Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Lollypopje schreef op 27-01-2023 om 12:40:

[..]

Overigens vind ik het een slechte stunt, want dit zorgt juist voor polarisatie.

Terwijl ze het juist "wilde veranderen" omdat het "te polariserend zou zijn" 🤦‍♀️

Al die rare acties polariseren juist. Net alsof dat juist de bedoeling is.

Ik denk dat ze eerste gezwicht waren voor de druk van de conservatieven maar dat ze toen hun iconen waar ze geld mee verdienen toch niet wilden missen. Om geen gewichtsverlies te lijden noemen ze het een publiciteitsstunt.
Maar misschien zit ik er helemaal  naast,  hoor

alhambra schreef op 27-01-2023 om 15:31:

Ik denk dat ze eerste gezwicht waren voor de druk van de conservatieven maar dat ze toen hun iconen waar ze geld mee verdienen toch niet wilden missen. Om geen gewichtsverlies te lijden noemen ze het een publiciteitsstunt.
Maar misschien zit ik er helemaal naast, hoor

😂

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-01-2023 om 15:48

Angela1967 schreef op 27-01-2023 om 15:45:

[..]

😂

Das wel een heel mooie freudiaanse verschrijving/autocorrectie

Ha ha! 

nlies schreef op 27-01-2023 om 12:09:

[..]

Ik vermoed zo dat andere kabinetten het ook zomaar niet goed krijgen. Makkelijk roepen op een afstandje, tot je er zelf aan staat

Het vertrouwen in dit kabinet is bij veel mensen zoek, en daar hebben ze het zelf naar gemaakt. 

Na precies 1 jaar regeren blijft het vertrouwen in kabinet-Rutte IV steken op 20 procent.
Kabinet komt vertrouwenscrisis niet te boven: ook coalitiekiezers stuk negatiever dan bij start 1 jaar geleden - EenVandaag (avrotros.nl)

nlies schreef op 27-01-2023 om 12:09:

[..]

Ik vermoed zo dat andere kabinetten het ook zomaar niet goed krijgen. Makkelijk roepen op een afstandje, tot je er zelf aan staat

Dit gaat voor een deel over problemen die door toedoen van eerdere kabinetten, met iedere keer Rutte aan het roer, zijn ontstaan. Het spreekwoord 'de beste stuurlui staan aan wal' gaat redelijk vaak op, maar in mijn ogen dit keer niet. 

Yumi schreef op 27-01-2023 om 09:35:

[..]

Wow, wat een verschil met andere demonstraties waarbij men probeerde om het hele land plat te leggen....

Nou, dat dus.

Sara Berkeljon, journaliste bij De Volkskrant, volgde acteur en ER-activist Sieger Sloot tijdens een vorige actie van ER en werd zelf ook opgepakt: https://www.volkskrant.nl/volkskrant-magazine/onze-verslaggever-volgde-acteur-sieger-sloot-tijdens-een-actie-van-extinction-rebellion-en-dat-was-niet-zonder-risico~be0d5e766/

'Na een rit van ongeveer een kwartier staat het arrestantenbusje op de parkeerplaats bij politiebureau Overbosch, waar we ongeveer een half uur blijven staan, zonder dat duidelijk is waarom. Dat er nog steeds twee journalisten achterin zitten is raar, vinden de activisten. Het is de derde keer dat er journalisten worden aangehouden bij acties van Extinction Rebellion. ‘Ze hadden jullie er gewoon uit moeten laten, jullie deden jullie werk’, zegt Winnips. Daarna, tegen een agent: ‘Kunnen de journalisten worden vrijgelaten?’ Agent: ‘Hoezo?’'

😳

NippyDunlin42

NippyDunlin42

28-01-2023 om 10:10

Cookielover schreef op 27-01-2023 om 22:19:

[..]

Dit gaat voor een deel over problemen die door toedoen van eerdere kabinetten, met iedere keer Rutte aan het roer, zijn ontstaan. Het spreekwoord 'de beste stuurlui staan aan wal' gaat redelijk vaak op, maar in mijn ogen dit keer niet.

Ik vind ook altijd "Probeer het zelf eens dan". Maar inderdaad, ik begin van sommigen te denken, "Ik zou het beter doen". Geloof me, als ik zoiets denk dan is dat een diskwalificatie.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-01-2023 om 19:01

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1543451496/kalkoen-terroriseert-amerikaanse-plaats-ik-kan-mijn-huis-niet-meer-in
Tja, die wil natuurlijk al zijn broers en zussen wreken die Thanksgiving niet overleefd hebben.

duizel schreef op 25-01-2023 om 00:00:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4216799/zwanger-ondanks-spiraaltje-vrouw-eist-miljoenen-van-ziekenhuis

Dit bericht roept zoveel vragen op bij mij

Anticonceptie geeft toch nooit 100 % garantie! Ik had van een chirurg in opleiding wat meer kennis verwacht.

Bah wat een nare wereld 

In Spanje heeft de politie een man opgepakt die een terroristische aanslag op strandbezoekers zou hebben gepland. Hij zou met machinegeweren een aanval hebben willen uitvoeren op het strand in de onder Nederlanders populaire badplaats Benidorm.
Spaanse politie arresteert man die aanslag plande op strandbezoekers Benidorm | Buitenland | NU.nl

Heel Turkije is momenteel geel, op de grens met Syrië en Irak na. Die gebieden zijn vanwege de verhoogde kans op aanslagen oranje of zelfs rood.
Aanleiding voor de waarschuwing zijn twee recente anti-islamitische acties waarbij korans werden vernield. Pegida-voorman Edwin Wagensveld verscheurde afgelopen zondag een exemplaar van de koran in Den Haag. Een rechts-extremist in Zweden verbrande een koran voor de Turkse ambassade.
Reisadvies voor Turkije aangepast, Nederlanders moeten demonstraties mijden | Buitenland | NU.nl

nlies schreef op 27-01-2023 om 12:09:

[..]

Ik vermoed zo dat andere kabinetten het ook zomaar niet goed krijgen. Makkelijk roepen op een afstandje, tot je er zelf aan staat

Dit is helaas helemaal waar. Mijn havo verslag begin jaren 90 ging al over asielcrisis. Het is pardonregeling op pardonregeling, en eenmaal schoon schip zakken we wéér weg in de problemen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.