Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Cookielover schreef op 31-01-2023 om 20:39:

[..]

Bedoel je dan niet God die voor oorlogen zorgt, in plaats van de aarde?

Ja,  dat bedoel ik, en voor natuurrampen en pandemieen.  Alles heeft zo zijn redenen.

MeganRapinoe schreef op 31-01-2023 om 20:34:

[..]

Dit vind ik nou leuk. Wij zijn het echt nooit eens, maar zowaar over dit stukje wel. Ik vind dat het krijgen van kinderen ook wel wat minder gesubsidieerd mag worden.


Zo zie je maar, zelfs bij mensen met uiterste meningen is er ergens nog wel iets gemeenschappelijks te vinden. Dat geeft me hoop.

Mij ook😉

Zilver_gray schreef op 31-01-2023 om 20:41:

[..]

Vertel eens hoe werkt dat dan? Ik geloof overigens best dat er meer tussen hemel en aarde is.

Dat, als de schepper bestaat, hij ook de macht heeft om controle op de aarde uit te oefenen en de aarde te beschermen tegen de mensheid.

Libertine schreef op 31-01-2023 om 20:28:

[..]

Die kinderen hebben we straks anders hard nodig. Zeker als er een rechts kabinet komt dat tegen migranten is.

In mijn eigen sector (zorg) werkten er in 2020 1,4 miljoen mensen. Dat betekent 1 op de 7 werkenden. In 2040 zullen er volgens berekeningen van de Sociaal Economische Raad (SER) meer dan 2 miljoen mensen nodig zijn in de zorg.

Onmogelijk natuurlijk. Want als die 2 miljoen überhaupt al in de zorg willen werken wie zijn dan onze docenten, politieagenten, bouwvakkers, ambtenaren etc?


Dus ja, wereldwijd zijn er wellicht teveel mensen. In Nederland heeft beleid dat bevolkingsgroei tegengaat enkel averechts effect.

2040 is de zorg zoals hij nu is compleet uitgehold, als we op deze wijze doorgaan. 

Dan willen die kinderen ook niet in de zorg werken, hoor. Tegen die tijd zullen er wel robots ingezet worden.

Libertine schreef op 31-01-2023 om 20:28


In Nederland heeft beleid dat bevolkingsgroei tegengaat enkel averechts effect.

Hoe stel je je dat voor dan? We zitten bijna op 18 miljoen Nederlanders. Het aantal mensen is in anderhalve eeuw vervijfvoudigd. Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Het gaat door naar 20 miljoen, 22 miljoen? Wanneer denk je dat het te veel wordt?

En dan moet je niet alleen kijken naar gebieden waar nog huizen gebouwd kunnen worden. Er moet voedsel verbouwd worden, die mensen willen recreëren, parkeerplaatsen hebben, scholen en winkels en ziekenhuizen…… en ook voor die 22 miljoen mensen moeten weer nieuwe verzorgenden en dokters komen als ze oud zijn. Nóg meer groei? Op naar de 30 miljoen? En wie gaat die mensen dan weer verzorgen als ze oud zijn? 

Het huidige model gaat steeds maar uit van groei, groei, groei. Dat is eindig. Dat is geen mening, het is gewoon een feit dat we niet in dit land kunnen doorgroeien tot zoveel mensen en dan nóg weer verder groeien. Dus ergens moet een kantelmoment komen. Dat is naar en dat geeft problemen en verlies van welvaart. Maar ergens in de tijd moet het gaan gebeuren. Andere landen hebben oorlog of honger, het probleem van onze tijd en onze plaats is dat we de groei moeten stoppen en een andere samenleving moeten inrichten. Als we dat niet uit onszelf doen, doen het klimaat (of de aankomende oorlogen om leefbare gebieden) en de toekomstige klimaatvluchtelingen het wel. 

Ginevra schreef op 31-01-2023 om 23:22:

[..]

Hoe stel je je dat voor dan? We zitten bijna op 18 miljoen Nederlanders. Het aantal mensen is in anderhalve eeuw vervijfvoudigd. Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Het gaat door naar 20 miljoen, 22 miljoen? Wanneer denk je dat het te veel wordt?

En dan moet je niet alleen kijken naar gebieden waar nog huizen gebouwd kunnen worden. Er moet voedsel verbouwd worden, die mensen willen recreëren, parkeerplaatsen hebben, scholen en winkels en ziekenhuizen…… en ook voor die 22 miljoen mensen moeten weer nieuwe verzorgenden en dokters komen als ze oud zijn. Nóg meer groei? Op naar de 30 miljoen? En wie gaat die mensen dan weer verzorgen als ze oud zijn?

Het huidige model gaat steeds maar uit van groei, groei, groei. Dat is eindig. Dat is geen mening, het is gewoon een feit dat we niet in dit land kunnen doorgroeien tot zoveel mensen en dan nóg weer verder groeien. Dus ergens moet een kantelmoment komen. Dat is naar en dat geeft problemen en verlies van welvaart. Maar ergens in de tijd moet het gaan gebeuren. Andere landen hebben oorlog of honger, het probleem van onze tijd en onze plaats is dat we de groei moeten stoppen en een andere samenleving moeten inrichten. Als we dat niet uit onszelf doen, doen het klimaat (of de aankomende oorlogen om leefbare gebieden) en de toekomstige klimaatvluchtelingen het wel.

