Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


alhambra schreef op 02-10-2024 om 14:12:

[..]

Ja dat werd genoemd omdat daardoor ook de straf iets lager is

Hij had gewoon zijn handen thuis moeten houden. Wet of niet!

Helemaal mee eens https://www.nu.nl/misdaad/6330250/eerste-boete-voor-straatintimidatie-volgens-nieuwe-wet-vreesaanjagend-en-onterend.html

Mooi dat seksuele straatintimidatie nu strafbaar is.

Maar absurd dat meneer een lagere straf krijgt 'omdat de wet nog niet lang van kracht was' 
Hij had het gewoon moeten laten, strafbaar of niet strafbaar!

Thora schreef op 02-10-2024 om 14:11:

Op de radio. Een man die een vrouw openbaar seksueel geïntimideerd en betast heeft krijgt een geldboete. Tot zover niets aan de hand. Echter eindigt het bericht met de woorden..........waarschijnlijk wist de man niet dat openbare seksuele intimidatie verboden is.

Het is een nieuwe wet

Niet echt raar nieuws, maar wel een rare foto in een nieuwsbericht. Mag dat ook?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20241001_93530159


https%3A%2F%2Fstatic.limburger.nl%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F10%2F01%2F53f309cc-247a-4515-b945-1bd33b5d9fa2.jpg

Vince C. met voormalig profbokser Patrick Nielsen en rapper Atypisk (v.l.n.r.) (foto in Dagblad De Limburger)

Alsof die rechter man zich borsten liet tatoeëren.

Waarom heeft die ene een balkje voor zijn ogen?

Poezenmeisje schreef op 02-10-2024 om 21:54:

Waarom heeft die ene een balkje voor zijn ogen?

Hij heet ook al Vince C. dus hij zal ergens van verdacht worden, vermoed ik

https://www.crimesite.nl/hoofdverdachte-moordpoging-anthy-p-handelde-uit-noodweer/

...
Volgens justitie ging het om een afrekening in het criminele milieu. Kevin S. lokte het slachtoffer en Vince C. en Hendrik J. moesten op een motor Anthy P. doodschieten. De Limburgse C. is evenals J. lid van de Deense tak van motorclub Satudarah. Ook Anthy P. zat in het verleden bij verschillende motorclubs.
...

Poezenmeisje schreef op 02-10-2024 om 21:54:

Waarom heeft die ene een balkje voor zijn ogen?

Omdat hij veroordeeld is voor moord en 12,5 jaar heeft gekregen, dan wordt je beschermd. 

Zat foto's van hem te vinden, ik zie het nut van dat balkje niet.

Poezenmeisje schreef op 02-10-2024 om 23:04:

Zat foto's van hem te vinden, ik zie het nut van dat balkje niet.

Ik ook niet hoor, mijn opmerking is meer omdat ik het idioot vind. Een slachtoffer mag vol in beeld, maar als crimineel krijg je een balkje. Tegenwoordig inderdaad volstrekt belachelijk omdat foto's makkelijk te vinden zijn. 

Zo'n 200 passagiers moesten in de trein blijven zitten terwijl een Duitse student en zijn vriendin uit de trein werden gehaald. De student kwam eerder op de dag uit Rwanda waar hij contact heeft gehad met een patiënt die later positief testte op het virus. Er bestaat geen vaccin tegen dit virus.😯

Op het treinstation van Hamburg zijn twee passagiers uit een intercity gehaald omdat ze mogelijk besmet zijn met het marburgvirus. Het gaat volgens Duitse media om een geneeskundestudent en zijn vriendin, die net terug waren uit Rwanda. Het marburgvirus is een van de dodelijkste virussen op aarde.
Passagier Duitse trein mogelijk besmet met dodelijk marburgvirus (rtl.nl)

Yumi schreef op 03-10-2024 om 08:37:

Zo'n 200 passagiers moesten in de trein blijven zitten terwijl een Duitse student en zijn vriendin uit de trein werden gehaald. De student kwam eerder op de dag uit Rwanda waar hij contact heeft gehad met een patiënt die later positief testte op het virus. Er bestaat geen vaccin tegen dit virus.😯

Op het treinstation van Hamburg zijn twee passagiers uit een intercity gehaald omdat ze mogelijk besmet zijn met het marburgvirus. Het gaat volgens Duitse media om een geneeskundestudent en zijn vriendin, die net terug waren uit Rwanda. Het marburgvirus is een van de dodelijkste virussen op aarde.
Passagier Duitse trein mogelijk besmet met dodelijk marburgvirus (rtl.nl)

*pakt de mondmaskers en de tea tree olie weer*

Poezenmeisje schreef op 03-10-2024 om 09:06:

*pakt de mondmaskers en de tea tree olie weer*

Dat dacht ik dus ook 

Bovendien, die man komt uit een vliegtuig staat op een station en zit met 200 man in een trein. Weet niet hoe je een virus beter kunt verspreiden? 

Yumi schreef op 03-10-2024 om 09:27:

[..]

Dat dacht ik dus ook

Bovendien, die man komt uit een vliegtuig staat op een station en zit met 200 man in een trein. Weet niet hoe je een virus beter kunt verspreiden?

Voor zover bekend, gaat het niet via de lucht en moet er wel echt een uitwisseling van lichaamssappen zijn. Ik neem aan dat hij niet iedereen gezoend heeft. 😁

Wat ik wel dacht, is dat het wel handig zou zijn, als mensen mogelijk in contact geweest zijn met zo’n virus. Dus als je in een ziekenhuis gewerkt hebt in landen waar dit virus of ebola e.d., eerst een paar dagen in quarantaine/geen patiëntencontact voor je mag gaan reizen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.