Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


https://nos.nl/artikel/2471633-dragqueens-vervroegen-voorleesmiddag-demonstranten-komen-te-laat
Of deze, ook recent. Onverdraagzaamheid jegens mensen die anders zijn is echt veel breder dan dat dit veroorzaakt wordt door asielzoekers en erkende vluchtelingen.

Daglichtlamp schreef op 15-08-2024 om 20:39:

[..]

In een woonwijk escaleert het minder snel dan wanneer je met honderden bij elkaar moet leven. Maar natuurlijk moet discriminatie van wie dan ook tegen mensen die anders zijn hard worden aangepakt. Maakt niet uit wie de dader is.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/politiek-selectief-verontwaardigd-bij-homopesten

Hoop dat je niet al te lang hebt moeten zoeken naar dit artikel 

Het was wel ooit Actueel • 29-09-2011 

Daglichtlamp schreef op 15-08-2024 om 21:01:

https://nos.nl/artikel/2471633-dragqueens-vervroegen-voorleesmiddag-demonstranten-komen-te-laat
Of deze, ook recent. Onverdraagzaamheid jegens mensen die anders zijn is echt veel breder dan dat dit veroorzaakt wordt door asielzoekers en erkende vluchtelingen.

Ook recent? Het is meer in de richting van 2024 bedoel je?   

Gekke vraag misschien, maar ik dacht dat de meerderheid hier gen X en boomer is.
Het lijkt qua pest niveau en richten op 1 persoon wel een beetje een basisschool

Ik hoop dat jullie weer genieten van jullie vroegere pestdagen van weleer dames, er is duidelijk goed geoefend! 
"Hi-ha-ho en jij bent raar enzo"
Ga zo door met op de vrouw spelen
Genieten van het niveautje hoor!   

LydiaDietz schreef op 15-08-2024 om 20:49:

[..]

Maar nog steeds actueel. Al die lhtbqi+ers moeten volgens bepaalde partijen vooral normaal doen. Tenzij moslims hier aanstoot aan nemen. Dan hoort dit bij onze vrije cultuur.

Sommige moslims bedoel je, ze zijn niet allemaal zo.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-08-2024 om 20:55:

Dan doe ik even een "Daglichtlamp-je"; dit hoort meer in het topic over de formatie thuis. En als dit wel hier thuis hoort, dan horen andere negatieve dingen hier ook thuis, zonder doorverwezen te worden naar een ander topic.

Niemand hier zegt dat er geen enkel negatief ding in dit topic gepost mag worden, dus ga dat nou niet zitten te verdraaien. Wel is er kritiek op als men over asielzoekers enkel maar negatieve nieuwsberichten post, dat doortrekt naar conclusies over de hele groep, en positieve berichten verbiedt. Dan wordt het stigmatiseren en haatzaaien. Stel je zou zo’n topic hebben over Brabanders, jongeren, vrouwen of homoseksuelen, met alleen maar negatieve nieuwsberichten over die groep waarbij het beeld geschetst wordt dat het allemaal zich misdragende criminelen zijn, en met een verbod op het delen van positieve berichten, dan zou daar ook kritiek op zijn.

Beertjelief schreef op 15-08-2024 om 22:07:

Gekke vraag misschien, maar ik dacht dat de meerderheid hier gen X en boomer is.
Het lijkt qua pest niveau en richten op 1 persoon wel een beetje een basisschool

Ik hoop dat jullie weer genieten van jullie vroegere pestdagen van weleer dames, er is duidelijk goed geoefend!
"Hi-ha-ho en jij bent raar enzo"
Ga zo door met op de vrouw spelen
Genieten van het niveautje hoor!

Ik geniet  enorm  

Bedankt voor je bericht

En als je dit pesten vind op 1 persoon, neem dan eens een kijkje in het Doorbraak topic. Aanrader! 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-08-2024 om 22:25:

[..]

Ik geniet enorm

Bedankt voor je bericht

En als je dit pesten vind op 1 persoon, neem dan eens een kijkje in het Doorbraak topic. Aanrader!

Dit!

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-08-2024 om 22:25:

[..]

Ik geniet enorm

Bedankt voor je bericht

En als je dit pesten vind op 1 persoon, neem dan eens een kijkje in het Doorbraak topic. Aanrader!

Wie wordt er in dat topic gepest? Mag je hier nu wel of geen positieve berichten over asielzoekers plaatsen? Wat is nu precies het probleem? 

Daglichtlamp schreef op 15-08-2024 om 20:53:

[..]

1000 mensen op zo'n kleine oppervlakte op een plek waar niets te doen is lijkt me recept voor ellende. Maar blijkbaar is dit het beste wat we kunnen.


Als ze maar veilig zijn hé.

Maar is dat niet altijd nog meer dan wat gedaan word voor de hulpbehoevende thuiswonende oudere? (wegens sluiting van 800 verzorgingstehuizen)

Fleurtje_5 schreef op 15-08-2024 om 23:13:

[..]


Als ze maar veilig zijn hé.

