Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Daglichtlamp schreef op 25-04-2024 om 18:37:

[..]

We hebben nu telkens onverwachte ellende omdat asielzoekers voortdurend verplaatst moeten worden. Als je vaste plekken hebt die niet overbevolkt zijn kun je dat veel beter managen.
(en door asielzoekers meer te spreiden en op een vaste locatie te huisvesten is mijn verwachting dat ook meer asielzoekers aan het werk kunnen, dat zal ook effectief zijn tegen de overlast)


O echt.


Ik ga even op de frisse lucht.

Nicole123 schreef op 26-04-2024 om 09:37:

[..]

Nee, dat is geen logisch nadenken, want je concludeerde zelf ook dat spreiding geen invloed heeft op instroom. Dus ja, als de instroom maar heel hoog is gaan ook nieuwe locaties vol raken, dat klopt. Maar die hoge instroom komt niet dóór die spreiding en is dus geen reden om maar niet te spreiden. Het alternatief als je niet spreidt is dat al die extra instroom op de grond en buiten in Ter Apel slaapt. En natuurlijk kun je ook proberen wat aan de instroom te doen, tegelijkertijd. Je maakt er steeds een of-of van, maar het is een en-en.

Nee jij hebt mijn post verkeerd begrepen, zie vorige post. Ik vind eerst instroom drastisch naar beneden pas dan evt kijken naar spreiding. Zoals ze het nu doen is het uiteindelijk onverantwoord denk ik. 

En trouwens ook maar een paar relschoppers per locatie kunnen al voor veel problemen zorgen en gekke dingen doen zeker met tekort aan oa agenten overal. Ik vind dat eerst de veiligheid vd inwoners hier moet worden gewaarborgd voordat al die mensen worden verspreid.

Fleurtje_5 schreef op 26-04-2024 om 10:30:

[..]

Als ik Van den Burg zie vraag ik me wel steeds weer af waarom hij zo blij-straalt in deze crisis.

Wat is dit nu weer voor gekke verdachtmaking?

Daglichtlamp schreef op 26-04-2024 om 10:51:

[..]

Wat is dit nu weer voor gekke verdachtmaking?


Verdachtmaking? Ik zie echt iemand die straalt. Jij niet? Ik heb hem maar één keer emotioneel gezien en dat was toen de spreidingswet waarschijnlijk niet door zou gaan. Volgens mij straalt hij nog als hij zijn dikke teen stoot.

Misschien noem ik het anders dan anderen. Men vind het vooral heel mooi dat hij positiviteit uitstraalt.

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 10:45:

[..]

Voor de laatste keer: dat zeg ik toch ook maar uiteindelijk heeft een blijvend hoge en zelfs hoger wordende instroom ook gevolgen voor alle andere locaties (dankzij de spreidingswet) waar de gevolgen eerst meer alleen voor Ter Apel waren. Want ook de andere locaties stromen dan uiteindelijk vol met het gevolg dat je dan op veel meer plekken in het land dezelfde problemen krijgt als nu in Ter Apel. Ook worden de rotte appels meer verspreid.

Veel herhaling maakt het nog niet waar. Nimby dus. En mensen afschilderen als rotte appels zegt vooral iets over jouw visie op deze mensen. 

Fleurtje_5 schreef op 26-04-2024 om 10:39:

[..]

Zulke daders wil je toch niet verspreiden door het land waar ze uit het oog verloren worden.

Kun je me uitleggen waarom je denkt dat daders beter in het oog gehouden kunnen worden in een heel groot centrum als Ter Apel dat daarnaast ook nog moet functioneren als aanmeldcentrum?

Campanula schreef op 26-04-2024 om 10:53:

[..]

Veel herhaling maakt het nog niet waar. Nimby dus. En mensen afschilderen als rotte appels zegt vooral iets over jouw visie op deze mensen.

Nu zitten de rotte appels vooral in ter apel. Instroom blijft dus nieuwe rotte appels zullen blijven binnenkomen en nu ook meer naar andere plekken gaan. Is gewoon  waar dus.

Ja mensen die oa dingen vernielen, vrouwen lastig vallen en stelen terwijl ze te gast zijn in een nieuw land vind en noem ik rotte appels ja. Ik vind dat namelijk crimineel en verrot gedrag. En het is een kleine groep van alle asielzoekers, maar dat is in zijn totaliteit veel te veel. Het gegeven dat jij daar anders over denkt en het blijkbaar geen verrot gedrag vindt zegt meer over jou dan over mij.

Mick87 schreef op 26-04-2024 om 09:37:

we mogen als EU land en grote netto betaler wel wat meer terugvallen op de EU nu in deze crisis. Want dat is wat het is. We kunnen deze stroom niet aan. En nee we kunnen hem ook niet zomaar indammen. Dat snap ik. Maar hoe blijven we ervoor zorgen dat we met deze grote instroom en huidige woningnood ALLE inwoners van ons land een dak boven het hoofd blijven bieden ?
Voor asielzoekers regelen we inmiddels hotels en is er een taakstelling voor huisvesting en zijn er zelfs dwangsommen als het niet gehaald wordt.

Maar hoe zit het met de eigen hier geboren belastingbetalende inwoners die op zoek zijn naar een dak boven hun hoofd ? Komt daar ook nog een taakstelling voor? Krijgen zij ook financiële compensatie of teruggave belastinggeld als deze falende overheid hen niet van een mensenrecht: 'betaalbaar dak boven het hoofd ' kan voorzien.

