Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Broadway
12-04-2024 om 08:41
Fleurtje_5 schreef op 11-04-2024 om 16:24:
[..]
Ik wist als kind ook niet beter dan dat die twee mannen een stel waren.
En als ik er nu over nadenk was het ook beetje raar, want als een jongeman en jongevrouw wilden samenwonen, vóór het huwelijk, werd moeilijker gedaan. Maar ook dat was ineens 'gewoon'.
vooral dat "niet beter weten dat" herinner ik me. en dan gewoon volledig zonder waarde oordeel. dingen waren gewoon zo en dat nam je gewoon aan.
die mannen hoorden bij elkaar, de asielzoekers zaten met 7 mannen in één rijtjeswoning en dat ging ondanks de meest bizarre samenstelling (irak, iran, koeweit en nog wat uit die hoek) goed want "we praten niet over politiek". De moeder van janneke was een beetje raar en dat was ok (nu zou ze hippie chique 2.0 zijn met sjaals en tingeltingeldoeken en een tamboerijn) en ondanks onze nette wijk wist iedereen dat achter ons op de hoek eens in de zoveel tijd de buurman een tijdje weg was en er ineens tuinstoelen in de kamer stonden "sjaak is weer even weg, ga jij even bij emmie kijken?"
maar het zal zeker niet perfect geweest zijn, ik denk alleen dat mensen veel verdraagzamer of meer ok waren met elkaar ofzo. nu neemt iedereen overal aanstoot aan heb ik het gevoel.
Luchtpost
13-04-2024 om 10:45
Broadway schreef op 12-04-2024 om 08:41:
[..]
vooral dat "niet beter weten dat" herinner ik me. en dan gewoon volledig zonder waarde oordeel. dingen waren gewoon zo en dat nam je gewoon aan.
die mannen hoorden bij elkaar, de asielzoekers zaten met 7 mannen in één rijtjeswoning en dat ging ondanks de meest bizarre samenstelling (irak, iran, koeweit en nog wat uit die hoek) goed want "we praten niet over politiek". De moeder van janneke was een beetje raar en dat was ok (nu zou ze hippie chique 2.0 zijn met sjaals en tingeltingeldoeken en een tamboerijn) en ondanks onze nette wijk wist iedereen dat achter ons op de hoek eens in de zoveel tijd de buurman een tijdje weg was en er ineens tuinstoelen in de kamer stonden "sjaak is weer even weg, ga jij even bij emmie kijken?"
maar het zal zeker niet perfect geweest zijn, ik denk alleen dat mensen veel verdraagzamer of meer ok waren met elkaar ofzo. nu neemt iedereen overal aanstoot aan heb ik het gevoel.
Eens.
Over LHBT-geweld is onlangs een rapport verschenen (WODC). Hier een linkje; https://www.wodc.nl/actueel/nieuws/2024/03/20/dit-is-bekend-over-daders-van-lhbtq-gerelateerd-geweld
"...Uit de analyse van strafdossiers van 88 daders komt naar voren dat bijna alle plegers van geweld tegen LHBTQ-personen man zijn (95%). Dat is bovengemiddeld als je het vergelijkt met daders van alle vormen van criminaliteit. Daar is 83% van de daders man en 17% vrouw. Daarnaast valt op dat driekwart van de 88 daders al eerder met justitie in aanraking is geweest, voordat zij veroordeeld worden voor LHBTQ-gerelateerd geweld. Bij verdachten van criminaliteit in het algemeen geldt dat voor 63%. Naast deze verschillen zijn er vooral overeenkomsten als het gaat om de nationaliteit (merendeel Nederlandse), de leeftijd (vaker jongeren onder de 25 jaar) en de kwetsbare sociaaleconomische positie van de daders...."
en "...Zij lijken uitingen van LHBTQ, op te vatten als een ‘aanval’ op de traditionele normen en waarden van de samenleving. Tot slot is er een groep daders die geweld pleegt tegen LHBTQ-personen als onderdeel van een groep, vaak een groep ‘hangjongeren’...".
In het nieuwsbericht benadrukte men dat de herkomst bij de onderzoekers niet bekend was en dat zij 'dus' alleen konden afgaan op de (ook) Nederlandse nationaliteit.
En ja, er zal destijds ook sprake zijn geweest van geweld. Maar toen schokte dat nog; tegenwoordig wordt dat allemaal "incidenten" genoemd.
