Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Chiquita schreef op 01-10-2024 om 10:08:



Hond Keesje dood na aanrijding door fatbiker: 'Dader schold en reed door' - Omroep Brabant

Hoop dat de 15jarige aso gevonden wordt ...

Dat hoop ik ook, begrijp alleen niet waarom dit zo laat naar buiten komt. Die aanrijding was 9 september, jammer dat er niet eerder een oproep is uitgegaan.

Dieren in gevaar brengen voor een filmpje en dan geld vragen, onder het mom van meer dieren te kunnen redden. Dierenbeschermingsorganisaties vonden 1022 video's met reddingsacties die nep zijn. In de rest van het artikel staat ook een video, ik heb het lef niet om te kijken. Begrijp niet waarom dit soort video's niet direct verwijderd worden, dierenmishandeling is toch strafbaar. 

Puppy's die worden gewurgd door een slang, kittens die onder de olie zitten of aapjes die worden gereanimeerd. Op sociale media zijn reddingsfilmpjes van dieren mateloos populair. Maar niet alles is wat het lijkt. Volgens dierenwelzijnorganisaties circuleren er veel neppe filmpjes. Dieren worden opzettelijk in gevaar gebracht om ze vervolgens te 'redden' en geregeld ook om via donaties geld op te halen. "De makers zijn grenzeloos.
Eerst mishandelen, daarna verzorgen: schattige dierenvideo's in scène gezet (rtl.nl)

Ze heeft een hogere straf opgelegd gekregen. En terecht:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240930_93924455
..............

Zorgmoeder Marion K. is ook door het hof in Den Bosch veroordeeld voor seksueel misbruik van een zwakbegaafde pupil. In onder meer haar gezinshuis in Ysselsteyn had de 57-jarige vrouw meerdere keren seks met de destijds 19-jarige jongen. In plaats van negentig dagen cel en een taakstraf, heeft ze nu in hoger beroep een celstraf van anderhalf jaar opgelegd gekregen.

..............etc.etc.etc...........

Chiquita schreef op 01-10-2024 om 10:08:



Hond Keesje dood na aanrijding door fatbiker: 'Dader schold en reed door' - Omroep Brabant

Hoop dat de 15jarige aso gevonden wordt ...

De man liep met hond op fietspad, dus een aanrijding is dan vrij snel gebeurt. 
Ik heb ook wel eens een hond bijna onder de fiets gehad die niet onder controle was en de eigenaar stond er alleen stom bij te lachen (ik moest zo hard remmen dan ik mijn knie blesseerde) 

Chantal2022 schreef op 01-10-2024 om 12:02:

[..]

De man liep met hond op fietspad, dus een aanrijding is dan vrij snel gebeurt.
Ik heb ook wel eens een hond bijna onder de fiets gehad die niet onder controle was en de eigenaar stond er alleen stom bij te lachen (ik moest zo hard remmen dan ik mijn knie blesseerde)

ik ken de situatie daar. Geen voetpad, dus voetgangers moéten wel stukje over fietspad, waar voldoende ruimte is

Chiquita schreef op 01-10-2024 om 12:13:

[..]

ik ken de situatie daar. Geen voetpad, dus voetgangers moéten wel stukje over fietspad, waar voldoende ruimte is

Dat verandert niks aan mijn mening dat een hond die niet goed onder controle is makkelijk door fiets of auto geraakt kan worden als je van hetzelfde wegdeel gebruik maakt.

Volgens mij heeft dit niet zoveel met fatbikes te maken, had ook met wielrenner , ebike of auto ed kunnen gebeuren

100-jarige Jimmy Carter wil het volhouden tot hij op Kamala Harris kan stemmen - https://nos.nl/l/2539195

Het belachelijke is dat enkel de kenniswerkers een Nederlands rijbewijs kunnen krijgen bij een pakje boter. Alle andere buitenlanders die hier komen moeten opnieuw examen doen.

Dat veel hoogopgeleide (of hiervoor bezig zijnde) buitenlanders de verkeersregels niet kunnen zien we in Groningen maar al te vaak... 

Tot en met op de fiets spookrijden op de Ringweg aan toe. Daar mogen (brom)fietsers sowieso niet rijden. 

https://sikkom.nl/actueel/Levensgevaarlijk-weer-klapt-een-student-met-de-fiets-de-ringweg-op-28096184.html

Yumi schreef op 01-10-2024 om 10:32:

Dieren in gevaar brengen voor een filmpje en dan geld vragen, onder het mom van meer dieren te kunnen redden. Dierenbeschermingsorganisaties vonden 1022 video's met reddingsacties die nep zijn. In de rest van het artikel staat ook een video, ik heb het lef niet om te kijken. Begrijp niet waarom dit soort video's niet direct verwijderd worden, dierenmishandeling is toch strafbaar.

Puppy's die worden gewurgd door een slang, kittens die onder de olie zitten of aapjes die worden gereanimeerd. Op sociale media zijn reddingsfilmpjes van dieren mateloos populair. Maar niet alles is wat het lijkt. Volgens dierenwelzijnorganisaties circuleren er veel neppe filmpjes. Dieren worden opzettelijk in gevaar gebracht om ze vervolgens te 'redden' en geregeld ook om via donaties geld op te halen. "De makers zijn grenzeloos.
Eerst mishandelen, daarna verzorgen: schattige dierenvideo's in scène gezet (rtl.nl)

Ik vind het stuitend, echt stuitend.

Poezie schreef op 01-10-2024 om 13:28:

100-jarige Jimmy Carter wil het volhouden tot hij op Kamala Harris kan stemmen - https://nos.nl/l/2539195

Ja hahaha daar moest ik wel om lachen 

Op de radio. Een man die een vrouw openbaar seksueel geïntimideerd en betast heeft krijgt een geldboete. Tot zover niets aan de hand. Echter eindigt het bericht met de woorden..........waarschijnlijk wist de man niet dat openbare seksuele intimidatie verboden is. 

Thora schreef op 02-10-2024 om 14:11:

Op de radio. Een man die een vrouw openbaar seksueel geïntimideerd en betast heeft krijgt een geldboete. Tot zover niets aan de hand. Echter eindigt het bericht met de woorden..........waarschijnlijk wist de man niet dat openbare seksuele intimidatie verboden is.

Ja dat werd genoemd omdat daardoor ook de straf iets lager is 

Hij had gewoon zijn handen thuis moeten houden. Wet of niet!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.