Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


lientje69 schreef op 22-09-2024 om 09:56:

[..]

Nou. Mijn kinderen zaten op zwemles en na het behalen van hun diploma mochten ze één sport kiezen. Hier raken ze toch mega overprikkeld van? En dan die moeder die zegt : ja onze kinderen vervelen zich snel. Nou en? Niks mis mee af en toe. Worden ze creatief van.

Dit zijn van die ouders die in een burnout terecht gaan komen. Hele week werken en dan in het weekend nog niet kunnen bijtanken.

Ik moest ook op 1 sport en dan kiezen uit aanbod in mijn dorp. Mijn ouders hebben mij en broer/zus nooit gebracht en gehaald en zaten gelukkig ook niet te kijken bij trainingen. We deden geen van allen wedstrijd sporten, dat scheelt wel

lientje69 schreef op 22-09-2024 om 09:56:

[..]

Nou. Mijn kinderen zaten op zwemles en na het behalen van hun diploma mochten ze één sport kiezen. Hier raken ze toch mega overprikkeld van?En dan die moeder die zegt : ja onze kinderen vervelen zich snel. Nou en? Niks mis mee af en toe. Worden ze creatief van.

Dit zijn van die ouders die in een burnout terecht gaan komen. Hele week werken en dan in het weekend nog niet kunnen bijtanken.

Dit
Dat die kinderen zich snel vervelen komt omdat ze gewend zijn, dat ze steeds bezig gehouden worden.

Zwemles plus één sport/activiteit (hier scouting). 

Toen zwemles klaar was mocht daar één iets voor in de plaats komen. Dat zijn o.a. toneel, pencak silat, gymnastiek, blokfluit en tapdans geweest.

Scouting is het blijvertje, nu al 15 jaar lang, inmiddels is hij Stam.

Gelukkig hebben we nooit wedstrijdsporten gedaan.

Auwereel schreef op 22-09-2024 om 09:16:

Dit vind ik een mooie actie:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20240918_95351036?journeybuilder=nopaywall

Briljant! Ik heb altijd sympathie voor goede acties die ook een glimlach op je gezicht brengen!

Yumi schreef op 21-09-2024 om 19:26:

Een Man uit Tsjechië heeft een beeld van de bekende kunstenaar Ai Weiwei kapot op kunstshow in Italië. De man is berucht in de kunstwereld en heeft al meerdere kunstukken beschadigd in de kunstwereld.
Wat bezielt zo iemand om naar musea te gaan om iets te vernielen?

Man gooit beeld bekende kunstenaar Ai Weiwei kapot op kunstshow in Italië | Boek & Cultuur | NU.nl


Ik lees in de link:

.......

De politie heeft een 57-jarige man uit Tsjechië opgepakt. De man werd overmeesterd door de beveiliging van het museum.

Volgens de curator van de tentoonstelling, Arturo Galansino, is de man berucht binnen de kunstwereld. "Helaas ken ik de dader van deze onbezonnen daad. Hij is de afgelopen jaren vaker betrokken geweest bij beschadigingen van kunststukken in Italiaanse musea."

..............

Wat ik me dan afvraag 'hoe komt het dan dat die man deze tentoonstelling kon bezoeken als hij zo 'bekend en berucht' in de kunstwereld is? En waarom gaat men aan de kant als hij dat kunstobject wil omgooien?Waarom houd niemand dat kunstobject tegen als het gekanteld word?Hij werd pas overmeesterd toen het object in gruzelementen lag.

Fleurtje_5 schreef op 22-09-2024 om 12:24:

[..]


Ik lees in de link:

.......

De politie heeft een 57-jarige man uit Tsjechië opgepakt. De man werd overmeesterd door de beveiliging van het museum.

Volgens de curator van de tentoonstelling, Arturo Galansino, is de man berucht binnen de kunstwereld. "Helaas ken ik de dader van deze onbezonnen daad. Hij is de afgelopen jaren vaker betrokken geweest bij beschadigingen van kunststukken in Italiaanse musea."

..............

Wat ik me dan afvraag 'hoe komt het dan dat die man deze tentoonstelling kon bezoeken als hij zo 'bekend en berucht' in de  niemand dat kunstobject tegen als het gekanteld word?Hij werd pas overmeesterd toen het object in gruzelementen lag.

omdat degene die hem kent, niet de kaartjes verkoopt, niet de beveiliger is in het museum

Friezinnetje schreef op 22-09-2024 om 12:37:

[..]

omdat degene die hem kent, niet de kaartjes verkoopt, niet de beveiliger is in het museum


Oké hij is curator maar hij had dit wel door kunnen geven aan de mensen die de kaartjes knippen en aan de beveiligers. De kunstwereld bestaat niet alleen uit één curator. Toch?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.