Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-08-2022 om 13:44
Stikstof, samen om tafel om een plan te maken
Vandaag overleggen de organisaties die de boeren vertegenwoordigen of ze toch met Remkes om tafel gaan. LTO is al om, Agractie twijfelt nog en FDF ziet er nog steeds niets in.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/02/praten-of-niet-praten-met-het-kabinet-dat-is-de-vraag-voor-de-boeren-a4138005
Wellicht kan er opnieuw gekeken worden naar het voorstel dat LTO al in 2021 deed om stikstof te reduceren en natuur te herstellen. https://www.lto.nl/duurzaamevenwicht/
SlushyAlbatross55
11-03-2023 om 20:35
felija schreef op 11-03-2023 om 20:21:
[..]
Heb je wel eens meningen gelezen op Twitter? Daar lusten de honden geen brood van, helaas is er vaak bijval, dan is zo'n mening echt bedreigend, omdat het oproept tot geweld, gebaseerd op die mening.
Iemand met een beetje fatsoen in zijn lijf weet wat de waarde van vrijheid van meningsuiting is: elkaar in je waarde laten, hoe moeilijk dat ook is, ik ga daar ook wel mee de fout in, maar dan kun je gelukkig nog sorry zeggen.
Hier op viafora heb ik gelukkig nog nooit dergelijke excessen zoals op twitter meegemaakt.
Nee, ik kom niet vaak op Twitter.
Maar dan nog, degene die een ander gaat bedreigen is fout , niet degene die zijn mening geeft.
felija
11-03-2023 om 20:38
Epic88 schreef op 11-03-2023 om 20:35:
[..]
Nee, ik kom niet vaak op Twitter.
Maar dan nog, degene die een ander gaat bedreigen is fout , niet degene die zijn mening geeft.
Niet mee eens, het gaat erom hoe je je mening geeft. Als iemand zijn mening neerplempt, bijvoorbeeld: 'die gast moeten ze afmaken,' dan is dat wel degelijk een mening die aanzet tot geweld. En is diegene mede schuldig aan de bedreiging die daaruit voortvloeit.
SlushyAlbatross55
11-03-2023 om 20:41
felija schreef op 11-03-2023 om 20:38:
[..]
Niet mee eens, het gaat erom hoe je je mening geeft. Als iemand zijn mening neerplempt, bijvoorbeeld: 'die gast moeten ze afmaken,' dan is dat wel degelijk een mening die aanzet tot geweld. En is diegene mede schuldig aan de bedreiging die daaruit voortvloeit.
Maar dat is toch geen mening meer? Dat is oproepen om iemand af te maken.
felija
11-03-2023 om 20:49
Epic88 schreef op 11-03-2023 om 20:41:
[..]
Maar dat is toch geen mening meer? Dat is oproepen om iemand af te maken.
Het is een mening, van iemand die vindt dat je die gast af moet maken. Daarom is het zo belangrijk om eerst na te denken voordat iemand zijn mening kenbaar maakt. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, daar zouden we zuinig op moeten zijn in plaats van het begrip vrijheid van meningsuiting te transformeren naar onbeperkt modder gooien. Dan schiet het zijn doel compleet voorbij.
SlushyAlbatross55
11-03-2023 om 21:00
felija schreef op 11-03-2023 om 20:49:
[..]
Het is een mening, van iemand die vindt dat je die gast af moet maken. Daarom is het zo belangrijk om eerst na te denken voordat iemand zijn mening kenbaar maakt. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, daar zouden we zuinig op moeten zijn in plaats van het begrip vrijheid van meningsuiting te transformeren naar onbeperkt modder gooien. Dan schiet het zijn doel compleet voorbij.
Ik zou toch echt zeggen dat het een bedreiging is, omdat je niet weet of deze persoon daad bij woord gaat voegen. Van mij mogen ze iedereen die dit soort uitspraken doet stevig aan de tand voelen in elk geval.
Loeki72
11-03-2023 om 23:26
Daglichtlamp schreef op 08-03-2023 om 13:58:
[..]
Vanuit de verkiezingen heeft ze denk ik minstens zoveel te winnen door daar juist wèl op het podium te staan.
Denk je dit nog steeds?
