Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Rechtszaak Ali B.


Tippex schreef op 14-06-2024 om 13:01:

Ali B zei erop te vertrouwen dat de rechter hem beschermt.

Ik hoop dat de rechter de slachtoffers beschermt.

Ik denk dat het vanuit Ali B een stukje ongegeneerd manipuleren is, toch blijven proberen de beeldvorming naar z'n hand te zetten. 

Eigenlijk hoop ik dat de rechter vandaag al begint met de slachtoffers in bescherming te nemen door de verdediging niet de tijd te geven 5 uur lang in herhaling te vallen en zo eindeloos de gelegenheid te geven de slachtoffers hun integriteit (opnieuw) aan te blijven vallen op dezelfde punten alleen dan in andere bewoording. 

MRI

MRI

14-06-2024 om 14:38

EnglishmaninNewYork schreef op 14-06-2024 om 14:22:

[..]

Ik denk dat het vanuit Ali B een stukje ongegeneerd manipuleren is, toch blijven proberen de beeldvorming naar z'n hand te zetten.

Eigenlijk hoop ik dat de rechter vandaag al begint met de slachtoffers in bescherming te nemen door de verdediging niet de tijd te geven 5 uur lang in herhaling te vallen en zo eindeloos de gelegenheid te geven de slachtoffers hun integriteit (opnieuw) aan te blijven vallen op dezelfde punten alleen dan in andere bewoording.

Ja inderdaad, dat dit nog mag in de rechtszaal. Stel: OM  zegt bij een gewelddadige roofoverval:  verdachte bestal gewelddadig het vermeende slachtoffer. Advocaat vermeende dader: maar heeft slachtoffer wel vaak genoeg gezegd, dat hij dat niet wilde beroofd worden, was hij niet samen opgelopen met dader, had hij niet gewoon weg kunnen lopen?"

 Dat is wat er hier gebeurt. 

Waarom staat de rechtbank dat toe?

MRI schreef op 14-06-2024 om 10:16:we ons de pestpokkuh hebben gestreden in de 70/80 er jaren (...)Wij zeiden al die zaken veertig jaar geleden al.



Dat verbaast me ook elke keer weer. Alsof het allemaal gloedjenieuw is en er vóór #MeToo niemand over klaagde.

Ik maakte het vanaf de jaren 80 bewust mee, maar het ontstond al eerder. De vrouwenhuizen en de cursus zelfverdediging en Stichting Tegen Haar Wil en de klachten bij de Reclame Code Commissie en de Heksennacht tegen seksueel geweld.  

Maar toen vond iedereen (inclusief een hoop vrouwen) dat gezanik van fanatieke feministes die ongetwijfeld allemaal lesbisch waren.

Al die gesprekken over dat als je een kort rokje droeg dat je er dan ook wel zelf om vroeg, en als je daar dan boos om werd "Ja maar jullie zijn ook zo emotioneel, je moet wel rédelijk blijven".

Ik herinner me nog de aanplakbiljetten met de leus "80% gebeurt door een vent die je kent". En hoe ik braaf aan mannelijke vrienden probeerde uit te leggen dat het beeld van de enge verkrachter in de bosjes te beperkt is.

Maar nee, het is allemaal nieuw, en we moeten die mannen wel een beetje tijd gunnen om er aan te wennen......

En echt hoor, ik ben in het dagelijks leven best een humoristisch mens en ik heb veel begrip voor de goede bedoelingen van de meeste mannen en ik snap dat het soms zoeken en nadenken is. Maar het is heus niet nieuw. Wat er nieuw is, is dat er nu wat meer mensen open staan voor de boodschap.

Ginevra schreef op 14-06-2024 om 14:42:

[..]


Dat verbaast me ook elke keer weer. Alsof het allemaal gloedjenieuw is en er vóór #MeToo niemand over klaagde.

Ik maakte het vanaf de jaren 80 bewust mee, maar het ontstond al eerder. De vrouwenhuizen en de cursus zelfverdediging en Stichting Tegen Haar Wil en de klachten bij de Reclame Code Commissie en de Heksennacht tegen seksueel geweld.

Maar toen vond iedereen (inclusief een hoop vrouwen) dat gezanik van fanatieke feministes die ongetwijfeld allemaal lesbisch waren.

