Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Yumi schreef op 23-09-2024 om 11:32:

Kamer wil verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties. En terecht, er zijn teveel relschoppers die zich verschuilen. Heb je niks te verbergen, dan kan je ook zonder tafelkleed voor je smoel naar een demonstratie.

1280x720a.jpg

Tweede Kamer wil verbod op gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties (nos.nl)

Vind ik ook. Als je zo stoer bent daar te gaan staan rellen ( of waar dan ook ) , laat dan ook gewoon zien waar je voor staat en wie je bent!

lientje69 schreef op 26-09-2024 om 23:55:

[..]

Vind ik ook. Als je zo stoer bent daar te gaan staan rellen ( of waar dan ook ) , laat dan ook gewoon zien waar je voor staat en wie je bent!

Het nadeel is echter dat hierdoor mensen die vanwege gezondheidsredenen een mondkapje dragen ook niet meer mee kunnen doen met demonstraties. Daar zal namelijk geen onderscheid tussen gemaakt worden.  Terwijl over het algemeen het over grote deel van de demonstranten gewoon vrede lievend willen demonstreren en absoluut niet willen rellen.

Lollypopje schreef op 27-09-2024 om 05:46:

[..]

Het nadeel is echter dat hierdoor mensen die vanwege gezondheidsredenen een mondkapje dragen ook niet meer mee kunnen doen met demonstraties. Daar zal namelijk geen onderscheid tussen gemaakt worden. Terwijl over het algemeen het over grote deel van de demonstranten gewoon vrede lievend willen demonstreren en absoluut niet willen rellen.

Als in een normale rustige demonstratie iemand met overduidelijk een medisch mondkapje meeloopt zal er geen enkele aanleiding die te arresteren natuurlijk.  Pas als er een sjaal of bivakmuts over het hoofd zit en de sfeer omslaat zal er wat gedaan worden lijkt me

absor schreef op 27-09-2024 om 06:10:

[..]

Als in een normale rustige demonstratie iemand met overduidelijk een medisch mondkapje meeloopt zal er geen enkele aanleiding die te arresteren natuurlijk. Pas als er een sjaal of bivakmuts over het hoofd zit en de sfeer omslaat zal er wat gedaan worden lijkt me

Nou dan gaat elke voetbal hooligan ook nog even een mondkapje kopen hoor. En bij Palestina demo's vast ook.

Je kan niet voor elke uitzondering een regel maken

Maar met alleen een mondkapje ben je toch nog behoorlijk herkenbaar? Kijk maar op die foto hierboven. De jongen met alleen een mondkapje is herkenbaar, degene ernaast met mondkapje, zonnebril én theedoek is niet herkenbaar meer.

absor schreef op 27-09-2024 om 06:10:

[..]

Als in een normale rustige demonstratie iemand met overduidelijk een medisch mondkapje meeloopt zal er geen enkele aanleiding die te arresteren natuurlijk. Pas als er een sjaal of bivakmuts over het hoofd zit en de sfeer omslaat zal er wat gedaan worden lijkt me

Dat hoop ik dan maar. Maar officieel gaat het ook daarvoor gelden en dan kun je dus maar net pech hebben als een agent vind dat je daarmee de wet overtreed.

Lollypopje schreef op 27-09-2024 om 08:44:

[..]

Dat hoop ik dan maar. Maar officieel gaat het ook daarvoor gelden en dan kun je dus maar net pech hebben als een agent vind dat je daarmee de wet overtreed.

Dat weten we nog helemaal niet, er is nog geen wetsvoorstel. Ik kan me goed voorstellen dat er juist wel een medische uitzondering gemaakt wordt.

Chantal2022 schreef op 27-09-2024 om 07:50:

[..]

Nou dan gaat elke voetbal hooligan ook nog even een mondkapje kopen hoor. En bij Palestina demo's vast ook.

Je kan niet voor elke uitzondering een regel maken

IK denk dat heel veel van de mensen die paar jaar geleden protesteerden tegen de mondkapjes dan wel willen

nlies schreef op 27-09-2024 om 14:31:

[..]

IK denk dat heel veel van de mensen die paar jaar geleden protesteerden tegen de mondkapjes dan wel willen

Ik dacht het, en jij schrijft het 

Schemerlampje schreef op 27-09-2024 om 08:00:

Maar met alleen een mondkapje ben je toch nog behoorlijk herkenbaar? Kijk maar op die foto hierboven. De jongen met alleen een mondkapje is herkenbaar, degene ernaast met mondkapje, zonnebril én theedoek is niet herkenbaar meer.

d27d2772-7c21-11ef-99b3-a64e1de5f03a.jpg

tja deze dame rechts heeft ook een sjaal en een zonnebril, maar mogen mensen met een medisch mondkapje dan geen zonnebril op buiten?
En hoe gaat een agent dan controleren of je terecht een medisch mondkapje op hebt terwijl de stoeptegels hem/haar om de oren vliegen?

Halsema is ieder geval tegen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1752459994/halsema-vindt-verbod-op-gezichtsbedekking-bij-demonstraties-overbodig

Chantal2022 schreef op 27-09-2024 om 15:07:

[..]

d27d2772-7c21-11ef-99b3-a64e1de5f03a.jpg

tja deze dame rechts heeft ook een sjaal en een zonnebril, maar mogen mensen met een medisch mondkapje dan geen zonnebril op buiten?
En hoe gaat een agent dan controleren of je terecht een medisch mondkapje op hebt terwijl de stoeptegels hem/haar om de oren vliegen?

Halsema is ieder geval tegen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1752459994/halsema-vindt-verbod-op-gezichtsbedekking-bij-demonstraties-overbodig

Tsja Halsema, het lijkt erop dat ze graag kiest voor zo min mogelijk regels. Door te laat in te grijpen is het wel vaker mis gegaan in Amsterdam, dat weet ze zelf ook maar blijkbaar niks van geleerd. 

De bewoners van een woonzorgcentrum in België, werden verrast op een verjaardagsfeestje. Dat is altijd met een optreden en gezang, maar deze keer kreeg het een iets pikanter tintje, met een striptease act van een man en een vrouw. De zaal zat afgeladen vol (zie video)

Geen optreden van een schlagerzanger of een koor, maar een heuse striptease van E-Rotic D-Zire. Een beetje gewaagd? De bewoners genoten met volle teugen. ,,Maar manneke, ik heb al veel gezien hoor”, knipoogt de 87-jarige Eddy.


?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Geen bingo maar striptease: blote vrouw zorgt voor bijzonder verjaardagsfeest in woonzorgcentrum | Buitenland | bd.nl

Poezenmeisje schreef op 24-09-2024 om 21:08:

Elk jaar is het wel raak, volgens mij. Mensen kunnen onderhand toch wel verstand hebben gevonden?

https://nos.nl/artikel/2538391-stier-doodt-toeschouwer-bij-stierenrennen-in-spanje


Stommerikken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.