Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Rechtszaak Ali B.


Vrijevlinder schreef op 13-06-2024 om 22:34:

Ik vind hem er niet sympathieker op worden. Het is wel duidelijk dat het een dominant mannetje is. Hij is erg met zichzelf bezig dat hij moe is, en wil dat er een eind aan komt. En dan denk ik aan de slachtoffers. Ik heb met hen te doen. Zij zullen pas moe en kapot zijn.

Ik kijk verder niet veel op sociaal media, maar als ik hoor dat juist de slachtoffers uitgemaakt voor alles wat lelijk is, en zelfs doodsbedreigingen krijgen, dan denk ik: waar komt dat weg? Hoezo kunnen mensen slachtoffers zo bejegenen?

Ik erger me ook aan de slachtofferrol die hij zichzelf aangemeten heeft, of ie nou schuldig is of niet. (Dat is niet aan mij te bepalen maar aan de rechter)

Fleurtje_5 schreef op 14-06-2024 om 00:12:

[..]

Maar door jou 'feit is wel', twijfelde je wel min of meer aan de aangiftes van de vrouwen/meisjes die niet voor de grap met zo'n pijnlijke ervaring eindelijk naar buiten durven komen.

Ik reageerde op je bericht waarin je schreef:

quote Friezinnetje: ik heb het verder niet gevolgd en het interesseert me ook weinig. Wat er er wel mis is, is dat hij sowieso al veroordeeld is. Schuldig of niet.

Waarom reageer je dan überhaupt op dit onderwerp als het je weinig interesseert?Het is een pijnlijk onderwerp voor de vrouwen die er slachtoffer van werden. En dan zeg je nog 'wat er wel mis is", Dat klinkt alsof de reacties-over of aangiftes-tegen Ali B wel mis is, en die aanranding of verkrachting niet 'want dat moet nog eerst bewezen worden'. Daarom durven vrouwen geen aangifte te doen want 'wie gelooft me nou?'

Had het dan eerst iets meer gevolgd voordat je op pagina 1 zulke reactie schrijft. Nu we op pagina 5 zitten zeg je 'nu is het wel duidelijk, en hoop ik dat hij straf krijgt', dat was voor velen die het wel gevolgd hebben, en die het leed van deze vrouwen wel interesseert, al vanaf pagina 1 duidelijk. Dit speelt niet pas een paar weken. Hij was coach bij Voice Holland.


https://www.youtube.com/watch?v=bL49w2iVzj0

Bij Marco was er geen bewijs daarom hoefde hij niet voor de rechter. Bij Ali blijkbaar wel bewijs.

Dat is dan jouw uitleg van hetgeen friezinnetje schrijft.  Ik heb het zo niet gelezen 

Een BN 'er die wat uithaalt dat niet door de beugel kan wordt meestal blootgesteld aan eerst een trial by media om pas later in de rechtbank te moeten verschijnen. Of dat nou mogelijke belastingfraude of een vermeend zedenmisdrijf is dat maakt niet uit de media duikt er bovenop. 

Alle media willen de primeur het hele volk zit zijn vingers blauw te twitteren en te Facebookn, want "we"  hebben er allemaal een mening over. Dat zou niet moeten kunnen. 

Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

@Bakblik Dat doet me hieraan denken

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volksgericht

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-06-2024 om 08:31

Ik denk ook echt dat mannen niet snappen dat als een vrouw een paar mannen pijpt zij er niet even met hun vingers in mogen. 

OperaQueen schreef op 13-06-2024 om 19:32:

[..]

Ben het met je eens, ook een ergenis van mij dat een verdachte volgens heel Nederland ook meteen schuldig is. Zijn toch echt twee verschillende dingen.

Ik vind het wel een irritant ventje en ik erger me enorm aan de slachtofferrol die hij probeert aan te nemen. (En ik denk ook wel dat ie iets op zn kerfstok heeft, waarom zouden 3 vrouwen zoiets uit hun duim zuigen? Maar goed ik ben de rechter niet, gelukkig...)

"Die vrouwen hebben zich veel te aantrekkelijk gemaakt en ik ben maar een man. Ze doen het erom! Als ze een boerka aangetrokken hadden dan was het duidelijk geweest dat het respectabele vrouwen waren en dan was ik niet op hun uitdagende gedrag ingegaan." Zoiets? Mogelijk een cultuurdingetje.

Misschien had Ali toch niet het goede beroep.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-06-2024 om 08:35

rionyriony schreef op 14-06-2024 om 08:33:

[..]

"Die vrouwen hebben zich veel te aantrekkelijk gemaakt en ik ben maar een man. Ze doen het erom! Als ze een boerka aangetrokken hadden dan was het duidelijk geweest dat het respectabele vrouwen waren en dan was ik niet op hun uitdagende gedrag ingegaan." Zoiets? Mogelijk een cultuurdingetje.

