Veel mensen bloeiden juist op tussen leeftijdsgenoten. Modeshow voor de oudere dames, kienmiddagen met een doosje bonbons als prijs, bloemschikken etc. Alles afgenomen.

Fleurtje_5 schreef op 16-08-2024 om 12:23:

[..]


Mensen die ik ken/kende stonden lang op een wachtlijst. Die wilden graag een appartementje tussen lotgenoten. In plaats van in hun eentje in een veel te groot huis. Een vrouw die ik kende viel vaak van de trap. Ze vergat ook wel eens dat ze een pan op het vuur had gezet. Gas werd afgedraaid, mevrouw kreeg tafeltje-dek-je. Maar verder was mevrouw alleen in een te groot huis. De zin van het klein beetje leven dat er nog was vervloog.

Veel mensen bloeiden juist op tussen leeftijdsgenoten. Modeshow voor de oudere dames, kienmiddagen met een doosje bonbons als prijs, bloemschikken etc. Alles afgenomen.

Dat klopt wel. De pg afdeling waar mijn ouder zat had ook veel activiteiten, ook gedeeld met de somatische bewoners. Het fijne was dat ze zich konden terugtrekken in hun eigen kamer of appartement als ze even niet mee wilde doen. Mensen vereenzamen en gaan snel achteruit als ze hele dagen alleen zitten. Thuiszorg krijgt te weinig tijd en even te keuvelen met zorgvragers.


Daglichtlamp schreef op 16-08-2024 om 12:12:

[..]

De controles voor het aanmeldcentrum beperken zich ook niet tot asielzoekers, dat zijn gewoon controles, waarbij elke derde persoon gecontroleerd wordt. Gezien de locatie zullen dat daar wel veelal asielzoekers zijn overigens. Maar specifiek alleen een bepaalde groep controleren kan niet, als je een locatie als veiligheidsrisicogebied aanwijst zul je mensen binnen dat gebied gelijk moeten behandelen.

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR721822/1

Klopt daar hebben we hier een tijdje geleden in het centrum ook mee te maken gehad. In het veiligheidsgebied werd ongeacht wie gecontroleerd, dacht dat dit algemeen bekend was. Ik neem aan dat iedereen daar begrip voor heeft, het is in eigen belang en als je niets te verbergen hebt, hoef je er ook geen problemen mee te hebben.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-08-2024 om 20:26 Topicstarter

De bewoners en winkeliers vragen er zelf om, dus zullen ze er vast geen moeite mee hebben om af en toe gefouilleerd te worden.

Ik zou er geen moeite mee hebben om gefouilleerd te worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.