Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Epic88 schreef op 30-01-2023 om 14:27:

[..]

Als ik ze Google zie ik dat het of fulltime activisten zijn of schrijvers / cabaretiers.

Ja, en??

Cookielover schreef op 30-01-2023 om 15:35:

[..]

Ja, en??

Ik denk dat gesuggereerd wordt dat je als boer uitgenodigd wordt omdat jouw beroep 'boer' is en je daarom meer te zeggen zou mogen hebben tegen de minister? Ik begrijp overigens dan niet waarom ik niet met de minister zou mogen praten over het leed dat ik ondervind van subsidies op fossiele brandstoffen? Daar hoef ik niet speciaal een relevant beroep voor te hebben, om daar last van te hebben?

gr Angela


Epic88 schreef op 30-01-2023 om 15:19:

[..]

Waren er ook niet veel minder mensen? Veel zijn overigens ook achteraf van hun bed gelicht.

Maar hanteer jij nu, de klimaatactivisten mogen dit doe , want de boeren deden het ook?

wat een zwak argument om de wet te overtreden en boos te zijn als te politie ingrijpt.

Eh nee, dat maak jij ervan.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 16:06

felija schreef op 30-01-2023 om 16:05:

[..]

Eh nee, dat maak jij ervan.

Eh… was de vraag aan jou gericht? 

Epic88 schreef op 30-01-2023 om 16:06:

[..]

Eh… was de vraag aan jou gericht?

Zo'n suggestieve vraag is een schot voor open doel, dus hij is makkelijk te beantwoorden.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 17:30

Ik ben benieuwd hoe Loeki72 er tegenaan kijkt. 

Epic88 schreef op 30-01-2023 om 17:30:

Ik ben benieuwd hoe Loeki72 er tegenaan kijkt.

Ik vind dat beide groepen gelijk behandeld moeten worden. Verder vind ik een verschil zitten in de plek van actie voeren. In Den Haag is dit het laatste stukje van de A12 en mag je daar alleen langzaam rijden en kun je het amper snelweg noemen.

Ik verwacht dan ook dat bij de volgende acties van andere groepen op een (snel)weg er ook veel mensen worden gearresteerd en vooraf van hun bed worden gelicht. Ongeacht of ze op een tractor komen of niet. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 18:01

Loeki72 schreef op 30-01-2023 om 17:59:

[..]

Ik vind dat beide groepen gelijk behandeld moeten worden. Verder vind ik een verschil zitten in de plek van actie voeren. In Den Haag is dit het laatste stukje van de A12 en mag je daar alleen langzaam rijden en kun je het amper snelweg noemen.

Ik verwacht dan ook dat bij de volgende acties van andere groepen op een (snel)weg er ook veel mensen worden gearresteerd en vooraf van hun bed worden gelicht. Ongeacht of ze op een tractor komen of niet.

Als ze zich aan een strafbaar feit schuldig maken is dat niet meer dan logisch. 

Schermafbeelding-2023-01-30-180933.jpg

650 is 768. 

Libertine schreef op 30-01-2023 om 14:56:

[..]

Je kunt je toch beter aan een tafel vastplakken dan de situatie van de boeren vergelijken met de holocaust lijkt me. Zoals de miljonair en voorman van FDF deed.

Nou lieve jongen, dat schelden met k*nker was ook heel chique 

Epic88 schreef op 30-01-2023 om 18:01:

[..]

Als ze zich aan een strafbaar feit schuldig maken is dat niet meer dan logisch.

Maar je kan toch niet ontkennen dat het nu erg scheef is qua behandeling. Want voor de wet is rijden met een landbouwvoertuig op de snelweg ook een strafbaar feit. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 18:49

Loeki72 schreef op 30-01-2023 om 18:47:

[..]

Maar je kan toch niet ontkennen dat het nu erg scheef is qua behandeling. Want voor de wet is rijden met een landbouwvoertuig op de snelweg ook een strafbaar feit.

Het OM heeft aangegeven waarom ze niet goed hebben kunnen optreden. Dat is volgende keer waarschijnlijk deels verholpen, omdat er nu een kenteken verplicht is. 

Achteraf zijn er nog veel mensen opgepakt en veel boetes uitgedeeld.

Loeki72 schreef op 30-01-2023 om 18:47:

[..]

Maar je kan toch niet ontkennen dat het nu erg scheef is qua behandeling. Want voor de wet is rijden met een landbouwvoertuig op de snelweg ook een strafbaar feit.

Ja, maar niet als daar een ontheffing voor is verleend. Er worden vaker ontheffingen verleend voor bijzondere transporten.

ER heeft zonder overleg en ontheffing de A12 geblokkeerd, dat was op dat moment dus strafbaar.

Ysenda schreef op 30-01-2023 om 18:52:

[..]

Ja, maar niet als daar een ontheffing voor is verleend. Er worden vaker ontheffingen verleend voor bijzondere transporten.

ER heeft zonder overleg en ontheffing de A12 geblokkeerd, dat was op dat moment dus strafbaar.

Iedereen wist dat die actie van ER er zou komen. Waarom anders al mensen van te voren oppakken. 

We gaan in maart zien wat er gebeurt als de boeren weer actie gaan voeren. 

Ysenda schreef op 30-01-2023 om 18:52:

[..]

Ja, maar niet als daar een ontheffing voor is verleend. Er worden vaker ontheffingen verleend voor bijzondere transporten.

ER heeft zonder overleg en ontheffing de A12 geblokkeerd, dat was op dat moment dus strafbaar.

De boeren hadden ook geen ontheffing voor de blokkades. Daar gaat het om, zoals al benoemd. Dat was namelijk net zo goed strafbaar. Niet om het rijden op de rechterbaan onder begeleiding met toestemming.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.