Maar ik herken veel van wat hier geschreven wordt over 'leven en laten leven'. Over mensen die elkaar helpen; zonder overal commercie van te maken. Als een moeder ziek was, kwamen die kinderen tussen de middag bij ons thuis een boterham mee-eten. En de buurvrouw waarvan de man was weggelopen, werd geholpen met wat we nu budgetteren en/of de voedselbank noemen etc.
Toen waren de mensen m.i. véél zelfstandiger en zelfredzamer. Maar de overheid heeft werkelijk alles naar zich toe getrokken. Levert allemaal duur betaalde bureaubanen op die voorheen helemaal niet nodig waren. Met allemaal babbel- en bemoeibanen voor zogenaamde hoogopgeleiden die alsmaar 'beleid' schrijven, onderzoeken, evalueren, overleggen met de ketenpartners, etc. etc. Die zien en spreken nauwelijks nog mensen van de doelgroep en alles wordt zó ingewikkeld dat het verlammend werkt en er in de praktijk amper nog iets van de grond komt. Maar goed, het heet werkgelegenheid en er gaat veel geld om; allemaal "goed voor de economie".
En voor het echte werk hebben we dan nu zogenaamd al die mensen nodig de ter Apel binnen stromen met 1000 man per week. Gevolg? We zullen nóg meer "werk" moeten verzinnen, nog langer door moeten werken, nog meer over het gebruik van woordjes moeten bekvechten met elkaar, nog meer onderzoeken en rapporten moeten maken, etc. om dit allemaal te kunnen blijven financieren.
En intussen worden we zwakker en zwakker. Een huis moet "instapklaar" zijn (waar we vroeger zelf klusten), van een "onveilige werkomgeving" kan je arbeidsongeschikt raken, voor iedereen die zich "gekwetst" voelt is er wel een meldpunt. Het wemelt van de Autoriteiten, adviesraden, commissies e.d. maar als er dan ergens misstanden worden geconstateerd, rolt dat hele circus gewoon verder. Zonder consequenties.
Maar goed, misschien gaan we ooit weer terug naar iets verstandiger en zelfstandiger leven. En iets minder commercieel. Je huis hoeft niet iedere 5 jaar compleet nieuw ingericht. En ik heb nog nooit met een beker koffie in mijn hand gelopen op weg naar mijn werk; heb het altijd kunnen redden van huis naar werk zonder om te komen van de dorst. Maar tegenwoordig "moet" je met die koffiebeker aankomen op kantoor. Ook al is de beker intussen al lang leeg, je moet hem blijven vasthouden tot je op kantoor bent en dáár pas weggooien, zodat iedereen wél heeft kunnen zien dat jij erbij (?) hoort... Als je gewoon wat simpeler leeft, kan dat nu misschien nog op één salaris - al werkt de overheid er hard aan om dat onmogelijk te maken door het verhogen van juist de prijzen van alle eerste levensbehoeften met grote sprongen te verhogen (m.n. voor alleenstaanden wordt het steeds moeilijker). Als al die babbel- en bemoeibanen "morgen" massaal zouden gaan staken: wat gaat er dan eigenlijk mis in dit land?
Poezenmeisje
13-04-2024 om 12:05
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1813068/omwonenden-toekomstig-azc-krijgen-1000-euro-voor-hang-en-sluitwerk
Buren van toekomstig AZC mogen op kosten van de gemeente investeren in extra sloten, beveiligingscamera's etc.
Poezenmeisje
13-04-2024 om 12:07
Broadway schreef op 12-04-2024 om 08:41:
[..]
Dit. Er hoefde veel minder uitgelegd of verklaard te worden. Het is wat het is.
Tegenwoordig krijgen kindertjes op voorhand te horen dat iets eigenlijk "raar" is.
Maar... Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij heel bijzonder.
Nicole123
13-04-2024 om 13:36
Luchtpost schreef op 13-04-2024 om 10:45:
[..]
Over LHBT-geweld is onlangs een rapport verschenen (WODC).
(...)
Naast deze verschillen zijn er vooral overeenkomsten als het gaat om de nationaliteit (merendeel Nederlandse
Conclusie: deze discussie over anti-LHBTI geweld is nogal off-topic hier. In tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd zijn het vooral mensen met een Nederlandse natioliteit die de dader zijn. Kunnen jullie erover verdergaan in een ander topic?