De mensen van hier mogen achteraan sluiten. Daarvoor gelden de mensenrechten ineens niet. Iets met meten met 2 maten.

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 10:48:

[..]

Nee jij hebt mijn post verkeerd begrepen, zie vorige post. Ik vind eerst instroom drastisch naar beneden pas dan evt kijken naar spreiding. Zoals ze het nu doen is het uiteindelijk onverantwoord denk ik.

Waarom blijf je er een of-of van maken, waarom kan het niet tegelijk aangepakt worden?

En hoe wil je dan eerst die instroom naar beneden doen? Welk realistisch middel denk je dat ze daar op korte termijn voor hebben? En zolang die instroom nog niet naar beneden is, wat moet er dan met de asielzoekers gebeuren? Die kunnen dan toch niet op de grond slapen? 

Als de instroom naar beneden kan (bijv doordat vluchtelingen opgevangen worden in Hongarije, Marokko of Libanon of helemaal niet meer hoeven te vluchten) dan ben ik daar helemaal voor. Ik heb ook nergens beweerd dat de spreidingswet de oplossing is voor het gehele asielprobleem of de instroom zou tegengaan. De spreidingswet doet daar niks aan. Maar met de mensen die nu binnenkomen moet je toch echt iets. Ze met honderden op de grond laten slapen kun je niet maken in mijn ogen. En daar lopen de spanningen en de overlast alleen maar van op.

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 11:00:

[..]

De mensen van hier mogen achteraan sluiten. Daarvoor gelden de mensenrechten ineens niet. Iets met meten met 2 maten.

Denk je echt dat een vluchteling in Nederland beter af is dan jij zelf? Dat het slapen in een AZC prettig is? Dat statushouders rijker zijn dan de gemiddelde gewone autochtone Nederlander?

Nicole123 schreef op 26-04-2024 om 11:01:

[..]

Waarom blijf je er een of-of van maken, waarom kan het niet tegelijk aangepakt worden?

En hoe wil je dan eerst die instroom naar beneden doen? Welk realistisch middel denk je dat ze daar op korte termijn voor hebben? En zolang die instroom nog niet naar beneden is, wat moet er dan met de asielzoekers gebeuren? Die kunnen dan toch niet op de grond slapen?

Als de instroom naar beneden kan (bijv doordat vluchtelingen opgevangen worden in Hongarije, Marokko of Libanon of helemaal niet meer hoeven te vluchten) dan ben ik daar helemaal voor. Ik heb ook nergens beweerd dat de spreidingswet de oplossing is voor het gehele asielprobleem of de instroom zou tegengaan. De spreidingswet doet daar niks aan. Maar met de mensen die nu binnenkomen moet je toch echt iets. Ze met honderden op de grond laten slapen kun je niet maken in mijn ogen. En daar lopen de spanningen en de overlast alleen maar van op.

Wat andere landen kunnen, kunnen wij ook. We hoeven niets steeds het braafste jongetje vd klas te zijn. Daar horen onze politici zich hard voor te maken. Zij horen onze belangen te vertegenwoordiger en niet eerst die van de rest vd wereld.

Tot nu toe wordt er overigens niets of onvoldoende gedaan aan de instroom maar worden al die mensen wel verspreid. 

Campanula schreef op 26-04-2024 om 10:53:

[..]

Veel herhaling maakt het nog niet waar. Nimby dus. En mensen afschilderen als rotte appels zegt vooral iets over jouw visie op deze mensen.

De notoire overlastgevers zijn toch ook rotte appels?

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 10:50:

En trouwens ook maar een paar relschoppers per locatie kunnen al voor veel problemen zorgen en gekke dingen doen zeker met tekort aan oa agenten overal. Ik vind dat eerst de veiligheid vd inwoners hier moet worden gewaarborgd voordat al die mensen worden verspreid.

Jammer dat je niet reageert op mijn voorbeeld van de overvolle klas met 80 leerlingen en 3 klieren daarin. Het werkt in de praktijk echt goed tegen overlast om kleinere groepen te hebben met meer toezicht en klieren te isoleren van elkaar. In AZCs is dat ook zo: kleinschalige AZCs leveren niet of nauwelijks overlast op, heel grote uitpuilende AZCs wel. Jij doet alsof met het spreiden de overlast zal toenemen, maar het tegendeel is waar. In mijn ogen is de beweegreden achter tegen de spreidingswet zijn vooral angst om er zelf last van te gaan krijgen. Liever dat de bewoners van Ter Apel er last van blijven houden dan dat het mogelijk naar jou zelf toe komt. Heb je zelf een AZC in de buurt?

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 10:58:

[..]

Nu zitten de rotte appels vooral in ter apel. Instroom blijft dus nieuwe rotte appels zullen blijven binnenkomen en nu ook meer naar andere plekken gaan. Is gewoon waar dus.

Ja mensen die oa dingen vernielen, vrouwen lastig vallen en stelen terwijl ze te gast zijn in een nieuw land vind en noem ik rotte appels ja. Ik vind dat namelijk crimineel en verrot gedrag. En het is een kleine groep van alle asielzoekers, maar dat is in zijn totaliteit veel te veel. Het gegeven dat jij daar anders over denkt en het blijkbaar geen verrot gedrag vindt zegt meer over jou dan over mij.

Jij weet niet hoe ik erover denk, dus die jij-bak is op uw conto. En dat is geen gegeven maar een frame. Misschien heb ik minder vooroordelen of kies ik bewust voor een andere benaming van overlast of zelfs crimineel gedrag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.