Ho ho, Ik zeg niet dat we moeten groeien hè? Wat ik zeg is dat aanmoedigen van krimp weer andere (grote) problemen met zich meebrengt. Want wie zorgt er dan straks voor al die mensen en wie brengt er dan belasting op om de kosten te dekken? Zeker als we de deur dichthouden voor migranten. 

Minder consumeren moeten we sowieso. Nu al. Daar ben ik als klimaatactivist en veganist groot voorstander van. Drie kinderen vind ik ook verre van verantwoord maar meer vanuit het klimaat bezien. Minder consumeren, daar kunnen wat mij betreft die 18 miljoen Nederlanders vandaag al mee beginnen. Maar dat schijnt toch ingewikkeld te liggen. Kom niet aan iemand z’n welvaart (karbonaadje, vliegvakantie, nieuwe auto, derde kind, erfenis, te grote woning)

Daarom zie ik wel wat in een puntensysteem, dan kan je als individu zelf bepalen waar je slecht of goed voor het klimaat bent. Dat je 200 punten per jaar krijgt en die kunt opmaken aan een vliegreis, vlees eten, zuivel eten, een derde kind etc. Maar op is op. Dan hoeven we elkaar ook niet meer de maar te nemen. 
En je kan geen punten bijkopen. 

MeganRapinoe schreef op 01-02-2023 om 08:22:

Daarom zie ik wel wat in een puntensysteem, dan kan je als individu zelf bepalen waar je slecht of goed voor het klimaat bent. Dat je 200 punten per jaar krijgt en die kunt opmaken aan een vliegreis, vlees eten, zuivel eten, een derde kind etc. Maar op is op. Dan hoeven we elkaar ook niet meer de maar te nemen.
En je kan geen punten bijkopen.

Lijkt mij prima! Welke politieke partij zou daar iets in zien? 

Ginevra schreef op 31-01-2023 om 23:22:

[..]

Hoe stel je je dat voor dan? We zitten bijna op 18 miljoen Nederlanders. Het aantal mensen is in anderhalve eeuw vervijfvoudigd. Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Het gaat door naar 20 miljoen, 22 miljoen? Wanneer denk je dat het te veel wordt?

En dan moet je niet alleen kijken naar gebieden waar nog huizen gebouwd kunnen worden. Er moet voedsel verbouwd worden, die mensen willen recreëren, parkeerplaatsen hebben, scholen en winkels en ziekenhuizen…… en ook voor die 22 miljoen mensen moeten weer nieuwe verzorgenden en dokters komen als ze oud zijn. Nóg meer groei? Op naar de 30 miljoen? En wie gaat die mensen dan weer verzorgen als ze oud zijn?

Het huidige model gaat steeds maar uit van groei, groei, groei. Dat is eindig. Dat is geen mening, het is gewoon een feit dat we niet in dit land kunnen doorgroeien tot zoveel mensen en dan nóg weer verder groeien. Dus ergens moet een kantelmoment komen. Dat is naar en dat geeft problemen en verlies van welvaart. Maar ergens in de tijd moet het gaan gebeuren. Andere landen hebben oorlog of honger, het probleem van onze tijd en onze plaats is dat we de groei moeten stoppen en een andere samenleving moeten inrichten. Als we dat niet uit onszelf doen, doen het klimaat (of de aankomende oorlogen om leefbare gebieden) en de toekomstige klimaatvluchtelingen het wel.

Ik ben het met je eens dat we de groei van de bevolking moeten stoppen. Maar ik vrees dat we niet willen en gaan veranderen. En ik denk dat we dit decennium al te maken gaan krijgen met veel klimaatvluchtelingen en ik denk dat er deze eeuw weer een wereldoorlog komt. Maar goed, ik ben ook absoluut niet optimistisch over de toekomst van de mens. 

MeganRapinoe schreef op 01-02-2023 om 08:22:

Daarom zie ik wel wat in een puntensysteem, dan kan je als individu zelf bepalen waar je slecht of goed voor het klimaat bent. Dat je 200 punten per jaar krijgt en die kunt opmaken aan een vliegreis, vlees eten, zuivel eten, een derde kind etc. Maar op is op. Dan hoeven we elkaar ook niet meer de maar te nemen.
En je kan geen punten bijkopen.

Aha een soort communistisch strafsysteem dus, mag hopen nooit in zo een land te levenn

Muurbloem1985 schreef op 01-02-2023 om 18:58:

[..]

Aha een soort communistisch strafsysteem dus, mag hopen nooit in zo een land te levenn

wat zou jij dan een prettige en effectieve manier vinden om het klimaat te redden?

Lexus schreef op 01-02-2023 om 19:37:

[..]

wat zou jij dan een prettige en effectieve manier vinden om het klimaat te redden?

In ieder geval geen linkse geld supplerende onzin projecten of regels. 

Muurbloem1985 schreef op 01-02-2023 om 19:39:

[..]

In ieder geval geen linkse geld supplerende onzin projecten of regels.

Wat dan wel?

felija schreef op 01-02-2023 om 19:43:

[..]

Wat dan wel?

Ik vind dat je milieu vervuilend uitstotende bedrijven best mag beboeten, en wat ik al gezegd er wordt al heel veel door `ons` consumenten gedaan, als afval scheiden, plastic minderen ect. ect. maar wat niet helpen is het linkse vingertje de hele tijd wijzen, daar word ik wel moe van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.