Fleurtje_5
13-04-2024 om 14:01
Vreemd dat rapport. Want geregeld lees ik berichten zoals bv onderstaand bericht. En het is wel degelijk ON-TOPIC. Zie maar:
https://www.rtlnieuws.nl/editie-nl/artikel/5439561/lhbt-asielzoekers-onveilig-door-landgenoten-azc
Lhbt-asielzoekers onveilig door landgenoten in azc: 'Je bent altijd bang'
11 maart 2024
Veel homoseksuelen, lesbiennes en transpersonen in het azc voelen zich onveilig door landgenoten. Belangenorganisaties zoals LGBT Asylum Support pleiten daarom voor aparte lhbt-units in de asielzoekerscentra. Voor veel lhbt-personen is de maat vol. "Het is net alsof ik weer in mijn leigen land ben."
Sinds begin vorig jaar zijn er bij LGBT Asylum Support 750 meldingen binnengekomen van onveilige situaties in azc's vanwege iemand's seksuele voorkeur. Vaak gaat het dan om uitschelden, mishandelingen en zelfs doodsbedreigingen. Volgens LGBT Asylum support doet het COA nog te weinig om deze groep mensen te beschermen.
"Het is erg moeilijk om hier te wonen omdat ik homo ben", vertelt asielzoeker Hadi Mortezaei, die in het azc in Assen woont. "De mensen binnen accepteren mij niet. In mijn eigen land is het ook zo, het is net alsof ik in mijn land ben."
Midden-Oosten
Wat volgens Mortezaei niet helpt, is dat hij met veel bewoners dezelfde of een vergelijkbare achtergrond deelt. "Sommige van mijn kamergenoten en veel bewoners komen uit het Midden-Oosten, bijvoorbeeld uit Syrië en Iran. In het Midden-Oosten is het verboden om met lhbt-personen te leven. Het is daarom heel moeilijk voor mij om aan hen uit te leggen wie ik ben."
Hij heeft al meerdere situaties meegemaakt waarin hij zich onveilig voelde. "Vijf maanden geleden, toen ik hier voor het eerst was, droeg ik een t-shirt met een groot hart en een regenboog. Plotseling zei een van de mensen in de keuken iets naars tegen me dat ik niet wil herhalen." Hij werd er angstig van. "Daarna heb ik gehuild, want: ik heb mijn land verlaten om een nieuw leven op te bouwen. Nu gebeurt alles hier gewoon weer."
Ash Shahhoud, een non-binaire vluchteling uit Libanon, kan erover meepraten. Sinds eind 2021 zit die in het azc en dat valt hen zwaar. "Het voelt niet goed om hier te zijn", zegt ook Shahhoud. "Dat komt niet door de locatie maar om de mensen om je heen, de mensen die dezelfde achtergrond delen. Ze proberen je te discrimineren. Laten we zeggen dat je altijd bang bent."
Buitenaards
Hen gaat verder: "Het is zo moeilijk, onder andere omdat mensen altijd vragen: ben je een non-binaire vrouw?", vertelt Shahhoud. Maar dat is niet het enige waar men benieuwd naar is. Op regelmatige basis worden er talloze vragen op hen afgevuurd. "Wie ben jij? Waarom kleed je je zo? Waarom zie je er zo uit?", gaat die verder. "Alsof je buitenaards bent."
Veel lhbt-personen ondergaan hetzelfde lot als Mortezaei en Shahhoud, het maakt niet uit in welk azc ze zitten. "In Ter Apel gebeurt het meest", zegt Sandro Kortekaas, voorzitter LGBT Asylum Support. "Het varieert van diefstal en intimidatie tot seksueel grensoverschrijdend gedrag en doodsbedreigingen."
Het feit dat COA vaak niet weet wie lhbt is en wie niet, is volgens Kortekaas één van de redenen dat de lhbt'ers vaak omringd worden door mensen die hen niet accepteren. LGBT Asylum Support pleit daarom voor een aparte, veilige lhbt-unit. "Waar we ons zorgen over maken zijn de zaken waarin plegers die bekend zijn bij politie en het COA geen opvolging krijgen in de vorm van aangifte", gaat Kortekaas verder. "De asielzoekers worden niet gesepareerd vanwege de overvolle azc's, maar de plegers moeten gescheiden worden."
Geen beleid
Volgens Kortekaas zitten onder veel zogenoemde 'veilige landers', uit Marokko bijvoorbeeld, ook lhbt'ers. "Zorg dat die groepen niet door elkaar gezet worden." Momenteel loopt er een petitie voor een zogenaamde lhbt-unit, maar volgens Kortekaas is er verder geen beleid. "De Staat wil het niet."