Al die gesprekken over dat als je een kort rokje droeg dat je er dan ook wel zelf om vroeg, en als je daar dan boos om werd "Ja maar jullie zijn ook zo emotioneel, je moet wel rédelijk blijven".

Ik herinner me nog de aanplakbiljetten met de leus "80% gebeurt door een vent die je kent". En hoe ik braaf aan mannelijke vrienden probeerde uit te leggen dat het beeld van de enge verkrachter in de bosjes te beperkt is.

Maar nee, het is allemaal nieuw, en we moeten die mannen wel een beetje tijd gunnen om er aan te wennen......

En echt hoor, ik ben in het dagelijks leven best een humoristisch mens en ik heb veel begrip voor de goede bedoelingen van de meeste mannen en ik snap dat het soms zoeken en nadenken is. Maar het is heus niet nieuw. Wat er nieuw is, is dat er nu wat meer mensen open staan voor de boodschap.

Ik denk dat het deels te maken heeft met dat er ergens vanaf de jaren '90 veel geroepen is dat het feminisme voltooid was (absolute onzin als je het mij vraagt, maar het is in de media vanuit verschillende -politieke- richtingen veelvuldig geroepen en beargumenteerd). De maatregelen die genomen waren ter bevordering van gelijkheid, dat moest allemaal maar genoeg zijn, als je het als (jonge) vrouw nou nog stééds ongelijk vond lag dat toch echt aan jezelf. 

Het draagt allemaal bij aan de algemene beeldvorming, aan wat je geacht wordt sociaal te accepteren. En het leidt ook steeds af van wat er aangepakt moet worden.

Dat vind ik wel een voordeel aan deze rechtszaak, het legt problemen zo duidelijk bloot (no pun intended). Is het nog steeds de vraag wat ermee gedaan gaat worden, maar het heeft een maatschappelijke functie. 

Bam 3 jaar waarin ook meegenomen ‘de proceshouding van de verdachte’. Nou precies. 

Bakblik schreef op 14-06-2024 om 07:30:

[..]

Dat is dan jouw uitleg van hetgeen friezinnetje schrijft. Ik heb het zo niet gelezen

Een BN 'er die wat uithaalt dat niet door de beugel kan wordt meestal blootgesteld aan eerst een trial by media om pas later in de rechtbank te moeten verschijnen. Of dat nou mogelijke belastingfraude of een vermeend zedenmisdrijf is dat maakt niet uit de media duikt er bovenop.

Alle media willen de primeur het hele volk zit zijn vingers blauw te twitteren en te Facebookn, want "we" hebben er allemaal een mening over. Dat zou niet moeten kunnen.

Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

pcies Bakblik. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-06-2024 om 18:50

SuzyQFive schreef op 14-06-2024 om 11:34:

[..]

Niet mee eens… Ik ken veel meer respectvolle moslimmannen (want laten we dat woord maar niet uit de weg gaan) dan witte hoogopgeleide corpsballen*. Gatverderre… alleen al het ‘feit’ dat het gros van deze witte hoogopgeleide mannen bij een studentenvereniging zat… corpsballen… broedplekken voor wangedrag onder groepsdruk (bangalijsten en in mijn studentijd ook meerdere verkrachtingen).

Zoiets bedoelde ik te zeggen

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-06-2024 om 18:53

Zo dan, ik lees net dat Ali via advocaten Ellen ten Damme bedreigd heeft? Niet slim.

SuzyQFive schreef op 14-06-2024 om 11:34:

[..]

Niet mee eens… Ik ken veel meer respectvolle moslimmannen (want laten we dat woord maar niet uit de weg gaan) dan witte hoogopgeleide corpsballen*. Gatverderre… alleen al het ‘feit’ dat het gros van deze witte hoogopgeleide mannen bij een studentenvereniging zat… corpsballen… broedplekken voor wangedrag onder groepsdruk (bangalijsten en in mijn studentijd ook meerdere verkrachtingen).


Knip



Fleurtje_5 schreef op 14-06-2024 om 19:06:

[..]

[Quote verwijderd]


In een paar posts terug begon iemand daarover Daar reageerde ik op. 

