Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Friezinnetje schreef op 29-01-2023 om 18:30:

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/kinderen-ontdekt-in-oostenrijkse-wijnkelder/?fbclid=IwAR0Gw5cEKgR89AEne79BXks0pFqUNrjchcdra7udKXFN0qdrwi6WqeZQWeQ

Waarom neem je kinderen en sluit je ze dan op?

Dit waren van die doomsdaypreppers, ze bereiden zich voor op het eind van de wereld. Voor zover ik begreep woonden de ouders daar ook. Ze kwamen  uit Engeland  en hoopten in Oostenrijk  onder de radar te blijven. Kinderen gingen daar niet naar school. Maar ze waren verder niet mishandeld of zo, kregen goed te eten en waren blij en vrolijk. Voorzover dat kan als je onder de grond leeft dan.

lientje69 schreef op 29-01-2023 om 18:45:

[..]

Dit waren van die doomsdaypreppers, ze bereiden zich voor op het eind van de wereld. Voor zover ik begreep woonden de ouders daar ook. Ze kwamen uit Engeland en hoopten in Oostenrijk onder de radar te blijven. Kinderen gingen daar niet naar school. Maar ze waren verder niet mishandeld of zo, kregen goed te eten en waren blij en vrolijk. Voorzover dat kan als je onder de grond leeft dan.

Dat kan volgens mij niet. Ze missen de sociale omgang met anderen buiten het gezin. Sowieso onderwijs en een normaal leven. Dat is ook mishandeling.

Gevalletje Ruinerwold?

Herfstappeltaart schreef op 29-01-2023 om 18:48:

[..]

Dat kan volgens mij niet. Ze missen de sociale omgang met anderen buiten het gezin. Sowieso onderwijs en een normaal leven. Dat is ook mishandeling.

Ja dat klopt. Maar ze zaten er geloof ik nog niet zo lang. Geen normaal  gedrag natuurlijk  van die ouders, ik praat het zeker niet goed. Maar de reden dus dat die kinderen daar zaten was dus bovengenoemde. 

lientje69 schreef op 29-01-2023 om 18:51:

[..]

Ja dat klopt. Maar ze zaten er geloof ik nog niet zo lang. Geen normaal gedrag natuurlijk van die ouders, ik praat het zeker niet goed. Maar de reden dus dat die kinderen daar zaten was dus bovengenoemde.

Gelukkig maar dat het geen bewust kwade bedoelingen waren. 

Herfstappeltaart schreef op 29-01-2023 om 18:56:

[..]

Gelukkig maar dat het geen bewust kwade bedoelingen waren.

Dat is dus idd wat ik met mijn post bedoelde herfstappeltaart. 

Het is zeker niet goed , maar ook door de snelle ontdekking is er hopelijk  geen schade bij de kinderen  aangericht. En het was ook antwoord  op de vraag: waarom zou je dit kinderen aandoen. Nou, omdat ze dus doomsdaypreppers waren.  Dat was de achterliggende  reden van de ouders om het te doen. Best een bijzondere  en volgens mij niet nodige gedachtengang en handeling maar daarover kun je blijkbaar  van mening verschillen. Er zijn in Amerika  ook veel van dat soort gezinnen.

lientje69 schreef op 29-01-2023 om 19:09:

[..]

Dat is dus idd wat ik met mijn post bedoelde herfstappeltaart.

Het is zeker niet goed , maar ook door de snelle ontdekking is er hopelijk geen schade bij de kinderen aangericht. En het was ook antwoord op de vraag: waarom zou je dit kinderen aandoen. Nou, omdat ze dus doomsdaypreppers waren. Dat was de achterliggende reden van de ouders om het te doen. Best een bijzondere en volgens mij niet nodige gedachtengang en handeling maar daarover kun je blijkbaar van mening verschillen. Er zijn in Amerika ook veel van dat soort gezinnen.

Ik begrijp je hoor 

Ik ben het eens dat de richtlijnen op een andere manier hadden moeten worden omschreven, maar ik zie het als zijnde positief en goedbedoeld. Hieronder een gedeelte van het lange artikel...

In richtlijn van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) die kan worden geraadpleegd door huisartsen (in opleiding) staan veel stereotyperende en
discriminerende opmerkingen. "Dit werkt institutioneel racisme in de hand."

Nuance

"Als je kijkt naar het onderzoek waarnaar wordt verwezen dan zie je dat de vergaarde kennis daarin erg genuanceerd wordt gebracht met inachtneming van de complexiteit van etniciteit. In de richtlijn wordt die kennis gereduceerd tot een cultureel stereotype", zegt Helberg-Proctor (universitair docent)

Een positieve noot
: "Het is er misschien niet vanaf te lezen, maar het is positief en goedbedoeld dat dit soort dingen zijn opgenomen in de richtlijn. In sommige richtlijnen staat helemaal niets over diversiteit, dat is ook niet wenselijk. Er zijn gelukkig veel mensen die willen dat de zorg beter aansluit bij het individu. Maar er is nog een flinke weg te gaan om de zorg echt inclusief te maken en los te komen van schadelijke stereotypen."

Hulpmiddel huisartsen vol met stereotypen: 'Dit werkt foute diagnoses in de hand' | RTL Nieuws

Mensen maken zichzelf graag wat wijs...

Milala schreef op 30-01-2023 om 21:22:

https://www.welingelichtekringen.nl/gezondheid/3884974/franse-multinational-loopt-binnen-met-griepmiddeltje-dat-voornamelijk-uit-suikerwater-bestaat.html

Dat is ook makkelijk verdienen!

Goh wat een bedrog, inderdaad makkelijk verdienen. Ik begrijp het wel, heb vaak pijn door een beknelde zenuw dan koop ik soms ook iets in de hoop dat het een beetje verlichting geeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.