Tot die tijd kunnen de lhbt'ers in azc's geen kant op. Het valt lhbt-personen als de non-binaire Shahhoud zwaar. De hoop was dat die in Nederland eindelijk vrij zou zijn om te zijn wie die is. "Ik ben gevlucht uit Libanon en kwam hier met veel hoop, maar het is niet wat ik me had voorgesteld", vervolgt Shahhoud. "Nederland is een veilig land en ik kan hier veilig wonen, maar ik moet me wel bewust zijn van iedereen om me heen."
Hen voelt zich constant in de gaten gehouden. "Je kunt hier niet eens een shirt dragen met de regenboog erop en de deur uitgaan", licht Shahhoud toe. "Je kunt niet openlijk Pride vieren, je mag niets. Je kunt hier niet jezelf zijn en moet wéér terug in de kast."
Shahhoud twijfelt er niet aan dat discriminatie een rol speelt bij de vele incidenten die plaatsvinden. De incidenten weten een diepe indruk achter te laten. "Eén keer versperden twee jongens me de weg toen ik terugkwam van mijn werk. Ze raakten me niet aan, maar het was zo eng. Toen zagen twee vrouwen me en gingen de twee mannen weg. Het was genoeg voor me om me op dat moment doodsbang te voelen."
Probleem voor iedereen
De Libanees is voorstander van een aparte lhbt-unit, want die heeft er schoon genoeg van. "Ik denk niet dat wij het probleem zijn: wij zijn wie we zijn en mensen moeten ermee leren omgaan", besluit Shahhoud. "Of zelfs beginnen met accepteren, want we zijn in Nederland."
Afsluitend: "We zijn niet in onze landen, dus iedereen die hierheen is gekomen moet gaan integreren en meedraaien in een nieuw systeem. Als ze niet integreren, is dat een probleem voor iedereen: voor ons én voor hen."
Reactie COA
Het COA is geen voorstander van het plaatsen van lhbt-personen in een speciale opvang, schrijft ze in reactie op vragen van Editie NL. "De reden daarvoor is dat met het structureel separaat plaatsen en zo feitelijk isoleren van kwetsbare groepen een verkeerd signaal wordt afgeven. Categorale opvang voor asielzoekers past niet in de wijze waarop wij met elkaar samenleven in Nederland en het doet geen recht aan de positie van deze groepen."
"Het COA kijkt altijd naar de individuele kwetsbaarheden van de asielzoeker. Individuele omstandigheden kunnen vragen om een specifieke opvangplek. Het inhuizen van bewoners is een complexe puzzel waarbij rekening wordt gehouden met het programma van eisen en de individuele behoeften van een bewoner. De huidige druk op de opvangcapaciteit maakt het flexibel plaatsen lastig. Desalniettemin doet het COA er alles aan om asielzoekers in een veilige omgeving op te vangen."
Bron: Editie NL
Fleurtje_5
13-04-2024 om 14:11
Nicole123 schreef op 13-04-2024 om 13:36:
[..]
Conclusie: deze discussie over anti-LHBTI geweld is nogal off-topic hier. In tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd zijn het vooral mensen met een Nederlandse natioliteit die de dader zijn. Kunnen jullie erover verdergaan in een ander topic?
Ik vind dit wel een heftige en onjuiste beschuldiging. Zou iemand anders dit schrijven 'maar dan andersom' dan zou die voor racist worden uitgemaakt. Het is ontopic en het heeft ook met Ter Apel te maken. Dus kan het hier gewoon geplaatst worden.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4307320/harlem-vluchtte-omdat-hij-homo-is-maar-ook-in-het-azc-was-hij-niet-veilig 26 Juli 2023 Harlem vluchtte omdat hij homo is, maar ook in het azc was hij niet veilig.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/je-krijgt-blikken-je-wordt-gepest-lhbti-asielzoekers-vertellen-hoe-onveilig-ze-zich-voelen-in-nederlandse-azcs/ 12 april 2023 'Je krijgt blikken, je wordt gepest': lhbti+-asielzoekers vertellen hoe onveilig ze zich voelen in Nederlandse azc's
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vrouw-overgoten-met-kokend-water-in-azc-alle-lhbti-vluchtelingen-zijn-onveilig-in-hun-azc/ 7 aug. 2020 Vrouw overgoten met kokend water in azc: 'Alle LHBTI-vluchtelingen zijn onveilig in hun azc'
https://www.nu.nl/binnenland/6006084/azc-ter-apel-laat-heteros-toe-in-lhbti-unit-homos-voelen-zich-onveilig.html 23 okt 2019 Ter Apel heeft sinds 2016 een aparte lhbti-unit binnen het asielzoekerscentrum, omdat homo's en lesbiennes door andere asielzoekers werden gediscrimineerd vanwege hun geaardheid.