Ik werk al 20+ jaar in het onderwijs en je ziet overal eikels Vaak is het van generatie op generatie zo doorgegeven. 

SuzyQFive schreef op 14-06-2024 om 19:13:

[..]

In een paar posts terug begon iemand daarover Daar reageerde ik op.

Ik werk al 20+ jaar in het onderwijs en je ziet overal eikels Vaak is het van generatie op generatie zo doorgegeven.


Precies overal, Zelfs in de voetbalwereld. Ongeacht hun kleur. Het zijn niet alleen "die witte corpsballen" die zich schuldig maken aan wangedrag.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/02/voetballers-vaker-gelinkt-aan-seksueel-geweld-geen-normale-emotionele-ontwikkeling

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220207_72433169?utm_source=google&utm_medium=organic Marc Overmars

https://www.eur.nl/eshcc/nieuws/voetballer-mason-greenwood-beschuldigd-van-seksueel-geweld-maar-voetbalt-weer-spanje Mason Greenwood

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

14-06-2024 om 19:20 Topicstarter

correctie: uitspraak komt 12 juli.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/ellen-ten-damme-geintimideerd-door-advocaat-ridouan-taghi-in-zaak-ali-b

De slachtofferadvocaat van Ellen ten Damme heeft vrijdagmiddag in de rechtbank verklaard dat ze kortgeleden is gebeld door advocaat Michael Ruperti, die ook wel bekend staat als de advocaat van topcrimineel Ridouan Taghi. Ruperti zou haar namens Ali B gezegd hebben dat het beter voor Ellen ten Damme zou zijn als ze haar verklaring in de zedenzaak zou intrekken. Dat meldt ANP.

"Ruperti [...] liet mij weten dat hij via via, wie kon hij niet zeggen, in contact was gekomen met Ali. Hij had Ali gesproken en hij wist mij te vertellen dat Ali een stevige zaak had", zei slachtofferadvocaat Ruth Jager.


.............etc.etc.etc........

Ik hoorde gisteravond op tv dat de twee advocaten van de slachtoffers benaderd waren door 'een BN-ner' die hen vroeg om eens te gaan praten met Ali B.

Heel vals. Ik vond het verdacht veel lijken op proberen de slachtofferadvocaten te intimideren of 'om te kopen'.

https://www.mediacourant.nl/2024/06/ali-b-zaak-ontploft-advocaat-taghi-intimideerde-ellen-ten-damme/

............

Het klinkt erg intimiderend, meent Ruth. “U hoorde al in het spreekrecht van Ellen dat ze vreest voor de gevolgen van de verklaringen die ze aflegt als getuige. Ze maakt zich zorgen over waartoe mensen in staat zijn. Ze ontvangt geregeld dreigende berichten die verband houden met deze zaak. Bedreigingen die de laatste dagen enorm zijn toegenomen.”

“Hoe moet in dat licht dit telefoontje geduid worden? Voor ons is duidelijk dat deze verdachte zelf zijn bekendheid, zijn aanzien en macht misbruikt en gebruikt op ieder moment dat het hem zelf van pas komt en dat hij daarbij grenzen over gaat en mensen schade toebrengt, dat doet er blijkbaar niet toe. Hij lijkt het zelfs niet eens in de gaten te hebben.”

Wat zegt Ali’s advocaat Bart Swier hiervan? Rechtbankverslaggever Chris Klomp op X: “Sprak even met raadsman Bart Swier buiten. Als hij het verhaal van Ruperti had geweten én als Ali B. daar een sturende rol in had gespeeld, dan zou hij de verdediging neer hebben gelegd.”

..........etc.etc.etc.........

SuzyQFive schreef op 14-06-2024 om 11:34:

[..]

Niet mee eens… Ik ken veel meer respectvolle moslimmannen (want laten we dat woord maar niet uit de weg gaan) dan witte hoogopgeleide corpsballen*. Gatverderre… alleen al het ‘feit’ dat het gros van deze witte hoogopgeleide mannen bij een studentenvereniging zat… corpsballen… broedplekken voor wangedrag onder groepsdruk (bangalijsten en in mijn studentijd ook meerdere verkrachtingen).

Knip





Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.