Dit was een van de sprekers.
https://videre.fail/camilla-van-der-burgt-noemt-de-opa-van-rutte-een-nsber/
Yumi
11-03-2023 om 23:31
Loeki72 schreef op 11-03-2023 om 23:26:
[..]
Denk je dit nog steeds?
Dit was een van de sprekers.https://videre.fail/camilla-van-der-burgt-noemt-de-opa-van-rutte-een-nsber/
Omg😱
Friezinnetje
11-03-2023 om 23:34
[..]
Denk je dit nog steeds?
Dit was een van de sprekers.https://videre.fail/camilla-van-der-burgt-noemt-de-opa-van-rutte-een-nsber/
snap het helemaal dat je daar niet aan gelinkt wil worden. Wat een eng wijf zeg
OmaVan2
12-03-2023 om 08:36
[..]
Denk je dit nog steeds?
De demonstratie was mede georganiseerd door samen voor Nederland, een soort tegenpartij die voortkomt uit de Coronaprotestbeweging. Het had een boeren en burgerprotest moeten zijn blijkt uit filmpjes op YouTube.
Loeki72
12-03-2023 om 09:24
OmaVan2 schreef op 12-03-2023 om 08:36:
[..]
De demonstratie was mede georganiseerd door samen voor Nederland, een soort tegenpartij die voortkomt uit de Coronaprotestbeweging. Het had een boeren en burgerprotest moeten zijn blijkt uit filmpjes op YouTube.
Nee, het is een extreem rechts protest van veel wappies met boeren van Farmers Defence Force. Groot gelijk dat veel politici zich daar niet mee willen vertonen. SGP had ook afgezegd.
SlushyAlbatross55
12-03-2023 om 11:39
Ik krijg net reclame ( of hoe noem je dat?) van de partij voor de dieren. Een voor en na beeld als zij het voor het zeggen hebben. Het eerste plaatje toont een grauwe lucht met koeien en windmolens op de achtergrond.
Plaatje 2 toont het landschap als zij het voor het zeggen hebben. Hierop zie je een opgeklaarde lucht ( wist niet dat ze daar invloed op hadden) daarna zie je een mooi natuurgebied zonder windmolens. Dus ik dacht hè, wat goed ze zijn tegen de windmolens. Windmolens meppen dieren uit de lucht zoals insecten en vogels.
Dus ik zoek hun standpunt op, maar ze zijn dus gewoon voor windmolens. Ik vind dit toch ook een staaltje kiezersbedrog.
Tinydancer
12-03-2023 om 12:19
Partij voor de dieren is ook voor de herintroductie van wolven. Nou, hier in zuid west Drenthe is het dagelijks raak. Gisteren nog een pony door 2 wolven uit elkaar gescheurd, en nu vandaag heeft een
wandelaarster de schrik van haar leven, ze kwam een mooi Drents
heideschaap tegen, waarvan de snuit eraf getrokkken was. Het dier leefde nog…
Leuk hè dat rewilding.,,,.
En op tv telkens mooie wolvenplaatjes, en zoete verhaaltjes, etc. De realiteit is sinister, immens veel dierenleed, en nee die hekjes helpen niet voldoende.
Yumi
12-03-2023 om 12:23
Tinydancer schreef op 12-03-2023 om 12:19:
Partij voor de dieren is ook voor de herintroductie van wolven. Nou, hier in zuid west Drenthe is het dagelijks raak. Gisteren nog een pony door 2 wolven uit elkaar gescheurd, en nu vandaag heeft een
En op tv telkens mooie wolvenplaatjes, en zoete verhaaltjes, etc. De realiteit is sinister, immens veel dierenleed, en nee die hekjes helpen niet voldoende.
he bah wat akelig, moet er niet aan denken dat beeld raak je niet zomaar kwijt.
SlushyAlbatross55
12-03-2023 om 12:33
Tinydancer schreef op 12-03-2023 om 12:19:
Klopt
Bekijk De Hofbar: Wolf blijft gemoederen bezighouden op https://www.npostart.nl/POW_05549749
Alle Moeflons zijn schijnbaar al opgegeten.
MeganRapinoe
12-03-2023 om 12:36
De wolf is dan ook een item in de meeste provincies. In de kieswijzer is daar ook een vraag over opgenomen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.