Beertjelief
13-04-2024 om 15:42
Herkennen sommige mensen dit?
Je leest een reactie van een forummer en reageert daarop, totaal vergetend in wat voor soort topic je je bevindt en dat diegene niet de enige is die meeleest..
Foute inschatting van mijn kant dus, excuses
Natuurlijk ging dit gebeuren, ik ben niet verbaasd en maar bewust stil gebleven
Dank voor het lezen van m’n off-topic brij @yumi
Nogmaals excuses voor het off-topic @poezenmeisje
Want het is, zoals er nu vaker op gewezen is @Fleurtje, wel degelijk off-topic
TO vind het off-topic, dus is het off-topic
Nogmaals een poging om terug te gaan naar het topic
Ter Apel en de vluchtelingen
Luchtpost
13-04-2024 om 17:10
Nicole123 schreef op 13-04-2024 om 13:36:
[..]
ja, dat zei men er in het nieuwsbericht expliciet bij: dat men niet beschikte over de gegevens met betrekking tot herkomstland, maar 'helaas' alleen over de nationaliteit. De conclusie luidde steeds dat 'vaker dan gemiddeld....".
Zo ook qua nationaliteit: "...vaker dan gemiddeld de NL-Marokkaanse nationaliteit", en vaker man, en vaker al eerder met de politie in aanraking geweest e.d. Afijn, je begon er zelf over; je had het ook kunnen negeren "want off-topic". Dus niet eerst even je stelling poneren en dan vooral verwijzen naar een ander topic om te voorkomen dat mensen op jouw bewering zouden gaan reageren in dit topic - als je interesse hebt in het onderwerp kan je naar dat andere topic gaan en als je een post (hier) niet relevant vindt, kan je scrollen.
Nicole123
13-04-2024 om 17:51
Fleurtje_5 schreef op 13-04-2024 om 14:11:
[..]
Ik vind dit wel een heftige en onjuiste beschuldiging. Zou iemand anders dit schrijven 'maar dan andersom' dan zou die voor racist worden uitgemaakt.
En dus doe jij het maar even lekker andersom, maar dan met een zeer eenzijdige selectie van her en der opgesnorde nieuwsberichten, die niets zeggen over algehele totale feiten over wie anti-LHBTI geweld gebruiken? Janken over racisme en het vervolgens zelf keihard doen, onvoorstelbaar. Dit is net zo racistisch als van die filmpjes van FvD waarin achter elkaar allemaal scènes te zien zijn van zwarte mensen die geweld gebruiken.
En nee, "Ik deelde alleen maar wat nieuwsberichten en dat zijn toch feiten?" dat gaat er niet in, want je weet dondersgoed dat je de stelling 'asielzoekers zijn degenen die anti-LHBTI geweld plegen' aan het rondpompen bent hiermee, net zoals zo'n FvD filmpje dat over zwarte mensen doet.
Nicole123
13-04-2024 om 17:54
Luchtpost schreef op 13-04-2024 om 17:10:
[..]
Dus niet eerst even je stelling poneren en dan vooral verwijzen naar een ander topic om te voorkomen dat mensen op jouw bewering zouden gaan reageren in dit topic - als je interesse hebt in het onderwerp kan je naar dat andere topic gaan en als je een post (hier) niet relevant vindt, kan je scrollen.
Het was geen stelling, ik herhaalde alleen een zin uit jouw post en dat die aangeeft dat het onderwerp hier off-topic is. Dan kun je met allerlei mitsen en maren over 'ja maar ze hebben niet gekeken of die mensen vóór of naast hun Nederlandse nationaliteit nog andere nationaliteiten hadden/hebben' het toch nog proberen zo te draaien dat het toch on topic lijkt, maar het topic gaat over asielzoekers. Die hebben nóóit de Nederlandse nationaliteit, anders vroeger ze geen asiel aan.
En ik mag doorscrollen, maar ik mag ook aangeven dat ik iets off-topic vind en vragen of mensen daarmee willen stoppen.
Yumi
13-04-2024 om 18:41
Luchtpost schreef op 13-04-2024 om 17:10:
[..]
ja, dat zei men er in het nieuwsbericht expliciet bij: dat men niet beschikte over de gegevens met betrekking tot herkomstland, maar 'helaas' alleen over de nationaliteit. De conclusie luidde steeds dat 'vaker dan gemiddeld....".