Maar is dat niet altijd nog meer dan wat gedaan word voor de hulpbehoevende thuiswonende oudere? (wegens sluiting van 800 verzorgingstehuizen)

Ik denk dat de meeste bejaarden die ik ken toch echt liever in hun eigen huis wonen met thuiszorg, dan op deze boot.

Yumi schreef op 15-08-2024 om 21:58:

[..]

Hoop dat je niet al te lang hebt moeten zoeken naar dit artikel

Het was wel ooit Actueel • 29-09-2011

Eigenlijk is het schokkend hoeveel soortgelijke voorbeelden er te vinden zijn. Blijkbaar is er maar weinig  van de Nederlandse tolerantie over gebleven, maar jullie hebben gelijk dat is hier off topic.

Daglichtlamp schreef op 16-08-2024 om 07:47:

[..]

Ik denk dat de meeste bejaarden die ik ken toch echt liever in hun eigen huis wonen met thuiszorg, dan op deze boot.

Wij betalen met zijn allen voor de mensen die verblijven in institutionele huishoudens (voorheen waren dat voornamelijk NL bejaarden in verzorg- en verpleeghuizen, tehuizen voor gehandicapten, kloosters, kazernes, etc.). Maar dat is niet meer zo, dat kan allemaal niet meer.

De plaatsen in de institutionele huishoudens worden nu bezet door mensen van buitenaf: asielzoekers, gevangenissen, ouderen met een migratieachtergrond die vaak pas op latere leeftijd naar NL zijn gekomen. Kijk maar eens naar de hoeveelheid bewoners ten opzichte van het aantal inwoners 40 jaar geleden. Dan zie je dat het percentage NL oudere bewoners zéér laag is. 

Voor ouderen van elders wordt zelfs vaak georganiseerd dat zij ergens kunnen verblijven met mensen vanuit hun voormalige land. Dat geldt niet voor Nederlanders. Die hebben niets te willen. Die mogen alleen hun leven betalen in de hoop dat er wat kruimels overblijven voor hen als zij oud eb gebrekkig zijn. Die hebben niets te kiezen qua medebewoners want die moeten 'inclusief' zijn en mogen niet 'discrimineren'. 

Bijzonder, zoals alles hier altijd wordt omgedraaid. Nergens iets van mogen zeggen, want dan komt er altijd wel een reactie zoals of je dan even de oplossing wil aandragen of de vraag of je wil ruilen. Zo niet: mond houden! 

Welnu, ik ken dan weer heel veel ouderen die graag hadden willen ruilen voor wat betreft de betaalde gelden/bijdragen aan al dit soort zaken in de samenleving ten opzichte van hetgeen je er als levenslang betalende burger voor terugkrijgt als je zelf hulp nodig hebt. 

En ja, er zijn nu meer ouderen dan voorheen: ten opzichte van 1980 wonen er in 2020  in NL 1.97 maal zoveel NL inwoners van 70-75 jaar bijvoorbeeld. Maar in diezelfde leeftijdsgroep is het aantal aantal inwoners met een migratieachtergrond niet bijna 2 maal zoveel als toen, maar 22.6 maal zoveel t.o.v. toen. 

En de huidige golf NL ouderen is een tijdelijk fenomeen, de groei van het aantal -nog steeds volop binnen (blijven!) komende- ouderen (zie prognose CBS) met een migratieachtergrond zou je nog wel eens kunnen verbazen. Het lijken er per herkomstland misschien niet zoveel, maar druk de aantallen uit in een percentage en je zal zien dat die groei van mensen die helemaal niet in NL waren toen zij jonger waren, enorm is. Op zich logisch, zeer aantrekkelijk zo'n land dat als gratis bejaardenoord gebruikt kan worden door de rest van de wereld. 

Ik denk dat vrijwel niemand vrijwillig kiest voor het leven in een institutioneel huishouden.

Daglichtlamp schreef op 16-08-2024 om 08:28:

Ik denk dat vrijwel niemand vrijwillig kiest voor het leven in een institutioneel huishouden.

Het gaat niet om vrijwillig kiezen. 

Het gaat er om of er, na een even lang betalen voor voorzieningen "voor het geval je ze ooit nodig zal hebben" wel of geen plaats is voor die betaler - of dat alle plaatsen bezet zijn omdat een deel van de bevolking van mening is dat mensen uit de rest van de wereld méér 'recht' op hulp hebben en je als betaler met een smoesje terug naar huis wordt gestuurd en alles zelf maar moet zien te regelen en -opnieuw- zelf betalen. 

Of werkt dat in andere landen hetzelfde, dat jij zeg maar naar Spanje kan gaan en dat jij daar gratis volledig in je levensonderhoud/huis/verzorging/verpleging wordt voorzien op kosten van de Spaanse burgers terwijl de Spaanjaarden zelf naar huis worden gestuurd onder het motto dat 'we' steeds ouder worden en 'het geld is op'? En voorlopig worden we niet eens ouder, maar minder oud; alleen de "verwachting" is heel sterk gestegen in de periode waarin de pensioenleeftijd zo razendsnel werd verhoogd. Er zijn wél veel meer ouderen van zeer hoge (binnengehaald) dus dat feit klopt op zich wel.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.