Misschien had Ali toch niet het goede beroep.

Maak er maar een cultuurdingetje van. Wel een wereldomvattende cultuur hoor.

Elaine68 schreef op 14-06-2024 om 08:35:

[..]

Maak er maar een cultuurdingetje van. Wel een wereldomvattende cultuur hoor.

Ik kan me ook herinneren dat hij ooit over zijn vorige leven vertelde waarin hij niet bepaald een brave jongen was. Kennelijk was dit toch niet helemaal verwerkt toen hij succes kreeg. Maar dit is een veronderstelling. De rechter moet oordelen.

rionyriony schreef op 14-06-2024 om 08:33:

[..]

"Die vrouwen hebben zich veel te aantrekkelijk gemaakt en ik ben maar een man. Ze doen het erom! Als ze een boerka aangetrokken hadden dan was het duidelijk geweest dat het respectabele vrouwen waren en dan was ik niet op hun uitdagende gedrag ingegaan." Zoiets? Mogelijk een cultuurdingetje.

Misschien had Ali toch niet het goede beroep.

Zoals je ziet aan Metoo, denken veel Westerse mannen er ongeveer hetzelfde over

kerstbeer schreef op 14-06-2024 om 09:02:

[..]

Zoals je ziet aan Metoo, denken veel Westerse mannen er ongeveer hetzelfde over

Ja , en ook die slachtofferrol. Je mag als man tegenwoordig  ook helemaal  niks meer.. ( uitspraak  van misbruikers van mijn dochter..) Wij wachten nog op een rechtzaak.  Ik heb erg te doen met de slachtoffers, zie van dichtbij hoe heftig de impact  van een aangifte is.

kerstbeer schreef op 14-06-2024 om 09:02:

[..]

Zoals je ziet aan Metoo, denken veel Westerse mannen er ongeveer hetzelfde over

Tot aan me-too heb ik altijd "geloofd" dat het aan mij lag.  Ik hoorde om mij heen altijd dat de vunzige opmerkingen van een oom/collega/bouwvakker op een steiger erbij horen dat je daar als vrouw tegen moest kunnen. Ook de handen op de billen/borsten en andere aanrakingen hoorden erbij.  Zo waren mannen nu eenmaal. Ook vrouwen die dichtbij stonden die het niet voor je opnamen als het publiekelijk gebeurde. 

In die tijd net na me-too met mijn ouders en zussen goed gesprek gehad over hoe eenzaam wij ons hebben gevoeld als we als tieners rijden de verjaardag van oma weer eens rare vragen van ooms moesten beantwoorden. 

Nu pik ik het niet meer en geef vieze Lowietje weerwoord waar hij niet van terug heeft en zijn vrouw erbij.  En ik kom op voor mijn dochter als het zou gebeuren.  En als het moet sla ik Lowietje op zijn muil tijdens een familiereünie. 

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

14-06-2024 om 09:52 Topicstarter

@Lientje

@Bakblik: 

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

14-06-2024 om 09:54

Sterkte Lientje . 

Bakblik schreef op 14-06-2024 om 09:28:

[..]

Tot aan me-too heb ik altijd "geloofd" dat het aan mij lag. Ik hoorde om mij heen altijd dat de vunzige opmerkingen van een oom/collega/bouwvakker op een steiger erbij horen dat je daar als vrouw tegen moest kunnen. Ook de handen op de billen/borsten en andere aanrakingen hoorden erbij. Zo waren mannen nu eenmaal. Ook vrouwen die dichtbij stonden die het niet voor je opnamen als het publiekelijk gebeurde.

In die tijd net na me-too met mijn ouders en zussen goed gesprek gehad over hoe eenzaam wij ons hebben gevoeld als we als tieners rijden de verjaardag van oma weer eens rare vragen van ooms moesten beantwoorden.

Nu pik ik het niet meer en geef vieze Lowietje weerwoord waar hij niet van terug heeft een zijn vrouw erbij. En ik kom op voor mijn dochter als het zou gebeuren. En als het moet sla ik Lowietje op zijn muil tijdens een familiereünie.

Wat goed bakblik! Dat is wat we nodig hebben en wat mijn moeder nooit voor mij deed op dat soort momenten. Ik heb daardoor ook heel lang geloofd dat het onderdeel was van het leven! 

Ik las overigens laatst het boek 'Het hele dorp wist het' van Rinke Verkerk dat ingaat op het omstandereffect bij seksueel misbruik. Vond de inzichten in de intergenerationele structuren die misbruik(en alle andere vormen van ongewenst seksueel gedrag) faciliteren ontzettend verhelderend. En ontluisterend. Ik kan het boek erg aanraden.

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

14-06-2024 om 10:11 Topicstarter

Eens Gelebloem. Ontzettend interessant en triest boek, geeft veel duidelijke inzichten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.