Zo ook qua nationaliteit: "...vaker dan gemiddeld de NL-Marokkaanse nationaliteit", en vaker man, en vaker al eerder met de politie in aanraking geweest e.d. Afijn, je begon er zelf over; je had het ook kunnen negeren "want off-topic". Dus niet eerst even je stelling poneren en dan vooral verwijzen naar een ander topic om te voorkomen dat mensen op jouw bewering zouden gaan reageren in dit topic - als je interesse hebt in het onderwerp kan je naar dat andere topic gaan en als je een post (hier) niet relevant vindt, kan je scrollen.
Dit las ik ook in een eerder bericht
Omdat in eerder onderzoek aandacht is besteed aan de migratieachtergrond van plegers hebben de onderzoekers daar ook naar gekeken. "Hiervoor is nationaliteit als indicator gebruikt. Omdat migratieachtergrond niet wordt geregistreerd binnen de strafdossiers." Daaruit blijkt dat de helft van de plegers de Nederlandse nationaliteit heeft en een iets kleinere groep de Nederlands-Marokkaanse.
'Daders van geweld tegen lhbtq-personen vaak man en bekend bij justitie' (nos.nl)
Fleurtje_5
13-04-2024 om 23:18
Beertjelief schreef op 13-04-2024 om 15:42:
Je leest een reactie van een forummer en reageert daarop, totaal vergetend in wat voor soort topic je je bevindt en dat diegene niet de enige is die meeleest..
Kijk effe naar de titel van dit topic, en zie mijn bericht van 14:01 uur. Daarin staat duidelijk:
Veel lhbt-personen ondergaan hetzelfde lot als Mortezaei en Shahhoud, het maakt niet uit in welk azc ze zitten. "In Ter Apel gebeurt het meest", zegt Sandro Kortekaas, voorzitter LGBT Asylum Support. "Het varieert van diefstal en intimidatie tot seksueel grensoverschrijdend gedrag en doodsbedreigingen."
In mijn bericht van 14:11 staat ook een link over Ter Apel.
Fleurtje_5
14-04-2024 om 05:30
Beertjelief schreef op 13-04-2024 om 15:42:
ps. Wie is er volgens jou de TO?
De echte TO van dit topic heb ik dat niet zien 'vinden'.
Beertjelief
14-04-2024 om 10:59
Poezenmeisje schreef op 07-04-2024 om 18:11:
Back on topic?
Vandaag toeristje gespeeld in eigen land.
Bestemming: Camping Moekesgat in Ter Apel.
Een fantasy markt. Leuk ingericht, een lekkere broodrol gegeten en wat muziekoptredens geluisterd.
Daarna nog door de omgeving gereden. Prachtige huizen daar. Nu in Duitsland, even eten, tanken en dan weer naar huis keutelen.
@fleurtje Kan je je voorstellen dat ik dit forumgedrag vrij vermoeiend vind dit en het hier verder bij wil laten?
Ik zal nog 1x reageren (al gaat wel m'n nichtjes basisschool filosofie van 't pestersprotocol door m'n hoofd "Stop, hou op, ik vind het niet meer leuk")
Het begon met dat mij iets opviel (nog steeds trouwens) en dat is dat ik moeite heb met communiceren met mensen die voor 1980 geboren zijn (velen dan, gelukkig niet allen)
Dat was off-topic
Daarop reageerde Yumi met een vraag
Als ik een bericht zie, dan antwoord ik, negeren is niet aardig en niet netjes
Alsnog was ook mijn reactie op Yumi off-topic, dus een kanttekening achtergelaten aan TO dat ze het mocht staffen, want off-topic is off-topic
Eigenlijk, had ik het niet moeten plaatsen en eigenlijk had ik het weg moeten halen
Maar goed, ADHD en impulsiviteit zijn nogal een dingetje en dat is mij bekend
Vandaar dat ik opnieuw m'n excuses maakte aan @poezenmeisje
Want het ging wat los hier en, zoals meerdere aangaven, was en is het offtopic
Poezenmeisje beschouw ik als TO
Zie quote hierboven waarbij ze probeert de discussie terug te trekken naar Ter Apel
LHBTIQ in Ter Apel hoeft niet besproken te worden in dit topic, zelfs niet die van de ter Apelse vluchtelingen
Dus, terug naar de inwoners van Ter Apel
En de overlast die ze ervaren met het teveel aan vluchtelingen, in alle regenboogkleuren